Την ερχόμενη Δευτέρα (14/9) θα χτυπήσει για πρώτη φορά το κουδούνι σε όλα τα σχολεία της χώρας, ενόψει της νέας σχολικής χρονιάς. Μιας χρονιάς ιδιαίτερης, αφού η πανδημία του κορονοϊού και τα μέτρα προστασίας από τη διασπορά του, επιβάλλουν συγκεκριμένες προϋποθέσεις, ώστε τα μαθήματα να γίνονται με πρωταρχικό κανόνα την ασφάλεια των μαθητών.
Οι δήμοι εργάστηκαν πυρετωδώς όλες τις προηγούμενες ημέρες, ώστε τα σχολεία και οι συνθήκες μέσα σε αυτά, να είναι καθ’ όλα έτοιμα και απολύτως εναρμονισμένα με τις οδηγίες του ΕΟΔΥ και τις εντολές του υπουργείου Παιδείας. Κάποιοι δήμαρχοι προχώρησαν κι ένα βήμα παραπέρα, στην προσπάθειά τους να δώσουν ουσιαστικές λύσεις σε επιμέρους προβλήματα, ώστε να πετύχουν τον μέγιστο δυνατό βαθμό προστασίας και ασφάλειας.
Στη Ραφήνα και στο Πικέρμι, ο δήμαρχος Ευάγγελος Μπουρνούς, τοποθέτησε διάφανα διαχωριστικά προστασίας στα θρανία των τάξεων της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, φροντίζοντας μάλιστα για την αποφυγή τραυματισμών. Πρόκειται για διαχωριστικό με επιφάνεια πλέξι γκλας, η οποία θα καλύπτει τόσο το θρανίο, όσο και τη θέση κάθε μαθητή, παρέχοντας ακόμη μεγαλύτερη ασφάλεια. Το υλικό είναι επενδυμένο και στις τέσσερις πλευρές του με ξύλο θαλάσσης και χωρίς γωνίες, για λόγους περαιτέρω ασφάλειας και σταθερότητας. Η τοποθέτηση έχει προβλεφθεί να γίνει με τέτοιο τρόπο, ώστε να μην «πληγωθούν» οι επιφάνειες των θρανίων και να αφαιρείται μετά τη χρήση του χωρίς ζημίες.
Ακόμη, για τα Γυμνάσια και τα Λύκεια προμηθεύτηκε θερμικές πύλες εισόδου. Παράλληλα, έχουν τοποθετηθεί παντού αυτοκόλλητα για οδηγίες και για τις αποστάσεις και φυσικά έχουν γίνει οι απολυμάνσεις και έχουν εφοδιαστεί οι σχολικές μονάδες με αντισηπτικά, μαντηλάκια και είδη καθαριότητας.
«Στο πλαίσιο του αισθήματος ευθύνης που έχουμε απέναντι στην κοινωνία και κυρίως τα παιδιά, που αποτελούν προτεραιότητα για όλους μας, πήραμε κάποια επιπρόσθετα μέτρα, πέρα από όσα έχει ορίσει η κυβέρνηση, για το άνοιγμα των σχολείων. Αυτά είναι και μια συνέχεια των προηγούμενων μέτρων, που είχαμε πάρει όταν άνοιξαν πάλι τα σχολεία την περίοδο του Μαΐου», λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ. Μπουρνούς και εξηγεί:
«Στα Δημοτικά σχολεία, επειδή εκτιμήσαμε ως δήμος με την Επιτροπή διαχείρισης κρίσεων που έχουμε, πως είναι πολύ δύσκολο τα μικρά παιδιά να στοιχηθούν και επειδή στις τάξεις μας θα βρίσκονται 22 παιδιά σε περίπου 30 τ.μ., αποφασίσαμε να τοποθετήσουμε ένα διαχωριστικό πλαίσιο με πλέξιγκλας, για τις περιπτώσεις όπου δύο παιδιά θα κάθονται στο ίδιο θρανίο. Αυτό θα γίνει και στα έξι Δημοτικά σχολεία που έχει ο δήμος μας στη Ραφήνα και στο Πικέρμι. Τα πλέξι γκλας έχουν διαφάνεια, οπότε δεν χάνεται η οπτική επαφή μεταξύ των μαθητών, είναι επενδυμένα στις τέσσερις πλευρές τους με ξύλινο πλαίσιο και με στρογγυλεμένες τις άκρες, όχι με γωνίες, ώστε να μην είναι επικίνδυνο για τραυματισμούς, ενώ η τοποθέτησή τους έχει προβλεφθεί με τέτοιο τρόπο, ώστε να μην ‘πληγωθούν’ οι επιφάνειες των θρανίων και να μπορεί να αφαιρεθεί χωρίς ζημιές.
Δεν διαχωρίζει μόνο το θρανίο και τον χώρο της μαθητικής εργασίας, αλλά διαχωρίζει και τον χώρο που κάθονται οι μαθητές. Οπότε πετυχαίνουμε, πρώτον τους κανόνες ασφάλειας για την καθημερινή χρήση και κατά δεύτερον το να προσφέρει μια αποσυμπίεση και στον μαθητή και στον δάσκαλο για την ξαφνική στιγμή που ένα παιδάκι μπορεί να αφαιρέσει τη μάσκα».
Και για τις θερμικές πύλες αναφέρει: «Επιπρόσθετα έχουμε τοποθετήσει σε όλα τα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης θερμικές πύλες εισόδου, ώστε οι μαθητές μπαίνοντας να προκύπτει μια άποψη για την κατάσταση της υγείας τους εκείνη τη χρονική στιγμή. Η συνεργασία με τις σχολικές μονάδες, τους εκπαιδευτικούς και τους συλλόγους είναι άριστη και αποδέχθηκαν θετικά αυτά τα επιπρόσθετα μέτρα».
Στη συνέχεια ο δήμαρχος Ραφήνας-Πικερμίου λέει: «Νομίζω ότι καλώς ξεκινούν τα σχολεία. Υπάρχει βέβαια ένας φόβος από τους γονείς, το είδαμε αυτό στους παιδικούς σταθμούς όταν άνοιξαν την 1η Σεπτέμβρη, όπου υπήρξε μια μικρότερη προσέλευση από αυτή που έπρεπε να υπάρχει. Από εκεί και πέρα, εμείς από αντισηπτικά και μαντηλάκια είμαστε έτοιμοι, τα αυτοκόλλητα προειδοποιητικά είναι έτοιμα και αυτά, έχουν γίνει οι απολυμάνσεις, έχουμε συμβάσεις για απολυμάνσεις ολόκληρη τη χρονιά των σχολικών μονάδων και ως προς την καθαριότητα, είμαστε ο δήμος που ολοκλήρωσε πρώτος σε όλη την Ελλάδα την πρόσληψη καθαριστριών, με τον νέο τρόπο που υπέδειξε το υπουργείο Εσωτερικών, οπότε υπάρχει επάρκεια προσωπικού καθαριότητας και έχουμε κάνει σύμβαση για επιπρόσθετη καθαριότητα όπου απαιτηθεί. Και αν δεν προλάβει το Υπουργείο, θα έρθουμε εμείς σαν ομπρέλα να δώσουμε μάσκες στους μαθητές, ώστε να γίνει το ξεκίνημα.».
Τέλος, για το αν ως δήμαρχος, αλλά και ως εκπαιδευτικός που διετέλεσε επί σειρά ετών, αισθάνεται ότι υπάρχει λόγω της συγκυρίας, μια φυσιολογική ανησυχία στους γονείς, απάντησε: «Η ανησυχία δεν είναι κάτι που μπαίνει μέσα σε ένα πλαίσιο. Ανησυχία υπάρχει, ανησυχώ κι εγώ ο ίδιος. Όμως, η κοινωνία λειτουργεί και πρέπει να λειτουργεί. Οι γονείς μάς εκφράζουν διαρκώς αυτές τις ανησυχίες κι εγώ, που εκτός από δήμαρχος είμαι και εκπαιδευτικός, έχω μια επιπλέον ευαισθησία σε αυτό το κομμάτι. Λειτουργώ χρόνια σε αυτόν τον τομέα και αντιλαμβάνομαι πλήρως πως το να πάρουν οι γονείς τα παιδιά τους ασφαλή πίσω στο σπίτι τους, είναι πιο σημαντικό ακόμη και από την εκπαιδευτική διαδικασία. Επομένως προσπαθούμε να ενισχύσουμε το αίσθημα ασφάλειας. Δεν μπορούμε φυσικά να το εξασφαλίσουμε στον απόλυτο βαθμό, όμως γι’ αυτό παίρνουμε κάποια επιπρόσθετα μέτρα, που ενισχύουν και ψυχολογικά το αίσθημα ασφάλειας των γονιών».
Και καταλήγει: «Είμαστε πανέτοιμοι και πιστεύω ότι ξεκινάμε με θετικές προϋποθέσεις».
ΑΠΕ-ΜΠΕ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη