pliroforiki-diadiktio
Ανακοίνωση του Πανελληνίου συλλόγου αναπληρωτών πληροφορικών

Στις 22 Απριλίου 2020 κατατέθηκε σε δημόσια διαβούλευση το Σχέδιο Νόμου του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων με τίτλο «Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις». Μια από τις μεταρρυθμίσεις που αναφέρεται σε αυτό, υποστηρίζει την ενίσχυση της διδασκαλίας της Πληροφορικής καθώς και την εισαγωγή πιλοτικά των «Εργαστηρίων Δεξιοτήτων», τα οποία αφορούν στη δοκιμαστική προσθήκη νέων θεματικών κύκλων στο Νηπιαγωγείο και στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα του Δημοτικού και του Γυμνασίου με σκοπό την ενίσχυση της καλλιέργειας ήπιων δεξιοτήτων, δεξιοτήτων ζωής και δεξιοτήτων τεχνολογίας και επιστήμης στους μαθητές. Επιπλέον, στην παρουσίαση της κυρίας Κεραμέως για το σχέδιο νόμου υπογραμμίζει πως η Επιστημονική Κατεύθυνση των Νέων Προγραμμάτων Σπουδών δίνει «Προτεραιότητα στην ανάπτυξη δεξιοτήτων, έναντι της μετάδοσης στείρας γνώσης» με νέες θεματικές και νέες δεξιότητες μεταξύ των άλλων και της Ρομποτικής και STEM/STEAM. Στην ίδια παρουσίαση αναφέρει σχετικά με τα προγράμματα σπουδών στο Νηπιαγωγείο, ότι δίνεται έμφαση στην Πληροφορική ενώ στου Γυμνασίου και του Λυκείου ότι ενισχύεται η Πληροφορική. Σε συνέντευξή της στο Mega στην εκπομπή Newsit στο Νίκο Ευαγγελάτο, μάλιστα η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως υπογραμμίζει πως με το εξής νομοσχέδιο «δίνουμε ιδιαίτερη έμφαση στις ψηφιακές δεξιότητες, στην Πληροφορική…» (https://www.youtube.com/watch?v=cc5dj9BQEz0). 

Σύμφωνα με τα προαναφερθέντα, οι εκπαιδευτικοί Πληροφορικής αναμέναμε να εντοπίσουμε στο νομοσχέδιο τα σημεία στα οποία θα στηρίζονταν η έμφαση και η ενίσχυση της Πληροφορικής στο σχολείο. Αντί αυτού, διαβάζοντας το υπό διαβούλευση σχέδιο νόμου παρατηρούμε ότι δεν υπάρχει κανένα στοιχείο που να συνηγορεί υπέρ αυτού. Στο νηπιαγωγείο (Άρθρο 01) προτείνεται η εισαγωγή των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων με πλήρη ασάφεια ως προς το περιεχόμενο, τη διάρκεια των εργαστηρίων, και σε ποιους θα ανατίθεται η διδασκαλία τους αφού… “θα ορίζεται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων”. Στη συνέχεια, ενώ στις μεταρρυθμίσεις αναφέρεται στην κατανομή ωρών διδασκαλίας η ενίσχυση της Πληροφορικής, παρατηρείται ότι στο Δημοτικό η ενίσχυση αυτή ισοδυναμεί με 1 ώρα διδασκαλίαςόπως και ήταν, σε κάθε τάξη (Άρθρο 03) και στο Γυμνάσιο και Λύκειο δεν υπάρχει καμία αναφορά στην κατανομή των ωρών διδασκαλίας (Άρθρο 04 και Άρθρο 06 και 07) πέραν της αναφοράς, ότι στο δεύτερο τετράμηνο θα υπάρχει στο μάθημα της Πληροφορικής η εκπόνηση μιας ερευνητικής εργασίας ή μιας συνθετικής δημιουργικής εργασίας μικρής έκτασης. 

Με ποιο τρόπο, λοιπόν, προχωρά το Υπουργείο σε ΕΝΙΣΧΥΣΗ της ΠληροφορικήςΠως δίνεται έμφαση στην ανάπτυξη ψηφιακών δεξιοτήτων με ΜΟΝΟΩΡΟ μάθημα στο Δημοτικό και μη συγκεκριμενοποίηση ωρών στις υπόλοιπες βαθμίδες; Γιατί δεν αναφέρεται η κατανομή ωρών πέραν του Δημοτικού αφού προωθείται ως μεταρρύθμιση η αλλαγή της; Πόσο θα συνεχίζει το Υπουργείο Παιδείας να εμπαίζει τον κλάδο της Πληροφορικής λέγοντας ότι ενισχύει το γνωστικό του αντικείμενο ενώ στην πραγματικότητα δεν κάνει ΤΙΠΟΤΑ προς αυτήν την κατεύθυνση; Πόσο ακόμα οι Πληροφορικοί πέρα του εκπαιδευτικού μας έργου θα ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΟΥΜΕ διοικητικά, τεχνικά (υπεύθυνοι εργαστηρίων) τα σχολεία χωρίς καμία μείωση διδακτικού ωραρίου και χωρίς καμία ουσιαστική αναγνώριση; Και εν μέσω πανδημίας, μιας πανδημίας που έφερε στην επιφάνεια την έλλειψη των βασικών ψηφιακών δεξιοτήτων μαθητών και εκπαιδευτικών και την ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ συμβολή – υποστήριξη των Πληροφορικών για την υλοποίηση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης σε ένα, δύο ή και παραπάνω σχολεία που υπάγονται, πως είναι δυνατόν να κατατίθεται νομοσχέδιο με στόχο και την ενίσχυση της Πληροφορικής με ασάφειες και με παντελή απουσία στοιχείων στήριξης της ίδιας της Πληροφορικής; 

Με εκτίμηση, 

για το Δ.Σ. του Π.Σ.Α.Π. 

Ο Πρόεδρος                        Η Γραμματέας 

Γεώργιος Ηρακλείδης     Αρετή Μητσοπούλου 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

σχολ
Κραυγή αγωνίας από τους εκπαιδευτικούς της Μεσσηνίας: Υποδομές και χρηματοδότηση σε επικίνδυνο σημείο
Οι ελλείψεις σε υλικοτεχνικό εξοπλισμό, καθαριότητα και συντήρηση καθιστούν αδύνατη τη λειτουργία των σχολικών μονάδων, με πολλές αίθουσες να είναι...
Κραυγή αγωνίας από τους εκπαιδευτικούς της Μεσσηνίας: Υποδομές και χρηματοδότηση σε επικίνδυνο σημείο
xristougenna
Πρεμιέρα σήμερα για το «Καλάθι των Χριστουγέννων» - Τι περιλαμβάνει
Από σήμερα, 11 Δεκεμβρίου μέχρι και τις 3 Ιανουαρίου τίθεται σε ισχύ το «Καλάθι των Χριστουγέννων» - Πότε κάνει πρεμιέρα και το «Καλάθι του Άη...
Πρεμιέρα σήμερα για το «Καλάθι των Χριστουγέννων» - Τι περιλαμβάνει
anaplirotes_10.jpg
Προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών: Μπαράζ τοπικών Προσκλήσεων για την κάλυψη θέσεων ΠΕ70 Δασκάλων
Η προθεσμία για την υποβολή αιτήσεων και δήλωσης προτιμήσεων είναι από 09/12/2024 έως και την Παρασκευή 13/12/2024
Προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών: Μπαράζ τοπικών Προσκλήσεων για την κάλυψη θέσεων ΠΕ70 Δασκάλων