Thumbnail
Ανακοίνωση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Συλλόγων Ειδικού και Εργαστηριακού ΔΙδακτικoύ Προσωπικoύ ΑΕΙ

Λίγοι μήνες μόνο πέρασαν από τον Οκτώβριο του 2019 όταν το Υπουργείο Παιδείας, μέσω επιστολής της κας Κεραμέως, ζητούσε από την Ομοσπονδία μας να καταθέσει προτάσεις για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Έχοντας νωπή την εντολή του τελευταίου μας Συνεδρίου, με προτάσεις για τα Ιδρύματά μας, με προτάσεις για οικονομικά και θεσμικά θέματα που απασχολούν τον κλάδο μας, μεταξύ των οποίων και για τη δυνατότητα ακαδημαϊκής εξέλιξης των μελών μας και συμμετοχής μας στο ακαδημαϊκό έργο, προσπαθήσαμε επανειλημμένα να έχουμε μια συνάντηση με την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας. Μια συνάντηση που ουδέποτε έγινε, διότι, όπως φαίνεται, οι προτεραιότητες του Υπουργείου ήταν άλλες και οι δηλώσεις για διάλογο προσχηματικές. Αντί διαλόγου, το Υπουργείο επιλέγει τη χρονική στιγμή της μεγάλης υγειονομικής κρίσης, όταν όλη η ελληνική κοινωνία βρίσκεται σε συνθήκες καραντίνας, να καταθέσει ένα νομοσχέδιο για την Παιδεία, που αποτελεί μνημείο ταξικών διαχωρισμών, καταστρατήγησης της σύγχρονης παιδαγωγικής και στέρησης δημοκρατικών δικαιωμάτων. Ένα νομοσχέδιο που δεν θίγει και δεν επιλύει κανένα επείγον ζήτημα της Παιδείας, ώστε να δικαιολογείται η απαράδεκτη διαδικασία κατάθεσής του, με τους εκπαιδευτικούς φορείς στο σπίτι τους και τη Βουλή να υπολειτουργεί.

Φαίνεται ωστόσο ότι, παραβλέποντας πλήρως το ακαδημαϊκό μας έργο και τη σημαντική προσφορά μας στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, κρίθηκε επείγουσα η ανάγκη να μας αφαιρεθεί το δικαίωμα συμμετοχής στην εκλογή του φυσικού μας προϊσταμένου, δείχνοντας ξεκάθαρα πώς αντιλαμβάνεται το Υπουργείο την έννοια της δημοκρατίας και της συμμετοχής. Δηλαδή με τον αποκλεισμό διδακτικού και άλλων κατηγοριών προσωπικού από εκλογικές διαδικασίες και επιπλέον με αλλοίωση των εκλεκτορικών σωμάτων. Κάποιες από αυτές θα διεξάγονται πλέον με διαφορετική ουσιαστικά σύνθεση εκλεκτόρων στην ίδια εκλογική διαδικασία!

Όπως κάθε οργανικό κομμάτι της ακαδημαϊκής κοινότητας, στοιχείο που αποδεικνύουμε καθημερινά, με το διδακτικό, το επιστημονικό και το ερευνητικό μας έργο, διεκδικούμε δικαίωμα ισότιμης ψήφου σε όλες τις εκλογικές διαδικασίες και απόσυρση του άρθρου 62. Άλλωστε από το 1982 (ν.1268/82) μέχρι σήμερα, ουδέποτε είχαμε αποκλειστεί από την ανάδειξη των Αρχών Διοίκησης των Ιδρυμάτων πλην μιας μικρής εξαίρεσης το 2011 (ν.4009/2011).

Αν ενδιαφερόταν το Υπουργείο, θα (ανα)γνώριζε τη μεγάλη μας συνεισφορά στην διατήρηση της ακαδημαϊκής λειτουργίας, τόσο κατά την οικονομική, όσο και κατά την πρόσφατη υγειονομική κρίση της χώρας μας.

-Πίσω από αυτόν τον ιδιότυπο αυταρχισμό, αφήνεται επιπλέον χώρος σε ιδιωτικά επιχειρηματικά συμφέροντα.

-Πίσω από τα ξενόγλωσσα και τα θερινά τμήματα των Πανεπιστημίων, κρύβεται η κατάργηση, και με το νόμο, της δωρεάν Παιδείας.

-Πίσω από την αύξηση μαθητών στα Τμήματα Νηπιαγωγείων, Γυμνασίων και Λυκείων κρύβεται η απαξίωση του δημόσιου σχολείου και, πλέον, υγειονομικοί κίνδυνοι.

-Πίσω από τον αποκλεισμό των ενηλίκων από την πολύπαθη τεχνική/επαγγελματική εκπαίδευση, κρύβονται τα συμφέροντα ιδιωτικών σχολών κατάρτισης.

-Πίσω από την αύξηση των εξεταζόμενων μαθημάτων, την Τράπεζα Θεμάτων και τη «βάση του 10», κρύβεται η εξωσχολική ιδιωτική εκπαίδευση.

-Πίσω από την τιμωρητική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και πίσω από τη στέρηση του δικαιώματος ψήφου, κρύβεται ένας ιδιότυπος αυταρχισμός με εκσυγχρονιστικό προσωπείο .

 

Τα προβλήματα της εκπαίδευσης δεν λύνονται με αυταρχισμό και κατάργηση του διαλόγου. Τέτοια μέτρα δεν θα περάσουν!

Θεωρούμε ότι το νομοσχέδιο θα πρέπει να αποσυρθεί, διότι δεν προωθεί καμία τομή, αντιθέτως, με τη λογική του «αποφασίζομεν και διατάσσομεν» και χωρίς διάλογο με την ακαδημαϊκή και εκπαιδευτική κοινότητα, είναι καταδικασμένο να αποτύχει.

 

Συντασσόμαστε με τις ομοσπονδίες των εκπαιδευτικών (ΔΟΕ, ΟΛΜΕ, ΟΙΕΛΕ) και ζητούμε και τη δική τους υποστήριξη στον δίκαιο αγώνα της δικής μας Ομοσπονδίας για το δημόσιο, δωρεάν και υψηλού επιπέδου Πανεπιστήμιο. Ζητούμε τη συστράτευση των Ομοσπονδιών ΔΕΠ, ΕΕΠ, ΕΤΕΠ και Διοικητικών Υπαλλήλων των Πανεπιστημίων σε κοινό αγώνα.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Παλιά Μιτζελα
Παλιά Μιτζέλα: H απίστευτη ιστορία του εξαφανισμένου χωριού της Μαγνησίας
Το τοπωνύμιο είναι βλάχικο, προέρχεται από το Μουντζέλα, που σημαίνει μικρό δασωμένο βουνό. Μια από τις παλιότερες γραπτές μαρτυρίες του ονόματος...
Παλιά Μιτζέλα: H απίστευτη ιστορία του εξαφανισμένου χωριού της Μαγνησίας
ψευδαίσθηση
Οπτική ψευδαίσθηση: Μόνο το 3% των ανθρώπων θα βρει το ξωτικό σε 8 δευτερόλεπτα
Στην παρακάτω εικόνα βλέπετε ένα χιονισμένο χωριό που έχει στολιστεί για τα Χριστούγεννα. Κάπου βρίσκεται ένα ξωτικό. Μπορείτε να το εντοπίσετε σε...
Οπτική ψευδαίσθηση: Μόνο το 3% των ανθρώπων θα βρει το ξωτικό σε 8 δευτερόλεπτα
φοίνικας
Tο νησί που είναι ένας από τους πιο ονειρικούς προορισμούς στον κόσμο πωλείται σε απίστευτη τιμή
Σύμφωνα με την Μirror, αυτός ο τροπικός παράδεισος ήταν το σκηνικό για μια μυστική απόδραση του πρίγκιπα Χάρι και της Μέγκαν Μαρκλ
Tο νησί που είναι ένας από τους πιο ονειρικούς προορισμούς στον κόσμο πωλείται σε απίστευτη τιμή
froyta_aftodioikisi.jpg
Πώς να αξιοποιήσετε φρούτα και λαχανικά που είχατε για πέταμα
Για να μη συνεχιστεί αυτή η κακή συνήθεια που κοστίζει και στην τσέπη σας, στην υγεία σας και στον πλανήτη, μάθετε πώς να δίνετε το «φιλί της ζωής»...
Πώς να αξιοποιήσετε φρούτα και λαχανικά που είχατε για πέταμα