ΚΙΝΑΛ για ΕΠΑΛ: Συμφωνήσαμε για το Εθνικό Απολυτήριο, την Τράπεζα θεμάτων και τη βάση του 10 για τις προαγωγικές εξετάσεις
Πραγματοποιήθηκε στις 2 Ιουλίου συνάντηση του Γραμματέα του Τομέα Παιδείας Κινήματος Αλλαγής Νίκου Τσούλια και του Αναπληρωτή Γραμματέα Γιάννη Κουμέντου με αντιπροσωπεία του Δ.Σ. της Ε.Ε.Τ.Ε.Κ (Επιστημονικής Ένωσης Τεχνολογικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης)

Οι εκπρόσωποι του Τομέα Παιδείας τόνισαν ότι

α) είναι σταθερή πολιτική θέση του Κινήματος Αλλαγής η ανάπτυξη της επαγγελματικής εκπαίδευσης συνδεόμενη με την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας μας,

β) απαιτείται η πλήρης διαμόρφωση των περιγραμμάτων των επαγγελμάτων και των επαγγελματικών δικαιωμάτων και

 γ) είναι αναγκαία η ισότιμη αντιμετώπιση Γενικής εκπαίδευσης (ΓΕ.Λ.) και Επαγγελματικής εκπαίδευσης (ΕΠΑ.Λ.).

Επί των επιμέρους προτάσεων της ΕΕΤΕΚ διαπιστώθηκε ευρεία συναντίληψη.

Συγκριμένα, συμφωνήσαμε για το Εθνικό Απολυτήριο, την Τράπεζα θεμάτων και τη βάση του 10 για τις προαγωγικές εξετάσεις να ισχύσει και για τα ΕΠΑΛ.

Επίσης συμφωνήσαμε

α) να μην υπάρχει χαρακτηρισμός διαγωγής στα απολυτήρια των λυκείων,

β) να δοθεί έμφαση στην ασύγχρονη τηλεκπαίδευση και στην εισαγωγή των νέων τεχνολογιών στο σχολείο με βάση τις ανάγκες των σχολείων

 γ) να θεσμοθετηθεί η εισαγωγή των αποφοίτων ΕΠΑ.Λ. στις σχολές Αξιωματικών και Υπαξιωματικών των Ενόπλων δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφαλείας,

δ) να γίνει επαναφορά του τομέα Περιβάλλοντος και Φυσικών Πόρων και άλλων τομέων με την πρακτική της διάχυσης στο σχολείο,

ε) να δοθεί άμεση προτεραιότητα στην αναβάθμιση της Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης,

στ) η Μαθητεία να πραγματοποιείται μετά την ενηλικίωση,

ζ) να γίνει γενίκευση του θεσμού της Μαθητείας των Ι.Ε.Κ. και κατάργηση της πρακτικής άσκησης και η) η αμοιβή των μαθητευομένων στο Μεταλυκειακό Έτος – Τάξη μαθητείας του ΕΠΑ.Λ. να εξομοιωθεί με την αμοιβή του κατώτατου ημερομισθίου

Το Κίνημα Αλλαγής θεωρεί ότι το ποσοστό εισαγωγής των αποφοίτων ΕΠΑ.Λ. πρέπει να αυξηθεί σε όλα τα πανεπιστήμια και να λειτουργήσουν Πειραματικά – Πρότυπα ΕΠΑΛ σε όλα τα γεωγραφικά διαμερίσματα.

Στο θέμα των Διετών σπουδών των πανεπιστημίων θεωρούμε ότι  θα πρέπει να μελετηθεί ολιστικά ο θεσμός και όχι με την προχειρότητα που έκανε η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ.

Είναι απαραίτητη η εισαγωγή του ΣΕΠ στο Γυμνάσιο και στην Α΄ Λυκείου. Τονίστηκε η ανάγκη επιμόρφωσης μακράς διάρκειας στους εκπαιδευτικούς.

Στο θέμα της λειτουργίας των Επαγγελματικών Σχολών (ΕΠΑ.Σ.) έχουμε διαφορετική άποψη από αυτή της ΕΕΤΕΚ. Θέση μας είναι  ότι θα πρέπει να υπάρχει ένας μόνο τύπος επαγγελματικού σχολείου στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, το ΕΠΑ.Λ. Με τις ΕΠΑΣ αποδυναμώνονται τα ΕΠΑΛ και ανοίγει ο δρόμος για τον μετασχηματισμό της επαγγελματικής εκπαίδευσης σε κατάρτιση – άποψη βαθιά νεοφιλελεύθερη.  

Στηρίζουμε την προσπάθεια της ΕΕΤΕΚ για την αναβάθμιση της επαγγελματικής εκπαίδευσης, γιατί αποτελεί σταθερή εκπαιδευτική πολιτική μας, γιατί είναι κρίσιμος και αποφασιστικός τομέας για τη συνολική ανάπτυξη της Ελλάδας.

ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ ΤΟΥ ALFAVITA.GR

Ακολουθήστε μας στο GoogleNews για να μάθετε πρώτοι μόνο τις ειδήσεις που σας ενδιαφέρουν

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

«Κανόνι» σε μεγάλη ασφαλιστική στην Ελλάδα - Χιλιάδες οδηγοί χωρίς κάλυψη από 1η Ιουλίου!

Νηπιαγωγεία - Δημοτικά: Αυτό είναι το νέο μάθημα τον Σεπτέμβριο

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 18/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

foto_education_pencils.jpg
Ωνάσεια σχολεία: Κατ’ εξαίρεση εισαγωγή μαθητών - Σε ποια σχολεία
Κατ’ εξαίρεση εισαγωγή μαθητών/τριών στην εισαγωγική τάξη των Δημοσίων Ωνασείων Σχολείων-Ημερήσιων Γυμνασίων για το σχολικό έτος 2025-26
Ωνάσεια σχολεία: Κατ’ εξαίρεση εισαγωγή μαθητών - Σε ποια σχολεία
daskala
Ψυχολόγοι και κοινωνικοί λειτουργοί: «Χανόμαστε στα 5 σχολεία — Δώστε μας ρόλο μέσα στη σχολική ζωή»
«Η φύση και η ουσία του έργου μας έγκειται στις σχέσεις. Όμως οι σχέσεις θρυμματίζονται σ' έναν αγωνιώδη κύκλο επισκέψεων σε πέντε σχολεία με...
Ψυχολόγοι και κοινωνικοί λειτουργοί: «Χανόμαστε στα 5 σχολεία — Δώστε μας ρόλο μέσα στη σχολική ζωή»
στεφανα
«Προάγεται στην ΣΤ' Δημοτικού και στην αιωνιότητα»: Το σπαρακτικό αντίο στον 12χρονο από την Άρτα
Το λευκό φέρετρο ενός 12χρονου μαθητή πέρασε την πύλη του σχολείου του, αποχαιρετώντας για πάντα τους συμμαθητές, τους δασκάλους και τους φίλους του
«Προάγεται στην ΣΤ' Δημοτικού και στην αιωνιότητα»: Το σπαρακτικό αντίο στον 12χρονο από την Άρτα