Όταν το καράβι πετάει 7 στους 10 επιβάτες στη θάλασσα το ταξίδι δε συνεχίζεται κανονικά
Ν. Κεραμέως: "Η ύλη προχωρά κανονικά στα παιδιά που κάνουν μαθήματα μέσω τηλεκπαίδευσης" – Του Γιώργου Κ. Καββαδία* 

Για μια ακόμα φορά πήρε «άριστα» στο μάθημα του κυνισμού και του αυταρχισμού η Υπουργός Παιδείας: "Η ύλη προχωρά κανονικά στα παιδιά που κάνουν μαθήματα μέσω τηλεκπαίδευσης" τόνισε σήμερα στην ΕΡΤ και συνέχισε: «Όπως σας είπα παρακολουθούμε πολύ στενά  την   κάλυψη  της ύλης και σε κάθε περίπτωση, πριν από το τέλος της χρονιάς  θα έχουμε συνολική εικόνα και σύμφωνα αυτή επιλέγονται και τα θέματα. Στις Πανελλαδικές οι εξεταστές που απαρτίζουν  την Κεντρική Επιτροπή που επιλέγει  τα θέματα   έχουν εικόνα το ποια ύλη  έχει καλυφθεί ακριβώς σε όλη τη χώρα». 

Όταν, όμως κ. Ν. Κεραμέως το καράβι πετάει 7 στους 10 επιβάτες στη θάλασσα το ταξίδι δε συνεχίζεται κανονικά. Αναφερόμαστε στην πρόσφατη έρευνα της «Καθημερινής» σύμφωνα με την οποία οι τρεις στους τέσσερις μαθητές (72,6%) δήλωσαν ότι έχουν εμπεδώσει λίγο ή και καθόλου την ύλη που διδάχθηκε στα τηλεμαθήματα. Αυτό αποδεικνύει ότι η τηλεκπαίδευση δεν έχει καμιά σχέση με τη δια ζώσης εκπαίδευση. Γιατί συνθλίβει παιδαγωγικές αρχές και αξίες, καταργεί την καθολική πρόσβαση των μαθητών, υποβαθμίζοντας την εκπαιδευτική διαδικασία σε μία μονόδρομη μετάδοση πληροφοριών εν είδει «ραδιοφωνικής εκπομπής».

Αποκλείει εκ των πραγμάτων από τη στοιχειώδη επαφή με το μάθημα ένα μεγάλο τμήμα μαθητών που προέρχονται από τις ασθενέστερες κοινωνικές τάξεις και στρώματα και τις απομακρυσμένες περιοχές της χώρας είτε επειδή δεν έχει ηλεκτρονικό υπολογιστή ή τη δυνατότητα σύνδεσης, είτε επειδή παρακολουθεί σποραδικά με προβλήματα συνδεσιμότητας, άρα είναι δέκτης θραυσμάτων τηλεκπαίδευσης ως στιγμιοτύπων ενός ιδιότυπου «ζάπινγκ». Εκτός αυτών διακυβεύεται και η ψυχική υγεία των μαθητών/-τριών μας, σε συνθήκες μάλιστα οικονομικής και υγειονομικής κρίσης, φτωχοποίησης και αλλαγής των ενδοοικογενειακών ισορροπιών λόγω του υποχρεωτικού εγκλεισμού. 

Ας μη μας διαφεύγει, επίσης, ότι το άνοιγμα των σχολείων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ανάλογα με τον βαθμό επικινδυνότητας για την μετάδοση του ιού , δημιουργεί «μαθητές – υποψηφίους  δυο ταχυτήτων», στα λύκεια διότι στις κόκκινες περιοχές οι σχολικές μονάδες δε θα επαναλειτουργήσουν για άγνωστο ακόμη διάστημα. 

Εξάλλου ένα μεγάλο μέρος των εκπαιδευτικών δε έχουν δηλώσει την ύλη της τηλεκπαίδευσης ως διδαχθείσα με αποτέλεσμα να υπάρχει ένα μεγάλο χάσμα. Σχολεία που έχουν «προχωρήσει στην κάλυψη της ύλης» και άλλα που «έχουν μείνει πίσω». Αποδεικνύεται, έτσι, ότι η εκπαιδευτική διαδικασία και η παιδαγωγική είναι άγνωστες έννοιες για την κ. Κεραμέως και τους συμβούλους της. 

Όσο και αν κυβέρνηση και ΥΠΑΙΘ το επιδιώκουν, οι εκπαιδευτικοί δεν μπορούν να ξεχνούν και να αφήνουν πίσω τους μαθητές που αδυνατούν να βρεθούν στις «ηλεκτρονικές τάξεις». Και δεν μπορούν σε καμία περίπτωση να επιτρέψουν να ισοπεδωθούν με το άθλιο ιδεολόγημα της «ατομικής ευθύνης» οι μαθητές που αδρανοποιούνται στην καλύτερη περίπτωση, όταν από την κουζίνα ενός αγροτικού νοικοκυριού προσπαθούν να κάνουν «μάθημα» από ένα κινητό. Γιατί όταν το καράβι πετάει επιβάτες στη θάλασσα, το ταξίδι δε συνεχίζεται κανονικά! 

Για αυτό όχι μόνο είναι δίκαια, αλλά και αναγκαία να υλοποιηθούν τα αιτήματα για: 

  • Δραστική μείωση και αναπροσαρμογή της ύλης από τώρα όλων των μαθημάτων και, ιδίως, των πανελλαδικώς εξεταζόμενων. 
  • Να αποσυρθούν όλες οι αλλαγές που ετοιμάζουν στο σύστημα πρόσβασης στα ΑΕΙ που στοχεύουν στη μείωση του αριθμού των εισακτέων και σε κλείσιμο τμημάτων των ΑΕΙ. 
  • Να καταργηθεί η τράπεζα θεμάτων που αποκλείει μαζικά τους μαθητές από το δικαίωμα στη μόρφωση.  

Η επάνοδος στη ζωντανή εκπαιδευτική διαδικασία με όλα τα μέτρα για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων είναι η μόνη προτεραιότητα. Για να μην υπάρξει μια ακόμα χαμένη χρονιά για την πλειοψηφία των μαθητών και των μαθητριών 

*Ο Γιώργος Κ. Καββαδίας είναι φιλόλογος μέλος της ΣΕ του περιοδικού Αντιτετράδια και του Εκπαιδευτικού Ομίλου 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Νέο Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ - Πιστοποιηθείτε άμεσα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 13/10

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ΕΑΠ - Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο
Προειδοποίηση από το ΕΑΠ: «Όχι» στην πειρατεία εκπαιδευτικού υλικού - Ποινές στην παράνομη χρήση
Αυστηρή προειδοποίηση από το ΕΑΠ για παραβιάσεις πνευματικών δικαιωμάτων – Στο στόχαστρο η παράνομη διακίνηση διδακτικού υλικού
Προειδοποίηση από το ΕΑΠ: «Όχι» στην πειρατεία εκπαιδευτικού υλικού - Ποινές στην παράνομη χρήση
κλειστα σχολεια
Κλειστά σχολεία: Σε ποιες περιοχές δεν θα λειτουργήσουν τα σχολεία σήμερα Τετάρτη και αύριο Πέμπτη
Μικρή «ανάσα» ξεκούρασης παίρνουν οι μαθητές - Σε ποιες περιοχές τα σχολεία θα είναι κλειστά σήμερα και αύριο και γιατί
Κλειστά σχολεία: Σε ποιες περιοχές δεν θα λειτουργήσουν τα σχολεία σήμερα Τετάρτη και αύριο Πέμπτη
ευα ζωγραφάκη
«Έφυγε» η Εύα Ζωγραφάκη — Η μαχήτρια εκπαιδευτικός που νίκησε την αδικία, αλλά λύγισε καθ’ οδόν για το μάθημά της
Ήταν από εκείνους τους εκπαιδευτικούς που το 2013 βίωσαν την πιο σκληρή όψη των μνημονίων: τη διαθεσιμότητα.
«Έφυγε» η Εύα Ζωγραφάκη — Η μαχήτρια εκπαιδευτικός που νίκησε την αδικία, αλλά λύγισε καθ’ οδόν για το μάθημά της
Αυτοκίνητο
Νέο σήμα στους δρόμους: Τι πρέπει να ξέρετε για την τριγωνική πινακίδα με τα διασταυρούμενα αυτοκίνητα
Νέο οδικό σήμα: Τι σημαίνει η τριγωνική πινακίδα με τα διασταυρούμενα αυτοκίνητα
Νέο σήμα στους δρόμους: Τι πρέπει να ξέρετε για την τριγωνική πινακίδα με τα διασταυρούμενα αυτοκίνητα