Απουσίες μαθητών: Προτάσεις ρύθμισής τους λόγω προληπτικής αποχής από το σχολείο εξαιτίας του κορονοϊού
Τρεις προτάσεις αντιμετώπισης του προβλήματος των απουσιών των μαθητών/-τριών που παραμένουν προληπτικά εκτός σχολείου, λόγω κορονοϊού

Πέτρην κοιλαίνει ρανίς ύδατος ενδελεχείη (Απόδοση: Μια επίμονη σταγόνα νερού ανοίγει τρύπα σε πέτρα) (Χοιρίλος, Επικός ποιητής) 

Η επίμονη προσπάθεια επαναφοράς ενός θέματος κινδυνεύει να οδηγήσει στην ίδια την απαξίωση του θέματος αυτού. Όταν όμως υπάρχει η ελπίδα ότι αυτή η επιμονή ίσως να οδηγήσει σε λειτουργικές λύσεις για προβλήματα που αφορούν σε πολλούς και που αιτούνται άμεσης αντιμετώπισης, ίσως τότε αυτή η «ριψοκίνδυνη» προσπάθεια να αξίζει να επαναληφθεί.

Αναφερθήκαμε σε προηγούμενο άρθρο στην αναγκαιότητα ρύθμισης των απουσιών μαθητών/-τριών οι οποίοι, ενώ προβλέπεται και επιβάλλεται από τις οδηγίες του ΕΟΔΥ να απουσιάσουν προληπτικά από το σχολείο όταν εμφανίσουν έστω και ήπια συμπτώματα συμβατά με λοίμωξη COVID-1, εντούτοις δεν προβλέπεται ο τρόπος μη προσμέτρησης των απουσιών που θα πραγματοποιηθούν εξαιτίας αυτής της προληπτικής απομάκρυνσης. Ο ίδιος προβληματισμός υφίσταται και για μαθητές/-τριες που έχουν συγχρωτιστεί για ικανό χρονικό διάστημα με άτομο εκτός σχολείου, που στην συνέχεια  διαγνώστηκε ως θετικό στον COVID-19, τα οποία θα πρέπει προληπτικά να παραμείνουν σε καραντίνα δεκατεσσάρων ημερών.

Στην περίπτωση που οι γονείς των μαθητών/-τριών των περιπτώσεων της προηγούμενης παραγράφου επιδιώξουν – και καταφέρουν – να πραγματοποιήσουν σύντομα και κατά προτεραιότητα (όπως προβλέπεται από το σχετικό πρωτόκολλο του ΕΟΔΥ) μοριακό διαγνωστικό τεστ, τότε το πρόβλημα των απουσιών δεν υφίσταται, αφού ρυθμίζεται από την νομοθεσία. Όμως, είναι δυνατόν να υποβάλλονται οι μαθητές σε μοριακό διαγνωστικό τεστ κάθε φορά που εμφανίζουν έστω και ήπια συμπτώματα συμβατά με λοίμωξη COVID-19; Κατά πόσο, επίσης, είναι εφικτό οι γονείς των παιδιών αυτών να έχουν πρόσβαση κάθε φορά σε θεράποντα ιατρό για κάθε τέτοιο σύμπτωμα, ώστε να λαμβάνουν τις σχετικές οδηγίες; Αλλά, και αν ακόμη κάτι τέτοιο ήταν εφικτό, με ποιον τρόπο θα ρυθμίζονταν οι απουσίες των παιδιών που θα λάμβαναν την σύσταση του ιατρού για προληπτική παραμονή στο σπίτι μέχρι την υποχώρηση των συμπτωμάτων;

Οι γονείς των μαθητών/-τριών θα σκεφτούν δύο και τρεις φορές την επιλογή (;) να κρατήσουν τα παιδιά τους προληπτικά στο σπίτι, αν υπάρχει ο κίνδυνος να προσμετρηθούν οι απουσίες από αυτή την επιλογή. Αναφερόμαστε ιδιαίτερα σε γονείς που τα παιδιά τους είναι επιρρεπή σε απουσίες ή που για ιδιαίτερους δικούς τους λόγους μετρούν ήδη έναν ικανό αριθμό απουσιών. Σε περίπτωση που επικρατήσουν σκέψεις καταστρατήγησης των επιταγών του ΕΟΔΥ, οι συνέπειες θα είναι καταστροφικές, όχι μόνο για την σχολική κοινότητα …

Στην εθνική προσπάθεια να κρατηθούν τα σχολεία ανοιχτά δεν υφίσταται η πολυτέλεια λήψης αποφάσεων σε μεταγενέστερο χρόνο. Η δυνατότητα αναδρομικής μη προσμέτρησης των απουσιών καθίσταται χωρίς νόημα, με την έννοια ότι η ζημιά θα έχει ήδη συμβεί. Κάθε καθυστέρηση είναι πλέον ιδιαίτερα επιβαρυντική στην προσπάθεια περιορισμού της εξάπλωσης του κορονοϊού στις σχολικές μονάδες.

Προτάσεις αντιμετώπισης του προβλήματος των απουσιών των μαθητών/-τριών που παραμένουν προληπτικά εκτός σχολείου είναι οι παρακάτω:

  • Δυνατότητα μη προσμέτρησης απουσιών με ιατρική γνωμάτευση για σύσταση προληπτικής αποχής από τα σχολικά μαθήματα. Οι ημέρες αυτές θα πρέπει να μην είναι περισσότερες από τις κάθε φορά προβλεπόμενες από τις σχετικές οδηγίες του ΕΟΔΥ
  • Δυνατότητα μη προσμέτρησης απουσιών με Υπεύθυνη Δήλωση του γονέα, για τις ημέρες που το παιδί του παρέμεινε προληπτικά μακριά από το σχολείο. Οι ημέρες αυτές θα πρέπει να μην είναι περισσότερες από τις κάθε φορά προβλεπόμενες από τις σχετικές οδηγίες του ΕΟΔΥ
  • Αύξηση του προβλεπόμενου στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση ορίου των απουσιών, προκειμένου η φοίτηση να χαρακτηριστεί ως επαρκής

Σίγουρα, η ανάγνωση των παραπάνω προτάσεων θα εγείρει ενστάσεις. Θα επαναφέρει μνήμες από την μη προσμέτρηση απουσιών τον περασμένο Μάιο, όταν με μια απλή Υπεύθυνη Δήλωση για παρουσία ατόμου που ανήκει στις ευπαθείς ομάδες στο οικείο οικογενειακό περιβάλλον, οι μαθητές/-τριες δεν προσέρχονταν στο σχολείο, με αποτέλεσμα αυτά κυριολεκτικά να αδειάσουν.

Τώρα όμως, εντονότερα από τότε, ζητείται η εγρήγορση της ευσυνειδησίας και της κοινωνικής ευθύνης όλων. Ζητείται από τους γονείς να κρατούν τα παιδιά τους προληπτικά μακριά από το σχολείο όταν υφίστανται οι προαναφερθέντες λόγοι, ενώ θα πρέπει παράλληλα να ενημερώνουν αμέσως την Διεύθυνση του σχολείου, σε περίπτωση εμφάνισης στον μαθητή/-τρια έστω και ήπιων  συμπτωμάτων συμβατών με λοίμωξη COVID-19, όπως φυσικά και σε περίπτωση που ο μαθητής/-τρια έχει συγχρωτιστεί με άτομο που διαγνώστηκε ως θετικό στην λοίμωξη COVID-19.

Η διαχείριση της ασφαλούς και συνεπούς παρουσίας των μαθητών/-τριών στο σχολείο ανατίθεται πλέον, σε πολύ μεγάλο βαθμό υπευθυνότητας και κοινωνικής ευθύνης, στους ίδιους τους γονείς. Θα πρέπει, επομένως, να έχουν οι γονείς την πρώτιστη ευθύνη της παρουσίας ή της απομάκρυνσης των παιδιών τους από το σχολείο, όταν αυτά θα πρέπει προληπτικά να μείνουν μακριά από το σχολικό περιβάλλον για κάποιο χρονικό διάστημα. Η κατάχρηση του δικαιώματος της υποβολής Υπεύθυνης Δήλωσης για προληπτική αποχή των μαθητών/-τριών από τα μαθήματα ας βαρύνει τους ίδιους τους υποβάλλοντες την Δήλωση αυτή. Σε καμία όμως περίπτωση να μην αφήσουμε τα περιθώρια η οποιαδήποτε ολιγωρία να βλάψει το σύνολο των μαθητών/-τριών. Το κλείσιμο των σχολείων θα είναι καταστροφικό τόσο για την γενιά που είναι τώρα σε αυτά, όσο και για την λειτουργία της κοινωνίας μας. Η μέγιστη όμως ευθύνη τώρα ανήκει στην Πολιτεία, η οποία θα πρέπει άμεσα να ρυθμίσει το ζήτημα της διαχείρισης των απουσιών των μαθητών/-τριών λόγω προληπτικής απομάκρυνσής τους από το σχολείο.

logo alfavita

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις έγκυρα και έγκαιρα από το alfavita.gr

Πότε ανοίγουν τα σχολεία: Δεν αποκλείστηκε περιορισμός των γιορτών των Χριστουγέννων

Τηλεκπαίδευση: Οδηγός εκπαιδευτικού για το Webex Meetings

Γιατί εκτοξεύτηκε η ζήτηση του σεμιναρίου "Διαπολιτισμική Εκπαίδευση"

Το κορυφαίο σεμινάριο στην Ελλάδα στην ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ για μοριοδότηση στον ΑΣΕΠ

ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ Η/Υ για τον ΑΣΕΠ σε 10 ημέρες εξ αποστάσεως με ΔΩΡΕΑΝ ΕΠΑΝΕΞΕΤΑΣΕΙΣ

Στον αέρα η τράπεζα θεμάτων για τις Πανελλήνιες 2021


 

σχετικά άρθρα

Μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών: Να λυθεί άμεσα το ζήτημα του παράβολου - Όχι στον αποκλεισμό εκπαιδευτικών
Μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών: Να λυθεί άμεσα το ζήτημα του παράβολου - Όχι στον αποκλεισμό εκπαιδευτικών
Ανακοίνωση της Γ΄ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης για τον αποκλεισμό εκπαιδευτικών από τους πίνακες κατάταξης λόγω παράβολου
Μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών: Να λυθεί άμεσα το ζήτημα του παράβολου - Όχι στον αποκλεισμό εκπαιδευτικών
Εκπαιδευτικοί: Υποβάθμιση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης – προσφορά στα ιδιωτικά συμφέροντα
Εκπαιδευτικοί: Υποβάθμιση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης – προσφορά στα ιδιωτικά συμφέροντα
Ανακοίνωση του Μετώπου Δράσης και Αλληλεγγύης Εκπαιδευτικών στην Πρέβεζα για το νομοσχέδιο της επαγγελματικής εκπαίδευσης
Εκπαιδευτικοί: Υποβάθμιση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης – προσφορά στα ιδιωτικά συμφέροντα
Εργαζόμενοι σε δομές Ειδικής Αγωγής: Να κλείσουν άμεσα τα ειδικά σχολεία
Εργαζόμενοι σε δομές Ειδικής Αγωγής: Να κλείσουν άμεσα τα ειδικά σχολεία
Να ανασταλεί η λειτουργεία των δομών Ειδικής Αγωγής ζητούν οι εργαζόμενοι σε ΣΜΕΑ της Θεσσαλονίκης, μέχρι να βελτιωθεί η επιδημιολογική κατάσταση της...
Εργαζόμενοι σε δομές Ειδικής Αγωγής: Να κλείσουν άμεσα τα ειδικά σχολεία