Νοσηλευτική Διδυμοτείχου: Ενας φοιτητής μετράει ...προβλήματα
Επιστολή από δευτεροετή φοιτητή στο Τμήμα Νοσηλευτικής Διδυμοτείχου Παράρτημα Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος.

Οπως αναφέρει ο φοιτητής, "το τελευταίο διάστημα προσωπικά, αλλά και ανά τα χρόνια οι συμφοιτητές μου, έχουμε έρθει αντιμέτωποι με τα αμέτρητα προβλήματα του πανεπιστημίου αυτού, καθιστώντας την ακαδημαϊκή μας εκπαίδευση πρακτικά αδύνατη, με την πιθανότητα να στερηθούμε το πανεπιστημιακό πτυχίο να είναι αρκετά μεγάλη. Θεωρώ ιδιαίτερα σημαντικό, οι μελλοντικοί φοιτητές, τα παιδιά που ανέβηκαν τον ''Γολγοθά'' των Πανελληνίων να γνωρίζουν τα προβλήματα που αντιμετωπίζει το συγκεκριμένο ίδρυμα έτσι ώστε αν επιλέξουν το Διδυμότειχο σαν τόπο σπουδών και εν τέλει ως δρόμο προς την ορθή επαγγελματική αποκατάσταση, να έχουν πλήρη επίγνωση των ζητημάτων. Παρόλο που συζητήσεις επί συζητήσεων γίνονται και θα γίνονται στα γραφεία του Υπουργείου, των αρμόδιων Υπουργών και Υφυπουργών, των Δημάρχων, των Πρυτάνεων και λοιπών υπευθύνων επί του θέματος, παρατηρούμε ότι η κατάσταση παραμένει δραματικά στάσιμη γεγονός που εγκυμονεί μεγάλους κινδύνους για το ακαδημαϊκό και επαγγελματικό μέλλον τόσο των τωρινών φοιτητών όσο και των μελλοντικών".

Ακολουθεί άρθρο που συνέταξε ο φοιτητής για την κατάσταση που αντιμετωπίζουν

ΠΛΑΤΩΝΙΚΗ ...ΑΓΝΟΙΑ

Το 2007 έλαβε υπόσταση το Τμήμα Νοσηλευτικής Παράρτημα του ΤΕΙ Καβάλας στο Διδυμότειχο. Δώδεκα χρόνια μετά έμελλε να “εξελιχθεί” σε Τμήμα Νοσηλευτικής Διδυμοτείχου Παράρτημα του Διεθνούς Πανεπιστημίου Ελλάδος. Μια σχολή που ανά τα χρόνια καλείται να αντιμετωπίσει προβλήματα που καθιστούν την λειτουργικότητα και την ποιότητα των σπουδών της, άξια αμφισβήτησης. Μια σχολή που υποχρέωσή της είναι να εφοδιάσει τους φοιτητές της με γνώσεις και εμπειρίες που θα τους επιτρέψουν να διαχειριστούν και να διασφαλίσουν το ύψιστο αγαθό, αυτό της υγείας. Ποια είναι όμως εκείνα τα ζητήματα που κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου για τους τωρινούς και τους μελλοντικούς φοιτητές του;

Ολοκληρώνοντας το Λύκειο και την διαδικασία των Πανελληνίων, ο μελλοντικός φοιτητής αναζητά το κατάλληλο επάγγελμα που θα του επιτρέψει να προοδεύσει κοινωνικά, πνευματικά και φυσικά οικονομικά. Τον Σεπτέμβριο του 2020, η Νοσηλευτική Διδυμοτείχου είναι διαθέσιμη να δεχθεί 128 πρωτοετείς φοιτητές. Σχεδόν διπλάσιους (255) πρωτοετείς σπουδαστές ήταν σε θέση το ίδιο ίδρυμα να δεχθεί, για να τους προσφέρει τους καρπούς της ακαδημαϊκής εκπαίδευσης. Συγκεντρωτικά, λοιπόν, το τμήμα αυτό έδωσε πράσινο φως στην υποδοχή 383 εν δυνάμει νοσηλευτών τα τελευταία δύο μόνο χρόνια. Τριακόσιους ογδόντα τρείς νέους που οι περισσότεροι - εν μέσω οικονομικής κρίσης - άφησαν και θα αφήσουν το πατρικό τους, θα παλέψουν για να καλύψουν τα έξοδα της φοιτητικής ζωής για να ακολουθήσουν το δρόμο προς την ορθή επαγγελματική αποκατάσταση. Θα έρθουν λοιπόν αντιμέτωποι με την ανάγκη να κάνουν θυσίες για να το πετύχουν. Έτσι, περιμένουν από το Πανεπιστήμιο από την μεριά του να καλύπτει έστω και τις απαραίτητες προϋποθέσεις λειτουργίας, τόσο σε υποδομές όσο και σε έμψυχο δυναμικό. Κάτι τέτοιο όμως δυστυχώς δεν ισχύει στην περίπτωση μας.

Σε αυτό το σημείο λοιπόν, κρίνεται απαραίτητο να παραθέσουμε τα προβλήματα τα οποία αντιμετωπίζει το τμήμα Νοσηλευτικής Διδυμοτείχου Παράρτημα ΔΙ.ΠΑ.Ε. Καταρχάς, έπειτα από πέντε αναβολές - λόγω έλλειψης καθηγητών - το χειμερινό εξάμηνο του 2019-2020 ξεκίνησε στις 2 Δεκεμβρίου, σχεδόν δύο μήνες μετά την επίσημη ημερομηνία έναρξης των ακαδημαϊκών υποχρεώσεων. Δύο μήνες όπου οι περισσότεροι φοιτητές με τις οικογένειές τους, επιβαρύνονταν με τα χρέη των ενοικίων και της συντήρησης των σπιτιών χωρίς να σπουδάζουν. Δύο μήνες όπου η αγωνία και το άγχος για το μέλλον κυριαρχούσε επί της κατάστασης με την αναμονή και την έλλειψη ενημέρωσης να διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο. Το γεγονός όμως ότι η σχολή εκκίνησε το χειμερινό εξάμηνο στις 2 Δεκεμβρίου, δεν σημαίνει ότι βρέθηκε οριστική λύση. Ελλείψεις σε καθηγητές εξακολούθησαν να υπάρχουν όχι μόνο στο χειμερινό εξάμηνο αλλά και στο εαρινό με τα προβλήματα να αυξάνονται και τους καθηγητές να γίνονται ακόμα λιγότεροι. Τα μαθήματα που δεν διδάσκονται συσσωρεύονται. Μια κατάσταση που ίσως στερήσει την ουσία της “αναβάθμισης” στους φοιτητές καθώς πλέον υφίσταται ο κανόνας του ν+2 ο οποίος θέτει χρονικό όριο στις σπουδές προς απόκτηση πανεπιστημιακού τίτλου σπουδών. Εξίσου σημαντική είναι και η αναφορά στους φοιτητές που λόγω της καθυστέρησης αυτής θα χάσουν τα φοιτητικά τους δικαιώματα, όπως η δωρεάν απόκτηση συγγραμμάτων, καθώς η ημερομηνία λήξης της ακαδημαϊκής τους ταυτότητας ορίζεται τον Αύγουστο του 2020. Παρόλο που η πανδημία μας έδωσε την “ευχέρεια” της εξ ’αποστάσεως εκπαίδευσης, ακόμη και τότε ένα μεγάλο μέρος των μαθημάτων των προγραμμάτων σπουδών παρέμεινε και παραμένει αδίδακτο, γεγονός που διεγείρει την περιέργεια.

Προχωρώντας ένα βήμα παρακάτω, κρίνεται αναγκαίο να θίξουμε και την ανεπάρκεια σε δομές που χαρακτηρίζει το Παράρτημα Νοσηλευτικής Διδυμοτείχου. Καταρχάς το κτίριο της σχολής διαθέτει δύο αίθουσες διδασκαλίας θεωρητικών μαθημάτων με χωρητικότητα που συχνά ανεπαρκεί  για το πλήθος των φοιτητών. Επίσης, διαθέτει μια αίθουσα Ηλεκτρονικών Υπολογιστών στην οποία η πλειοψηφία των μηχανημάτων δεν λειτουργεί και η βιβλιοθήκη της σχολής στεγάζεται στο γραφείο ενός εκ των γραμματέων της σχολής με συνέπεια την αδυναμία των φοιτητών να μελετήσουν τα βιβλία στον χώρο της σχολής και επιπλέον την αδυναμία χρήσης της βιβλιοθήκης πέρα από τις ώρες λειτουργίας της γραμματείας. Επιπροσθέτως, από τον δήμο παραχωρείται το αμφιθέατρο που διαθέτει το δημαρχείο του Διδυμοτείχου, στο οποίο οι φοιτητές καλούνται να δώσουν εξεταστική κυριολεκτικά επί ποδός, καθώς θρανία δεν υπάρχουν και το μόνο που παρέχεται είναι ξύλινες πλάκες που στηρίζονται στις καρέκλες των μπροστινών θέσεων. Όσον αφορά τα εργαστηριακά μαθήματα, λόγω της ανεπάρκειας του χώρου της εργαστηριακής αίθουσας, αρκετές φορές οι φοιτητές χωρίζονται σε ομάδες μέσα στο πλαίσιο διδασκαλίας των εργαστηριακών μαθημάτων με αποτέλεσμα να κάνουν μάθημα τις μισές από τις απαιτούμενες ώρες. Το νοσοκομείο του Διδυμοτείχου ως μη-πανεπιστημιακό, δηλαδή ως νοσοκομείο που δεν πληροί τις προϋποθέσεις τόσο ακαδημαϊκά όσο και στον αριθμό των κλινικών που το στελεχώνουν, καθιστά αρκετές φορές αδύνατη την ολοκληρωμένη εργαστηριακή και πρακτική άσκηση των φοιτητών. Τρανό παράδειγμα είναι η απουσία Ψυχιατρικής κλινικής γεγονός που καθιστά τους υποψήφιους ψυχιατρικούς νοσηλευτές ή τους νοσηλευτές εν γένει, ελλιπείς ως προς τις γνώσεις του τομέα εκείνου της επιστήμης μας.

Επιλογικά λοιπόν, παρουσιάζοντας μία πρωτοφανή πληθώρα προβλημάτων ως προς διδακτικό προσωπικό, πρόγραμμα σπουδών, κλινική άσκηση, νοσοκομειακή υποστήριξη, εγκαταστάσεις και υποδομές αντιλαμβανόμαστε πως πρόκειται για ένα ακαδημαϊκό ζήτημα που απαιτεί άμεση λύση. Εν έτει 2020 όπου έχει προηγηθεί σχέδιο πανεπιστημιοποίησης το τμήμα Νοσηλευτικής Διδυμοτείχου Παράρτημα ΔΙ.ΠΑ.Ε. μόνο ως τμήμα πανεπιστημίου δεν μπορεί να χαρακτηριστεί.

 

Λ.Μ.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

froyta_aftodioikisi.jpg
Πώς να αξιοποιήσετε φρούτα και λαχανικά που είχατε για πέταμα
Για να μη συνεχιστεί αυτή η κακή συνήθεια που κοστίζει και στην τσέπη σας, στην υγεία σας και στον πλανήτη, μάθετε πώς να δίνετε το «φιλί της ζωής»...
Πώς να αξιοποιήσετε φρούτα και λαχανικά που είχατε για πέταμα