Παιδεία και Τεχνολογία
Γιατί η κρατική εκπαίδευση με τον τρόπο που παρέχεται επί της ουσίας εμποδίζει την πραγματική μόρφωση

Στον τύπο διαβάζουμε πως το Υπουργείο Παιδείας έχει αποφασίσει να εισάγει στο πρόγραμμα σπουδών του Νηπιαγωγείου τη γραφή, την ανάγνωση, την αρίθμηση, τις ξένες γλώσσες αλλά και τη χρήση των ηλεκτρονικών υπολογιστών. Μια προσπάθεια δηλαδή να μετατραπεί και το νηπιαγωγείο σε πεδίο εκγύμνασης δεξιοτήτων έτσι όπως συμβαίνει και στο Δημοτικό Σχολείο.

Η παραπάνω θέση/άποψη του Υπουργείου απορρέει από την κεντρική κατεύθυνση της Ευρωπαϊκής Ένωσης η οποία δηλώνει κατηγορηματικά πως τα νήπια θα πρέπει από αυτή την ηλικία να εκπαιδεύονται και να αποχτούν δεξιότητες για να μπορούν να παρακολουθούν την τεχνολογία και τις τεχνολογικές εξελίξεις στον ενήλικο βίο τους.

Αυτό το γεγονός όμως δεν παραβιάζει τις συναισθηματικές ανάγκες του ανθρώπου που καλείται από τότε σχεδόν που γεννιέται να προετοιμάζεται αποκλειστικά για να υπηρετήσει τις απαιτήσεις της αγοράς;

Κάτω από αυτούς τους όρους, ο σκοπός της ζωής του ανθρώπινου γένους αλλάζει ριζικά αφού το καπιταλιστικό σύστημα θέτει ως βασική προτεραιότητα για το άτομο την άρτια κατάρτισή του στην τεχνολογία ως αναγκαίο όρο για την ένταξή του στην αγορά εργασίας.

Η τεχνολογία σηματοδοτεί τη νέα εποχή που θα επιφέρει τεράστιες αλλαγές σε επίπεδο οικονομικό /πολιτικό/ ιδεολογικό/πολιτιστικό χωρίς να λογαριάζει όμως αν η ανθρωπότητα μπορεί να αφομοιώσει όλη αυτή τη ραγδαία εξέλιξη στο δεδομένο χρόνο κι αν μπορεί να ανταποκριθεί και να προσαρμοστεί ομαλά στα καινούρια δεδομένα που εκμηδενίζουν κυριολεκτικά την απόσταση. Μιλάμε για μια εποχή όπου ο προικισμένος από τη φύση άνθρωπος δε θα λογίζεται πλέον ως φορέας συναισθημάτων, ιδεών και αξιών αλλά ως ένα γρανάζι στη μηχανή που κινείται με ασύλληπτη ταχύτητα αλέθοντας ελπίδες, προσδοκίες και όνειρα.

Ζούμε δυστυχώς σ’ έναν καιρό όπου η θνητή ύπαρξη μπροστά στα θαύματα της επιστήμης και της τεχνολογίας έχει χάσει το στίγμα της κι έχει απολέσει την αυθεντικότητά της. Αυτό έχει να κάνει με το διαφορετικό τρόπο ζωής και με τα καινούρια πρότυπα που προβάλλει το ασύχαστο και αδηφάγο καπιταλιστικό σύστημα. Αυτό συμβαίνει γιατί η ακραία τεχνολογική εποχή που ζούμε ορίζει ως μέγιστη αξία τον ασύμμετρο και τον αθέμιτο ανταγωνισμό, μια νέα πραγματικότητα που προσθέτει αυξημένα ποσά ανασφάλειας, αβεβαιότητας, άγχους αλλά και επιπλέον κινδύνους για τη σωματική και για την ψυχική υγεία του σύγχρονου ανθρώπου.

Στην προσπάθειά τους οι εργαζόμενοι να πιάσουν τους στόχους που θέτει το σύστημα για να πάρουν το χρίσμα του ‘’επιτυχημένου’’ πέφτουν στην παγίδα που έντεχνα έχει στηθεί, στο δόλιο τέχνασμα που τους μετατρέπει αυτόματα σε εξαπατημένα θύματα αφού τα πανίσχυρα οικονομικά κέντρα που ελέγχουν την οικονομία και την πολιτική είναι εκείνα που αποφασίζουν πίσω από ερμητικά κλειστές πόρτες για τους λαούς χωρίς τους λαούς.

Πώς θα μπορέσει άραγε ο νεοσύστατος άνθρωπος να ελέγξει το σκοτάδι που βρίσκεται μέσα του; Που θα βρει τις ψυχικές και τις πνευματικές δυνάμεις και πως θα αναπτύξει την ηθική συνείδηση για την ομαλή ένταξή του μέσα σε τούτη τη χαώδη κοινωνία αν δε διδαχτεί για τις πραγματικές αξίες της ζωής;

Πώς θα ριζώσουν μέσα του τα ιδεώδη του σεβασμού, της εντιμότητας, της ειλικρίνειας, της αλληλεγγύης και της ανιδιοτελούς αγάπης για το συνάνθρωπό του;

Οι τεχνοκράτες των υπουργείων παραμελούν συστηματικά τη βασική αρχή πως ο άνθρωπος είναι κοινωνικό ον και πως χρειάζεται αξίες και ιδανικά δοκιμασμένα στο χρόνο για να προσαρμοστεί και να επιτελέσει το καθήκον που του όρισε η πλάση. Ο άνθρωπος δε γεννήθηκε για να ζήσει μόνο τη μοναξιά του ηλεκτρονικού υπολογιστή και της εικονικής πραγματικότητας. Ο κόσμος της δημιουργίας θα γίνει πραγματικά ευτυχισμένος και χαρούμενος μόνο όταν τα έλλογα όντα από τη νηπιακή τους ακόμα ηλικία εντρυφήσουν στην ουσιαστική γνώση κι όχι στην κατάρτιση. Κι είναι επιτακτική ανάγκη να στραφεί το ενδιαφέρον τους από νωρίς στην εξέλιξη και στην αξιοποίηση όλων των εσωτερικών δυνάμεων έτσι ώστε να ενδυναμωθεί το φρόνιμά τους για να μπορέσουν να κατανοήσουν σε βάθος το γριφώδη κόσμο, τη φύση, τα φαινόμενα αλλά και το βαθύτερο νόημα της αποστολής τους στον πλανήτη γη.

Το συμπέρασμα προκύπτει αβίαστα: Αυτός ο τύπος του σχολείου που υπάρχει σήμερα διδάσκει ένα σωρό περιττές πληροφορίες που τις καθορίζει σαφώς το ισχύον σύστημα μόνο και μόνο για να εξυπηρετηθούν τα συμφέροντα της καθεστηκυίας τάξης παραβλέποντας συνειδητά την άλλη όψη των πραγμάτων. Η ρομποτική εποχή που ζούμε αξιώνει εντατικά και δυναμικά τη μετατροπή του έμψυχου όντος σε ένα άψυχο ρομπότ.

Ωστόσο, το πρώτιστο χρέος κάθε υγιούς πολιτείας είναι να δημιουργεί καλλιεργημένους ανθρώπους γιατί μόνο μ’ αυτό το μέτρο σταθμίζεται ο ηθικός πλούτος του έμψυχου υλικού, του πρωταρχικού στοιχείου που η συμβολή και η παρουσία του παίζει καθοριστικό ρόλο για την επίτευξη των υψηλών στόχων και των ωραίων οραμάτων κάθε υγιούς και ισορροπημένης κοινωνίας.

Η υψηλή στάθμη του πολιτισμού και οι καλές τέχνες γενικότερα είναι τα μεγέθη που πρέπει να ‘ναι κορυφαία στην ατζέντα του υπουργείου Παιδείας γιατί μόνο μέσα από αυτά θα μπορέσει ο νέος άνθρωπος να προσανατολιστεί σωστά, για να καταφέρει να υποτάξει τον εγωισμό, την επίδειξη, τη βία και την αδικία, το ανήμερο θηρίο που κουβαλά μέσα του από τις καταβολές των αιώνων, το έρεβος που μάχεται με άρρητο πείσμα γα να τον ελέγξει και για να τον εξουσιάσει απόλυτα.

Αν φιλοδοξούμε λοιπόν να φτιάξουμε έναν κόσμο καλύτερο για όλους τους ανθρώπους της γης τότε πρέπει να απαιτήσουμε συλλογικά περισσότερη ευαισθησία, διορατικότητα, συναίσθηση, περισσότερη πνευματική καλλιέργεια για το λαό και ειδικότερα για τη νεολαία. Η ολοκλήρωση του ανθρώπου αποτελεί τη μοναδική εγγύηση για κάθε κοινωνικό σύνολο που προσδοκά να ζήσει ένα μέλλον ποιοτικά καλύτερο χωρίς αποκλίσεις, διακρίσεις, προκαταλήψεις και ανισότητες κάθε μορφής.

Η νεανική ψυχή πρέπει να ψαύσει και να ακουμπήσει σταθερά πάνω στις μεγαλεπήβολες ιδέες, στα μεγαλόπνοα οράματα και στους ηθικούς κανόνες που έθρεψαν με την ευφυΐα και με το επαναστατικό τους πνεύμα οι αρχαίοι μύστες, οι στοχαστές και οι φιλόσοφοι της πατρίδας μας.

Γιατί η κρατική εκπαίδευση με τον τρόπο που παρέχεται επί της ουσίας εμποδίζει την πραγματική μόρφωση, τη σύνεση και την ορθοφροσύνη, την καλλιέργεια και την ανάταση των ωραίων συναισθημάτων που προσωποποιούν κάθε ηθική συνείδηση. Όμως, αυτό δε γίνεται τυχαία. Το αστικό σύστημα γνωρίζει πολύ καλά πως ένας πνευματώδης και αφυπνισμένος λαός δύσκολα κυβερνάται κι ακόμα πιο δύσκολα σκλαβώνεται,…

Διαβάστε Επίσης:


ΑΣΕΠ: Tο ΚΟΡΥΦΑΙΟ Σεμινάριο στην ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ με ανοικτές αιτήσεις

Νέες Προσλήψεις Φιλολόγων (όλες οι ειδικότητες) σε όλη την Ελλάδα

Μοριοδότηση - Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών Π.Ε. και Δ.Ε. στη Σχολική Ψυχολογία

ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ Η/Υ ΣΕ 10 ΗΜΕΡΕΣ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΜΕ ΑΠΕΡΙΟΡΙΣΤΕΣ ΔΩΡΕΑΝ ΕΠΑΝΕΞΕΤΑΣΕΙΣ

 

 

σχετικά άρθρα

Εκλογές αιρετών: Η πλατφόρμα ZEUS καλεί τα μέλη εφορευτικών επιτροπών σε επιμόρφωση
Εκλογές αιρετών: Η πλατφόρμα ZEUS καλεί τα μέλη εφορευτικών επιτροπών σε επιμόρφωση
Μήνυμα του Γραφείου Αρωγής Χρηστών «Ζευς» προς τα διορισμένα μέλη των εφορευτικών επιτροπών για τις εκλογές αιρετών 
Εκλογές αιρετών: Η πλατφόρμα ZEUS καλεί τα μέλη εφορευτικών επιτροπών σε επιμόρφωση
Εσείς κα Κεραμέως κάνατε τεστ και μάθατε! Για εμάς δεν προβλέπεται
Εσείς κα Κεραμέως κάνατε τεστ και μάθατε! Για εμάς δεν προβλέπεται
Με αφορμή τη κα Νίκη Κεραμέως και τον Κορονοϊο, λίγα λόγια για τα τεστ Covid-19 στους μαθητές και στα σχολεία - Τι αναφέρει πρωτόκολλο του ΕΟΔΥ
Εσείς κα Κεραμέως κάνατε τεστ και μάθατε! Για εμάς δεν προβλέπεται
Εκλογές αιρετών: «Εκλογές βίας και νοθείας - Να παραιτηθεί η υπουργός»
Εκλογές αιρετών: «Εκλογές βίας και νοθείας - Να παραιτηθεί η υπουργός»
Κριτική της «Εκπαιδευτικής Λέσχης» για τους χειρισμούς της Νίκης Κεραμεώς στις εκλογές αιρετών εκπροσώπων στα υπηρεσιακά συμβούλια του υπουργείου...
Εκλογές αιρετών: «Εκλογές βίας και νοθείας - Να παραιτηθεί η υπουργός»
Κρούσματα σε σχολεία: Θετικοί στον κορονοϊό εργαζόμενοι στη ΔΠΕ Λάρισας και στην ΠΔΕ Θεσσαλίας
Κρούσματα σε σχολεία: Θετικοί στον κορονοϊό εργαζόμενοι στη ΔΠΕ Λάρισας και στην ΠΔΕ Θεσσαλίας
Αυξάνονται ραγδαία τα κρούσματα στη χώρα - Θετικοί στον κορονοϊό εργαζόμενοι στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λάρισας και στην Περιφερειακή...
Κρούσματα σε σχολεία: Θετικοί στον κορονοϊό εργαζόμενοι στη ΔΠΕ Λάρισας και στην ΠΔΕ Θεσσαλίας