Συντονιστές Εκπαίδευσης: Αδύνατη η εφαρμογή τηλε-αξιολόγησης
Υπόμνημα των Συντονιστών/στριων Εκπαιδευτικού Έργου του 4ου ΠΕΚΕΣ Αττικής - Ζητούν να μην διεξαχθούν εξ αποστάσεως διαγωνίσματα και να μην παραδοθεί βαθμολογία για το α΄ τρίμηνο - τετράμηνο 

Τη διαφωνία τους, από παιδαγωγική αλλά και πρακτική άποψη, εκφράζουν οι Συντονιστές και Συντονίστριες Εκπαιδευτικού Έργου του 4ου ΠΕΚΕΣ Αττικής, σχετικά με την πρόβλεψη για διεξαγωγή τηλε-διαγωνισμάτων και την παράδοση βαθμολογίας για το πρώτο τρίμηνο/τετράμηνο του σχολικού έτους.

Αντ' αυτού, προτείνουν «κατ’ εξαίρεση για το τρέχον σχολικό έτος, τόσο στην πρωτοβάθμια όσο και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, να παραδοθεί βαθμολογία από τους/τις εκπαιδευτικούς κατά το δεύτερο τρίμηνο/τετράμηνο του σχολικού έτους και αυτή να ισχύσει και για το πρώτο τρίμηνο/τετράμηνο, όπως εξάλλου προβλέπουν οι κείμενες διατάξεις σε περίπτωση αντικειμενικών δυσκολιών».

Αναλυτικά:

«Η αναγκαστική «λύση» της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης έχει ως κύριο στόχο να διατηρηθεί η επαφή των εκπαιδευτικών με τους/τις μαθητές/τριές τους κατά το διάστημα αναστολής της λειτουργίας των σχολικών μονάδων. Η αποτίμηση των μαθησιακών αποτελεσμάτων αυτής της διαδικασίας, όπως και των επιπτώσεων στον ψυχισμό των παιδιών εξαιτίας του εγκλεισμού, ασφαλώς δεν μπορεί να γίνει σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα και θα χρειαστεί περισσότερος χρόνος για να προκύψουν ερευνητικά δεδομένα.

Ωστόσο, είναι σαφές σε εμάς, Συντονιστές και Συντονίστριες εκπαιδευτικού έργου, που παρακολουθούμε εκ του σύνεγγυς την πορεία εφαρμογής της τηλεκπαίδευσης, ότι οι εκπαιδευτικοί στη συντριπτική τους πλειονότητα καταβάλλουν μεγάλες προσπάθειες για να κρατήσουν ζωντανό το ενδιαφέρον των μαθητών/τριών τους.

Είναι προφανές ότι τα διαθέσιμα ψηφιακά εργαλεία είναι εξαιρετικά χρήσιμα τόσο για να κρατήσουν τα παιδιά σε εγρήγορση όσο και για να βοηθήσουν τους/τις εκπαιδευτικούς να σχηματίσουν μια γενική άποψη για το ενδιαφέρον των μαθητών/μαθητριών και τη συμμετοχή τους στη μαθησιακή διαδικασία.

Εντούτοις, είναι εξίσου προφανές ότι, κατά το πρώτο τρίμηνο/τετράμηνο, δεν μπορούν να εφαρμοστούν «απαρέγκλιτα» οι κείμενες διατάξεις, γενικότερα για την αξιολόγηση σε όλα τα εκπαιδευτικά επίπεδα και ειδικότερα για τη διεξαγωγή των ωριαίων γραπτών δοκιμασιών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Πέραν των τεχνικών προβλημάτων που αντιμετωπίζουν πολλές μαθήτριες/μαθητές και των ανισοτήτων που -κατά κοινή παραδοχή- επέτεινε η εξ αποστάσεως εκπαίδευση, θεωρούμε ότι είναι εκ των πραγμάτων αδύνατον σ’ αυτό το πλαίσιο λειτουργίας να διασφαλιστούν ελεγχόμενες συνθήκες διεξαγωγής των εξεταστικώνδοκιμασιών. Είναι, επομένως, ορατός ο κίνδυνος να απαξιωθεί στα μάτια των παιδιών και των οικογενειών τους η αξιολογική διαδικασία και να σχηματίσουν οι εκπαιδευτικοί στρεβλή αξιολογική εικόνα για ένα τμήμα του μαθητικού δυναμικού.

Για τους λόγους αυτούς, με αίσθημα ευθύνης, προτείνουμε, κατ’ εξαίρεση για το τρέχον σχολικό έτος, τόσο στην πρωτοβάθμια όσο και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, να παραδοθεί βαθμολογία από τους/τις εκπαιδευτικούς κατά το δεύτερο τρίμηνο/τετράμηνο του σχολικού έτους και αυτή να ισχύσει και για το πρώτο τρίμηνο/τετράμηνο, όπως εξάλλου προβλέπουν οι κείμενες διατάξεις σε περίπτωση αντικειμενικών δυσκολιών.

Εξυπακούεται ότι οι εκπαιδευτικοί καλούνται να συνεχίσουν να αξιοποιούν κάθε αξιολογικό εργαλείο που έχουν στη διάθεσή τους στο πλαίσιο της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης (προφορικές ερωτήσεις, polling, ατομικές και συλλογικές εργασίες σε e-class, κλπ). Όμως, η προσπάθεια εξασφάλισης της μαθησιακής εγρήγορσης των μαθητών/μαθητριών δεν μπορεί να ταυτίζεται με την «επίσημη» αξιολόγησή τους μέσω αυτών των διαδικασιών.

Προτείνουμε, επίσης, τη μελετημένη μείωση τόσο της διδακτέας όσο και της εξεταστέας ύλης, δεδομένου ότι, με την επιστροφή στην κανονική λειτουργία των σχολείων, θα χρειαστεί η επανάληψη της διδασκαλίας όσων αντικειμένων θίχτηκαν κατά την περίοδο του εγκλεισμού.

Τέλος, ειδικότερα για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, θεωρούμε ότι, λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών που προκάλεσε η πανδημία στην εκπαιδευτική πραγματικότητα, των δεδομένων δυσκολιών και της συνακόλουθης αντικειμενικής όξυνσης των ανισοτήτων που συνοδεύει την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, επιβάλλεται η αναστολή, τουλάχιστον για την τρέχουσα σχολική χρονιά, της εφαρμογής της Τράπεζας Θεμάτων.

Οι Συντονιστές και Συντονίστριες Εκπαιδευτικού Έργου του 4ου ΠΕΚΕΣ Αττικής»

Όλες οι σημαντικές ειδήσεις σήμερα

Πώς θα γίνει η αξιολόγηση 170.000 εκπαιδευτικών

Νέο βίντεο από Νέα Σμύρνη που διασύρει την ΕΛ.ΑΣ.: Η στιγμή της επίθεσης σε πολίτη που διαμαρτύρεται 

ΜΟΡΙΟΔΟΤΟΥΜΕΝΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ στην ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ του Παν.Αιγαίου ΧΩΡΙΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ!

ΑΣΕΠ: ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΑΓΓΛΙΚΩΝ LTE με ΤΗΛΕΞΕΤΑΣΗ ΜΟΝΟ σε Reading - Listening (Ούτε προφορικά - ούτε έκθεση!)

ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ Η/Υ για ΑΣΕΠ σε 10 ημέρες εξ αποστάσεως με ΔΩΡΕΑΝ ΕΠΑΝΕΞΕΤΑΣΕΙΣ

σχετικά άρθρα

ΣΥΡΙΖΑ για Νέα Σμύρνη: Οι άνθρωποι έχουν ξεφύγει επικίνδυνα
ΣΥΡΙΖΑ για Νέα Σμύρνη: Οι άνθρωποι έχουν ξεφύγει επικίνδυνα
«Όσο η αποτυχία της κυβέρνησης στην αντιμετώπιση της πανδημίας και σε όλα τα μέτωπα ξεσκεπάζεται, τόσο οι Μητσοτάκης και Χρυσοχοϊδης θα ξεσπούν επάνω...
ΣΥΡΙΖΑ για Νέα Σμύρνη: Οι άνθρωποι έχουν ξεφύγει επικίνδυνα
Νέα Σμύρνη: Μαζική κινητοποίηση κατοίκων μετά την άγρια καταστολή
Νέα Σμύρνη: Μαζική κινητοποίηση κατοίκων μετά την άγρια καταστολή
Μαζική πορεία διαμαρτυρίας ενάντια στην αστυνομική καταστολή και τον άγριο ξυλοδαρμό νεαρών στην πλατεία της Νέας Σμύρνης
Νέα Σμύρνη: Μαζική κινητοποίηση κατοίκων μετά την άγρια καταστολή