τηλεκπαίδευση
Δύο εικόνες σήμερα στην τηλεκπαίδευση: Αλλού τα τηλεμαθήματα γίνονται χωρίς προβλήματα, αλλού όμως ξεκίνησαν πάλι διακοπές. Τα πράγματα ξεκίνησαν καλά το πρωί, όμως πριν από λίγο άρχισαν πάλι προβλήματα σε ορισμένες περιοχές με "κρασαρίσματα" του sch.gr

Με τα νεύρα εκπαιδευτικών, γονιών και μαθητών εξακολουθεί να παίζει το σύστημα της τηλεκπαίδευσης, τρίτη ημέρα εφαρμογής του.

Παρότι το πρωί στα περισσότερα σχολεία τα πράγματα ξεκίνησαν καλύτερα από τις προηγούμενες ημέρες και το σύστημα δούλεψε χωρίς σοβαρό πρόβλημα για τους περίπου 700.000 χρήστες, σύντομα ξεκίνησαν τεχνικά θέματα ξανά, σε κάποιες περιοχές.

Ηχος που δεν υπάρχει είτε είναι κακός και αποσυνδέσεις, απασχολούν και σήμερα τους εκπαιδευτικούς και μαθητές σε αρκετές περιοχές. Διαπίστωση ότι η πρόσβαση είναι πιο εύκολη μέσω εφαρμογής παρά μέσω Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου. Το δίκτυο πέφτει και επανέρχεται σε ορισμένες περιοχές, σε άλλες σέρνεται κι αλλού τα πράγματα πάνε καλά.

Πριν από λίγο έπεσε και πάλι το δίκτυο, όπως αναφέρουν εκπαιδευτικοί σε ομάδα για την τηλεκπαίδευση:

"Το πρωί δούλεψε Κατερίνη, τώρα εχει πέσει sch.gr και webex.sch.gr" αναφέρει  ενδεικτικά εκπαιδευτικός. 

"Σημερα ηλιαχτιδα φωτος και τα 12 τμήματα λειτουργουν ( με ολους τους προσφορους τρόπους) ...καποια προβληματα οι μαθητες με ηχο και τη συνδεση!!!!! 1ο Γυμνασιο Σερρες", λέει άλλος.

"Απο τη webex.sch.gr προβληματα... Θεσσαλονικη ΓΕΛ ΜΥΓΔΟΝΙΑΣ", αναφέρει τρίτος. 

Άλλες ενδεικτικές αναφορές:

"Προβλήματα με τον ήχο αμφίδρομα μεταξύ 09:00 - 10:00 και πολλές διακοπές του δικτύου ΠΣΔ μεταξύ 08:00-09:00. Τώρα δεν μπορούν να μπουν συνάδελφοι από το σπίτι. Ιεράπετρα"

"Δουλεύει άψογα δια μέσου της εφαρμογής από την πρώτη μέρα χωρίς διακοπές, μην προσπαθείτε δια μέσου του browser, κατεβάστε την εφαρμογή και κάντε επιλογή σύνδεσης δια μέσου αυτής...!"

"Λαρισα... ενώ ήμουν συνδεδεμένη από το πρωί και ένα τις δύο πρώτες ώρες...με πέταξε έξω και δεν μπορώ να μπω....έστειλα μήνυμα στα παιδιά στο e class ελπίζω να το είδα"

"Ιωάννινα....μόνο από την εφαρμογή. Από το site 1-2 φορές το προσπάθησα, δεν τα κατάφερα και το παράτησα..."

"22o ΓΕΛ Αθήνα, όλα καλά!"

"Φλώρινα. Από το πρωί κάνω μάθημα με μικροδιακοπές στον ηχο, δεν έχω κάνει βέβαια logout. Αντίθετα ο γιος μου έκaνε κανονικα την πρώτη ώρα αλλά στα επόμενα μαθήματα δεν μπορεί να εισέλθει"

"Τις 2 πρώτες ώρες ενταξει.Μετα με πεταξε εξω.Αργος"

"Καλημέρα από το κεντρο της Αθήνας. Η πρόσβαση στο WebEx δεν είναι εφικτή μέσω ΠΣΔ, παρά μόνο απευθείας μέσω της πλατφόρμας... με ό, τι συνεπάγεται για την προστασία των προσωπικών μας δεδομένων!"

"Λακωνία,Γύθειο όλα μια χαρά ως την ώρα!"

Πολλοί πάντως αναφέρουν ότι σήμερα, σε αντίθεση με τις προηγούμενες ημέρες,  το σύστημα δούλεψε από το πρωί.

Διήμερος απολογισμός

Χθες, διευθυντής σχολείου της βόρειας Αθήνας απέστειλε το παρακάτω απολογιστικό μήνυμα των δύο πρώτων ημερών σε γονείς: 

"Η μέρα σήμερα πήγε καλύτερα από τη χτεσινή. Άρα έχουμε βάσιμες ελπίδες η αυριανή να είναι καλύτερη.
Όμως ακόμη δεν κατάφεραν να μπουν συνάδελφοι και μαθητές. Παρακαλώ να μας ενημερώνετε με μέηλ αν για κάποιο λόγο το παιδί σας  δεν μπορεί να μπει ή αν για κάποιο λόγο θα απουσιάσει. 
Σήμερα το σχολείο άντεξε τρεις συνδέσεις. Δεν μπορούμε να ξέρουμε αν γι αυτό ευθύνεται η δυνατότητα του τοπικού διαδικτύου ή το όλο πρόβλημα με την πλατφόρμα που συνεχίστηκε για δεύτερη μέρα.
Αύριο θα επιχειρήσουμε περισσότεροι και νωρίτερα. Αντιλαμβάνεστε ότι δεν είναι εύκολο για όλους να συνδεθούν από το σπίτι, λόγω περισσότερων ατόμων που τηλεδιδάσκονται ή τηλεδιδάσκουν εκεί"

Ο εκπαιδευτικός Πάνος Ντούλας

 γράφει στο facebook

Κάποια στιγμή, (ελπίζω ότι) τα δίκτυα και οι συνδέσεις κάπως θα βελτιωθούν για την τηλε-εκπαίδευση. Το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο πάντως και σήμερα σέρνεται...

Από κει και πέρα, όμως, τίθενται αρκετά ερωτήματα:

- υπάρχει δωρεάν σύνδεση ίντερνετ παντού; Θα εξυπηρετούνται όλα τα σχολεία, οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές;; Αρκετοί λένε ότι χτες τους έφαγε όλα τα δεδομένα στο κινητό γιατί το ΠΣΔ είχε καταρρεύσει οπότε μπήκανε από αλλού.

- έχουν όλα τα παιδιά (ή και οι εκπαιδευτικοί) κομπιούτερ; Προφανώς όχι. Σε αρκετά σπίτια, υπάρχει ένα (για το ένα παιδί ή για τον γονιό για την τηλε-εργασία του) ή κανένα. Είναι ίδιο το "τηλε-μάθημα" για τα παιδιά που έχουν μόνο smartphone; Τι ενέργειες έκανε το Υπουργείο για τον ψηφιακό εξισωτισμό;;; Βασικά, σχεδόν καμία. Για τη "σύνδεση μέσω σταθερού τηλεφώνου" (όπου το παιδί απλά ακούει !!!), μου φαίνεται εντελώς αστεία.

- Ας υποθέσουμε ότι η Κυβέρνηση ήταν εντάξει, είχε φροντίσει με έγκαιρες ενέργειες να είχαν όλοι κι όλα κομπιούτερ και σύνδεση. Λογισμικό για το κάθε μάθημα υπάρχει;; Υπάρχουν μεν τα βιβλία σκαναρισμένα, κάποιες ασκήσεις από πρωτοβουλίες συναδέλφων αλλά και πάλι δεν υπάρχει συστηματικά πολύ υλικό σε κάποια μαθήματα για αυτού του είδους το "τηλεμάθημα".

- Επιμόρφωση σοβαρή εκπαιδευτικών (αλλά και μαθητών) έχει γίνει; Όχι.

- Αλλά, ας υποθέσουμε ότι υπήρχαν παντού οπτικές ίνες και σέρβερ και το sch.gr δεν έπεφτε συνέχεια κι είχαν όλοι κι όλα κομπιούτερ και υπήρχε και υλικό και είχε γίνει κι επιμόρφωση. (όλα αυτά μεγάλα "αν"). Το "τηλε-μάθημα", από τη φύση του, θα ήταν το ίδιο αποτελεσματικό;;; Πχ στο δικό μου μάθημα υπάρχουν οι διάλογοι ανά ζευγάρι για τα προφορικά. Αυτό είναι ζωτικό σημείο της εκμάθησης ξένης γλώσσας το οποίο, έτσι όπως είναι τώρα η κατάσταση, απλά δεν γίνεται.

- Δεν μπαίνει καθόλου ζήτημα προσωπικών δεδομένων;

- Από κει και πέρα, εκτιμώ ότι το σχολείο, το πραγματικό σχολείο διά ζώσης, έχει αναντικατάστατο κοινωνικό και παιδαγωγικό ρόλο. Αλήθεια, πώς γίνεται η ομαλή παιδαγωγική, ψυχολογική και κοινωνική ανάπτυξη των παιδιών μέσα από το σπίτι τους τους, διαμεσολαβημένα μέσα από ένα κομπιούτερ;;; Τι πολίτες βγάζει αυτό; Τι προσωπικότητες; Πώς μαθαίνουν να λειτουργούν σε ομάδα;;; Στέκουν καλά ψυχολογικά; Αλληλεπιδρούνε;

Η "τηλε-εκπαίδευση" μπορεί να είναι πιθανώς ένα χρήσιμο μεν συμπληρωματικό δε εργαλείο, ιδίως η ασύγχρονη, για τη μόρφωση των παιδιών. Δεν είναι όμως μορφωτικά, παιδαγωγικά, ψυχολογικά, κοινωνικά σωστό να θεωρείται σε αυτές τις ηλικίες ως πανάκεια ή ως πλήρες υποκατάστατο της πραγματικής διά ζώσης διδασκαλίας (ακόμη κι αν ξεπερνιόταν όλα τα τεχνικά προβλήματα που έχουμε εδώ λόγω ανικανότητας Υπουργείου). Και με αυτήν την έννοια, όσο πιο γρήγορα ανοίξουν τα σχολεία μας, τόσο το καλύτερο για όλους, μαθητές, γονείς, εκπαιδευτικούς.

Κάποια στιγμή, (ελπίζω ότι) τα δίκτυα και οι συνδέσεις κάπως θα βελτιωθούν για την τηλε-εκπαίδευση. Το Πανελλήνιο...

Δημοσιεύτηκε από Πάνος Ντούλας στις Τρίτη, 10 Νοεμβρίου 2020

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Πώς λέγεται ο κουλ στα ελληνικά;

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 26/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα