Επαναδιεξαγωγή της αξιολόγησης σε μεταπτυχιακό του ΕΑΠ ζητούν καθηγητές
Τη συνολική επαναδιεξαγωγή της αξιολόγησης στο Κοινό Διαπανεπιστημιακό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Δημιουργική Γραφή προτείνουν καθηγητές, με επιστολή τους προς τον πρόεδρο, τον αντιπρόεδρο και τα μέλη της Διοικούσας Επιτροπής του ΕΑΠ

Την έντονη διαμαρτυρία τους για τον τρόπο αξιολόγησης υποψήφιων μελών Σ.Ε.Π. ΤΟΥ Ε.Α.Π. για τα έτη 2020-2023, σε σχέση με το Κοινό Διαπανεπιστημιακό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Δημιουργική Γραφή εκφράζουν πέντε καθηγητές, με επιστολή τους προς τον πρόεδρο, τον αντιπρόεδρο και τα μέλη της Διοικούσας Επιτροπής του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου.

Όπως αναφέρουν, παρά τις θετικές αξιολογήσεις των φοιτητών- η αξιολόγηση ανατέθηκε και έγινε από μέλη ΔΕΠ που ήταν διδάσκοντες/διδάσκουσες και συντονιστές στις αντίστοιχες ενότητες, κάτι εξόχως αντιδεοντολογικό.

Οι εξελίξεις αυτές έχουν προκαλέσει την αντίδραση των μεταπτυχιακών φοιτητών του προγράμματος Δημιουργικής Γραφής, ενώ οι καθηγητές που συνυπογράφουν την παρακάτω επιστολή προτείνουν τη συνολική επαναδιεξαγωγή της αξιολόγησης, «με τη συγκρότηση επιτροπών που δεν θα αντιμετωπίζουν ασυμβίβαστο ηθικά αλλά και θεσμικά κώλυμα και θα λαμβάνουν υπόψη τους όσα οι προηγούμενες επιτροπές αγνόησαν με τον χείριστο και τον πλέον απαξιωτικό τρόπο».

Αναλυτικά η επιστολή:

Αξιότιμε κ. Πρόεδρε,

κ. Αντιπρόεδρε,

μέλη της Διοικούσας Επιτροπής του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου

Με την παρούσα επιστολή επιθυμούμε να εκφράσουμε την εντονότατη διαμαρτυρία μας επί των διαδικασιών της αξιολόγησης υποψήφιων μελών Σ.Ε.Π. ΤΟΥ Ε.Α.Π. για τα ακαδημαϊκά έτη 2020-2023 και συγκεκριμένα σε σχέση με το Κοινό Διαπανεπιστημιακό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Δημιουργική Γραφή. Ειδικότερα, σημειώνουμε ότι υπήρξε:

  1. Κατάφωρος υποβιβασμός της σημασίας του επιστημονικού πεδίου της Δημιουργικής Γραφής, γεγονός που έρχεται σε εμφανή αντίφαση με το αντικείμενο και τους στόχους του Προγράμματος. Συγκεκριμένα, μοριοδοτήθηκαν υψηλότατα υποψήφιοι οι οποίοι ουδεμία σχέση έχουν με τη Δημιουργική Γραφή (καμία σχετική δημοσίευση, καμία παρουσία σε συνέδρια δημιουργικής γραφής, καμία πρότερη παντός είδους ενασχόληση με το συγκεκριμένο γνωστικό αντικείμενο). Αντίθετα, ελήφθη υπ’ όψη, καταχρηστικά, κατά την άποψή μας, μόνο η σχέση των υποψηφίων με το ευρύτερο αντικείμενο κάθε ενότητας (λ.χ. νεοελληνική λογοτεχνία, ευρωπαϊκή λογοτεχνία, θεωρία της λογοτεχνίας κ.λπ.). Τα κριτήρια που εφαρμόστηκαν στη μοριοδότηση παραπέμπουν σε Μ.Π.Σ. στον κλάδο της φιλολογίας, ενώ το συγκεκριμένο Μ.Π.Σ. του Ε.Α.Π. εξειδικεύεται στο επιστημονικό πεδίο της Δημιουργικής Γραφής και δεν απευθύνεται αποκλειστικά σε φιλολόγους. Η εξειδίκευση αυτή, εξάλλου, στη δημιουργική γραφή και το διευρυμένο κοινό στο οποίο απευθύνεται προσδιορίζουν τον ιδιαίτερο χαρακτήρα του.
  2. Εκ των υστέρων λαθροχειριστική χρήση συνάφειας/συγγένειας, με αποτέλεσμα να μένουν εκτός υποψήφιοι που, ενώ είχαν ήδη διδάξει με επιτυχή απόδοση αντίστοιχες ενότητες στο παρελθόν, αίφνης θεωρούνται «συγγενείς» με το αντικείμενο. Οι επιτροπές ερμηνεύουν εσφαλμένα, όπως υποστηρίχθηκε παραπάνω, και κατά βούληση τις έννοιες της συνάφειας και της συγγένειας των υποψηφίων με το γνωστικό αντικείμενο του Μ.Π.Σ.
  3. Αποκλειστικά ποσοτικοποιημένη αξιολόγηση, γεγονός που οδηγεί σε πλήρη στρέβλωση των αποτελεσμάτων στη σειρά κατάταξης. Ενώ, δηλαδή, κάποιος υποψήφιος διαθέτει βιβλίο, μονογραφία ή εργασίες εστιασμένες ακριβώς στο αντικείμενο της ενότητας (συχνά και διεθνείς δημοσιεύσεις), εμφανίζεται το παράδοξο να λαμβάνει πολύ χαμηλότερη μοριοδότηση συγκριτικά με υποψήφιο που διαθέτει μεγαλύτερο αριθμό βιβλίων ή δημοσιεύσεων χωρίς ιδιαίτερη ή και με ουδεμία εγγύτητα προς το αντικείμενο της δημιουργικής γραφής.
  4. Ιδιαίτερα χαμηλή εκτίμηση της αξιολόγησης των φοιτητών.
  5. Ανάθεση ρόλου αξιολογητών σε μέλη ΔΕΠ που ήταν διδάσκοντες/διδάσκουσες και συντονιστές στις αντίστοιχες ενότητες, κάτι εξόχως αντιδεοντολογικό.

Κατά συνέπεια, για να διασφαλιστεί η αξιοπιστία των αποτελεσμάτων της αξιολόγησης και η φερεγγυότητα των διαδικασιών επιλογής διδασκόντων του Ε.Α.Π., προτείνουμε τη συνολική επαναδιεξαγωγή της, με τη συγκρότηση επιτροπών που δεν θα αντιμετωπίζουν ασυμβίβαστο ηθικά αλλά και θεσμικά κώλυμα (δεν θα αποτελούνται από διδάσκοντες ή συντονιστές της εκάστοτε Θεματικής Ενότητας), και θα λαμβάνουν υπόψη τους όσα οι προηγούμενες επιτροπές αγνόησαν με τον χείριστο και τον πλέον απαξιωτικό τρόπο.

Θέλουμε να σας ενημερώσουμε ότι επιφυλασσόμεθα για την άσκηση κάθε νόμιμου δικαιώματός μας.

Την επιστολή προσυπογράφουν:

Aλέξανδρος Ακριτόπουλος, καθ. Παιδικής Λογοτεχνίας, Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας

Αλεξάνδρα Ιωαννίδου, καθ. Πανεπιστημίου Μακεδονίας

Σπύρος Κιοσσές, ΕΕΔΙΠ Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης

Ιορδάνης Κουμασίδης, διδάσκων ΕΚΠΑ

Τριαντάφυλλος Κωτόπουλος, αν. Καθηγητής Λογοτεχνίας – Δημιουργικής Γραφής, Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 29/10

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

επιτ
Οι σχολικές επιτροπές στο επίκεντρο – Δήμοι και εκπαιδευτικοί ζητούν ουσιαστική συμμετοχή
Ο Δήμος Κερατσινίου – Δραπετσώνας επισημαίνει ότι οι Σχολικές Επιτροπές αποτελούν θεσμό δημοκρατίας και συνεργασίας, που έδινε φωνή σε γονείς και...
Οι σχολικές επιτροπές στο επίκεντρο – Δήμοι και εκπαιδευτικοί ζητούν ουσιαστική συμμετοχή
tzak
«Ήταν πολύ καλός για να τον αντέξουν» – Ο 15χρονος που δεν άντεξε τον σχολικό εκφοβισμό
Ο Τζακ Άλοτ από το Μπάρνσλυ της Βρετανίας έβαλε τέλος στη ζωή του ύστερα από συνεχή παρενόχληση από συνομηλίκους.
«Ήταν πολύ καλός για να τον αντέξουν» – Ο 15χρονος που δεν άντεξε τον σχολικό εκφοβισμό
1ο Καποδιστριακό Δημοτικό Σχολείο
Άγνωστοι έκαναν «γυαλιά καρφιά» το πρώτο Δημοτικό Σχολείο της Ελλάδας (Βίντεο)
Σπασμένα παγκάκια, γκρεμισμένα κεραμίδια και εικόνες καταστροφής στο ιστορικό σχολείο που ίδρυσε ο Ιωάννης Καποδίστριας
Άγνωστοι έκαναν «γυαλιά καρφιά» το πρώτο Δημοτικό Σχολείο της Ελλάδας (Βίντεο)
βορυζ
Σε πλήρη κινητοποίηση η Διεύθυνση Εκπαίδευσης Ηρακλείου για τα σχολεία των Βοριζίων -Σχέδιο δράσης για την επαναλειτουργία μετά τα αιματηρά γεγονότα
Σύσκεψη για την επαναλειτουργία των σχολείων στα Βορίζια υπό τον Διευθυντή Εκπαίδευσης Ηρακλείου
Σε πλήρη κινητοποίηση η Διεύθυνση Εκπαίδευσης Ηρακλείου για τα σχολεία των Βοριζίων -Σχέδιο δράσης για την επαναλειτουργία μετά τα αιματηρά γεγονότα