Ραγδαία αύξηση των κρουσμάτων στα σχολεία της Κρήτης, ανυπαρξία ιχνηλάτησης στις σχολικές μονάδες, αλλά και περιπτώσεις διάγνωσης θετικών μαθητών με τις σχολικές μονάδες να παραμένουν ανοιχτές καταγγέλλει η Ομοσπονδία Ενώσεων Συλλόγων Γονέων Κρήτης, και οι ενώσεις γονέων Ηρακλείου, Φαίστου, Χερσονήσου και Κισσάμου.
«Αντί να βρουν ουσιαστικές λύσεις υλοποιούν ένα πρωτόκολλο που αφήνει πολλαπλώς εκτεθειμένη τη σχολική κοινότητα, στο όνομα του λιγότερου κόστους, χωρίς να γίνονται δωρεάν επαναλαμβανόμενα τεστ, με ευθύνη της πολιτείας, σε μαθητές που είναι στενές επαφές κρουσμάτων και δεν έχουν συμπτώματα ή σε περίπτωση που ο θετικός φορέας είναι άλλο μέλος της οικογένειας, χωρίς να γίνεται η απαραίτητη ιχνηλάτηση ώστε να προληφθεί η διασπορά» τονίζουν σε κοινή ανακοίνωσή τους, εκφράζοντας τη βαθιά τους ανησυχία για την έκρηξη των κρουσμάτων και κατηγορώντας την κυβέρνηση ότι δεν έχει λάβει ουσιαστικά μέτρα για την προστασία μαθητών, εκπαιδευτικών και γονέων.
Αδιέξοδο
«Όλοι εμείς οι γονείς εκφράζουμε την έντονη αγανάκτησή μας για την εξέλιξη της πανδημίας. Εντελώς αβοήθητοι και απροστάτευτοι βλέπαμε όλο το προηγούμενο διάστημα τα κρούσματα μέσα στα σχολεία και στις γειτονιές μας να αυξάνονται ραγδαία με τραγικές συνέπειες. Γονείς μαθητών χάνουν τη ζωή τους, άλλοι δίνουν ακόμα τη μάχη στα νοσοκομεία, ενώ δεκάδες τμήματα και σχολεία σε όλο το νησί είναι σε αναστολή» αναφέρουν, και δίνουν στη δημοσιότητα στοιχεία ενδεικτικά της κατάστασης και του αδιεξόδου στα σχολεία:
Συγκεκριμένα, είχαν κλείσει μια σειρά από τμήματα στο δήμο Ηρακλείου, όπως στα 1ο , 10ο , 7ο και 6ο Γυμνάσια, στα 13ο , 31ο και 46ο Δημοτικά, στα 60ο , 78ο και 8ο Νηπιαγωγεία, στο 2ο Δημοτικό Αλικαρνασσού, αλλά και στους υπόλοιπους δήμους του νομού, όπως το 7ο Γυμνάσιο και Λύκειο Αρχανών (όλο το σχολείο), το Δημοτικό Αρχανών (όλο το σχολείο), στο Λύκειο και 2ο Δημοτικό Αρκαλοχωρίου, στο Δημοτικό Σχολείο Κουνάβων, στο Γυμνάσιο Γαζίου, στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Τυμπακίου και στο Γυμνάσιο Μοιρών.
Ραγδαία αύξηση κρουσμάτων
Παράλληλα, αυξάνονταν ραγδαία τα έμμεσα κρούσματα στα σχολεία.
Χαρακτηριστικό ήταν το παράδειγμα στο δήμο Χερσονήσου, στο δημοτικό σχολείο στο Κοκκίνη Χάνι με 3 θετικούς γονείς εκ των οποίων ο ένας έχασε τη ζωή του, την καθαρίστρια και πάνω από 20 παιδιά που μεταφέρονταν με το λεωφορείο σε καραντίνα, ενώ στο γυμνάσιο Γουβών βρίσκονταν σε καραντίνα 65 μαθητές μετά την ιχνηλάτηση και 38 στο Δημοτικό των Γουβών.
Είχαμε ακόμη περιπτώσεις μαθητών που βρέθηκαν θετικοί στον ιό και δεν δόθηκε εντολή κλεισίματος των τμημάτων τους, ενώ δεν λήφθηκε κανένα μέτρο στις περιπτώσεις κρουσμάτων εργαζομένων στο χώρο του σχολείου όπως για παράδειγμα σε καθαρίστρια και σε ιδιοκτήτη κυλικείου.
Τα σοβαρά αυτά προβλήματα οξύνονται μέρα με τη μέρα και στους υπόλοιπους νομούς του νησιού.
Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι τα κρούσματα πληθαίνουν τόσο στην πρωτοβάθμια όσο και στη δευτεροβάθμια, με χαρακτηριστικά παραδείγματα πριν λίγο καιρό σε σχολεία στην Κίσσαμο, τώρα στο 6ο Γυμνάσιο Χανίων, στο 2ο Γυμνάσιο Ελ. Βενιζέλου, στο 1ο Λύκειο Νέας Χώρας, στο 18ο νηπιαγωγείο Χανίων, στο νηπιαγωγείο στο Παιδοχωρι Αποκωρονα, στο 10ο Δημοτικό Σχολείο Ρεθύμνου, στο 6ο Νηπιαγωγείο Ρεθύμνου, στο Δημοτικό σχολείο Ζωνιανών, στο Γυμνάσιο Τζερμιάδου και ο κατάλογος μεγαλώνει.
Κανένας μηχανισμός ιχνηλάτησης
«Θεωρούμε απαράδεκτο το γεγονός ότι δεν υπάρχει κανένας μηχανισμός ινχηλάτησης των κρουσμάτων στα σχολεία, πλην της καλής προαίρεσης των γονιών και των εκπαιδευτικών που τους έχουν μετακυλήσει την ευθύνη. Κανένας δεν ενδιαφέρεται αν μαθητής με κορωνοϊό έχει αδέρφια και σε ποια σχολεία, αν τα δεκάδες κρούσματα στο νομό μας καθημερινά έχουν στον περίγυρο τους παιδιά που πηγαίνουν σχολείο» τονίζουν η Ομοσπονδία και ενώσεις γονέων του νησιού και προσθέτουν:
«Ταυτόχρονα βλέπουμε με αγωνία την αργή και βασανιστική πορεία των εμβολιασμών, που γίνονται με το σταγονόμετρο, την ίδια ώρα που τα σχολεία αποτελούν εστία υπερμετάδοσης αφού δεν έχουν ληφθεί ουσιαστικά μέτρα. Πρέπει να ιεραρχηθεί από το κράτος ο άμεσος εμβολιασμός όλων των εκπαιδευτικών που είναι πολλαπλά εκτεθειμένοι σε πολλές τάξεις, ακόμα και σε διαφορετικά σχολεία, πολλώ δε μάλλον των εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής, όπου η χρήση μάσκας είναι αδύνατη.
Ενώ πολύ έγκαιρα είχαμε προειδοποιήσει για το πόσο κρίσιμη είναι η κατάσταση, με κινητοποιήσεις, ανακοινώσεις, υπομνήματα και συναντήσεις με τους αρμοδίους, απαιτώντας εναγωνίως ουσιαστικά μέτρα προστασίας για τα σχολεία, για να μπορούν να είναι ανοιχτά, ως οφείλουν , με ασφάλεια και υγιεινή, η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας μας έχουν γυρίσει την πλάτη.
Αντί να βρουν ουσιαστικές λύσεις υλοποιούν ένα πρωτόκολλο που αφήνει πολλαπλώς εκτεθειμένη τη σχολική κοινότητα, στο όνομα του λιγότερου κόστους, χωρίς να γίνονται δωρεάν επαναλαμβανόμενα τεστ, με ευθύνη της πολιτείας, σε μαθητές που είναι στενές επαφές κρουσμάτων και δεν έχουν συμπτώματα ή σε περίπτωση που ο θετικός φορέας είναι άλλο μέλος της οικογένειας, χωρίς να γίνεται η απαραίτητη ιχνηλάτηση ώστε να προληφθεί η διασπορά.
Αποτέλεσμα είναι πολλοί γονείς και εκπαιδευτικοί να αναλαμβάνουν το κόστος των τεστ προκειμένου να προστατευθούν οι ίδιοι και οι μαθητές. Ακόμη, πολλοί γονείς που δεν μπορούν να πληρώσουν για τη διενέργεια του τεστ είτε στέλνουν τα παιδιά τους στο σχολείο με το ρίσκο να διασπείρουν τον ιό, είτε τα κρατούν στο σπίτι απέχοντας από την εκπαιδευτική διαδικασία.
Ακόμα και όταν οι αρμόδιες αρχές δώσουν το πράσινο φως για διενέργεια τεστ στέλνουν γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικούς στα νοσοκομεία ή σε χώρους που δημιουργούνται ουρές των 80-100 ατόμων (πχ Λότζια 24/2), ενώ μπορούν να πάνε κλιμάκια του ΕΟΔΥ στα σχολεία και να πραγματοποιήσουν μαζικά τεστ, που θα καταγράψουν και την διασπορά στην κοινότητα.
Άμοιροι ευθυνών δεν είναι η Περιφέρεια και οι Δήμοι που επί τόσους μήνες δεν συμβάλλουν ουσιαστικά για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων, δεν έχουν κάνει καμιά ουσιαστική παρέμβαση για τη βελτίωση της άθλιας κατάστασης των χώρων υγειονομικού ενδιαφέροντος (πχ τουαλέτες), καμιά προσπάθεια για ανεύρεση χώρων για το χωρισμό των πληθωρικών τάξεων, και δε διεκδικούν επαρκές, μόνιμο προσωπικό, πλήρους απασχόλησης, για την καθαριότητα των σχολείων, παρά τις τραγικές ελλείψεις. Συντηρούν συμβάσεις τρίωρης απασχόλησης ακόμη και για σχολεία με λειτουργία ολοημέρου τμήματος.
Κανένα lockdown από μόνο του δεν μπορεί να “γεννήσει” μέτρα προστασίας, κανένα κλείσιμο σχολείου δεν θα προστατεύσει εμάς και τα παιδιά μας αν δεν υλοποιηθούν οι απαραίτητες προϋποθέσεις για την ασφάλεια και την υγιεινή μέσα στους σχολικούς χώρους.
Απαιτούμε εδώ και τώρα:
- Να διενεργούνται δωρεάν επαναλαμβανόμενα rapid test σε όλη τη σχολική κοινότητα και κατά προτεραιότητα στα σχολεία που εμφανίζονται κρούσματα είτε άμεσα, είτε έμμεσα, υπό την ευθύνη του ΕΟΔΥ.
- Να γίνεται η ιχνηλάτηση επαφών των κρουσμάτων.
- Να προταχθεί ο μαζικός εμβολιασμός των εκπαιδευτικών ως αναγκαίο μέτρο για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων σε συνθήκες πανδημίας.
- Να υπάρξει ιδιαίτερη μέριμνα για τα Ειδικά Σχολεία και τους εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής, όπου είναι σχεδόν αδύνατη η χρήση μέσων ατομικής προστασίας από τους μαθητές με αποτέλεσμα γονείς και εκπαιδευτικοί να είναι διαρκώς εκτεθειμένοι σε κίνδυνο.
- Να ικανοποιηθεί το αίτημα για μείωση των μαθητών ανά τάξη και 15μελή τμήματα, προσλήψεις εκπαιδευτικών και σχολικών καθαριστριών, επιπλέον αίθουσες και όχι κοντέινερ.
- Να γίνεται απολύμανση των σχολείων που καταγράφουν κρούσματα είτε άμεσα, είτε έμμεσα, με ευθύνη του Δήμου.
- Να παρθούν μέτρα για την αποφυγή του συνωστισμού στα σχολικά λεωφορεία και ταξί που μεταφέρουν μαθητές.
Εδώ και τώρα μέτρα για την προστασία της δημόσιας υγείας, την προστασία των παιδιών και των οικογενειών μας!
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη