βιβλία, διάβασμα, μολύβια, αξιολόγηση μαθητών
Σε ότι με αφορά, απαντώντας με το ίδιο νόμισμα στη γελοία απαίτηση των κυβερνώντων, να βαθμολογήσω μαθητές που δε θα έχω αντικρύσει για μήνες, θα τους βαθμολογήσω όλους με 20!

Με εγκύκλιο του το υπουργείο Παιδείας απαιτεί την αξιολόγηση – βαθμολόγηση των μαθητών για το 1ο τετράμηνο, μια βαθμολόγηση που θα πρέπει να βασιστεί κυρίως στην τηλεκπάιδευση! Η εγκύκλιος καταδεικνύει την επιθυμία της κυβέρνησης να θεωρήσει ως απόλυτη κανονικότητα την τηλεκπαίδευση, να παγιωθεί ως μια διαδικασία που δεν υστερεί σε τίποτα από τη δια ζώσης διδασκαλία! Επιπλέον μια τέτοια βαθμολόγηση των μαθητών προσθέτει απαξία και φαιδρότητα στην ήδη απαξιωμένη δευτεροβάθμια εκπάιδευση.

Είναι προφανές ότι τα βασικά στοιχεία αξιολόγησης του μαθητή (γραπτά τεστ και διαγωνίσματα, συμμετοχή στο μάθημα, προφορική εξέταση κ.α.), εκλείπουν εντελώς στη διαδικασία της τηλεκπαίδευσης, με τη στοιχειώδη αδιαβλητότητα που πρέπει να έχουν. Αυτό θα ήταν αδύνατο ακόμα και αν όλοι οι μαθητές συμμετείχαν κανονικά. Πόσο μάλλον όταν καθημερινά προσωρινά τεχνικά προβλήματα ή και μόνιμες τεχνικές ελλείψεις, καθιστούν προβληματική τη συμμετοχή κάποιων μαθητών. Πολλαπλές διακοπές, πολλοί μαθητές χωρίς μικρόφωνα, αδυναμία ακόμα και της απλής πιστοποίησης της παρουσίας ή όχι του μαθητή, κακοκαιρίες που καθιστούν μέρες ολόκληρες άγονες λόγω τεχνικών δυσκολιών, μαθητές χωρίς υλικοτεχνική υποδομη, με βλάβες στο δίκτυο για μέρες, όλα αυτά απαντώνται καθημερινά στη διαδικασία της τηλεκπαίδευσης. Θα μπορούσε κανείς να γράψει σελίδες για το προφανές: Είναι αδύνατο αλλά και άδικο να γίνει μια στοιχειωδώς αξιοπρεπής αξιολόγηση- βαθμολόγηση των μαθητών μέσω τηλεκπαίδευσης.

Είναι αλήθεια ότι η τηλεκπαίδευση είναι μια χρήσιμη και σημαντική διαδικασία σε αυτή τη συγκυρία. Κυρίως γιατί κρατάει τους μαθητές σε επαφή με τη μαθησιακή διαδικασία, τους αναθέτει εργασίες για το σπίτι, εκλογικεύει τον ελέυθερο χρόνο τους προς αποφυγή της απόλυτης αποδιοργάνωσης, δίνει σίγουρα τη δυνατότητα για πιο ομαλή προσαρμογή, όταν ξανανοίξουν τα σχολεία.

Είναι αλήθεια ότι αν αυτή η πανδημία ερχόταν 20 χρόνια πριν, χωρίς τεχνολογική δυνατότητα τηλεκπαίδευσης, τα πράγματα θα ήταν πολύ χειρότερα, κυρίως σχετικά με την αποδιοργάνωση των μαθητών. Όμως σε καμμιά περίπτωση δεν προχωρά η ύλη με τηλεκπαίδευση, με παρόμοιο τρόπο με τη δια ζώσης διδασκαλία, ούτε κατά προσέγγιση. Ούτε είναι εφικτή η επεξήγηση δύσκολων εννοιών, ούτε όλοι οι μαθητές μπορούν να έχουν ισότιμη πρόσβαση, ούτε μπορούν να αγνοηθούν τα πολλαπλά και συχνότατα τεχνικά προβλήματα που παραπάνω αναφέρθηκαν.

μελέτη, βιβλίο, διάβασμα, αξιολόγηση μαθητών

Τηλεκπαίδευση: Μία μη κανονική διαδικασία

Πρέπει όλοι να έχουμε υπόψη μας ότι η τηλεκπαίδευση είναι μια μη κανονική διαδικασία, μια απέλπιδα λύση ανάγκης, που δεν υποκαθιστά κατά κανένα τρόπο τη δια ζώσης διδασκαλία.

Αυτό το αποδέχονταν ακόμα οι ίδιοι οι κυβερνώντες σε παλαιότερες τοποθετήσεις τους.  

Θυμίζω περυσινές δηλώσεις (Μητσοτάκης, Γεραπετρίτης, Ζαχαράκη): «η τηλε-εκπαίδευση χρησιμοποιείται μόνο για να διατηρείται η επαφή των μαθητών με το σχολείο»,  «μέσω αυτής δεν μπορεί να προχωρήσει η ύλη και ως διδαχθείσα χαρακτηρίζεται μόνο η ύλη που έχει καλυφθεί δια ζώσης»,  «είναι προαιρετική για μαθητές και εκπαιδευτικούς»,  «αυξάνει τις ανισότητες στη μόρφωση και θίγει τα φτωχά παιδιά».

Χωρίς ταμπού και αφορισμούς της τηλεκπαίδευσης, πρέπει κατά τη γνώμη μου να αντισταθούμε στη συνεχή προσπάθεια να εμφανιστεί ως μια καθαρά «κανονική» διαδικασία. Η σπουδή των κυβερνώντων να δείξουν ότι όλα μπορούν να γίνουν και με τηλεκπαίδευση, ακόμα και η βαθμολόγηση, υποτιμά τη νοημοσύνη εκπαιδευτικών και γονιών και προκαλεί οργή.

Θέλει να σκεπάσει την απόλυτη μη προετοιμασία των σχολείων για το δεύτερο κύμα του κορωνοιού, η οποία οδήγησε στην τηλεκπαίδευση ως μόνη λύση.

Θέλει επίσης να παρουσιάσει μια τόσο δύσκολη κατάσταση για τις οικογένειες (το μη σχολείο), ως αναγκαία και εν πολλοίς σαν την κανονική. Θέλει να αποφύγει επώδυνα και με κόστος διλήμματα περί πιθανής επαναφοίτησης.

Θέλει να αποφύγει ακόμα και μια σοβαρή διαδικασία εξορθολογισμού και περικοπής ύλης.

Για να γίνει αυτό σωστά, απαιτείται βούληση, υπευθυνότητα και προσπάθεια, που ουδέποτε επέδειξαν κυβερνήσεις σαν τη σημερινή. Ας μην ξεχνάμε άλλωστε ότι εκείνοι που ρυθμίζουν ύλες, προγράμματα σπουδών, διδακτικές ώρες κ.λπ. είναι κατά κανόνα άνθρωποι του κομματικού σωλήνα, αποσπασμένοι βισματικα για χρόνια, χωρίς ίχνος επίγνωσης της πραγματικής διδασκαλίας στην τάξη!

Σε ότι με αφορά, απαντώντας με το ίδιο νόμισμα στη γελοία απαίτηση των κυβερνώντων, να βαθμολογήσω μαθητές που δε θα έχω αντικρύσει για μήνες, θα τους βαθμολογήσω όλους με 20!

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 16/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

παιδάκια
Γρήγορη και λαχταριστή συνταγή για χοιρινά παϊδάκια με κρούστα από καρύδια και σύκα
Η κρούστα από κανέλα και καρύδια προσθέτει μια αρωματική πινελιά, ενώ η σάλτσα με σύκα συμπληρώνει τέλεια το πιάτο. Ιδανική επιλογή για γιορτινά...
Γρήγορη και λαχταριστή συνταγή για χοιρινά παϊδάκια με κρούστα από καρύδια και σύκα
Πόδια
Αυτά είναι τα σημεία του σώματος μας που δεν πρέπει να ξυρίζουμε ποτέ
Συνηθίζουμε να απομακρύνουμε τις τρίχες από διάφορα σημεία του σώματός μας για καλλωπιστικούς λόγους, αλλά και για την καλύτερη υγιεινή μας. Ή...
Αυτά είναι τα σημεία του σώματος μας που δεν πρέπει να ξυρίζουμε ποτέ