Πανεπιστήμιο και κορονοϊός -Το παράδειγμα της Λιέγης
Είναι, νομίζω, προφανές ότι τα πανεπιστήμια δεν μπορούν να αναστείλουν τη λειτουργία τους ες αεί δεδομένης της παράτασης του προβλήματος του κορονοϊού.

Το διδακτικό έργο, η γενικότερη επιστημονική δραστηριότητά τους οφείλουν να συνεχιστούν. Ωστόσο, πρέπει να ληφθούν σοβαρά υπόψη οι κίνδυνοι και τα προβλήματα που προκύπτουν απο την πανδημία.

            Η αξιοποίηση του διαδικτύου με τα τηλεμαθήματα και τις τηλεδιασκέψεις, όσο και αν είναι αναγκαία και αναπόφευκτη σε πολλές περιπτώσεις, δεν μπορεί να υποκαταστήσει την διδακτική και γενικότερη επιστημονική εργασία. Και αυτό ισχύει τόσο ιδίως για τις θετικές επιστήμες αλλά και τις κοινωνικές. Κατά συνέπεια η ζωντανή εκπαιδευτική εργασία πρέπει να αποκατασταθεί, σε ένα βαθμό τουλάχιστον. Για να επιτευχθεί αυτό η κυβέρνηση έχει υποχρέωση να λάβει τα αναγκαία μέτρα.

            Το πανεπιστήμιο της Λιέγης μας παρέχει ένα παράδειγμα που μπορεί να αξιοποιηθεί. Οργανώνει για τα 30 χιλιάδες μέλη της ακαδημαϊκής του κοινότητας (φοιτητές, καθηγητές, διοικητικό προσωπικό) δωρεάν τεστ σε εβδομαδιαία βάση (5 χιλιάδες τεστ την ημέρα). Σε αυτό πρέπει να προστεθούν και άλλα μέτρα προστασίας: χρήση μάσκας, αποστάσεις, ενοικίαση πρόσθετων χώρων ώστε να διεξάγονται τα μαθήματα χωρίς συνωστισμό κλπ. Εννοείται πως, όσοι ανήκουν σε ευπαθείς κατηγορίες ή και όσοι ανησυχούν για τη διάδοση του ιού στους ίδιους ή στους οικείους τους, πρέπει να συνεχίσουν να εργάζονται μόνο διαδικτυακά.

            Για να υλοποιηθεί μια τέτοια αντιμετώπιση των πραγμάτων απαιτείται η κυβέρνηση να διαθέσει τα απαραίτητα κονδύλια. Είναι κάτι που πολύ δύσκολα θα πράξει με βάση την λογική της. Ωστόσο, τα πανεπιστήμια, η εκπαιδευτική διαδικασία εν γένει είναι πολύτιμα για το παρόν και το μέλλον μιας κοινωνίας. Το ίδιο, ή ίσως και περισσότερο, από την οικονομία. Χωρίς επιστημονική γνώση δεν υπάρχει μέλλον. Το βάρος πέφτει επομένως στην ακαδημαϊκή κοινότητα η οποία θα πρέπει να κινητοποιηθεί και να ασκήσει πίεση σε αυτή την κατεύθυνση. Επιστήμη και προστασία της ζωής είναι απολύτως συμβατές.

του Δημήτρη Καλτσώνη

καθηγητή θεωρίας κράτους και δικαίου

Πάντειο Πανεπιστήμιο

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Φέτα: Η έξυπνη τεχνική που τη διατηρεί φρέσκια και νόστιμη για έναν μήνα

1750 νέοι εκπαιδευτικοί ξεκινούν έως 30/7 Ειδική Αγωγή, Σχολ. Ψυχολογία, Παιδαγωγική και Ηγεσία

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 29/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

AGRINIO
Αισιοδοξία για την ελληνική περιφέρεια: Μαθητές από το Αγρίνιο κατέκτησαν διεθνή διάκριση στη ρομποτική και την Τεχνητή Νοημοσύνη
Μπορεί η επιτυχία του Αγρινίου να αποτελέσει αφετηρία για ένα εθνικό δίκτυο εκπαιδευτικών εργαστηρίων ρομποτικής; Σε μια εποχή όπου η Τεχνητή...
Αισιοδοξία για την ελληνική περιφέρεια: Μαθητές από το Αγρίνιο κατέκτησαν διεθνή διάκριση στη ρομποτική και την Τεχνητή Νοημοσύνη
pagoto
Σπιτικό παγωτό μπανόφι χωρίς ζάχαρη, με μόλις 3 υλικά
Αυτή η σπιτική συνταγή για παγωτό μπανόφι, χωρίς ζάχαρη και ζωικά λιπαρά, είναι ιδανική για όσους θέλουν ένα δροσιστικό και γλυκό σνακ χωρίς τύψεις.
Σπιτικό παγωτό μπανόφι χωρίς ζάχαρη, με μόλις 3 υλικά