koutsoumpas
Ο Δημήτρης Κουτσούμπας τόνισε ότι «η άμεση μονιμοποίηση των χιλιάδων αναπληρωτών και μπορεί και πρέπει να γίνει», ενώ χαρακτήρισε ως «απολύτως ρεαλιστικό και αναγκαίο να υλοποιηθεί και το αίτημα για 15 μαθητές ανά τάξη»

«Δεν ικανοποιήσατε κανένα από τα μέτρα που πρότειναν σύλλογοι γονέων και εκπαιδευτικών, με βάση την πείρα τους και την άμεση γνώση των προβλημάτων που υπάρχουν στα σχολεία». Αυτό σημείωσε ο γενικός γραμματέας του ΚΚΕ, Δημήτρης Κουτσούμπας, απευθυνόμενος στην κυβέρνηση, αναφορικά με το άνοιγμα των σχολείων, στη βουλή, στην προ ημερησίας διατάξεως συζήτηση για τις οικονομικές και υγειονομικές επιπτώσεις της πανδημίας μετά από σχετικό αίτημα που κατέθεσε η πρόεδρος του Κινήματος Αλλαγής, Φώφη Γεννηματά.

Ο γ.γ του ΚΚΕ συνέχισε τονίζοντας: «Δεν κάνατε δηλαδή, μαζικές προσλήψεις εκπαιδευτικών, δεν μονιμοποιήσατε εκείνους που δουλεύουν χρόνια στην Εκπαίδευση, δεν βελτιώσατε τις υποδομές στα σχολεία, ούτε δημιουργήσατε νέες, δεν πήρατε κανένα ουσιαστικό μέτρο αναβάθμισης της υγειονομικής επιτήρησης των σχολείων. Τα φορτώσατε όλα στην ατομική ευθύνη όσων εμπλέκονται με τον έναν ή άλλο τρόπο στη μορφωτική διαδικασία».

Ο κ. Κουτσούμπας επεσήμανε ότι «η άμεση μονιμοποίηση των χιλιάδων αναπληρωτών και μπορεί και πρέπει να γίνει», ενώ χαρακτήρισε ως «απολύτως ρεαλιστικό και αναγκαίο να υλοποιηθεί και το αίτημα για 15 μαθητές ανά τάξη».

Το απόσπασμα της ομιλίας του Δημήτρη Κουτσούμπα για το άνοιγμα των σχολείων:

Η ανησυχία και ο φόβος του λαού μπροστά στο ενδεχόμενο η πανδημία να πάρει ανεξέλεγκτες διαστάσεις, καθημερινά μεγαλώνουν! Κι αυτή η ανησυχία δεν ενισχύεται μόνο από τα αυξημένα νούμερα των κρουσμάτων, ενισχύεται κυρίως από το γεγονός, ότι η κυβέρνησή σας δεν έκανε ουσιαστικά τίποτα για να θωρακίσει το δημόσιο σύστημα υγείας.

Η ανησυχία και ο φόβος ενισχύεται και από την έλλειψη ουσιαστικών μέτρων προστασίας των εργαζομένων στους χώρους δουλειάς, των εκπαιδευτικών, των παιδιών μας στα σχολεία και τα πανεπιστήμια, παντού.

Κυρίες και κύριοι,

Τι να πει πρωτοπεί κανείς για τα ζητήματα της εκπαίδευσης και για το πώς ανοίγουν τα σχολεία..., για το αν ανοίγουν τα πανεπιστήμια...

Μόλις προχθές το υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε πότε θα ανοίξουν τα σχολεία. Πριν λίγες μέρες τέλος πάντων.

Περιμέναμε μια βδομάδα για να μάθουμε τι τελικά; Μήπως οι αγωνίες και οι προβληματισμοί γονιών, εκπαιδευτικών και μαθητών βρήκαν απάντηση; Προφανώς και όχι.

Άλλωστε, δεν περιμένουμε από την κυβέρνηση απάντηση. Αφού αυτή είναι που κάνει λάστιχο τα υγειονομικά πρωτόκολλα, ακόμα και για τη λειτουργία των σχολείων που η ίδια θεωρούσε αναγκαία και μάλιστα σε συνθήκες που το επιδημιολογικό φορτίο ήταν μικρότερο.

Δεν περιμένουμε καμία διασφάλιση των αναγκαίων όρων λειτουργίας των σχολείων, ώστε να προστατεύεται η υγεία, να γίνεται ουσιαστικά η μορφωτική διαδικασία, αφού ορθά-κοφτά οι υπουργοί της κυβέρνησης, λένε προκλητικά ότι αυτό κοστίζει!

Αλήθεια; Δικά σας είναι τα χρήματα; Ποιος πληρώνει ακόμα και γι' αυτή την κουτσουρεμένη δημόσια παιδεία;

Η λαϊκή οικογένεια είναι αυτή που πληρώνει και γι' αυτό έχει την δίκαιη απαίτηση, να λειτουργούν τα σχολεία σωστά, με ασφάλεια.

Και να πει κανείς, ότι δεν περιμέναμε να έρθει και το δεύτερο κύμα πανδημίας!

Οι επιστήμονες το έλεγαν, η κυβέρνηση το έλεγε, και ίσως, με την αντιλαϊκή διαχείριση που έκανε, το έφερε και πιο γρήγορα.

Αλλά τελικά τίποτα δεν κάνατε, για να εξασφαλίσετε το άνοιγμα και των σχολείων με καλύτερους δυνατούς όρους για μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς, προκειμένου να αποφευχθεί ο συγχρωτισμός.

Δεν ικανοποιήσατε κανένα από τα μέτρα που πρότειναν σύλλογοι γονέων και εκπαιδευτικών, με βάση την πείρα τους και την άμεση γνώση των προβλημάτων που υπάρχουν στα σχολεία.

Δεν κάνατε δηλαδή, μαζικές προσλήψεις εκπαιδευτικών, δεν μονιμοποιήσατε εκείνους που δουλεύουν χρόνια στην Εκπαίδευση, δεν βελτιώσατε τις υποδομές στα σχολεία, ούτε δημιουργήσατε νέες, δεν πήρατε κανένα ουσιαστικό μέτρο αναβάθμισης της υγειονομικής επιτήρησης των σχολείων.

Τα φορτώσατε όλα στην ατομική ευθύνη όσων εμπλέκονται με τον έναν ή άλλο τρόπο στη μορφωτική διαδικασία.

Και δεν φτάνει αυτό. Δεν φτάνει που κουνάτε το δάχτυλο στον λαό, στη νεολαία, λέγοντάς τους «πολύ χαλαρώσατε», λέτε και αληθοφανή βέβαια, αλλά ψέματα!

Λέτε ότι ο μέσος όρος των μαθητών ανά τάξη σε όλη την Ελλάδα είναι 17 και δεν δικαιολογεί ανησυχίες για συγχρωτισμό!

Μπερδεύετε πορτοκάλια με μήλα. Δε θα σας πω αυτό που έλεγε κάποιος από το χώρο του ποδοσφαίρου: Σαν να λέμε ότι ο μέσος όρος παγκόσμιων κυπέλλων ποδοσφαίρου Ελλάδας - Βραζιλίας είναι 2,5....

Τα στοιχεία όμως είναι αμείλικτα.

Όπως προκύπτει, την περσινή χρονιά το 57% των τμημάτων στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση είχαν πάνω από 17 μαθητές και συνολικά το 74% των μαθητών έκαναν μάθημα σε τμήματα με περισσότερα από 17 άτομα. Ειδικά στην Αττική, όπου καταγράφονται και τα περισσότερα κρούσματα του κορονοϊού, το 85% των μαθητών κάνει μάθημα σε τμήματα με περισσότερα από 17 άτομα.

Και σίγουρα αρκετοί, ακόμα κι από εδώ μέσα, ξέρουν πολύ καλά και ζουν αυτή την κατάσταση. Ούτε ο ΣΥΡΙΖΑ άλλαξε, ο οποίος τώρα κάνει και τον ανήξερο για τα κενά στα σχολεία, την υποχρηματοδότηση της εκπαίδευσης, την αδιοριστία χιλιάδων εκπαιδευτικών, ενώ έχει και ο ίδιος μεγάλη ευθύνη.

Τα ξέρετε όλα αυτά κύριοι της κυβέρνησης.

Όπως τα ξέρουν πολύ καλά όλες οι μέχρι σήμερα κυβερνήσεις που όταν καλούνται να απαντήσουν στα δίκαια αιτήματα του κόσμου της εκπαίδευσης, με μια φωνή λένε ότι κοστίζουν... Οτι η οικονομία δεν αντέχει...

Προφανώς εννοούν ότι δεν τους παίρνει να κόψουν από τους πακτωλούς χρημάτων που μοιράζουν σε ομίλους για να θωρακίζουν την κερδοφορία τους οι ταλαίπωροι...

Κι όταν στριμώχνεστε, αξιοποιείτε και διάφορους καλοθελητές επιστήμονες που με παιδιάστικα σχεδιαγράμματα στην ουσία θέλουν να πείσουν ότι δεν είναι μεγάλη η διαφορά ανάμεσα σε μια τάξη 15 παιδιών και μια τάξη 25 μαθητών.

Αυτά βλέπει ο λαός μας και ανησυχεί. Νιώθει ότι τον δουλεύουν, χάνει την εμπιστοσύνη του στην κυβέρνηση και το κράτος και αυτό είναι φυσιολογικό βεβαίως.

Όμως αυτή η άρση εμπιστοσύνης στην κυβέρνηση έχει νόημα και αποτέλεσμα, όταν δεν στρέφεται ενάντια στη ίδια την υγεία του λαού μας, στην ανάγκη για μόρφωση των παιδιών του λαού, όταν δεν εγκλωβίζεται δηλαδή -και σ' αυτό θέλουμε να 'μαστε ξεκάθαροι εδώ μέσα- σε διάφορες αντιδραστικές θεωρίες συνωμοσίας, που βολεύουν και την κυβέρνηση για να ταυτίσει τη διεκδίκηση και τη φυσιολογική ανησυχία με την οπισθοδρόμηση.

Όταν ακριβώς η δική σας αντιλαϊκή διαχείριση της πανδημίας είναι καραμπινάτη αντίδραση.

Σήμερα, περισσότερο από ποτέ, φωτίζεται η αναγκαιότητα της πάλης με περιεχόμενο τις σύγχρονες, ξεκάθαρα ρεαλιστικές, ανάγκες.

Γιατί: Δεν είναι πολυτέλεια, είναι μόνο απόλυτη προτεραιότητα να τεθεί στο επίκεντρο η αναγκαιότητα ανάπτυξης δικτύου πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας η οποία θα εκφράζεται συγκεκριμένα και στα σχολεία. Με μόνιμη παρουσία νοσηλευτών στις σχολικές μονάδες, με πρόβλεψη σταθερής παρουσίας γιατρών σε ομάδες σχολείων ή και μόνιμης παρουσίας σε πολυπληθή σχολεία. Αυτό είναι αντικειμενική πραγματικότητα, αναγκαιότητα και πρέπει να τεθεί ως προτεραιότητα.

Γιατί: Η άμεση μονιμοποίηση των χιλιάδων αναπληρωτών και μπορεί και πρέπει να γίνει.

Γιατί κάθε χρόνο αναπληρώνουν τον εαυτό τους.

Γιατί οι μόνιμοι διορισμοί συμβάλλουν ουσιαστικά στη συνέχεια της εκπαιδευτικής διαδικασίας, στη συνέχεια που ειδικά σε αυτή την περίοδο αναδεικνύεται ακόμα πιο επιτακτική, λόγω και των συνεχών διαταραχών που υπάρχουν μέσα στην ίδια την εκπαιδευτική διαδικασία.

Η κατάσταση αυτή διαμορφώνει άνισους όρους στην πρόσβαση των μαθητών στη μόρφωση. Επιτείνει κοινωνικές, μορφωτικές ανισότητες που προφανώς προϋπάρχουν, σε συνθήκες μάλιστα πορείας εμπορευματοποίησης της εκπαίδευσης.

Σε αυτό το πλαίσιο είναι απολύτως ρεαλιστικό και αναγκαίο να υλοποιηθεί και το αίτημα για 15 μαθητές ανά τάξη.

Και για να υπάρξει και αποφυγή συνωστισμού, όπως και οι ειδικοί θέτουν, αλλά και για να καλυφτούν μορφωτικά κενά που δημιουργήθηκαν, αλλά και συνολικότερα, για την αναβάθμιση, τη βελτίωση του εκπαιδευτικού και παιδαγωγικού έργου σε κάθε σχολείο.

Και ξέρετε πολύ καλά πως αν παίρνατε έγκαιρα όλα αυτά τα μέτρα στα σχολεία ούτε μεγάλη ανησυχία και φόβος υπήρχε, αλλά θα κλείνατε και την πόρτα σε διάφορες τέτοιες θεωρίες συνωμοσιολογίας, που έλεγα πριν, στον ανορθολογισμό που στα σχολεία μπορεί να εμφανιστούν με το «όχι στη μάσκα» και τις πρόσφατες κινητοποιήσεις που είδαμε και θα βλέπουμε και από τα κανάλια.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

σχολ
Κραυγή αγωνίας από τους εκπαιδευτικούς της Μεσσηνίας: Υποδομές και χρηματοδότηση σε επικίνδυνο σημείο
Οι ελλείψεις σε υλικοτεχνικό εξοπλισμό, καθαριότητα και συντήρηση καθιστούν αδύνατη τη λειτουργία των σχολικών μονάδων, με πολλές αίθουσες να είναι...
Κραυγή αγωνίας από τους εκπαιδευτικούς της Μεσσηνίας: Υποδομές και χρηματοδότηση σε επικίνδυνο σημείο
xristougenna
Πρεμιέρα σήμερα για το «Καλάθι των Χριστουγέννων» - Τι περιλαμβάνει
Από σήμερα, 11 Δεκεμβρίου μέχρι και τις 3 Ιανουαρίου τίθεται σε ισχύ το «Καλάθι των Χριστουγέννων» - Πότε κάνει πρεμιέρα και το «Καλάθι του Άη...
Πρεμιέρα σήμερα για το «Καλάθι των Χριστουγέννων» - Τι περιλαμβάνει
anaplirotes_10.jpg
Προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών: Μπαράζ τοπικών Προσκλήσεων για την κάλυψη θέσεων ΠΕ70 Δασκάλων
Η προθεσμία για την υποβολή αιτήσεων και δήλωσης προτιμήσεων είναι από 09/12/2024 έως και την Παρασκευή 13/12/2024
Προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών: Μπαράζ τοπικών Προσκλήσεων για την κάλυψη θέσεων ΠΕ70 Δασκάλων