Κάμερες
Σχολιασμός -και συναγερμός- της Γ' ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης για τη νέα Υ.Α. στο όνομα της εξελισσόμενης πανδημίας που θεσμοθετεί υποχρεωτικά την τηλεκπαίδευση και τη ζωντανή αναμετάδοση των μαθημάτων  μέσα από τις σχολικές τάξεις

 Μετά την απαράδεκτη τροπολογία για την «εξ αποστάσεως εκπαίδευση» και τη χρήση καμερών στις τάξεις τον περασμένο Μάη , που ξεσήκωσε θύελλα αντιδράσεων στον εκπαιδευτικό κόσμο

Μετά  την αιφνιδιαστική ,αυταρχική  ΠΝΠ  μες το κατακαλόκαιρο (10.08.2020) με την οποία  κατέστησε επί της ουσίας υποχρεωτική τη  λεγόμενη εξ αποστάσεως εκπαίδευση, ανεξάρτητα μάλιστα από το αν τα σχολεία λειτουργούν ή όχι,

Το ΥΠΑΙΘ κάνει ένα ακόμα πιο ακραίο αντιδημοκρατικό βήμα: με  νέα Υ.Α. στο όνομα της εξελισσόμενης πανδημίας θεσμοθετεί υποχρεωτικά την  τηλεκπαίδευση και τη ζωντανή αναμετάδοση των μαθημάτων  μέσα από τις σχολικές τάξεις!! και διαμορφώνει ένα παράλληλο,  εικονικό σχολείο της τηλεκπαίδευσης.

Η ΥΑ αφορά μαθητές και εκπαιδευτικούς που θα απουσιάζουν λόγω κορονοϊού καθώς και  εκπαιδευτικές δομές που θα  βρίσκονται  υπό αναστολή λειτουργίας .Ανάμεσα στα άλλα, θεσπίζεται ότι:

  • αν το τμήμα τους ή η σχολική μονάδα τελούν σε αναστολή λειτουργίας, παρέχεται σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση, όπου τόσο οι εκπαιδευτικοί όσο και οι μαθητές συμμετέχουν αποκλειστικά εξ αποστάσεως στην εκπαιδευτική διαδικασία. 
  • αν κάποιοι μαθητές απουσιάζουν δικαιολογημένα λόγω κορονοϊού, παρέχεται ταυτόχρονη σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση σε μαθητές οι οποίοι συμμετέχουν στο μάθημα με φυσική παρουσία και σε όσους δεν δύνανται να παρακολουθήσουν με φυσική παρουσία την εκπαιδευτική διαδικασία. Ειδικότερα, αν μαθητές απουσιάζουν επειδή ανήκουν σε ομάδες αυξημένου κινδύνου ή συνοικούν με πρόσωπο το οποίο νοσεί από κορονοϊό, η εξ αποστάσεως παρακολούθηση των μαθημάτων είναι υποχρεωτική .Δηλαδή,  το μάθημα που θα γίνεται στην τάξη θα «μεταδίδεται ζωντανά» και στα παιδιά που δεν θα βρίσκονται εντός λόγω ασθένειάς τους από τον νέο ιό. 
  • Σε περίπτωση που καθίσταται δυσχερής η εφαρμογή της ταυτόχρονης σύγχρονης εξ αποστάσεως διδασκαλίας, προβλέπεται, υπό προϋποθέσεις για τους μαθητές που ανήκουν σε ομάδες αυξημένου κινδύνου η εναλλακτική δυνατότητα σχηματισμού «διαδικτυακών τμημάτων», στα οποία τόσο ο εκπαιδευτικός όσο και οι μαθητές συμμετέχουν αποκλειστικά εξ αποστάσεως στην εκπαιδευτική διαδικασία. Αυτά μπορεί να απαρτίζονται είτε από μαθητές μόνο της συγκεκριμένης σχολικής μονάδας είτε διαφορετικών σχολικών μονάδων, ανά τάξη και ανά μάθημα. 
  • Η σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση στους μαθητές των διαδικτυακών τμημάτων παρέχεται από εκπαιδευτικούς οι οποίοι ανήκουν σε ομάδα αυξημένου κινδύνου, από εκπαιδευτικούς που συμπληρώνουν το ωράριό τους ή από άλλους εκπαιδευτικούς που θα προσληφθούν για τον σκοπό αυτό. ( βλ. 3μηνες συμβάσεις προσωρινών αναπληρωτών)

Η κυβέρνηση της ΝΔ, αντί να  πάρει ΤΩΡΑ όλα  μέτρα για  ασφαλή και ανοιχτά σχολεία( 15 μαθητές στο τμήμα, προσλήψεις των αναγκαίων εκπαιδευτικών και καθαριστ(ρι)ών,, κατάλληλες κτιριακές υποδομές, , αύξηση των δαπανών για την παιδεία) αξιοποιεί την πανδημία για να μονιμοποιήσει την «εξ αποστάσεως εκπαίδευση» και τη ζωντανή αναμετάδοση των μαθημάτων ως οργανικό στοιχείο της εκπαίδευσης με πολλαπλούς στόχους. Επιδιώκει να την παγιώσει έναντι των μόνιμων διορισμών εκπαιδευτικών, να την χρησιμοποιήσει για να  υπονομεύσει τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και να αλλάξει την εκπαιδευτική διαδικασία, να επιβάλλει τον πανοπτικό έλεγχο και την αξιολόγηση , να ανατρέψει  τις εργασιακές σχέσεις και τα  δικαιώματα των εκπαιδευτικών. Ταυτόχρονα περιορίζει το  δημοσιονομικό κόστος για τη δημόσια εκπαίδευση και ανοίγει τις πόρτες της σε κάθε είδους χορηγούς και εταιρείες τεχνολογίας και πληροφοριακών συστημάτων.

Είναι μια βαθιά αντιπαιδαγωγική –– αντιδημοκρατική τομή στο πλαίσιο της αντιεκπαιδευτικής- αντιδραστικής πολιτικής της κυβέρνησης της ΝΔ. Εξάλλου  ΣΕΒ,η ΕΕ και ο ΟΟΣΑ  απαιτούν εδώ και καιρό την θεσμοθέτηση της «εξ αποστάσεως εκπαίδευσης», της τηλεργασίας και τη μονιμοποίησή τους.

 

Η νέα Υ.Α. :

  • Θεσπίζει τη σύγχρονη εξ αποστάσεως «εκπαίδευση» ως κανονική πλέον αυτόνομη μέθοδο διδασκαλίας! Και ας ξέρουν καλά  πως η εξ αποστάσεως « εκπαίδευση» . δεν μπορεί να νοηθεί ως αυτόνομη εκπαιδευτική μέθοδος, αλλά μόνο  ως  εργαλείο που λειτουργεί επικουρικά με τη ζωντανή εκπαίδευση στην τάξη. Προβλέπει  παράδοση, κάλυψη ύλης , υποχρεωτική παρακολούθηση και  απουσιολόγιο!  Επιβάλλει μάλιστα την αποκλειστική χρήση της πλατφόρμας ιδιωτικής εταιρείας , απαγορεύοντας κάθε άλλο μέσο και τρόπο που θα μπορούσαν οι εκπαιδευτικοί να χρησιμοποιήσουν για την επικοινωνία με τους μαθητές τους. Όπως επιβεβαίωσε περίτρανα  και η πρόσφατη  εμπειρία ,  η ζωντανή εκπαιδευτική διαδικασία είναι αναντικατάστατη ,παιδαγωγικά, κοινωνικά και διδακτικά. (κατάκτηση της γνώσης, αλληλεπίδραση, αλληλοβοήθεια, παραστατικότητα, φυσική/σωματική προσέγγιση, ενότητα χώρου και χρόνου κ.ά). 
  • Ο «μεγάλος αδερφός» στα σχολεία; Μόνο στις οργουελικές φαντασιώσεις σας

Κυβέρνηση και  ΥΠΑΙΘ επιμένουν στο αντιδημοκρατικό – αντιεκπαιδευτικό και αντιπαιδαγωγικό και μέτρο  της ζωντανής αναμετάδοσης του μαθήματος ταυτόχρονα με τη δια ζώσης διδασκαλία  , προκειμένου να προβάλλεται το μάθημα ζωντανά στα σπίτια των μαθητών που δεν θα μπορούν να παρευρεθούν στο σχολείο. Αφού τον περασμένο Μαίο κάτω από το βάρος των σφοδρών  αντιδράσεων του  εκπαιδευτικού κόσμου  δεν τόλμησε να την εφαρμόσει, επανέρχεται τώρα, όχι τυχαία.

Στο μάθημα – reality  μπορούν να εφαρμοστούν και να ελεγχθούν  ευκολότερα   όλα τα αντιεκπαιδευτικά μέτρα της κυβέρνησης( νέοι εξεταστικοι φραγμοί, τράπεζα θεμάτων,  πειθάρχηση, αξιολόγηση κλπ). Το τυποποιημένο μάθημα-διάλεξη είναι εύκολα μετρήσιμο και αξιολογήσιμο, περισσότερο ευπροσάρμοστο στην εντατικοποίηση, την πειθάρχηση, τον εξεταστικό ανταγωνισμό, την εκμάθηση δεξιοτήτων που έχει ανάγκη η αγορά. Το μάτι  του «μεγάλου αδερφού θα μπορεί να  υφαίνει τον ιστό του πανοπτικού ελέγχου και  της αξιολόγησης σχολείων και εκπαιδευτικών.

  • Επιχειρούν να στήσουν ένα παράλληλο, εικονικό σχολείο, το «σχολείο» της τηλεκπαίδευσης! εντάσσοντας σ’ αυτό  τις ευπαθείς ομάδες εκπαιδευτικών και μαθητών και ακολουθούν όσοι δε συμπληρώνουν ωράριο και οι 3μηνιτες αναπληρωτές.!!

 Αλλάζουν άρδην  την αντίληψη και ουσία  της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Για πρώτη φορά  στα εκπαιδευτικά χρονικά  θα έχουμε εκπαιδευτικούς που δεν θα έχουν ποτέ καμιά επαφή με τους μαθητές τους, αλλά και μαθητές που δεν θα έρθουν ποτέ σε φυσική και ζωντανή επαφή με τους δασκάλους τους!!που δεν θα έχουν καμιά σχέση μεταξύ τους, καθώς οι διευθύνσεις  θα μπορούν να ομαδοποιούν μαθητές διαφορετικών τμημάτων σε διαφορετικά σχολεία ακόμη και σε ολόκληρο το εύρος κάθε Διεύθυνσης Εκπαίδευσης .Στήνουν ένα πειραματικό εργαστήρι των νέων απρόσωπων παιδαγωγικών; σχέσεων και των εξευτελιστικών εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών ( προσωρινοι» αναπληρωτές με εξευτελεστικές  ολιγόμηνες συμβάσεις, χωρίς δικαιώματα και προστασία )

ΠΑΡΤΕ ΠΙΣΩ ΤΗΝ ΑΝΤΙΔΡΑΣΤΙΚΗ ΚΑΙ ΑΝΤΙΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ Υ.Α.ΓΙΑ ΤΗΝ «ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ» ΤΗ ΖΩΝΤΑΝΗ ΑΝΑΜΕΤΑΔΟΣΗ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΤΑΞΕΙΣ!!

 Οι εκπαιδευτικοί δεν θα αποδεχθούμε να γίνει ο κορωνοϊός και η πανδημία ταφόπλακα για το δημόσιο σχολείο και τα δικαιώματά μας.

 Πιάνουμε το νήμα από τους μεγάλους πανεκπαιδευτικούς αγώνες της προηγούμενης περιόδου. Έχουμε τη δύναμη και την  εμπειρία να  ανατρέψουμε τα  σχέδια τους.

 

-Να καταργηθεί τώρα η νέα υπουργική απόφαση, η τροπολογία και η ΠΝΠ για  την «εξ αποστάσεως εκπαίδευση» και τη ζωντανή αναμετάδοση του μαθήματος  μέσα από τις σχολικές τάξεις.

-Με συλλογικές αποφάσεις των σωματείων μας και των ομοσπονδιών, δεν θα επιτρέψουμε να εφαρμοστεί!

-Καλούμε τους Συλλόγους Διδασκόντων να πάρουν αποφάσεις ενάντια στο μέτρο της ζωντανής μετάδοσης των μαθημάτων, και να μην το εφαρμόσουν στα σχολεία τους.

-Καλούμε τους συναδέλφους να μη δεχθούν να κάνουν μάθημα με ζωντανή αναμετάδοση!

-Καλούμε την ΟΛΜΕ να βγάλει απόφαση για απεργία-αποχή από την Υ.Α. της 12-09-2020 και να παρέχει πλήρη συνδικαλιστική κάλυψη σε όλους τους συναδέλφους . Η ΑΔΕΔΥ να επικαιροποήσει την  απεργία-αποχή και από την νέα Υ.Α.

-Καλούμε όλες τις ΕΛΜΕ, τους ΣΕΠΕ, την ΟΛΜΕ και τη ΔΟΕ να καταδικάσουν τις απαράδεκτες ενέργειες του ΥΠΑΙΘ , να ζητήσουν την κατάργηση της νέας Υ.Α.,της τροπολογίας και της ΠΝΠ για  την «εξ αποστάσεως εκπαίδευση» και τη ζωντανή αναμετάδοση του μαθήματος  μέσα από τις σχολικές τάξεις και  να πάρουν αποφάσεις  για ΜΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΗΣ!

-Καλούμε τους Συλλόγους Γονέων και τις Ενώσεις Γονέων, τα συνδικάτα και τους κοινωνικούς φορείς να συνταχθούν μαζί μας σε κοινό σε κοινό πανεκπαιδευτικό μέτωπο να υπερασπίσουμε τη Δημόσια Δωρεάν Εκπαίδευση και μόρφωση για όλα τα παιδιά.

 

ΤΟ ΠΡΟΕΔΡΕΙΟ ΤΗΣ Γ.Σ.

 

Επίσης η ΕΛΜΕ συνέταξε ενδεικτικό σχέδιο πρακτικού για απόφαση συλλόγου διδασκόντων περί μη μετάδοσης μαθημάτων από  τις τάξεις του σχολείου

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 15/5

ΑΣΕΠ: Σε 2 ημέρες ΕΥΚΟΛΟ Online Proficiency χωρίς προφορικά, χωρίς έκθεση

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ΑΣΠΑΙΤΕ
Τεχνολόγοι εκπαιδευτικοί: Προβληματισμός για την ΑΣΠΑΙΤΕ και την απορρόφησή της από το ΕΚΠΑ
Προβληματισμός των τεχνολόγων εκπαιδευτικών για τη λειτουργικότητα της ΑΣΠΑΙΤΕ που θα αντικατασταθεί από τετραετές τμήμα
Τεχνολόγοι εκπαιδευτικοί: Προβληματισμός για την ΑΣΠΑΙΤΕ και την απορρόφησή της από το ΕΚΠΑ
ΥΠΑΙΘ
Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας: Θέσεις για 63 διευθυντές και 60 υποδιευθυντές
Προκήρυξη για θέσεις διευθυντών και υποδιευθυντών σε Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας - Πότε γίνονται οι αιτήσεις
Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας: Θέσεις για 63 διευθυντές και 60 υποδιευθυντές
μηχανογραφικο
Μηχανογραφικό 2024: Η εγκύκλιος για τους υποψήφιους που πάσχουν από σοβαρές παθήσεις
Πότε πρέπει να καταθέσουν τα Μηχανογραφικά τους Δελτία για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση σε ποσοστό 5% επιπλέον των θέσεων εισακτέων
Μηχανογραφικό 2024: Η εγκύκλιος για τους υποψήφιους που πάσχουν από σοβαρές παθήσεις