Εξ αποστάσεως Εκπαίδευση: Ο αριθμός των μαθητών, το ειδικό πρόγραμμα διδασκαλίας και η διάρκεια των μαθημάτων
Εγκύκλιος για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση: Πώς λειτουργούν τα διαδικτυακά τμήματα, το ειδικό πρόγραμμα διδασκαλίας και η διάρκεια των μαθημάτων

Εγκύκλιο εξέδωσε το υπ. Παιδείας αναφορικά με τις οδηγίες προς Περιφερειακούς Διευθυντές Εκπαίδευσης και Διευθυντές Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπ/σης για τη σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση για ευπαθείς ομάδες μαθητών και μαθητριών κατά το σχολικό έτος 2020-21.

Σύμφωνα με την εγκύκλιο, προτείνεται ο συνολικός προτεινόμενος αριθμός των μαθητών/τριών των διαδικτυακών τμημάτων να μην ξεπερνά τους/τις 15 ανά τμήμα και γενικότερα να παραμένει ο κατά το δυνατόν μικρότερος.

Επιπλέον, κάνει λόγο για ειδικό πρόγραμμα διδασκαλίας και αναφέρει ότι το κάθε μάθημα δεν θα ξεπερνά τη διάρκεια του συμβατικού μαθήματος (45 λεπτά), ενώ κρίνεται σκόπιμο μαθητές και εκπαιδευτικοί να συνδέονται 20-30 λεπτά πριν από την έναρξη των μαθημάτων

Ειδικότερα σύμφωνα με την εγκύκλιο:

Σχετικά με την εφαρμογή της σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης για ευπαθείς ομάδες μαθητών και μαθητριών κατά το σχολικό έτος 2020-21, σας γνωρίζουμε την εισήγηση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Πράξη 48/08-10-2020 του Δ.Σ. του Ι.Ε.Π.), η οποία έχει ως εξής:

«Προκειμένου να επιτευχθεί η εύρυθμη λειτουργία της σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευση για τους μαθητές που εντάσσονται σε ευπαθείς ομάδες, εισηγούμαστε:

(α) Στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση ο καταμερισμός των μαθητών και μαθητριών σε διαδικτυακά τμήματα θα γίνεται με βάση την τάξη φοίτησής τους ενώ δύνανται να συγκροτούνται και ηλεκτρονικά τμήματα με μαθητές και μαθήτριες από διαφορετικά τμήματα της ίδιας τάξης. Αν επιτάσσεται από λειτουργικές και εκπαιδευτικές ανάγκες, ένα ηλεκτρονικό τμήμα μπορεί να συγκροτείται ακόμη και από μαθητές και μαθήτριες από όμορα σχολεία, ώστε να περιορίζεται η λειτουργία τμημάτων με εξαιρετικά μικρό αριθμό μαθητών και μαθητριών. Η κατανομή των μαθητών και μαθητριών σε ηλεκτρονικά τμήματα είναι σημαντικό να λαμβάνει υπόψη τις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες αυτών, όπως προσδιορίζονται από τον Σύλλογο Διδασκόντων και τους διδάσκοντες/ουσες εκπαιδευτικούς των συμβατικών τμημάτων. Σε κάθε περίπτωση, προτείνεται ο συνολικός προτεινόμενος αριθμός των μαθητών/τριών να μην ξεπερνά τους/τις 15 ανά τμήμα και γενικότερα να παραμένει ο κατά το δυνατόν μικρότερος.

(β) Για κάθε ηλεκτρονικό τμήμα, με απόφαση Δ.Π.Ε./Δ.Δ.Ε. είναι σκόπιμο να καθορίζεται ειδικό πρόγραμμα διδασκαλίας των μαθημάτων, πάντοτε σύμφωνα με τα ισχύοντα ωρολόγια προγράμματα, ανάλογα με τη διαθεσιμότητα των εκπαιδευτικών που διδάσκουν διαφορετικά διδακτικά αντικείμενα στην Πρωτοβάθμια ή Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

(γ) Στα ηλεκτρονικά τμήματα η διδασκαλία των γνωστικών αντικειμένων πραγματοποιείται σύμφωνα με τα οριζόμενα στις ισχύουσες α’ και β’ αναθέσεις.

(δ) Υπενθυμίζεται ότι, βάσει και του ΦΕΚ 3882/τ.Β’/12-9-2020 «Παροχή σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης για το σχολικό έτος 2020-2021», η διάρκεια του διαδικτυακού μαθήματος σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, δεν θα ξεπερνά τη διάρκεια του συμβατικού μαθήματος (45 λεπτά) με τον/την εκπαιδευτικό να λαμβάνει την τελική απόφαση, βάσει των ειδικών συνθηκών και των δυνατοτήτων των μαθητών/τριών του να συνεργαστούν δημιουργικά και αποτελεσματικά. Επίσης, είναι σκόπιμο μαθητές και εκπαιδευτικοί να συνδέονται 20-30 λεπτά πριν από την έναρξη των μαθημάτων για την υλοποίηση δοκιμών (μικρόφωνο, κάμερα, ήχος κ.λπ.), ώστε να εξασφαλίζεται κατά το δυνατόν η ομαλή υλοποίηση των μαθημάτων. Τέλος, κατά τη διάρκεια διεξαγωγής των μαθημάτων είναι σκόπιμο οι μαθητές και μαθήτριες να καλούνται σε τακτά χρονικά διαστήματα να υλοποιούν ενέργειες/ δραστηριότητες (π.χ. να ανταποκριθούν σε ερωτήσεις) ή/και να επιβεβαιώσουν την παρουσία τους (π.χ. να απαντήσουν/ζητήσουν τον λόγο, να απαντήσουν/σχολιάσουν/σημειώσουν στο chat), ώστε να εξασφαλίζεται κατά το δυνατόν η ενεργός συμμετοχή τους στη σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση».

Δείτε εδώ αναλυτικά την εγκύκλιο.

logo alfavita

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις έγκυρα και έγκαιρα από το alfavita.gr

Πότε ανοίγουν τα σχολεία: Δεν αποκλείστηκε περιορισμός των γιορτών των Χριστουγέννων

Τηλεκπαίδευση: Οδηγός εκπαιδευτικού για το Webex Meetings

Γιατί εκτοξεύτηκε η ζήτηση του σεμιναρίου "Διαπολιτισμική Εκπαίδευση"

Το κορυφαίο σεμινάριο στην Ελλάδα στην ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ για μοριοδότηση στον ΑΣΕΠ

ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ Η/Υ για τον ΑΣΕΠ σε 10 ημέρες εξ αποστάσεως με ΔΩΡΕΑΝ ΕΠΑΝΕΞΕΤΑΣΕΙΣ

Στον αέρα η τράπεζα θεμάτων για τις Πανελλήνιες 2021


 

σχετικά άρθρα

Μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών: Να λυθεί άμεσα το ζήτημα του παράβολου - Όχι στον αποκλεισμό εκπαιδευτικών
Μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών: Να λυθεί άμεσα το ζήτημα του παράβολου - Όχι στον αποκλεισμό εκπαιδευτικών
Ανακοίνωση της Γ΄ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης για τον αποκλεισμό εκπαιδευτικών από τους πίνακες κατάταξης λόγω παράβολου
Μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών: Να λυθεί άμεσα το ζήτημα του παράβολου - Όχι στον αποκλεισμό εκπαιδευτικών
Εκπαιδευτικοί: Υποβάθμιση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης – προσφορά στα ιδιωτικά συμφέροντα
Εκπαιδευτικοί: Υποβάθμιση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης – προσφορά στα ιδιωτικά συμφέροντα
Ανακοίνωση του Μετώπου Δράσης και Αλληλεγγύης Εκπαιδευτικών στην Πρέβεζα για το νομοσχέδιο της επαγγελματικής εκπαίδευσης
Εκπαιδευτικοί: Υποβάθμιση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης – προσφορά στα ιδιωτικά συμφέροντα
Εργαζόμενοι σε δομές Ειδικής Αγωγής: Να κλείσουν άμεσα τα ειδικά σχολεία
Εργαζόμενοι σε δομές Ειδικής Αγωγής: Να κλείσουν άμεσα τα ειδικά σχολεία
Να ανασταλεί η λειτουργεία των δομών Ειδικής Αγωγής ζητούν οι εργαζόμενοι σε ΣΜΕΑ της Θεσσαλονίκης, μέχρι να βελτιωθεί η επιδημιολογική κατάσταση της...
Εργαζόμενοι σε δομές Ειδικής Αγωγής: Να κλείσουν άμεσα τα ειδικά σχολεία