ζαχαράκη
Εγκύκλιος για την προσέλευση στο σχολείο, τη διαρρύθμιση αιθουσών, τα διαλείμματα και τις συνεδριάσεις του συλλόγου διδασκόντων

Εγκύκλιος σχετικά με την προσέλευση στο σχολείο, την διαρρύθμιση αιθουσών, τα προτεινόμενα διαλείμματα, την διαρρύθμιση θρανίων και τις συνεδριάσεις του συλλόγου διδασκόντων.

Το alfavita.gr δημοσιεύει παρακάτω την εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας που απέστειλε τα Γυμνάσια και Λύκεια της χώρας και αφορά την Επαναλειτουργία των σχολείων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σε συνέχεια:

Α. της υπ΄ αριθμ. πρωτ. 50434/ΓΔ4/02-05-2020 εγκυκλίου

Β. της υπ’ αριθμ. 51888/ΓΔ4/06-05-2020 ΚΥΑ (ΦΕΚ Β’1739/06-05-2020) με ΘΕΜΑ: «Τρόπος επαναλειτουργίας σχολικών μονάδων μετά τη λήξη της προσωρινής απαγόρευσης λειτουργίας τους»

Προσέλευση στη σχολική μονάδα

Περιορίζεται ο συνωστισμός κατά την προσέλευση - αποχώρηση στη σχολική μονάδα φροντίζοντας να τηρούνται αποστάσεις μεταξύ των μαθητών. Δεν πραγματοποιείται η συγκέντρωση μαθητών στον προαύλιο χώρο πριν την έναρξη του ωρολογίου προγράμματος και η καθιερωμένη διαδικασία πραγματοποιείται εντός των αιθουσών.

Β. Διαρρύθμιση των αιθουσών

Σύμφωνα με τις οδηγίες της Εθνικής Επιτροπής Δημόσιας Υγείας έναντι του κορωνοϊού COVID-19 ένα από τα βασικά μέτρα που πρέπει να εφαρμοστούν πριν την επανέναρξη λειτουργίας των σχολείων είναι η διαρρύθμιση των αιθουσών..

Ειδικότερα:

Οι σχολικές αίθουσες πρέπει να διαμορφωθούν έτσι ώστε να μεγιστοποιείται η απόσταση μεταξύ των μαθητών στο πλαίσιο του εφικτού, δηλαδή ένας μαθητής ανά θρανίο. Μέγιστος επιτρεπόμενος αριθμός μαθητών ανά σχολική αίθουσα ορίζεται στους (15).Τάξεις ή τμήματα τάξεων με περισσότερους των (15)μαθητών, χωρίζονται σε υποτμήματα ίσης δυναμικής και εφαρμόζουν εκ περιτροπής διδασκαλία, κατά τα οριζόμενα στην υπ’αριθμ.5188/ΓΔ4/06-05-2020 ΚΥΑ.

Εφόσον σε κάποια σχολική μονάδα πλεονάζουν κατάλληλες, ιδίως για την τήρηση αποστάσεων μεταξύ των μαθητών, σχολικές αίθουσες η διδασκαλία σε υποτμήματα που προκύπτουν μετά την ως άνω κατανομή , μπορεί να είναι και καθημερινή. Προς τον σκοπό αυτό, εξετάζεται η δυνατότητα αναπροσαρμογής των ωρολογίων προγραμμάτων ανά υποτμήμα ώστε το ήδη υφιστάμενο εκπαιδευτικό προσωπικό να αξιοποιείται με το βέλτιστο δυνατό τρόπο ανά υποτμήμα και διδακτική ώρα. Η απόσταση μεταξύ των μαθητών πρέπει να είναι ίση με 1,5 μέτρo μήκος. Εάν κάποια σχολική αίθουσα δεν επαρκεί για την τήρηση αυτής της απόστασης, τότε το τμήμα, ανεξαρτήτως αριθμού μαθητών, χωρίζεται σε υποτμήματα κατά τα παραπάνω.

Προτείνεται τα θρανία να έχουν κοινό προσανατολισμό, ώστε να μειώνεται κατά το μέγιστο δυνατό η έκθεση των μαθητών σε σταγονίδια από βήχα ή φτέρνισμα, ιδιαίτερα σε αίθουσες με περιορισμένο χώρο
(βλ. σχήμα που ακολουθεί).
 

thrania

Επισημαίνεται ότι εκτός από τη διαρρύθμιση των σχολικών αιθουσών, σημαντική είναι η αποσυμφόρηση και του γραφείου των εκπαιδευτικών.

Γ. Προτεινόμενα Ωράρια Διαλειμμάτων

Προκειμένου να περιοριστεί η αλληλεπίδραση μεταξύ των τμημάτων/υποτμημάτων είναι σημαντικό να υιοθετηθούν πρακτικές συστηματικού διαχωρισμού των μαθητών και κατά τα διαλείμματα. Προτείνεται η υιοθέτηση του ακόλουθου ωραρίου διαλειμμάτων για κάθε υποτμήμα εκάστου τμήματος.
 

proteinomena

Το ωράριο διαμορφώνεται κατά τον ίδιο τρόπο και στην περίπτωση που στη σχολική μονάδα λειτουργούν περισσότερα τμήματα/υποτμήματα.

Με ανάλογο τρόπο διαμορφώνεται το ωράριο των Εσπερινών Σχολείων.

Λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών το πρόγραμμα εφημεριών αναπροσαρμόζεται κατά το βέλτιστο δυνατό τρόπο ώστε να αποφεύγεται ο συνωστισμός των μαθητών κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων και να διασφαλίζεται η τήρηση των απαιτούμενων αποστάσεων των μαθητών σε κάθε χώρο του σχολείου.

Θα πρέπει, επίσης, να ληφθεί μέριμνα ώστε κατά την είσοδο και έξοδο των μαθητών στο σχολείο, καθώς και στην αίθουσα διδασκαλίας, να τηρούνται οι απαιτούμενες αποστάσεις.

Τι θα πρέπει να προσέξουν μαθητές και εκπαιδευτικοί στα διαλείμματα

 Σταδιακή και με σειρά έξοδος των μαθητών στο προαύλιο
 Διαφορετικοί χώροι για τους μαθητές κάθε τμήματος/ υποτμήματος στο προαύλιο
 Φυσικός αερισμός των αιθουσών στο διάλειμμα
 Απαγόρευση παιχνιδιών με μπάλα (π.χ. μπάσκετ, ποδόσφαιρο, βόλεϊ)

Δ. Συνεδριάσεις Συλλόγου Διδασκόντων

Οι Διευθυντές των σχολικών μονάδων έχουν τη δυνατότητα να καλούν τα μέλη του Συλλόγου Διδασκόντων σε συνεδρίαση σε χώρο που πληροί τις προϋποθέσεις της προβλεπόμενης απόστασης μεταξύ των εκπαιδευτικών, ακόμη και αν αυτό απαιτεί τη μετακίνηση της Συνεδρίασης του Συλλόγου σε άλλο χώρο από εκείνο που συνήθως χρησιμοποιείται για τον σκοπό αυτό.

Ε. Ωρολόγιο Πρόγραμμα

Οι Διευθυντές των σχολικών μονάδων σε συνεργασία με το Σύλλογο Διδασκόντων προβαίνουν σε αναδιαμόρφωση του ωρολογίου προγράμματος όπου απαιτείται για την εύρυθμη λειτουργία της σχολικής μονάδας.

ΣΤ. Ειδικότερα για τους καθηγητές Γυμνασίου, η καθημερινή παρουσία στο σχολείο δύναται, έως την επανέναρξη των Γυμνασίων, να ορίζεται από τον Διευθυντή σύμφωνα με τις διοικητικές ανάγκες σε κάθε περίσταση.

Η ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
 ΣΟΦΙΑ ΖΑΧΑΡΑΚΗ

ΔΕΙΤΕ ΤΗΝ ΕΓΚΥΚΛΙΟ ΕΔΩ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Η ύλη για 70.000 υποψήφιους ως 19/5 με τις λύσεις

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 19/05

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

xontzogloy
Αύριο Τρίτη στις 11:30 πμ στο Εφετείο Πειραιά: Για να μείνει η Χρύσα Χοτζόγλου στο σχολείο της
«Η Χρύσα Χοτζόγλου γύρισε στον φυσικό της χώρο εργασίας, δίπλα στα παιδιά και εκεί θα παλέψουμε να παραμείνει»!
Αύριο Τρίτη στις 11:30 πμ στο Εφετείο Πειραιά: Για να μείνει η Χρύσα Χοτζόγλου στο σχολείο της
aytoktonia_22.jpg
Τραγωδία στην Αθήνα: Νεκρός 25χρονος μετά από πτώση από τον 24ο όροφο του Πύργου Απόλλων
Η πτώση σημειώθηκε περίπου στις 00:30, ενώ η επιχείρηση ανάσυρσης του σώματος ολοκληρώθηκε λίγο πριν τις 2 τα ξημερώματα.
Τραγωδία στην Αθήνα: Νεκρός 25χρονος μετά από πτώση από τον 24ο όροφο του Πύργου Απόλλων
seismos
Νέος σεισμός 4,5 Ρίχτερ, τα ξημερώματα, στη Βόρεια Εύβοια – Η ισχυρή δόνηση ξύπνησε και την Αθήνα
Σεισμός στη Βόρεια Εύβοια – Δύο μετασεισμοί μετά τα 4,5 Ρίχτερ στο Προκόπι
Νέος σεισμός 4,5 Ρίχτερ, τα ξημερώματα, στη Βόρεια Εύβοια – Η ισχυρή δόνηση ξύπνησε και την Αθήνα