ΚΙΝΑΛ: Άμεση η ανάγκη κάλυψης θέσεων ΔΕΠ των πανεπιστημίων
Το Κίνημα αλλαγής απευθύνει ερώτηση στη υπ. Παιδείας Ν. Κεραμέως ζητώντας κάλυψη θέσεων ΔΕΠ των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων της χώρας και ρωτάει το Υπουργείο Παιδείας: Με πόσες πρόσθετες νέες θέσεις έχει πρόθεση να ενισχύσει τα πανεπιστήμια για την αναπλήρωση των συσσωρευμένων διδακτικών κενών;

«Τα δημόσια Πανεπιστήμια ανήκουν στην ελληνική κοινωνία και η Πολιτεία πρέπει να ανταποκριθεί άμεσα και να αναλάβει όλες τις αναγκαίες ενέργειες που είναι απαραίτητες για την επίλυση των οξύτατων προβλημάτων τους», αναφέρει η Κοινοβουλευτική Ομάδα του Κινήματος Αλλαγής, σε ερώτηση την οποία απευθύνει στην υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, ζητώντας κάλυψη θέσεων ΔΕΠ των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων της χώρας.

«Η έναρξη της νέας ακαδημαϊκής χρονιάς στα πανεπιστήμια ήταν τραγική σε ό,τι αφορά την αναλογία φοιτητών-καθηγητών, καθώς ο αριθμός των εισακτέων παραμένει σταθερός, ενώ των διδασκόντων μειώνεται κάθε χρόνο ραγδαία, χωρίς να αναπληρώνονται. Από την έναρξη της κρίσης το 2010 μέχρι το 2015 σταμάτησαν οι προκηρύξεις νέων θέσεων ΔΕΠ και δεν αναπληρώνονταν ούτε οι συνταξιοδοτούμενοι διδάσκοντες, με αποτέλεσμα να δημιουργηθούν τεράστιες ελλείψεις σε διδακτικό προσωπικό και γνωστικά αντικείμενα που αφορούν βασικά και προχωρημένα μαθήματα στα ΑΕΙ», αναφέρουν οι βουλευτές του Κινήματος Αλλαγής και επικαλούνται την ανοιχτή επιστολή της 15ης Οκτωβρίου, με την οποία η Σύγκλητος του ΕΜΠ απευθύνεται στην κυβέρνηση και σε όλους τους πολίτες, ξεκινώντας από τον πρωθυπουργό και ζητά την άμεση αναπλήρωση των κενών, τα οποία προκύπτουν από τη συνεχή αφυπηρέτηση μελών ΔΕΠ και άλλων εργαζόμενων στο Ίδρυμα.

«Τα Ελληνικά Πανεπιστήμια οργάνωσαν και υποστήριξαν με ταχύτητα και αποτελεσματικότητα έναν απαιτητικό μηχανισμό εξ αποστάσεως εκπαίδευσης αποδεικνύοντας το υψηλό επίπεδο τεχνογνωσίας, ετοιμότητας και ανταπόκρισης σε συνθήκες κρίσης, εξασφαλίζοντας τη διεξαγωγή και ολοκλήρωση του διδακτικού, ερευνητικού και παιδαγωγικού τους έργου με όρους ποιότητας.

Η περίοδος αυτή ωστόσο ανέδειξε την ακόμα μεγαλύτερη ανάγκη πολλαπλής στήριξης των πανεπιστημίων με την ενίσχυση του τακτικού τους προϋπολογισμού, την άμεση προκήρυξη θέσεων μελών ΔΕΠ που κενώνονται για οποιοδήποτε λόγο, αλλά και νέων θέσεων ΔΕΠ που απαιτούνται για να καλυφθούν οι ανάγκες που δημιουργήθηκαν τα τελευταία χρόνια από την αύξηση του αριθμού των φοιτητών/τριών και από την ανάπτυξη νέων Τμημάτων», αναφέρουν οι βουλευτές του Κινήματος Αλλαγής και επισημαίνουν ότι η σχέση του αριθμού των φοιτητών προς εκείνον των καθηγητών είναι εκ των πραγμάτων καθοριστικής σημασίας και βασική προϋπόθεση για τη συνεχιζόμενη ανάπτυξη και αξιολόγηση των ελληνικών πανεπιστημίων σε σχέση με τα υπόλοιπα ευρωπαϊκά πανεπιστήμια.

Υπογραμμίζουν επίσης ότι στην πενταετία της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, δόθηκε ένας αριθμός νέων θέσεων «αλλά βεβαίως δεν επαρκούσαν για να αναπληρωθούν οι κενές θέσεις όσων είχαν συνταξιοδοτηθεί στο ίδιο διάστημα» και «η κατάσταση επιδεινώθηκε μετά την άκριτη πανεπιστημιοποίηση των ΤΕΙ και την δημιουργία πολλών νέων τμημάτων από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ χωρίς να προικιστούν με τον υπεσχημένο και απαραίτητο αριθμό διδασκόντων». Όπως δε επισημαίνουν οι βουλευτές που υπογράφουν την ερώτηση, «λίγο πριν τις εκλογές, τον Μάιο του 2019, η κυβέρνηση των ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ νομοθέτησε για την επόμενη κυβέρνηση την υποχρέωση επαναπροκήρυξης κάθε θέσης ΔΕΠ που κενώνεται λόγω συνταξιοδότησης, επαναφέροντας την προ κρίσης πρακτική "1-προς-1". Την διάταξη αυτή δεν έχει εφαρμόσει έως σήμερα η κυβέρνηση της ΝΔ επί δύο ακαδημαϊκά έτη. Αντ' αυτού, οι προκηρύξεις για θέσεις ΔΕΠ του ΥΠΑΙΘ μπορούν να καλύψουν κατά προτεραιότητα μόνο ένα μέρος των αναγκών των νέων τμημάτων που δημιουργήθηκαν επί υπουργίας κ. Κ. Γαβρόγλου και βεβαίως υπολείπονται όλες οι νέες κενές θέσεις από τις συνταξιοδοτήσεις. Όλα τα τμήματα λόγω έλλειψης προσωπικού αντιμετωπίζουν σοβαρό πρόβλημα λειτουργίας που εντείνεται με τον χρόνο και βεβαίως η εκπαίδευση ως μοχλός ανάπτυξης θυσιάζεται παντελώς».

Στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου η Κοινοβουλευτική Ομάδα του Κινήματος Αλλαγής καλεί την υπουργό Παιδείας να ενημερώσει τη Βουλή :

1) Σε κάθε ακαδημαϊκό έτος από το 2010-11 μέχρι 2019-20, α) πόσες θέσεις ΔΕΠ ΑΕΙ κενώθηκαν για οποιοδήποτε λόγο; β) πόσες πιστώσεις για θέσεις ΔΕΠ διατέθηκαν; γ) πόσες θέσεις ΔΕΠ προκηρύχθηκαν; και δ)πόσες ορκωμοσίες νέων μελών ΔΕΠ πραγματοποιήθηκαν;

2) Το ΥΠΑΙΘ θεωρεί ότι εφαρμόζει το άρθρο 65 του Ν.4610/2019, ΦΕΚ Α' 70/7-5-2019, ) για αναπλήρωση των θέσεων ΔΕΠ που κενώνονται και, αν όχι, γιατί δεν το εφαρμόζει;

3) Με πόσες πρόσθετες νέες θέσεις έχει πρόθεση το υπουργείο να ενισχύσει τα πανεπιστήμια για την αναπλήρωση των συσσωρευμένων διδακτικών κενών;

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

zaxaraki.jpg
Ζαχαράκη: Το νέο σχέδιο της Κυβέρνησης απαγορεύει τα social media σε παιδιά κάτω των 15 ετών
«Η Ελλάδα δεν θα πάει σε ένα μοντέλο ολικής απαγόρευσης αλλά θα εστιάσει στο μοντέλο του αυστηρού γονεϊκού ελέγχου»
Ζαχαράκη: Το νέο σχέδιο της Κυβέρνησης απαγορεύει τα social media σε παιδιά κάτω των 15 ετών
πιερρακακης στον αντεννα
Πιερρακάκης: Ερχεται μάθημα στο σχολείο για το πως να διαχειρίζονται τα παιδιά τον εαυτό τους στο διαδίκτυο
Ερωτηθείς αν υπάρχουν σκέψεις για απαγόρευση των social media σε παιδιά ηλικίας μέχρι 15-16 ετών, είπε ότι το θέμα της σχέσης των παιδιών με το...
Πιερρακάκης: Ερχεται μάθημα στο σχολείο για το πως να διαχειρίζονται τα παιδιά τον εαυτό τους στο διαδίκτυο