μάσκα, μάσκες, μαθητές, κορονοϊός, covid
Τι θα γίνει με τις απουσίες των μαθητών που απέχουν προληπτικά από το σχολείο επειδή εμφάνισαν ύποπτα συμπτώματα;

Η αποχή από το σχολείο όσων εκδηλώνουν πυρετό ή/και άλλα συμπτώματα συμβατά με τον κορωνοϊό COVID-19, για την προστασία μαθητών και εκπαιδευτικών που ανήκουν σε ευάλωτες ομάδες, προβλέπεται από τις σχετικές οδηγίες που έχουν αποσταλεί στα σχολεία (ΚΥΑ Αριθμ. Δ1α/ΓΠ.οικ. 55339/ΦΕΚ 3780 Β΄/08-9-2020, άρθρο 6, παρ. 8).

Σύμφωνα με το Πρωτόκολλο του ΕΟΔΥ με ημερομηνία 18-9-2020 και με θέμα: «Αρχές διαχείρισης ύποπτων ή επιβεβαιωμένων περιστατικών λοίμωξης COVID-19 σε σχολικές μονάδες» : «Εάν ένας μαθητής εμφανίσει έστω και ήπια συμπτώματα συμβατά με λοίμωξη COVID-19 εκτός του χώρου του σχολείου, παραμένει στο σπίτι και ειδοποιείται το σχολείο με ευθύνη των γονέων/κηδεμόνων». Και ακόμη: «Εάν ένας μαθητής εμφανίσει συμπτώματα συμβατά με λοίμωξη COVID-19 όταν είναι στο σχολείο, γίνονται τα παρακάτω εκ μέρους του Υπευθύνου COVID-19 (…).

Γίνεται ιατρική αξιολόγηση με πρωτοβουλία των γονέων/κηδεμόνων και εφόσον, σύμφωνα με την κρίση του θεράποντος ιατρού, το παιδί χαρακτηριστεί ως ύποπτο για λοίμωξη COVID-19 χωρίς να υπάρχει εναλλακτική διάγνωση (βλ. Παράρτημα), θα πρέπει να γίνει κατά προτεραιότητα μοριακό διαγνωστικό τεστ. Εν αναμονή του αποτελέσματος, το παιδί παραμένει σε απομόνωση κατ’ οίκον (εφόσον κρίνεται από τον ιατρό ότι η κατάστασή του δεν απαιτεί νοσηλεία σε νοσοκομείο), σε καλά αεριζόμενο δωμάτιο, ενώ το σχολείο συνεχίζει κανονικά τη λειτουργία του». Και ενώ έχει ληφθεί μέριμνα για την μη προσμέτρηση απουσιών μαθητών/-τριών που ανήκουν σε ομάδες αυξημένου κινδύνου, για τους μαθητές/-τριες που προβλέπεται και συστήνεται αποχή από το σχολείο λόγω εμφάνισης συμπτωμάτων συμβατών με κορωνοϊό δεν υπάρχει σχετική μέριμνα για την μη επιβάρυνσή τους με απουσίες, εφόσον αποφασιστεί – όπως πρέπει άλλωστε – από τους γονείς να κρατήσουν τα παιδιά με ύποπτα συμπτώματα στο σπίτι, προκειμένου να διαφυλαχτεί η σχολική κοινότητα. Μια τέτοια απόφαση, ενώ στην αρχή του σχολικού έτους δεν φαντάζει ιδιαίτερα επιβαρυντική για την επαρκή – λόγω απουσιών – φοίτηση του μαθητή/-τριας, η συνέχεια ενδέχεται να δημιουργήσει ισχυρές αναστολές στην ευχέρεια λήψης σχετικής απόφασης αποχής από το σχολείο, αφού κάτι τέτοιο είναι πιθανόν να δημιουργήσει προβλήματα στην συσσώρευση των απουσιών των μαθητών/-τριών.

Οι απουσίες αυτές και καταγράφονται και προσμετρώνται, ακόμη και αν προσκομιστεί ιατρική βεβαίωση, η οποία δεν αναφέρεται σε επιβεβαιωμένο κρούσμα. Εύκολα γίνεται κατανοητό ότι καθώς διανύουμε το φθινόπωρο και εισερχόμενοι στον χειμώνα, τα συμπτώματα που θα κινητοποιούν τους γονείς, τους μαθητές, τους καθηγητές, την εκπαιδευτική κοινότητα θα αυξάνονται παράλληλα με την αύξηση της ανησυχίας αν αυτά σχετίζονται με τυχόν συμπτώματα που προκαλεί ο COVID-19. Διανύοντας το τρέχον σχολικό έτος, τα διλήμματα που σχετίζονται με την αποχή από το σχολείο σε περίπτωση εμφάνισης ύποπτων συμπτωμάτων και την συναφή επιβάρυνση με απουσίες που πιθανόν να δημιουργήσουν στην συνέχεια προβλήματα στον χαρακτηρισμό της φοίτησης ως επαρκούς, θα αυξάνονται συνεχώς.

Η πρόβλεψη σχετικής ρύθμισης για τις απουσίες που θα δημιουργηθούν εξαιτίας της αποχής από το σχολείο, λόγω εμφάνισης συμπτωμάτων συμβατών με κορωνοϊό, είναι επιτακτική. Ίσως η αύξηση του ορίου των επιτρεπόμενων απουσιών να προσφέρει ικανοποιητική λύση στην αντιμετώπιση του παραπάνω προβλήματος. Σίγουρα θα υπάρξουν ενστάσεις στην πρόταση αυτή, όμως ας ληφθεί υπόψη το γεγονός ότι η πλημμελής αντίδραση σε θέματα που σχετίζονται με την πρόληψη της διάδοσης του κορωνοϊού στην σχολική κοινότητα είναι πολύ πιθανόν να οδηγήσει σε πολύ μεγαλύτερο κόστος. Και δεν αναφερόμαστε μόνο σε αυτό της απώλειας κάποιων επιπλέον διδακτικών ωρών… Και ένας ακόμη προβληματισμός. Οι γονείς των μαθητών/-τριών, καθώς και οι εκπαιδευτικοί που εμφανίζουν συμπτώματα συμβατά με τον κορωνοϊό θα πρέπει να έχουν την δυνατότητα να πραγματοποιήσουν δωρεάν το μοριακό διαγνωστικό τεστ για την διάγνωση του COVID-19.

Η πραγματοποίησή του θα συμβάλλει στην έγκαιρη, έγκυρη και αποτελεσματική προληπτική διαφύλαξη της σχολικής κοινότητας από την διάδοση της νόσου. Η πρόβλεψη δωρεάν συνταγογράφησης του σχετικού διαγνωστικού τεστ –άλλωστε, χιλιάδες διαγνωστικά τεστ για τον κορωνοϊό γίνονται καθημερινά – θα προσφέρει ασφαλή πληροφόρηση και, κατά συνέπεια, ανάληψη και εφαρμογή των πλέον κατάλληλων αποφάσεων και μέτρων προφύλαξης των ατόμων, της σχολικής κοινότητας, της τοπικής κοινωνίας.

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Ερωτήσεις και απαντήσεις για το Γραπτό Διαγωνισμό ΑΣΕΠ

ΌΛΑ ΤΑ ΠΤΥΧΙΑ ΔΕΚΤΑ στο Πανελλήνιο Γραπτό Διαγωνισμό ΑΣΕΠ - Αιτήσεις Εδώ

Νέο σύστημα διορισμών Εκπαιδευτικών: Tο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ που μοριοδοτεί και στους 2 ΠΙΝΑΚΕΣ

Παν.Πατρών: Υποτροφίες σε Μεταπτυχιακά Ειδικής Αγωγής και Διαπολιτισμικής - Αιτήσεις μέσω alfavita.gr

ΑΣΕΠ: Το ΠΙΟ ΕΥΚΟΛΟ στην Ελλάδα online Lower - Proficiency για Ενήλικες σε 2 ημέρες Μόνο 111 ευρώ

Απαραίτητο τυπικό προσόν ECDL - Πιστοποίηση Υπολογιστών μόνο με 95 ευρώ

νέα από το Ethnos logo

σχετικά άρθρα

Επαναλειτουργούν σήμερα και οι βρεφονηπιακοί σταθμοί ΟΑΕΔ
Δήμος Χαλανδρίου: Ομόφωνη στήριξη στους 58 συμβασιούχους στους βρεφονηπιακούς σταθμούς
Ομόφωνη στήριξη του Δήμου Χαλανδρίου στον αγώνα μονιμοποίησης των συμβασιούχων της Προσχολικής Αγωγής
Δήμος Χαλανδρίου: Ομόφωνη στήριξη στους 58 συμβασιούχους στους βρεφονηπιακούς σταθμούς
Μητσοτάκης Πράγα
Ένταση μεταξύ Μητσοτάκη – Ερντογάν στην Πράγα: Τι απάντησε ο Έλληνας πρωθυπουργός
Ένταση σημειώθηκε μεταξύ Κυριάκου Μητσοτάκη και Ρετζέμπ Ταγίπ Ερντογάν κατά τη διάρκεια του δείπνου των ηγετών στην Πράγα - Τι απάντησε ο Έλληνας...
Ένταση μεταξύ Μητσοτάκη – Ερντογάν στην Πράγα: Τι απάντησε ο Έλληνας πρωθυπουργός
Τσιόδρας: Η ανθρωπότητα έκανε τεράστια λάθη στην αντιμετώπιση του κορονοϊού - Μακάρι να μάθουμε
«Δυστυχώς οι κοινωνίες άργησαν να αντιδράσουν, οι περισσότερες κυβερνήσεις άργησαν να αντιδράσουν και ο κόσμος έχασε σιγά - σιγά την εμπιστοσύνη του...
Τσιόδρας: Η ανθρωπότητα έκανε τεράστια λάθη στην αντιμετώπιση του κορονοϊού - Μακάρι να μάθουμε