Συντονιστικό Νηπιαγωγών: Καλούν σε αγώνα  ενάντια στην επιχειρούμενη εισαγωγή  διδακτικών αντικειμένων/ειδικοτήτων στο Νηπιαγωγείο
Και ενάντια στους σχεδιασμούς του Υπουργείου Παιδείας  για την επιχειρούμενη αλλαγή της κατεύθυνσης και φιλοσοφίας του  Νηπιαγωγείου

Πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 7/2/20 στις 19:00 στα γραφεία της ΔΟΕ, έκτακτη συνάντηση Νηπιαγωγών. Στη συνάντηση συμμετείχαν Νηπιαγωγοί από τους συλλόγους Α Αθηνών, «Αθηνά», «Αριστοτέλης», Αιγάλεω «Γληνός», Ηλιούπολης «Παπαμαύρος», Αγίου Δημητρίου,  Νέας Σμύρνης «Χρυσόστομος Σμύρνης» , Πειραιά «Η Πρόοδος»,  Πειραιά «Ρ. Φεραίος», Γλυφάδας Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης, Καλλιθέας-Μοσχάτου, Κερατσινίου-Περάματος «Ν. Πλουμπίδης», , Χολαργού, Αμαρουσίου, «Περικλής», «Μακρυγιάννης»,  Κορυδαλλού -Αγίας Βαρβάρας, Ναυπλίου  καθώς και αναπληρωτές νηπιαγωγοί .  Στη  συνάντηση  απέστειλαν το χαιρετισμό τους και ενεργά μέλη του Συντονιστικού Νηπιαγωγών που βρισκόταν σε ειλημμένες εκπαιδευτικές υποχρεώσεις ενημερώνοντας για την πορεία εφαρμογής της Δίχρονης στην περιοχή τους. Παρευρέθηκαν επίσης και πρόεδροι Συλλόγων ΠΕ καθώς και  δύο μέλη του ΔΣ της ΔΟΕ.

Στη συνάντηση έγινε ενημέρωση για τις τελευταίες εξελίξεις σχετικά με την κωλυσιεργία  στην εφαρμογή της Δίχρονης Υποχρεωτικής Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης   αφού 2 μήνες πριν τις εγγραφές  των παιδιών κανένα μέτρο δεν έχει παρθεί ,όπου να διαφαίνεται η βούληση των εμπλεκόμενων φορέων στο κτιριακό (Υπουργείο Παιδείας ,Δήμοι ΚτΥπ )   για την  απρόσκοπτη εφάρμογή της .Τονίστηκε μάλιστα ότι αυτή η κωλυσιεργία χρησιμοποιείται σκόπιμα έτσι ώστε η εισαγωγή voucher να φαντάζει ως μοναδική λύση, τώρα μάλιστα που το άρθρο 16 του Συντάγματος έχει καταλυθεί.

Συζητήθηκαν επίσης οι εξαγγελίες της Υπουργού Παιδείας για το  Νηπιαγωγείο με την  εισαγωγή διδακτικών αντικειμένων /ειδικοτήτων και πολλαπλού βιβλίου στο Νηπιαγωγείο  καταπατώντας  τις βασικές αρχές της φιλοσοφίας  του Νηπιαγωγείου που είναι η γνώση διαμέσου του παιχνιδιού  με μεικτές ηλικίες παιδιών και η οργάνωση της διδασκαλίας σε κέντρα διαφέροντος υπό την μορφή σχεδίων εργασίας , project και δραστηριοτήτων έκφρασης και δημιουργίας. Οι προτάσεις αυτές που κινούνται προς την κατεύθυνση νεοφιλελεύθερων πολιτικών  αλλά και  ιδιωτικών οικονομικών πιέσεων-συμφερόντων  όπου το παιδί αποτελεί προϊόν- πελάτη  και τα πάντα μπαίνουν υπό το πρίσμα των μετρήσεων μεταλλάσσει  το πιο δημιουργικό κομμάτι της εκπαίδευσης -αυτό του νηπιαγωγείου- και  υποβαθμίζει το δημόσιο σχολείο, εισάγοντας τα νήπια  σε αυστηρά δομημένα προγράμματα  όπου η γνώση μετατρέπεται σε αποσπασματική κατακερματισμένη πληροφορία/δεξιότητα  παραγκωνίζοντας τις ανάγκες των παιδιών , τα ιδιαίτερα αναπτυξιακά χαρακτηριστικά αυτής της ηλικίας  καθώς και την ανάγκη ύπαρξης σταθερού προσώπου .

  Σημεία της συζήτησης  υπήρξαν επίσης

Το τσαλαπάτημα του πτυχίου και της προϋπηρεσίας των αναπληρωτών και η ανάγκη  άμεσου μόνιμου  διορισμού  όλων των αναπληρωτών  νηπιαγωγών ,όταν μάλιστα οι ανάγκες με την εφαρμογή της δίχρονης είναι διπλάσιες.

Η ανάγκη ίδρυσης/στελέχωσης  τμημάτων ένταξης σε κάθε Νηπιαγωγείο την ώρα μάλιστα που  η ιδιωτικοποίηση της  ειδικής αγωγής έχει συντελεστεί (ιδιωτικές παράλληλες στηρίξεις, ιδιωτικά κέντρα )και οι γονείς αφαιμάζονται οικονομικά.

Η μείωση του ωραρίου  ανάλογα με τα χρόνια υπηρεσίας και όχι με βάση την οργανικότητα των σχολείων.

Η ύπαρξη μόνιμων καθαριστριών καθώς και σχολικών βοηθών.

Η ανάγκη επιμόρφωσης  με απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα αφού μετά την αναστολή λειτουργίας του Διδασκαλείου δεν υπάρχει καμία διασύνδεση επιμορφωτική  με τα πανεπιστήμια.

Η τήρηση της αναλογίας χώρου/παιδιών,λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαίτερες συνθήκες που διαφοροποιούν τις τάξεις του νηπιαγωγείου από αυτές του δημοτικού σχολείου  (ογκώδη παιχνίδια, μεγάλα τραπέζια, χώροι αποθήκευσης κ.α.).    

Υπήρξε εποικοδομητική συζήτηση και ενημέρωση  από συναδέλφους για τις κινήσεις που έχουν συντελεστεί  από  τους συλλόγους τους   για την πλήρη εφαρμογή της Δίχρονης και για την επίλυση του κτιριακού προβλήματος  (Ν. Σμύρνη, Γλυφάδα, Καλλιθέα ,Ζωγράφου ,Κορυδαλλός, Πειραιάς)

Στα πλαίσια αυτά  προτάθηκαν τα παρακάτω:

-Αιτήματα προς  Συλλόγους Π.Ε. και ΔΟΕ για άμεση ανάληψη πρωτοβουλιών για την πλήρη εφαρμογή της Δίχρονης (συναντήσεις με ΚτΥπ, πρόκληση δημοτικών Συμβουλίων , καμπάνιες ενημέρωσης γονέων κ.λ.π.)

 - Άμεση ενημέρωση των Πανεπιστημιακών τμημάτων Νηπιαγωγών για την κατεύθυνση αλλαγής του αναλυτικού προγράμματος  και της ανάγκης έκδοσης ψηφισμάτων.  Άμεση ενημέρωση  των  φοιτητικών Συλλόγων των τμημάτων Νηπιαγωγών των Πανεπιστημίων. Ενημέρωση -γράμμα προς γονείς .

- Διοργάνωση  πανελλαδικής συνάντησης νηπιαγωγών σε μεταγενέστερο χρόνο.

Καλούμε τη ΔΟΕ  και τους Συλλόγους Π.Ε.

- να  κινηθούν  άμεσα,  να οργανώσουν  τον αγώνα και  να υπερασπιστούν αποφασιστικά την  απόφαση του κλάδου για την Προσχολική Αγωγή και Εκπαίδευση (85η και 86η  Γ. Σ

-να οργανώσουν  τον αγώνα   ενάντια στους σχεδιασμούς του Υπουργείου Παιδείας  για την επιχειρούμενη αλλαγή της κατεύθυνσης και φιλοσοφίας του  Νηπιαγωγείου και την εισαγωγή  διδακτικών αντικειμένων/ειδικοτήτων στο Νηπιαγωγείο με συναντήσεις με όλα τα πανεπιστημιακά τμήματα και τους φοιτητικούς συλλόγους .

Διαβάστε επίσης:

ΔΟΕ: Η Ν. Κεραμέως εισάγει τον κατακερματισμό της γνώσης στα νηπιαγωγεία

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Νέο Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ - Πιστοποιηθείτε άμεσα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 17/10

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

εκπαι
40 σύμβουλοι εκπαίδευσης σε πρώτη συνεργασία με το ΣτΕ - Δράση για την ένταξη της δικαιοσύνης στη διδακτική πράξη των σχολείων
Η πρωτοβουλία αυτή εντάσσεται στο πλαίσιο δράσεων ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης της μαθητικής και εκπαιδευτικής κοινότητας σχετικά με τον θεσμό της...
40 σύμβουλοι εκπαίδευσης σε πρώτη συνεργασία με το ΣτΕ - Δράση για την ένταξη της δικαιοσύνης στη διδακτική πράξη των σχολείων
rapid test eody
ΕΟΔΥ: Ποιοι πρέπει να εμβολιαστούν φέτος κατά της COVID-19 – Οι συστάσεις για την περίοδο 2025-2026
Ο ΕΟΔΥ ανακοινώνει ποιες ομάδες πρέπει να εμβολιαστούν κατά της COVID-19 για την περίοδο 2025-2026. Δείτε ποιοι κινδυνεύουν περισσότερο και τι...
ΕΟΔΥ: Ποιοι πρέπει να εμβολιαστούν φέτος κατά της COVID-19 – Οι συστάσεις για την περίοδο 2025-2026
Τσίπρας - Κασσελάκης
Στέφανος Κασσελάκης: Καλεί σε debate τον Αλέξη Τσίπρα - «Ας μιλήσουμε ανοιχτά ενώπιον του κοινού»
Ο κ. Κασσελάκης, απευθυνόμενος στον πρώην πρωθυπουργό, ανέφερε χαρακτηριστικά: «Μιας και ο κ. Τσίπρας απεκδύθηκε των προνομίων του και των...
Στέφανος Κασσελάκης: Καλεί σε debate τον Αλέξη Τσίπρα - «Ας μιλήσουμε ανοιχτά ενώπιον του κοινού»
αδωνις
Αδωνις Γεωργιάδης κατά Αλέξη Τσίπρα για το βιβλίο «Ιθάκη»: «Από γκάφα σε γκάφα»
«Από γκάφα σε γκάφα» – Ο Υπουργός Υγείας ειρωνεύεται την επιλογή του τίτλου «Ιθάκη» από τον Αλέξη Τσίπρα
Αδωνις Γεωργιάδης κατά Αλέξη Τσίπρα για το βιβλίο «Ιθάκη»: «Από γκάφα σε γκάφα»