Thumbnail
Ανάλυση και κριτική από τον Σύλλογο Εκπαιδευτικών Πληροφορικής Α/θμιας & Β/θμιας Εκπ/σης ΠΕ Λάρισας στο νομοσχέδιο

Με το παρόν Δελτίο τύπου επιθυμούμε να σας ενημερώσουμε σχετικά με τις παρατηρήσεις, τις προτάσεις και διεκδικήσεις του ΣΕΠΠΔΕΛ επί του υπό δημόσια διαβούλευση Πολυνομοσχεδίου του Υ.ΠΑΙ.Θ., για τη διδασκαλία της Πληροφορικής σε όλες τις τάξεις του Ελληνικού Σχολείου.

ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ

  • Θεωρούμε ότι η εισαγωγή των «Εργαστηρίων Δεξιοτήτων» στο Νηπιαγωγείο είναι ένα θετικό βήμα μιας και όπως αναφέρουν όλες οι πρόσφατες έρευνες ο ψηφιακός γραμματισμός των παιδιών πρέπει να έχει τις βάσεις του στα πρώτα μαθητικά χρόνια, υλοποιούμενος πάντα με την μέγιστη παιδαγωγική προσοχή και φροντίδα που απαιτούν οι ευαίσθητες ηλικιακά ομάδες των μαθητών αυτής της βαθμίδας.

ΔΗΜΟΤΙΚΟ

  • Με αφορμή την ανακοίνωση έναρξης της πιλοτικής λειτουργίας των «Εργαστηρίων Δεξιοτήτων», θέλουμε να τονίσουμε το γεγονός ότι ενώ θεωρητικά πρόκειται όπως είπαμε για μια θετική προσέγγιση, εντούτοις και εδώ οφείλει να υλοποιηθεί με μεγάλη προσοχή. Αφενός πιστεύουμε ότι τα αντικείμενα που αφορούν την Πληροφορική (STEM/STEAM, Ρομποτική, Νέες Τεχνολογίες) πρέπει να διδάσκονται αποκλειστικά από Πληροφορικούς, αφετέρου θεωρούμε πως είναι ορθότερο οι εν λόγω θεματικές ενότητες να ενταχθούν στο γνωστικό αντικείμενο της Πληροφορικής, μιας και είναι μια πολύ καλή ευκαιρία να γίνει επικαιροποίηση και αναδιαμόρφωση του Προγράμματος Σπουδών.
  • Φυσικό ακόλουθο μα και βασική προϋπόθεση υλοποίησης των παραπάνω, πέραν της επάρκειας σε υλικοτεχνικό εξοπλισμό και ύπαρξης άρτιων εργαστηρίων Πληροφορικής, είναι να γίνει το μάθημα της Πληροφορικής 2ωρο τουλάχιστον από την Γ’ έως και την ΣΤ’ τάξη (και ας πάψει πια να αναφέρεται επίσημα ως ΤΠΕ). Είναι ένα μοντέλο που άλλωστε εφαρμόστηκε κατά το πρόσφατο παρελθόν με μεγάλη και καθολικώς ομολογούμενη επιτυχία.

ΓΥΜΝΑΣΙΟ

  • Η θέση του ΣΕΠΠΔΕΛ παραμένει αταλάντευτα η αναβάθμιση του μαθήματος σε 2ωρο. Η εμμονή του Υπουργείου σε μονόωρο μάθημα την ίδια στιγμή που εισάγονται και στο Γυμνάσιο τα «Εργαστήρια Δεξιοτήτων» (εδώ ισχύουν οι ίδιες διεκδικήσεις που αναφέραμε και στην Α/θμια Εκπ/ση) και έχει ήδη νομοθετηθεί και υλοποιείται το Κρατικό Πιστοποιητικό Πληροφορικής(ΚΠΠ), είναι τουλάχιστον παράλογη.

Στο σημείο αυτό να τονίσουμε ότι πρέπει:

  • Να δοθεί η δυνατότητα διδασκαλίας του ΚΠΠ και στους μόνιμους εκπαιδευτικούς Πληροφορικής, προς διευκόλυνση συμπλήρωσης του διδακτικού τους ωραρίου εφόσον το επιθυμούν.
  • Να δοθεί η δυνατότητα και στους μαθητές της Β’ Γυμνασίου να συμμετέχουν στο Πρόγραμμα προετοιμασίας για το ΚΠΠ.

Όσο για τη μεταφορά δε, του μαθήματος από τη Γ’ στη Β’ Ομάδα και την ύπαρξη γραπτής δοκιμασίας στο Α’ Τετράμηνο και συνθετικής εργασίας στο Β’, μόνο ως απόλυτα λογικά επακόλουθα μπορούν να θεωρηθούν μιας και το προηγούμενο καθεστώς ήταν, αν μη τι άλλο, ντροπιαστικό για την τύχη του μαθήματος.

ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ

  • Μετατροπή του μαθήματος Επιλογής «Εφαρμογές Πληροφορικής» της Α τάξης ΓΕ.Λ., σε Γενικής Παιδείας.
  • Μετατροπή του μαθήματος Γενικής Παιδείας της Β τάξης ΓΕ.Λ., «Εισαγωγή στις Αρχές της Επιστήμης των Υπολογιστών», σε 2ωρο.
  • Ισότιμη αντιμετώπιση του μαθήματος «Πληροφορική» - σε σχέση με τις διδακτικές ώρες - με τα υπόλοιπα των Ομάδων Προσανατολισμού της Γ’ τάξης.

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ

  • Το μάθημα Γενικής Παιδείας της Β’ και Γ’ τάξης «Εισαγωγή στις Αρχές της Επιστήμης των Υπολογιστών», θα πρέπει να διδάσκεται δύο ώρες την εβδομάδα, για τους ίδιους λόγους που αναφέρθηκαν παραπάνω στο Γενικό Λύκειο.
  • Διόρθωση της στρέβλωσης που ισχύει μόνο στα εργαστηριακά μαθήματα του Τομέα Πληροφορικής, όσον αφορά τον ελάχιστο αριθμό μαθητών για συνδιδασκαλία.

 

ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΣΤΗ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠ/ΣΗ

  • Ως ΣΕΠΠΔΕΛ θεωρούμε απόλυτα θετική την επιβράβευση των μαθητών που διακρίνονται σε  Διεθνείς Διαγωνισμούς Πληροφορικής και Ρομποτικής καθ’ υπέρβαση του ορίου εισαγωγής τους (με τις προϋποθέσεις που αναφέρονται) στα Πανεπιστημιακά τμήματα της επιλογής τους. Αποτελούσε χρόνιο αίτημα του κλάδου μας για τα παιδιά που τίμησαν τη χώρα μας με τις διακρίσεις τους.

 

  • Όσο για την δυνατότητα Εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπ/ση, θεωρούμε ότι οι υποψήφιοι μαθητές της Ο.Π. Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής θα πρέπει να έχουν πρόσβαση σε όλα τα Πανεπιστημιακά τμήματα Πληροφορικής και Οικονομίας, όσο και σε τμήματα συγγενή ως προς το επιστημονικό τους πεδίο. Αναλυτικότερα η Ο.Π. Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής θα πρέπει να περιλαμβάνει:
    • Τα κλασικά τμήματα Πληροφορικής (Πληροφορικής, Εφαρμοσμένης Πληροφορικής, Πληροφορικής με εφαρμογές στη Βιοϊατρική, Επιστήμης Υπολογιστών, Ψηφιακών Συστημάτων) χωρίς καμία εξαίρεση.
    • Τα τμήματα Οικονομίας και Διοίκησης.
    • Τα τμήματα Μαθηματικών, Γεωγραφίας και Στατιστικής χωρίς καμία εξαίρεση.
    • Τα τμήματα Φυσικής Αγωγής, Αγωγής και Εκπαίδευσης, Τεχνών και Στρατιωτικών Σχολών, δηλαδή αυτά στα οποία δίδεται πρόσβαση ανεξαρτήτως ομάδας προσανατολισμού.

Με την έως τώρα ακολουθουμένη εκπαιδευτική πολιτική, στην Ο.Π. Θετικών Σπουδών εντάσσονται κλασσικά τμήματα Πληροφορικής (που ανήκουν στην Ο.Π. Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής) αλλά και τα τμήματα Μηχανικών Πληροφορικής (Ηλεκτρολόγοι, Μηχανικοί Πληροφορικής, Μηχανικοί Η/Υ, Μηχανικοί Πληροφορικής & Επικοινωνίας Συστημάτων, Ηλεκτρονικοί, Αυτοματισμού και τα αντίστοιχα ΤΕΙ). Συνέπεια των ανωτέρω, είναι να δίνεται δυνατότητα εισαγωγής υποψηφίων σε τμήματα Πληροφορικής, χωρίς να εξετάζονται σε μάθημα Πληροφορικής και επομένως να έχουν ουσιαστικά ελλιπείς γνώσεις στο αντίστοιχο επιστημονικό πεδίο.

Προτείνουμε:

    • Οι υποψήφιοι μαθητές της Ο.Π. Θετικών Σπουδών, που επιλέγουν τμήματα Πληροφορικής (κλασικά τμήματα Πληροφορικής / τμήματα Μηχανικών Πληροφορικής), να έχουν υποχρεωτικά ως εξεταζόμενο το μάθημα της Πληροφορικής.
    • Οι υποψήφιοι μαθητές της Ο.Π. Θετικών Σπουδών, που επιλέγουν τμήματα Μηχανικών με συγγενή προγράμματα σπουδών ως προς το επιστημονικό πεδίο της Πληροφορικής (Τοπογράφοι, Πολιτικοί, Πολεοδόμοι, Αρχιτέκτονες, Βιομηχανικής Σχεδίασης και Παραγωγής, Σχεδίασης Προϊόντων και Συστημάτων, Μουσικής Τεχνολογίας), να έχουν τη δυνατότητα προαιρετικά να επιλέγουν ως εξεταζόμενο το μάθημα της Πληροφορικής.
    • Τέλος, να δοθεί η δυνατότητα στα Πανεπιστημιακά τμήματα όχι μόνο να καθορίζουν τη βαρύτητα των εξεταζόμενων μαθημάτων των υποψηφίων αλλά και να ορίζουν για ποια τμήματα τους οι υποψήφιοι θα εξετάζονται πανελλαδικά στην Πληροφορική.

 

Συνοψίζοντας, ως ΣΕΠΠΔΕΛ θεωρούμε ότι η αναφορά που γίνεται στο Πολυνομοσχέδιο στην αναβάθμιση της Πληροφορικής έχει εν πολλοίς προσχηματικό χαρακτήρα και επιχειρείται με σπασμωδικές κινήσεις και ημιτελείς προσθήκες. Η ουσιαστική και καθολική αναβάθμιση του μαθήματός μας, θα πραγματοποιηθεί μόνο όταν αυξηθούν οι ώρες διδασκαλίας, με τους τρόπους που προτείνουμε παραπάνω, αναδιαμορφώνοντας ριζικά και επικαιροποιώντας τα Προγράμματα Σπουδών της Πληροφορικής αλλά και τα βιβλία σε όλες τις βαθμίδες .

Τελειώνοντας, δεν θα μπορούσαμε ως εκπαιδευτικοί να μην σχολιάσουμε αρνητικά το γεγονός ότι επιλέχθηκε από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου να τεθεί σε δημόσια διαβούλευση το εν λόγω Πολυνομοσχέδιο τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο, καταστρατηγώντας έτσι κάθε έννοια ουσιαστικού διαλόγου με όλους τους εμπλεκόμενους εκπαιδευτικούς φορείς και προωθώντας προς ψήφιση παιδαγωγικά έωλες διατάξεις όπως τη θέσπιση τμημάτων στην Α/θμια 26 μαθητών με ελάχιστο όριο τους 20 και τη θέσπιση ηλικιακού ορίου για τη εγγραφή μαθητών στα Ε.ΠΑΛ.

Περιττό να αναφέρουμε ότι σύσσωμη η εκπαιδευτική κοινότητα της χώρας, και αυτή τη δύσκολη περίοδο, στέκεται δίπλα στους μαθητές και τις οικογένειές τους και το μόνο για το οποίο εργάζεται και νοιάζεται πραγματικά και καθημερινά είναι η ουσιαστική αναβάθμιση της παρεχόμενης προς αυτούς Παιδείας.

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

zaxaraki.jpg
Ζαχαράκη: Το νέο σχέδιο της Κυβέρνησης απαγορεύει τα social media σε παιδιά κάτω των 15 ετών
«Η Ελλάδα δεν θα πάει σε ένα μοντέλο ολικής απαγόρευσης αλλά θα εστιάσει στο μοντέλο του αυστηρού γονεϊκού ελέγχου»
Ζαχαράκη: Το νέο σχέδιο της Κυβέρνησης απαγορεύει τα social media σε παιδιά κάτω των 15 ετών
πιερρακακης στον αντεννα
Πιερρακάκης: Ερχεται μάθημα στο σχολείο για το πως να διαχειρίζονται τα παιδιά τον εαυτό τους στο διαδίκτυο
Ερωτηθείς αν υπάρχουν σκέψεις για απαγόρευση των social media σε παιδιά ηλικίας μέχρι 15-16 ετών, είπε ότι το θέμα της σχέσης των παιδιών με το...
Πιερρακάκης: Ερχεται μάθημα στο σχολείο για το πως να διαχειρίζονται τα παιδιά τον εαυτό τους στο διαδίκτυο