Οι μάσκες έπεσαν για άλλη μια φορά!
Αλαλούμ και πάμε και θα δούμε... κι αν περάσει ... πέρασε!

«Η μάσκα είναι ένα προσωπικό αντικείμενο που θωρακίζει τον καθένα από μας. Είναι ευθύνη του καθενός να προμηθευτεί μία υφασμάτινη μάσκα η οποία μπορεί να πλένεται».

Ν. Κεραμέως στο Open TV, 08:38, πρωί Παρασκευής 21/8/20

«...το υπουργείο Εσωτερικών έχει προετοιμάσει σχέδιο να καλυφθούν μέσω της αυτοδιοίκησης με μάσκες όλοι οι μαθητές της χώρας για όσο διάστημα χρειαστεί», δήλωσε ο κ. Θεοδωρικάκος μιλώντας στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΪ 100,3 στις 09:12, πρωί Παρασκευής 21/8/20

Δύο ώρες μετά, στις 11:07, με ένα tweet ο ίδιος υπουργός συμπεριέλαβε και τους εκπαιδευτικούς που τους είχε ξεχάσει το πρωί καθώς και το ποσό (5,2 εκ.€) που θα διατεθεί στους Δήμους για το σκοπό αυτό. Α, ανέφερε και την πολιτική βούληση του πρωθυπουργού!

Είχαν προηγηθεί βέβαια πολύ σοβαρές αντιδράσεις μέσα από μη ελεγχόμενα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης πάνω στο αυτονόητο: δεν μπορείς να κάνεις κάτι υποχρεωτικό σε τόσο μεγάλη έκταση και στο πιο κρίσιμο σημείο καμπής για τη δημόσια υγεία (το μαζικό άνοιγμα σε πλήρη ανάπτυξη όλων των σχολείων όλων των βαθμίδων) χωρίς να το παρέχεις δωρεάν!

Δεν θα αναφερθώ στα «είναι προσωπικό αντικείμενο», «είναι προσωπικό εργαλείο!», «είναι ατομική ευθύνη των μαθητών και των γονιών τους», ούτε θα αναφερθώ στα γελοία του γελοίου που επιστράτευσαν για ακόμη μία φορά «το σαπούνι στο σπίτι τους το παρέχει το κράτος; ή το σώβρακο που αλλάζουν τους το δίνουν δωρεάν;», παρά μόνο θα πω, πως χθες, η Ιταλίδα Υπουργός Παιδείας ανακοίνωσε πως θα διανέμονται καθημερινά 11.000.000 μάσκες στα σχολεία για μαθητές, εκπαιδευτικούς και όλο το προσωπικό!

Αντιδράσεις βέβαια υπήρξαν και από όλη την εκπαιδευτική κοινότητα και τις αντίστοιχες ομοσπονδίες εκπαιδευτικών και γονέων, αλλά και από την αξιωματική αντιπολίτευση που ζητούσαν το αυτονόητο: τη δωρεάν χορήγηση μασκών σε όλα τα σχολεία,

αλλά αυτό που «ξεχείλισε» το ποτήρι και έφτασαν στο σημείο να αδειάζει ο ένας υπουργός την άλλη υπουργό κι όλους μαζί να τους «καρπώνεται» ως μεσσίας ο πρωθυπουργός, ήταν η χθεσινή δήλωση του Δημάρχου Χαλανδρίου (δεν εκλέχτηκε με την υποστήριξη της κυβέρνησης), πως θα μοιράζει δωρεάν και καθημερινά μάσκες σε όλα τα σχολεία του Δήμου του, (φαντάζομαι ξεσηκώθηκαν κι άλλοι δήμαρχοι –είτε γιατί τους χαλούσε την πιάτσα είτε γιατί φαίνονταν πολύ λίγοι μπρος στην αυτονόητη και αλληλέγγυα ενέργεια του Δήμου Χαλανδρίου!)

Όπως και να ‘χει πάντως για άλλη μια φορά σταμάτησε και άλλαξε ρότα η φιλελεύθερη στοχοπροσήλωση της κυβέρνησης. Δεν τους έπαιρνε ξανά να αποτύχουν στη στοιχειώδη αντιμετώπιση της πανδημίας και τη διαφύλαξη της δημόσιας υγείας. Την πρώτη αποτυχία την είχαν όταν έτσι χωρίς σχέδιο άνοιξαν τα σύνορα (μετά από πιέσεις των ξένων μεγαλο-πρακτόρων τουρισμού, των αεροπορικών εταιρειών –με πληρότητες που αγγίζουν το 100%, των εγχώριων εφοπλιστών –αύξηση της πληρότητας των πλοίων στο85% και σε κάποια δρομολόγια 150%-, μείωση των δρομολογίων των συγκοινωνιών σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, απόκρυψη κρουσμάτων σε τουριστικές περιοχές που τεχνηέντως χρεώνονταν σε Αττική και Θεσσαλονίκη).

Όλα αυτά μαζί με τη στοχοποίηση των νέων ανθρώπων από τον ίδιο τον πρωθυπουργό (γνωρίζω, είπε στο διάγγελμα, την ανεμελιά της ηλικίας). Αλλά και από τον υπουργό πολιτικής προστασίας που μας διαβεβαίωνε πως «δεν φταίει ο τουρισμός και το άνοιγμα των συνόρων για την υπεραύξηση των κρουσμάτων αλλά η ανευθυνότητα των γηγενών αυτού του τόπου και ειδικά των νέων», αλλά παράλληλα τα συνεχόμενα τοπικά lockdown έγιναν στον Πόρο, την Πάρο, την Αντίπαρο, την Μύκονο και την Χαλκιδική! (...είναι παγκοίνως γνωστό πως αυτές ΔΕΝ είναι τουριστικές περιοχές ...!). Αυτό το παραμύθι με τον κακό δράκο όχι απλά κούρασε αλλά όσο και να ταϊστούν τα ΜΜΕ με έναν σκασμό λεφτά, δεν μπορούν να αναστρέψουν αυτό που όλοι μας βιώνουμε: η κατάσταση είναι πολύ σοβαρή για να αφεθεί μόνο στο κομμάτι της επικοινωνίας. Κατάφεραν να κάνουν τον κόσμο να δυσπιστεί για τα πάντα με τις αντιφάσεις και τις παλινωδίες τους και να «ανθίζουν» οι ψεκασμένοι (ομάδες στα μέσα δικτύωσης κατά της χρήσης της μάσκας από τα παιδιά στο σχολείο με επιχειρήματα του τύπου «αφήστε τα παιδιά να κυλιστούν στο χώμα και να αγκαλιάζονται και να δείτε που δεν παθαίνουν τίποτα») και οι θεωρίες συνομωσίας... (ιατρικής φύσεως – ο γνωστός του γνωστού που έχει τον κουμπάρο του να δουλεύει υδραυλικός στο νοσοκομείο τάδε..., πολιτικής και κατασκοπείας – ο Πούτιν και το ρώσικο εμβόλιο, τα συμφέροντα των μεγάλων δυνάμεων και της εταιρικής κατασκοπείας..., θρησκευτικής παράκρουσης– το τσιπάκι στις μάσκες και ο αντίχριστος..., κ.ο.κ.)

Στα σοβαρά τώρα, σ’ αυτά που μας έδειξε η ίδια εξέλιξη της πανδημίας τον τελευταίο μήνα και εκτινάχτηκε ο αριθμός των κρουσμάτων, των νοσούντων και των διασωληνωμένων: το πιο σοβαρό πρόβλημα αντιμετωπίζουν οι δομές που συνυπάρχουν πάρα πολλοί μαζί –βλ. τα δύο γηροκομεία στη Θεσσαλονίκη-, οι υγειονομικές δημόσιες και ιδιωτικές υπηρεσίες μαζί με όλο το εμπλεκόμενο ανθρώπινο δυναμικό και φυσικά το επερχόμενο άνοιγμα των σχολείων.

Έστω και τώρα θα πρέπει σοβαρά και οργανωμένα να απαιτούμε καθημερινή ενημέρωση για το πώς και με ποιο τρόπο θα ξεκινήσουν τα σχολεία (ακόμα και για το σενάριο να μην ανοίξουν στις 7/9/20 λόγω πιθανής ραγδαίας αύξησης της διασποράς, θα πρέπει να γνωρίζουμε ακριβώς τι κάνουμε όλοι οι εμπλεκόμενοι).

Μερικά απλά ερωτήματα που ξεκινώντας από τους ειδικούς – επιστήμονες, χρήζουν απάντησης κυρίως από αυτούς που θα κληθούν να εφαρμόσουν το ανάλογο σχέδιο-σενάριο κατά περίπτωση, παίρνοντας πολιτικές και διοικητικές αποφάσεις με στόχο την πλήρη και διαρκή ενημέρωση για την υλοποίησή τους: Υπουργεία Παιδείας-Υγείας-Εσωτερικών, Περιφέρειες και Δήμοι, Διευθύνσεις Εκπαίδευσης-Διευθύνσεις Σχολείων-Σύλλογοι Διδασκόντων- Σύλλογοι Γονέων.

  • Υπάρχει περίπτωση να ελεγχθούν με τεστ, δωρεάν όλοι οι εκπαιδευτικοί που θα βρίσκονται στα σχολεία στη 1/9/20;

  • Υπάρχει περίπτωση να υποβληθούν σε δωρεάν τεστ και όλοι οι μαθητές μέσα σε ένα εύλογο χρονικό διάστημα μέχρι τέλους Σεπτεμβρίου;

  • Έχει εξασφαλιστεί όλο το απαιτούμενο προσωπικό για την καθημερινή καθαριότητα κατά τη λειτουργία των σχολείων και του ολοήμερου προγράμματος;

  • Τα σχολικά κτήρια, οι χώροι και οι αίθουσες που χρησιμοποιούνται έξω από αυτά θα απολυμανθούν από πιστοποιημένα συνεργεία πριν την έναρξη των μαθημάτων;

  • Οι επιπλέον πιστώσεις που διατέθηκαν ή θα διατεθούν στους δήμους για είδη καθαριότητας, υγιεινής, απολύμανσης, αντισηπτικών κλπ., θα δοθούν στις σχολικές μονάδες για αυτές τις χρήσεις ή θα τις καταπιεί καμιά μαύρη τρύπα στους δήμους από παλαιότερα χρέη και ανοίγματα;

  • Θα αλλάξει κάτι στον μέγιστο αριθμό μαθητών ανά τάξη που από τον Ιούνιο ανέβηκε από τους 22 στους 25 εν μέσω πανδημίας;

  • Θα υπάρξει πρόνοια για σχολικές αίθουσες που χρησιμοποιούνται και είναι ασφυκτικά γεμάτες και πριν την πανδημία αφού ήταν πρώην αποθήκες χωρίς επαρκή φωτισμό και εξαερισμό ή ανοιχτοί χώροι κάτω από σκάλες που με δυο γυψοσανίδες έγιναν αίθουσες διδασκαλίας;

  • Θα υπάρξει από τις πρώτες κιόλας μέρες το απαραίτητο εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό σε κάθε σχολείο ώστε να μπορέσουμε να ανταποκριθούμε σε κάθε δυνατό σενάριο που θα πρέπει να εφαρμοστεί με αραίωση των τμημάτων των μαθητών;

  • Έχει υπάρξει πρόβλεψη για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση σε περίπτωση που κλείσει το σχολείο; Τι θα γίνει με το 30% των μαθητών κατά μέσο όρο που δεν έχουν τα στοιχειώδη για την πρόσβαση στο διαδίκτυο ώστε να συμμετέχουν είτε στην ασύγχρονη είτε στη σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση αν χρειαστεί; Θα δοθούν οργανωμένα και με ασφάλεια: δωρεάν πρόσβαση ή δεδομένα, tablet ή laptop, για την ισότιμη συμμετοχή όλων των μαθητών και εκπαιδευτικών;

  • Τα κυλικεία θα συνεχίσουν να μη λειτουργούν λες και είναι η μοναδική πηγή μετάδοσης του κορωνοϊού στα σχολεία;

  • Τα σχολικά γεύματα θα επανέλθουν; Ειδικά τώρα που πάρα πολλές οικογένειες μαθητών μας είναι ή θα βρίσκονται σε λίγο καιρό χωρίς εισοδήματα;

Θα μπορούσα να απαριθμώ αρκετά ακόμη ερωτήματα που αφορούν στην επικείμενη έναρξη των σχολείων σε πλήρη ανάπτυξη και με όλους τους μαθητές σύμφωνα με τον προγραμματισμό του Υπουργείου Παιδείας.

Ευελπιστώντας σοβαρά και υπεύθυνα να λάβουν υπόψη τους οι έχοντες την ευθύνη για την έναρξη της σχολικής χρονιάς (αυτή είναι μια ευθύνη που βαρύνει την εκτελεστική εξουσία και δεν πρόκειται για ατομική ευθύνη του ενός εκάστου υπουργού), εμείς από την πλευρά της εκπαιδευτικής κοινότητας, με καθαρή σκέψη και προπαντός με το δικό μας παράδειγμα, θα αναμένουμε τους μαθητές μας στα σχολεία την πρώτη ημέρα φορώντας τις μάσκες μας, τηρώντας τις αποστάσεις και μαθαίνοντας ξανά μαζί με τους μαθητές μας και τους γονείς τους να προστατεύουμε τους εαυτούς μας και τους άλλους παραμένοντας υγιείς και ασφαλείς.

Βασίλης Κ. Χατζής

Δάσκαλος ΠΕ70 & ΠΕ80

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 16/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

arxaioi
Ποιες είναι οι απαγορευμένες ουσίες που έκαναν χρήση οι αρχαίοι Έλληνες και οι Ρωμαίοι
Οι αρχαίοι Έλληνες και οι Ρωμαίοι δεν ήταν οι μόνοι Ευρωπαίοι που έκαναν χρήση ουσιών
Ποιες είναι οι απαγορευμένες ουσίες που έκαναν χρήση οι αρχαίοι Έλληνες και οι Ρωμαίοι
EGKEFALOS
Αυτό το ζιζανιοκτόνο προκαλεί μόνιμη βλάβη στον εγκέφαλο ακόμη και μετά από σύντομη επαφή
Τα ευρήματα της ομάδας βασίζονται σε προηγούμενη έρευνα του Arizona State University που καταδεικνύει μια σχέση μεταξύ της έκθεσης στη γλυφοσάτη και...
Αυτό το ζιζανιοκτόνο προκαλεί μόνιμη βλάβη στον εγκέφαλο ακόμη και μετά από σύντομη επαφή
κεπ
Είστε απόφοιτος λυκείου; Διορίζεστε σε ΚΕΠ με Μητρώο ΑΣΕΠ αυτή την εβδομάδα
Χιλιάδες μόνιμες θέσεις σε ΚΕΠ και Δήμους για απόφοιτους λυκείου ίσως και αυτή την εβδομάδα - Άμεσα χρειάζεται να φτιάξετε ηλεκτρονικό Μητρώο ΑΣΕΠ
Είστε απόφοιτος λυκείου; Διορίζεστε σε ΚΕΠ με Μητρώο ΑΣΕΠ αυτή την εβδομάδα
Παλιά Μιτζελα
Παλιά Μιτζέλα: H απίστευτη ιστορία του εξαφανισμένου χωριού της Μαγνησίας
Το τοπωνύμιο είναι βλάχικο, προέρχεται από το Μουντζέλα, που σημαίνει μικρό δασωμένο βουνό. Μια από τις παλιότερες γραπτές μαρτυρίες του ονόματος...
Παλιά Μιτζέλα: H απίστευτη ιστορία του εξαφανισμένου χωριού της Μαγνησίας