Παιδεία και Τεχνολογία
Γιατί η κρατική εκπαίδευση με τον τρόπο που παρέχεται επί της ουσίας εμποδίζει την πραγματική μόρφωση

Στον τύπο διαβάζουμε πως το Υπουργείο Παιδείας έχει αποφασίσει να εισάγει στο πρόγραμμα σπουδών του Νηπιαγωγείου τη γραφή, την ανάγνωση, την αρίθμηση, τις ξένες γλώσσες αλλά και τη χρήση των ηλεκτρονικών υπολογιστών. Μια προσπάθεια δηλαδή να μετατραπεί και το νηπιαγωγείο σε πεδίο εκγύμνασης δεξιοτήτων έτσι όπως συμβαίνει και στο Δημοτικό Σχολείο.

Η παραπάνω θέση/άποψη του Υπουργείου απορρέει από την κεντρική κατεύθυνση της Ευρωπαϊκής Ένωσης η οποία δηλώνει κατηγορηματικά πως τα νήπια θα πρέπει από αυτή την ηλικία να εκπαιδεύονται και να αποχτούν δεξιότητες για να μπορούν να παρακολουθούν την τεχνολογία και τις τεχνολογικές εξελίξεις στον ενήλικο βίο τους.

Αυτό το γεγονός όμως δεν παραβιάζει τις συναισθηματικές ανάγκες του ανθρώπου που καλείται από τότε σχεδόν που γεννιέται να προετοιμάζεται αποκλειστικά για να υπηρετήσει τις απαιτήσεις της αγοράς;

Κάτω από αυτούς τους όρους, ο σκοπός της ζωής του ανθρώπινου γένους αλλάζει ριζικά αφού το καπιταλιστικό σύστημα θέτει ως βασική προτεραιότητα για το άτομο την άρτια κατάρτισή του στην τεχνολογία ως αναγκαίο όρο για την ένταξή του στην αγορά εργασίας.

Η τεχνολογία σηματοδοτεί τη νέα εποχή που θα επιφέρει τεράστιες αλλαγές σε επίπεδο οικονομικό /πολιτικό/ ιδεολογικό/πολιτιστικό χωρίς να λογαριάζει όμως αν η ανθρωπότητα μπορεί να αφομοιώσει όλη αυτή τη ραγδαία εξέλιξη στο δεδομένο χρόνο κι αν μπορεί να ανταποκριθεί και να προσαρμοστεί ομαλά στα καινούρια δεδομένα που εκμηδενίζουν κυριολεκτικά την απόσταση. Μιλάμε για μια εποχή όπου ο προικισμένος από τη φύση άνθρωπος δε θα λογίζεται πλέον ως φορέας συναισθημάτων, ιδεών και αξιών αλλά ως ένα γρανάζι στη μηχανή που κινείται με ασύλληπτη ταχύτητα αλέθοντας ελπίδες, προσδοκίες και όνειρα.

Ζούμε δυστυχώς σ’ έναν καιρό όπου η θνητή ύπαρξη μπροστά στα θαύματα της επιστήμης και της τεχνολογίας έχει χάσει το στίγμα της κι έχει απολέσει την αυθεντικότητά της. Αυτό έχει να κάνει με το διαφορετικό τρόπο ζωής και με τα καινούρια πρότυπα που προβάλλει το ασύχαστο και αδηφάγο καπιταλιστικό σύστημα. Αυτό συμβαίνει γιατί η ακραία τεχνολογική εποχή που ζούμε ορίζει ως μέγιστη αξία τον ασύμμετρο και τον αθέμιτο ανταγωνισμό, μια νέα πραγματικότητα που προσθέτει αυξημένα ποσά ανασφάλειας, αβεβαιότητας, άγχους αλλά και επιπλέον κινδύνους για τη σωματική και για την ψυχική υγεία του σύγχρονου ανθρώπου.

Στην προσπάθειά τους οι εργαζόμενοι να πιάσουν τους στόχους που θέτει το σύστημα για να πάρουν το χρίσμα του ‘’επιτυχημένου’’ πέφτουν στην παγίδα που έντεχνα έχει στηθεί, στο δόλιο τέχνασμα που τους μετατρέπει αυτόματα σε εξαπατημένα θύματα αφού τα πανίσχυρα οικονομικά κέντρα που ελέγχουν την οικονομία και την πολιτική είναι εκείνα που αποφασίζουν πίσω από ερμητικά κλειστές πόρτες για τους λαούς χωρίς τους λαούς.

Πώς θα μπορέσει άραγε ο νεοσύστατος άνθρωπος να ελέγξει το σκοτάδι που βρίσκεται μέσα του; Που θα βρει τις ψυχικές και τις πνευματικές δυνάμεις και πως θα αναπτύξει την ηθική συνείδηση για την ομαλή ένταξή του μέσα σε τούτη τη χαώδη κοινωνία αν δε διδαχτεί για τις πραγματικές αξίες της ζωής;

Πώς θα ριζώσουν μέσα του τα ιδεώδη του σεβασμού, της εντιμότητας, της ειλικρίνειας, της αλληλεγγύης και της ανιδιοτελούς αγάπης για το συνάνθρωπό του;

Οι τεχνοκράτες των υπουργείων παραμελούν συστηματικά τη βασική αρχή πως ο άνθρωπος είναι κοινωνικό ον και πως χρειάζεται αξίες και ιδανικά δοκιμασμένα στο χρόνο για να προσαρμοστεί και να επιτελέσει το καθήκον που του όρισε η πλάση. Ο άνθρωπος δε γεννήθηκε για να ζήσει μόνο τη μοναξιά του ηλεκτρονικού υπολογιστή και της εικονικής πραγματικότητας. Ο κόσμος της δημιουργίας θα γίνει πραγματικά ευτυχισμένος και χαρούμενος μόνο όταν τα έλλογα όντα από τη νηπιακή τους ακόμα ηλικία εντρυφήσουν στην ουσιαστική γνώση κι όχι στην κατάρτιση. Κι είναι επιτακτική ανάγκη να στραφεί το ενδιαφέρον τους από νωρίς στην εξέλιξη και στην αξιοποίηση όλων των εσωτερικών δυνάμεων έτσι ώστε να ενδυναμωθεί το φρόνιμά τους για να μπορέσουν να κατανοήσουν σε βάθος το γριφώδη κόσμο, τη φύση, τα φαινόμενα αλλά και το βαθύτερο νόημα της αποστολής τους στον πλανήτη γη.

Το συμπέρασμα προκύπτει αβίαστα: Αυτός ο τύπος του σχολείου που υπάρχει σήμερα διδάσκει ένα σωρό περιττές πληροφορίες που τις καθορίζει σαφώς το ισχύον σύστημα μόνο και μόνο για να εξυπηρετηθούν τα συμφέροντα της καθεστηκυίας τάξης παραβλέποντας συνειδητά την άλλη όψη των πραγμάτων. Η ρομποτική εποχή που ζούμε αξιώνει εντατικά και δυναμικά τη μετατροπή του έμψυχου όντος σε ένα άψυχο ρομπότ.

Ωστόσο, το πρώτιστο χρέος κάθε υγιούς πολιτείας είναι να δημιουργεί καλλιεργημένους ανθρώπους γιατί μόνο μ’ αυτό το μέτρο σταθμίζεται ο ηθικός πλούτος του έμψυχου υλικού, του πρωταρχικού στοιχείου που η συμβολή και η παρουσία του παίζει καθοριστικό ρόλο για την επίτευξη των υψηλών στόχων και των ωραίων οραμάτων κάθε υγιούς και ισορροπημένης κοινωνίας.

Η υψηλή στάθμη του πολιτισμού και οι καλές τέχνες γενικότερα είναι τα μεγέθη που πρέπει να ‘ναι κορυφαία στην ατζέντα του υπουργείου Παιδείας γιατί μόνο μέσα από αυτά θα μπορέσει ο νέος άνθρωπος να προσανατολιστεί σωστά, για να καταφέρει να υποτάξει τον εγωισμό, την επίδειξη, τη βία και την αδικία, το ανήμερο θηρίο που κουβαλά μέσα του από τις καταβολές των αιώνων, το έρεβος που μάχεται με άρρητο πείσμα γα να τον ελέγξει και για να τον εξουσιάσει απόλυτα.

Αν φιλοδοξούμε λοιπόν να φτιάξουμε έναν κόσμο καλύτερο για όλους τους ανθρώπους της γης τότε πρέπει να απαιτήσουμε συλλογικά περισσότερη ευαισθησία, διορατικότητα, συναίσθηση, περισσότερη πνευματική καλλιέργεια για το λαό και ειδικότερα για τη νεολαία. Η ολοκλήρωση του ανθρώπου αποτελεί τη μοναδική εγγύηση για κάθε κοινωνικό σύνολο που προσδοκά να ζήσει ένα μέλλον ποιοτικά καλύτερο χωρίς αποκλίσεις, διακρίσεις, προκαταλήψεις και ανισότητες κάθε μορφής.

Η νεανική ψυχή πρέπει να ψαύσει και να ακουμπήσει σταθερά πάνω στις μεγαλεπήβολες ιδέες, στα μεγαλόπνοα οράματα και στους ηθικούς κανόνες που έθρεψαν με την ευφυΐα και με το επαναστατικό τους πνεύμα οι αρχαίοι μύστες, οι στοχαστές και οι φιλόσοφοι της πατρίδας μας.

Γιατί η κρατική εκπαίδευση με τον τρόπο που παρέχεται επί της ουσίας εμποδίζει την πραγματική μόρφωση, τη σύνεση και την ορθοφροσύνη, την καλλιέργεια και την ανάταση των ωραίων συναισθημάτων που προσωποποιούν κάθε ηθική συνείδηση. Όμως, αυτό δε γίνεται τυχαία. Το αστικό σύστημα γνωρίζει πολύ καλά πως ένας πνευματώδης και αφυπνισμένος λαός δύσκολα κυβερνάται κι ακόμα πιο δύσκολα σκλαβώνεται,…

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

mitropolitiko_kollegio
Άδικη απόλυση λόγω διεκδίκησης δικαιωμάτων: Το Μητροπολιτικό Κολλέγιο τιμωρεί τον Παναγιώτη Κολέλη
Ο Παναγιώτης Κολέλης στο στόχαστρο της εργοδοσίας του Μητροπολιτικού Κολλεγίου
Άδικη απόλυση λόγω διεκδίκησης δικαιωμάτων: Το Μητροπολιτικό Κολλέγιο τιμωρεί τον Παναγιώτη Κολέλη
Mitsotakis
Κυριάκος Μητσοτάκης: Μπορούμε να προχωρήσουμε σε μειώσεις φόρων, αυξήσεις αποδοχών και αυξήσεις δαπανών σε κρίσιμες εθνικές και κοινωνικές προτεραιότητες
Παρεμβάσεις για τις προμήθειες των τραπεζών στους λογαριασμούς ΔΕΚΟ, τις διατραπεζικές πληρωμές και την αξιοποίηση των ακινήτων που κατέχουν τα...
Κυριάκος Μητσοτάκης: Μπορούμε να προχωρήσουμε σε μειώσεις φόρων, αυξήσεις αποδοχών και αυξήσεις δαπανών σε κρίσιμες εθνικές και κοινωνικές προτεραιότητες