Τι βαθμούς θα παραδώσεις;
Άρθρο γνώμης για τη βαθμολογία τριμήνουν/τετραμήνου

Προκείμενη 1: Η αξιολόγηση των μαθητών είναι μέρος της εκπαιδευτικής διαδικασίας και δεν νοείται έξω από αυτήν.

Προκείμενη 2: Η τηλεκπαίδευση δεν είναι εκπαίδευση, μόνο υποκατάστατό της.

Συμπέρασμα: Στην τηλεκπαίδευση δεν μπορεί να υπάρξει αξιολόγηση μαθητών.

Νομίζω πως όσοι συμφωνούν πως είναι αληθείς οι προκείμενες, επαγωγικά καταλήγουν στο διατυπωμένο συμπέρασμα. Δεν θα παρεξηγήσω κανέναν που θεωρεί ότι μπορεί να υπάρξει αξιολόγηση των μαθητών στην τηλεκπαίδευση, θα πρέπει όμως να διαφωνεί με τη μία, ή και τις δύο, προκείμενες.

Πολλοί συνάδελφοι υποστηρίζουν ότι πράγματι δεν θα έπρεπε να παραδώσουμε βαθμολογία σε αυτό το τετράμηνο, θεωρούν όμως ότι δεν έγινε και τίποτα αν τελικά το κάνουμε και αντί να ‘’το κουράζουμε’’, ας δώσουμε βαθμούς – το πολύ-πολύ να είναι ‘’φουσκωμένοι’’, για να μην έχουμε παράπονα.

Αρχικά θεωρώ πως ‘’φουσκωμένους’’ βαθμούς μπορούμε να βάλουμε και στη δια ζώσης εκπαίδευση και αν δεν το κάνουμε είναι γιατί υπάρχουν σοβαροί λόγοι παιδαγωγικής φύσης, οι οποίοι δεν εκλείπουν ούτε με την τηλεκπαίδευση. Το σημαντικότερο είναι αν έχουμε ολοκληρωμένη εικόνα της επίδοσης των μαθητών μας. Όποιος έχει τέτοια εικόνα μέσω του Webex και των λίγων μαθημάτων μέχρι να κλείσουμε ή πλανάται ή έχει ικανότητες που οι περισσότεροι δεν διαθέτουμε.

Φυσικά, πέρα από το παιδαγωγικό-ηθικό κομμάτι, υπάρχει και το νομικό: Καλυπτόμαστε να μην δώσουμε βαθμούς; Η ΟΛΜΕ έχει βγάλει σχετική ανακοίνωση που τεκμηριώνει ότι καλυπτόμαστε. Ανάλογες αναρτήσεις μπορούμε να βρούμε και άλλες στο Διαδίκτυο. Η εγκύκλιος Μακρή για τα 10 μαθήματα επιδέχεται τόσο ερμηνειών όσο και νομικής αμφισβήτησης καθώς οι εγκύκλιοι πρέπει να εφαρμόζουν την κείμενη νομοθεσία και δεν συνιστούν νόμο από μόνες τους. Η κ. Μακρή μπορεί να συμβουλευτεί σχετικά έναν νομικό. Α, ξέχασα: Η κ. Μακρή είναι νομικός. (Όπως και η κ. Κεραμέως, άλλωστε).

Πέρα όμως από το νομικό κομμάτι, οι σύλλογοι διδασκόντων πρέπει να προβληματιστούν για το γεγονός ότι η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ προσπαθεί να δημιουργήσει μια επίπλαστη εικόνα κανονικότητας, νομιμοποιώντας τελικά όχι τη βαθμολόγηση, αλλά την τηλεκπαίδευση. Αν συναινέσουμε, βάζουμε άθελά μας πλάτη σε κάτι που θα το βρούμε μπροστά μας και μπορεί να έχει να κάνει με αντικατάσταση δια ζώσης διδασκαλίας με εξ αποστάσεως, και στο μέλλον, σε μικρά νησιά για παράδειγμα. Βέβαια θα πει κανείς «Μήπως κάνουμε πολιτική εις βάρος των μαθητών;». Πολιτική κάνουμε αναπόφευκτα, ακόμα και αν μείνουμε αδρανείς. Πιστεύω πάντως ότι πολιτική εις βάρος των μαθητών κάνει το υπουργείο και για καλό των μαθητών πρέπει να αντιδράσουμε. (Και με συμμετοχή στις συγκεντρώσεις της Πέμπτης, επί τη ευκαιρία, τηρώντας όλα τα μέτρα προφύλαξης).

ΥΓ. Αν βάλουμε ‘’φουσκωμένους’’ βαθμούς κι εφαρμοστεί η Τράπεζα Θεμάτων, πιθανότατα οι βαθμοί τετραμήνου θα αποκλίνουν κατά πολύ των γραπτών εξετάσεων. Είμαστε σίγουροι ότι δεν θα μας πουν «περάστε από το …Τμήμα δια ἐπιμόρφωσίν σας»;

Χρήστος Σουρουλής,

Φιλόλογος Πειραματικού ΓΕΛ Ρεθύμνου,

πρ. αιρετός ΠΥΣΔΕ Ρεθύμνου

Όλες οι σημαντικές ειδήσεις σήμερα

Σχολεία: Χωρίς προαγωγικές εξετάσεις φέτος σε Γυμνάσια-Λύκεια

ΜΟΡΙΟΔΟΤΟΥΜΕΝΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ στην ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ του Παν.Αιγαίου ΧΩΡΙΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ!

ΑΣΕΠ: ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΑΓΓΛΙΚΩΝ LTE με ΤΗΛΕΞΕΤΑΣΗ ΜΟΝΟ σε Reading - Listening (Ούτε προφορικά - ούτε έκθεση!)

ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ Η/Υ για ΑΣΕΠ σε 10 ημέρες εξ αποστάσεως με ΔΩΡΕΑΝ ΕΠΑΝΕΞΕΤΑΣΕΙΣ

σχετικά άρθρα

Κακοποίηση παιδιών: Όχι στη συγκάλυψη σε εκπαιδευτικά ιδρύματα
Κακοποίηση παιδιών: Όχι στη συγκάλυψη σε εκπαιδευτικά ιδρύματα
Αρσάκεια: Όχι στη συγκάλυψη της κακοποίησης παιδιών σε εκπαιδευτικά ιδρύματα λένε οι Αγωνιστικές Παρεμβάσεις Συσπειρώσεις Κινήσεις Δευτεροβάθμιας...
Κακοποίηση παιδιών: Όχι στη συγκάλυψη σε εκπαιδευτικά ιδρύματα
Δεκάδες μετασεισμοί στην Ελασσόνα - 4,1 Ρίχτερ ο τελευταίος
Δεκάδες μετασεισμοί στην Ελασσόνα - 4,1 Ρίχτερ ο τελευταίος
Περισσότεροι από 20 μετασεισμοί άνω των 3 Ρίχτερ μετά τον τελευταίο σεισμό των 5,9 Ρίχτερ καταγράφηκαν κατά τη διάρκεια της νύχτας στην Ελασσόνα
Δεκάδες μετασεισμοί στην Ελασσόνα - 4,1 Ρίχτερ ο τελευταίος