athina linou
Η καθηγήτρια Επιδημιολογίας στο ΕΚΠΑ, προτείνει μεταξύ άλλων μεγαλύτερους και περισσότερους χώρους στη διάθεση των σχολείων, καθολική χρήση μάσκας, καθολική αμνηστία σε όλους τους μετανάστες χωρίς χαρτιά και μέτρα υπέρ των εργαζομένων

Διατήρηση της λειτουργίας όλων των δομών εκπαίδευσης με ταυτόχρονη αξιοποίηση υπαίθριων χώρων για διδασκαλία και αυξημένη άσκηση, καθώς και κλειστών μη χρησιμοποιούμενων μεγάλων δημοσίων και ιδιωτικών χώρων (όπου είναι δυνατόν να αντικαταστήσουν μικρές για τον αριθμό των μαθητών αίθουσες). Αυτό προτείνει μεταξύ άλλων η καθηγήτρια Επιδημιολογίας στο ΕΚΠΑ και πρόεδρος του Ινστιτούτου Προληπτικής, Περιβαλλοντολογικής και Εργασιακής Ιατρικής Prolepsis, Αθηνά Λινού, αναφορικά με τα μέτρα που θα πρέπει να ληφθούν για την αποτροπή της περαιτέρω διασποράς του κορονοϊού στη χώρα.

Παράλληλα, η κα Λινού προτείνει την καθολική χρήση μάσκας σε όλους τους δημόσιους χώρους, ανοιχτούς και κλειστούς, 100% τηλεργασία, όπου ειναι εφικτό, καθολική αμνηστία σε όλους τους μετανάστες χωρίς νόμιμα χαρτιά σε κάθε επαφή τους με χώρους παροχής υπηρεσιών υγείας, καθώς και κάλυψη του εισοδήματος ημερομίσθιου εργατικού προσωπικού σε περίπτωση θετικού τεστ για το δεκαπενθήμερο που θα ακολουθήσει τη διάγνωση.

Αναλυτικά το κείμενο της Αθηνάς Λινού στην εφημερίδα «Καθημερινή»:

Η πρόσφατη αύξηση των κρουσμάτων του κορωνοϊού στη χώρα μας, παράλληλα με προβλέψεις του ECDC για 1.000 κρούσματα την ημέρα στα μέσα Οκτωβρίου, θέτει εύλογα το ερώτημα για το κατά πόσον η καλύτερη λύση (ή μάλλον η αναπόφευκτη λύση) είναι ένα γενικευμένο lockdown. Πριν όμως ληφθεί οποιαδήποτε τέτοια απόφαση, είναι απαραίτητη η σύγκριση των συνεπειών του lockdown με άλλες λύσεις, τόσο σε επίπεδο οικονομίας, όσο και σε επίπεδο ψυχικής και σωματικής υγείας, αλλά και κοινωνικών αντιδράσεων και κοινωνικής συνοχής. Αν και τα κρούσματα και οι εισαγωγές στις ΜΕΘ αυξάνονται επικίνδυνα, υπάρχουν πολλά μέτρα που μπορούν να προηγηθούν ενός γενικευμένου lockdown με την ελπίδα ότι θα καταφέρουμε να το αποφύγουμε. Για παράδειγμα:

• Αποφυγή συνωστισμού στις συγκοινωνίες με άμεση αύξηση δρομολογίων και χρηματοδότηση για αξιοποίηση ιδιωτικών μέσων (π.χ. τουριστικά λεωφορεία, ταξί κ.ά.).

• Υποχρεωτική χρήση τηλεργασίας σε 100% των περιπτώσεων που το είδος δουλειάς το επιτρέπει.

• Καθολική χρήση της μάσκας σε όλους τους δημόσιους χώρους, ανοιχτούς και κλειστούς.

• Καθολική αμνηστία σε όλους τους μετανάστες χωρίς νόμιμα χαρτιά σε κάθε επαφή τους με χώρους παροχής υπηρεσιών υγείας και μάλιστα σε χώρους διάγνωσης και θεραπείας κορωνοϊού. Με τον τρόπο αυτό θα διευκολυνθεί η ιχνηλάτηση και θα ελαχιστοποιηθεί η διασπορά μέσω μεταναστών.

• Κάλυψη του εισοδήματος ημερομίσθιου εργατικού προσωπικού σε περίπτωση θετικού τεστ για το δεκαπενθήμερο που θα ακολουθήσει τη διάγνωση. Με τον τρόπο αυτό θα αποφευχθεί η διασπορά για λόγους οικονομικούς.

• Διατήρηση της λειτουργίας όλων των δομών εκπαίδευσης με ταυτόχρονη αξιοποίηση υπαίθριων χώρων για διδασκαλία και αυξημένη άσκηση, καθώς και κλειστών μη χρησιμοποιούμενων μεγάλων δημοσίων και ιδιωτικών χώρων (όπου είναι δυνατόν να αντικαταστήσουν μικρές για τον αριθμό των μαθητών αίθουσες). Με τον τρόπο αυτό θα γίνει εφικτή η τήρηση αποστάσεων μεταξύ μαθητών αλλά και η μείωση της πιθανότητας διασποράς του ιού μέσω εκπαιδευτικών δομών.

• Αξιοποίηση κοινωνικών λειτουργών, εθελοντών, και πιθανά κατάλληλα εκπαιδευμένων μεταναστών για ενθάρρυνση της τήρησης μέτρων ατομικής προστασίας.

Είναι προφανές ότι τα προτεινόμενα μέτρα κοστίζουν και το κόστος αυτό μπορεί να αποτελέσει αιτία ακύρωσής τους. Είναι συχνό λάθος στη σύγκριση λήψης ή μη λήψης μέτρων να δηλώνουμε ότι το κόστος για το προτεινόμενο μέτρο είναι μεγάλο, χωρίς όμως να συγκρίνουμε το κόστος ενός μέτρου με εκείνο της απουσίας του. Η μη λήψη μέτρων δεν σημαίνει απουσία κόστους. Το κόστος των προτεινόμενων μέτρων πρέπει να συγκριθεί με τα κόστη εκατοντάδων επιπλέον θανάτων, τα κόστη της νοσηλείας για χιλιάδες άτομα, απώλειες σε εργατοημέρες και παραγωγικότητα και βεβαίως σε σύγκριση με τις τεράστιες οικονομικές, εργασιακές, κοινωνικές, ιατρικές και ψυχολογικές επιπτώσεις ενός lockdown.
 
* Η κ. Αθηνά Λινού είναι καθηγήτρια Επιδημιολογίας στο ΕΚΠΑ και πρόεδρος του Ινστιτούτου Προληπτικής, Περιβαλλοντολογικής και Εργασιακής Ιατρικής Prolepsis.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Νέο Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ - Πιστοποιηθείτε άμεσα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 19/9

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

mathites-amea-.jpg
Χιλιάδες μαθητές ΑμεΑ μένουν εκτός σχολείου - ΕΣΑμεΑ: «Στο ίδιο έργο θεατές»
Χρόνια προβλήματα στις μετακινήσεις μαθητών με αναπηρία συνεχίζουν να ταλαιπωρούν οικογένειες - «Είναι εξωφρενικό και συνάμα απαράδεκτο να μην έχουν...
Χιλιάδες μαθητές ΑμεΑ μένουν εκτός σχολείου - ΕΣΑμεΑ: «Στο ίδιο έργο θεατές»
tautotita
Νέες ταυτότητες: Τι πρέπει να κάνετε αν οι υπηρεσίες δεν έχουν ενημερωθεί
Αν ο νέος αριθμός ταυτότητας δεν έχει περάσει αυτόματα σε δημόσιες υπηρεσίες ή τράπεζες, οι πολίτες μπορούν να ενημερώσουν τα στοιχεία τους μέσω...
Νέες ταυτότητες: Τι πρέπει να κάνετε αν οι υπηρεσίες δεν έχουν ενημερωθεί
ΔΥΠΑ
ΔΥΠΑ: Σε εξέλιξη οι αιτήσεις για τις Πειραματικές Επαγγελματικές Σχολές Μαθητείας - 186,70 ευρώ εβδομαδιαία αμοιβή για τους μαθητευόμενους
Αμειβόμενη μαθητεία με ασφάλιση και παροχές στις σχολές της ΔΥΠΑ
ΔΥΠΑ: Σε εξέλιξη οι αιτήσεις για τις Πειραματικές Επαγγελματικές Σχολές Μαθητείας - 186,70 ευρώ εβδομαδιαία αμοιβή για τους μαθητευόμενους
Σοφία Ζαχαράκη
Σοφία Ζαχαράκη: 8 - 9.000 κενά θα καλύψουμε με τη β΄φάση προσλήψεων αναπληρωτών εκπαιδευτικών
Η υπουργός διευκρίνισε ότι τα προβλήματα δεν εντοπίζονται αποκλειστικά σε δυσπρόσιτες και νησιωτικές περιοχές, όπου παραδοσιακά καταγράφονται κενά,...
Σοφία Ζαχαράκη: 8 - 9.000 κενά θα καλύψουμε με τη β΄φάση προσλήψεων αναπληρωτών εκπαιδευτικών