Thumbnail
Ανοικτή επιστολή προς την υπουργό Παιδείας από μητέρα μαθητή της Β’ Γυμνασίου του Βαρβακείου Προτύπου Γυμνασίου: Εξεπλάγην διαπιστώνοντας ότι οι επαναλαμβανόμενες εξετάσεις αποτελούν κατά τον νομοθέτη μέσον εξασφάλισης της αναβάθμισης της ποιότητας των Προτύπων Σχολείων.

Αξιότιμη κα Υπουργέ,

Η κατά το άρθρο 18 επιλογή των μαθητών, που επιθυμούν να συνεχίσουν την φοίτησή τους σε Πρότυπο Λύκειο μετά το πέρας της φοίτησης στο μέχρι τώρα συνδεδεμένο Πρότυπο Γυμνάσιο, με εισαγωγικές εξετάσεις με προβλημάτισε ιδιαίτερα. 

Έχω ζήσει από πολύ κοντά, ως μητέρα μαθητή του Βαρβακείου Προτύπου Γυμνασίου, την απαξίωση των σχολείων αυτών τα τελευταία δύο χρόνια. Συνέπεια αυτής της απαξίωσης είναι η ελλιπής παροχή εκπαιδευτικού έργου σε παιδιά με υψηλές επιδόσεις, αξιολογημένα με αυστηρές εισαγωγικές εξετάσεις και γεμάτα όρεξη για την υπέρβαση.

Τώρα αυτά τα παιδιά καλούνται να αποδείξουν ξανά την αξία τους ενώ τα προηγούμενα χρόνια αυτή η αξία όχι μόνον δεν καλλιεργήθηκε αλλά θεωρήθηκε ρετσινιά. Οι τωρινοί μαθητές της Α’ και Β’ Γυμνασίου τιμωρούνται για τα λάθη του συστήματος. Τιμωρούνται με τον φόβο της απαξίωσης, τον φόβο του αποχωρισμού από το περιβάλλον και τους συμμαθητές τους, με τους οποίους τους ένωνε ο κοινός τρόπος σκέψης και τον φόβο της πραγματικής ρετσινιάς του αποτυχημένου.

Και παράλληλα δεν προβλέπεται άμεση αξιολόγηση του συστήματος, το οποίο θα τους προετοίμαζε. Στην περίπτωση δε των διευθυντών των Προτύπων Γυμνασίων δεν υπάρχει καν πρόβλεψη αξιολόγησης!

Και κάτι άλλο εξ ίσου σημαντικό. Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση, ως προαιρετική και μη σαφώς καθορισμένη, είναι πολλών ταχυτήτων. Επομένως, θα υπάρχουν και μαθητές πολλών ταχυτήτων και δεν θα φταίνε αυτοί γι’ αυτό. Κι αυτό είναι ελέγξιμο από την πολιτική ηγεσία. Υπάρχουν σχολεία που ξεκίνησαν νωρίς και άλλα που άργησαν να ενταχθούν. Σχολεία που από την πρώτη στιγμή παρείχαν μεγάλη ποσότητα εκπαιδευτικού υλικού και πολλές ώρες σύγχρονης τηλε-διδασκαλίας και άλλα που δεν έχουν ακόμη βρει τους ρυθμούς τους και το μάθημα είναι προσχηματικό. Υπάρχουν ιδιωτικά εκπαιδευτήρια που από την πρώτη στιγμή καλύπτουν 6 ώρες σύγχρονης τηλε-διδασκαλίας ανά ημέρα. Και τα παιδιά αυτών των σχολείων θα έχουν την δυνατότητα να διεκδικήσουν (με πολύ περισσότερα όπλα) μία θέση σε Πρότυπο Λύκειο από παιδιά που διψούσαν για μάθηση και έμειναν με την επιθυμία.

Πιστεύω ότι η βούλησή σας είναι να στηρίξετε την Δημόσια Παιδεία αλλά και την αριστεία στην Δημόσια Παιδεία. Είναι η ώρα να το δείξετε. 

Δώστε σ’ αυτά τα παιδιά από την πρώτη μέρα της φοίτησής τους σε Πρότυπα Γυμνάσια την ευκαιρία να συμμετέχουν σ’ ένα αξιολογημένο μάθημα, εμπλουτισμένο με καινοτόμες δράσεις και επιστημονικές διασυνδέσεις με ιδρύματα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, όπως θα έπρεπε να είναι δηλαδή μέχρι τώρα τα σχολεία τους, και αυτό το ίδιο το σύστημα θα προάγει την αριστεία και δεν θα επιτρέπει στα συστατικά του στοιχεία (παιδιά και εκπαιδευτικούς) να κατεβάζουν τον πήχυ.

Αλλιώς τα αναγκάζετε να πληρώσουν αυτά και μόνον αυτά τα μέχρι τώρα λάθη του εκπαιδευτικού συστήματος.

Με εκτίμηση

ΑΝΝΙΤΑ ΤΣΟΠΑΝΕΛΛΗ

Αρχιτέκτων Μηχανικός Ε.Μ.Π.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Σχολεία: Αλλάζουν οι ώρες αποχώρησης των μαθητών

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 26 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 26/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

eksetaseis
Ανατολική Μακεδονία-Θράκη: Ορισμός Εξεταστικού Κέντρου για την εισαγωγή μαθητών στα Εκκλησιαστικά Σχολεία
Ορισμός Εξεταστικού Κέντρου της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας - Θράκης για την εισαγωγή μαθητών/τριών στα Σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκκλησιαστικής...
Ανατολική Μακεδονία-Θράκη: Ορισμός Εξεταστικού Κέντρου για την εισαγωγή μαθητών στα Εκκλησιαστικά Σχολεία