Μαθητές 1ου Πειραματικού Λυκείου Αθηνών σε Κεραμέως: Πλήθος προβλημάτων με τις Πανελλαδικές και τις ενδοσχολικές εξετάσεις
Ανακύπτει πλήθος προβλημάτων με την διεξαγωγή των πανελλαδικών εξετάσεων της χρονιάς του 2020 και την διεξαγωγή των ενδοσχολικών εξετάσεων του Ιουνίου του ίδιου έτους

Επιστολή στην υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως έστειλαν μαθητές του 1ου Πειραματικού Λυκείου Αθηνών και αναφέρουν μεταξύ άλλων αδυναμία συμμετοχής πλήθους μαθητών στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση λόγω ελλιπούς υλικοτεχνικής υποδομής.

Μέσα από την επιστολή τους, οι μαθητές προτείνουν μείωση της  διδακτέας και πανελληνιακά εξεταστέας ύλης, Ανακοίνωση της περιόδου διεξαγωγής των πανελλαδικών, κατάργηση των ενδοσχολικών εξετάσεων του έτους 2019-2020, ουσιαστική ενημέρωση των μαθητών και δημιουργία περισσότερων εξεταστικών κέντρων.

Αναλυτικά, η επιστολή:

«Επιστολή δεκαπενταμελούς μαθητικού συμβουλίου 1ου Πειραματικού Λυκείου Αθηνών προς, κα Ν. Κεραμέως, Υπουργό Παιδείας & Θρησκευμάτων κα Σ. Ζαχαράκη, Υφυπουργό Παιδείας & Θρησκευμάτων κα Α. Γκίκα, Γ.Γ. Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Κυρία Υπουργέ, κυρία Υφυπουργέ, κυρία Γενική Γραμματέα,

Σας απευθύνουμε αυτή την επιστολή ως το δεκαπενταμελές μαθητικό συμβούλιο του 1ου Πειραματικού Λυκείου Αθηνών. Δεδομένων των νέων συνθηκών, δηλαδή της αναστολής λειτουργίας των σχολείων έως και τις 27/4/2020, μέχρι νεώτερης ενημέρωσης, ανακύπτει πλήθος προβλημάτων αφενός με την διεξαγωγή των πανελλαδικών εξετάσεων της χρονιάς του 2020 και αφετέρου την διεξαγωγή των ενδοσχολικών εξετάσεων του Ιουνίου του ίδιου έτους. Προσκόμματα τοποθετούνται επίσης και στην διαδικασία υλοποίησης των μαθημάτων μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Υπουργείου Παιδείας, αναφορικά με την ποιότητα της σύνδεσης και τη λειτουργικότητα της πλατφόρμας (αδύναμη σύνδεση, περιορισμένη προσβασιμότητα καθώς η σελίδα «πέφτει» διαρκώς), καθώς και αδυναμία συμμετοχής πλήθους συμμαθητών/τριών μας λόγω ελλιπούς υλικοτεχνικής υποδομής.

   Κάτω από αυτές τις δυσχερείς συνθήκες, σαφώς, δεν είναι δυνατόν να μιλάμε για εκπλήρωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας ή έστω μερική ακόμα αποκατάσταση αυτής εφόσον οι τωρινές περιστάσεις δεν πλησιάζουν τους παιδευτικούς στόχους και την ουσιαστική παροχή εκπαίδευσης στους μαθητές. Για την διευκόλυνση μαθητών/τριών, των οικογενειών τους, αλλά και του εκπαιδευτικού προσωπικού προτείνουμε:

1) Μείωση της  διδακτέας και πανελληνιακά εξεταστέας ύλης, ώστε όλοι οι υποψήφιοι να συμμετέχουν στις εξετάσεις με τις ίδιες βάσεις και να αποκατασταθεί η ισότιμη συμμετοχή τους στη διαδικασία των πανελλαδικών. Η μείωση αυτή επισημαίνεται ότι θα ήταν θεμιτό και απολύτως αναγκαίο να ανακοινωθεί άμεσα προκειμένου να μην παρατείνεται άλλο η αβεβαιότητα, ο κόπος και η υπερμεγέθης προσπάθεια των μαθητών και των εκπαιδευτικών τους και σε αυτό τον τομέα της καθημερινότητας τους.

2) Ανακοίνωση της περιόδου διεξαγωγής των πανελλαδικών, με ένα σαφές χρονοδιάγραμμα το οποίο να περιλαμβάνει τουλάχιστον το μήνα πραγματοποίησης τους (Ιούνιο ή Ιούλιο). Δεν αποδεχόμαστε τη διεξαγωγή των πανελληνίων τον Σεπτέμβριο του 2020 για λόγους αυτονόητους, καθώς κάτι τέτοιο θα συνιστούσε βιασμό του ψυχικού και πνευματικού αποθέματος όλης της εκπαιδευτικής κοινότητας. Σε περίπτωση υπουργικής απόφασης που θα τοποθετεί τις εξετάσεις στα μέσα του καλοκαιριού, ενημέρωση για το εκπαιδευτικού πρόγραμμα που θα ακολουθηθεί μέχρι την επικείμενη ημερομηνία, καθώς εύλογα δημιουργούνται πλήθος ερωτημάτων αναφορικά με την υλοποίηση των μαθημάτων κάτω από δύσκολες καιρικές συνθήκες (συνυπολογίζοντας την ανεπαρκή υποδομή για τέτοιες περιστάσεις).

 

3) Σχετικά με τις ενδοσχολικές εξετάσεις του έτους 2019-2020 για όλες τις βαθμίδες τις δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, προτείνεται η κατάργηση τους και η αξιοποίηση των ημερών αυτών για περεταίρω κάλυψη της ύλης.

4) Ουσιαστική ενημέρωση των μαθητών για όλους τους δυνατούς τρόπους παρακολούθησης των  ηλεκτρονικών μαθημάτων και μέριμνα για δυνατότητα πρόσβασης (ηλεκτρονικές συσκευές, σύνδεση στο διαδίκτυο)  και βελτίωση της λειτουργικότητας της πλατφόρμας.

5) Τέλος, για την εκπλήρωση των εξετάσεων προτείνεται η δημιουργία περισσότερων εξεταστικών κέντρων με άμεσο αποτέλεσμα την αύξηση των αιθουσών. Γεγονός που θα επέτρεπε την τήρηση των προτεινόμενων, για την πρόληψη της εξάπλωσης του ιού, αποστάσεων. Στο ίδιο πλαίσιο τοποθετείται και η καθημερινή απολύμανση των κέντρων αυτών από τις αρμόδιες υπηρεσίες.

Κλείνοντας, στα παραπάνω πρέπει να προσμετρηθούν τα υφιστάμενα από την αρχή του σχολικού έτους προβλήματα, με τα υπερμεγέθη κενά σε πλήθος σχολικών κοινοτήτων και παράλληλα την καθυστέρηση της κάλυψης αυτών. Όλα αυτά ανεβάζουν τον αριθμό των χαμένων ωρών και καθιστούν αδύνατη την υλοποίηση των εξετάσεων και του σχολικού προγράμματος κάτω από τις «κανονικές» συνθήκες.  

   Κάνουμε έκκληση στο αρμόδιο υπουργείο να αναλάβει τις ευθύνες του απέναντι στο εκπαιδευτικό μας δικαίωμα, να σταματήσει να εναποθέτει το βάρος στους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές και τις οικογένειες τους γιατί δεν είναι όλα ζήτημα «ατομικής ευθύνης». Γιατί όσο και αν αναλάβουμε «την ατομική μας ευθύνη» δεν είναι δυνατόν να παραβλέψουμε την ανυπαρξία μέρους του εκπαιδευτικού προσωπικού στα σχολεία μας, ύστερα ακόμη και από την έλευση του νέου έτους. Τα προαναφερθέντα αιτήματα είναι πάγια και καίρια για τη διασφάλιση της φετινής σχολικής χρονιάς και για την ομαλή διεξαγωγή των Πανελλαδικών εξετάσεων. Αναμένουμε την άμεση κινητοποίηση και τις σχετικές ενέργειες σας.

Το δεκαπενταμελές μαθητικό συμβούλιου του 1ου Πειραματικού Λυκείου Αθηνών»  

σχετικά άρθρα

ΑΣΕΠ - Προσλήψεις: Τα Μοριοδοτούμενα Σεμινάρια εκπαιδευτικών τον Ιουνίο
ΑΣΕΠ - Προσλήψεις: Τα Μοριοδοτούμενα Σεμινάρια εκπαιδευτικών τον Ιουνίο
Τα κορυφαία μοριοδοτούμενα σεμινάρια Δημόσιων Πανεπιστημίων που αφορούν εκπαιδευτικούς με ανοικτές αιτήσεις
ΑΣΕΠ - Προσλήψεις: Τα Μοριοδοτούμενα Σεμινάρια εκπαιδευτικών τον Ιουνίο
Ξάνθη: Κάτοικοι ζητούν από οικογένεια να φύγει από το σπίτι της, γιατί τούς ενοχλεί το αυτιστικό παιδί της
Ξάνθη: Κάτοικοι ζητούν από οικογένεια να φύγει από το σπίτι της, γιατί τούς ενοχλεί το αυτιστικό παιδί της
Οργή για τη στάση των κατοίκων χωριού απέναντι στην οικογένεια
Ξάνθη: Κάτοικοι ζητούν από οικογένεια να φύγει από το σπίτι της, γιατί τούς ενοχλεί το αυτιστικό παιδί της