Πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 7/2/20 στις 19:00 στα γραφεία της ΔΟΕ, έκτακτη συνάντηση Νηπιαγωγών. Στη συνάντηση συμμετείχαν Νηπιαγωγοί από τους συλλόγους Α Αθηνών, «Αθηνά», «Αριστοτέλης», Αιγάλεω «Γληνός», Ηλιούπολης «Παπαμαύρος», Αγίου Δημητρίου, Νέας Σμύρνης «Χρυσόστομος Σμύρνης» , Πειραιά «Η Πρόοδος», Πειραιά «Ρ. Φεραίος», Γλυφάδας Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης, Καλλιθέας-Μοσχάτου, Κερατσινίου-Περάματος «Ν. Πλουμπίδης», , Χολαργού, Αμαρουσίου, «Περικλής», «Μακρυγιάννης», Κορυδαλλού -Αγίας Βαρβάρας, Ναυπλίου καθώς και αναπληρωτές νηπιαγωγοί . Στη συνάντηση απέστειλαν το χαιρετισμό τους και ενεργά μέλη του Συντονιστικού Νηπιαγωγών που βρισκόταν σε ειλημμένες εκπαιδευτικές υποχρεώσεις ενημερώνοντας για την πορεία εφαρμογής της Δίχρονης στην περιοχή τους. Παρευρέθηκαν επίσης και πρόεδροι Συλλόγων ΠΕ καθώς και δύο μέλη του ΔΣ της ΔΟΕ.
Στη συνάντηση έγινε ενημέρωση για τις τελευταίες εξελίξεις σχετικά με την κωλυσιεργία στην εφαρμογή της Δίχρονης Υποχρεωτικής Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης αφού 2 μήνες πριν τις εγγραφές των παιδιών κανένα μέτρο δεν έχει παρθεί ,όπου να διαφαίνεται η βούληση των εμπλεκόμενων φορέων στο κτιριακό (Υπουργείο Παιδείας ,Δήμοι ΚτΥπ ) για την απρόσκοπτη εφάρμογή της .Τονίστηκε μάλιστα ότι αυτή η κωλυσιεργία χρησιμοποιείται σκόπιμα έτσι ώστε η εισαγωγή voucher να φαντάζει ως μοναδική λύση, τώρα μάλιστα που το άρθρο 16 του Συντάγματος έχει καταλυθεί.
Συζητήθηκαν επίσης οι εξαγγελίες της Υπουργού Παιδείας για το Νηπιαγωγείο με την εισαγωγή διδακτικών αντικειμένων /ειδικοτήτων και πολλαπλού βιβλίου στο Νηπιαγωγείο καταπατώντας τις βασικές αρχές της φιλοσοφίας του Νηπιαγωγείου που είναι η γνώση διαμέσου του παιχνιδιού με μεικτές ηλικίες παιδιών και η οργάνωση της διδασκαλίας σε κέντρα διαφέροντος υπό την μορφή σχεδίων εργασίας , project και δραστηριοτήτων έκφρασης και δημιουργίας. Οι προτάσεις αυτές που κινούνται προς την κατεύθυνση νεοφιλελεύθερων πολιτικών αλλά και ιδιωτικών οικονομικών πιέσεων-συμφερόντων όπου το παιδί αποτελεί προϊόν- πελάτη και τα πάντα μπαίνουν υπό το πρίσμα των μετρήσεων μεταλλάσσει το πιο δημιουργικό κομμάτι της εκπαίδευσης -αυτό του νηπιαγωγείου- και υποβαθμίζει το δημόσιο σχολείο, εισάγοντας τα νήπια σε αυστηρά δομημένα προγράμματα όπου η γνώση μετατρέπεται σε αποσπασματική κατακερματισμένη πληροφορία/δεξιότητα παραγκωνίζοντας τις ανάγκες των παιδιών , τα ιδιαίτερα αναπτυξιακά χαρακτηριστικά αυτής της ηλικίας καθώς και την ανάγκη ύπαρξης σταθερού προσώπου .
Σημεία της συζήτησης υπήρξαν επίσης
Το τσαλαπάτημα του πτυχίου και της προϋπηρεσίας των αναπληρωτών και η ανάγκη άμεσου μόνιμου διορισμού όλων των αναπληρωτών νηπιαγωγών ,όταν μάλιστα οι ανάγκες με την εφαρμογή της δίχρονης είναι διπλάσιες.
Η ανάγκη ίδρυσης/στελέχωσης τμημάτων ένταξης σε κάθε Νηπιαγωγείο την ώρα μάλιστα που η ιδιωτικοποίηση της ειδικής αγωγής έχει συντελεστεί (ιδιωτικές παράλληλες στηρίξεις, ιδιωτικά κέντρα )και οι γονείς αφαιμάζονται οικονομικά.
Η μείωση του ωραρίου ανάλογα με τα χρόνια υπηρεσίας και όχι με βάση την οργανικότητα των σχολείων.
Η ύπαρξη μόνιμων καθαριστριών καθώς και σχολικών βοηθών.
Η ανάγκη επιμόρφωσης με απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα αφού μετά την αναστολή λειτουργίας του Διδασκαλείου δεν υπάρχει καμία διασύνδεση επιμορφωτική με τα πανεπιστήμια.
Η τήρηση της αναλογίας χώρου/παιδιών,λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαίτερες συνθήκες που διαφοροποιούν τις τάξεις του νηπιαγωγείου από αυτές του δημοτικού σχολείου (ογκώδη παιχνίδια, μεγάλα τραπέζια, χώροι αποθήκευσης κ.α.).
Υπήρξε εποικοδομητική συζήτηση και ενημέρωση από συναδέλφους για τις κινήσεις που έχουν συντελεστεί από τους συλλόγους τους για την πλήρη εφαρμογή της Δίχρονης και για την επίλυση του κτιριακού προβλήματος (Ν. Σμύρνη, Γλυφάδα, Καλλιθέα ,Ζωγράφου ,Κορυδαλλός, Πειραιάς)
Στα πλαίσια αυτά προτάθηκαν τα παρακάτω:
-Αιτήματα προς Συλλόγους Π.Ε. και ΔΟΕ για άμεση ανάληψη πρωτοβουλιών για την πλήρη εφαρμογή της Δίχρονης (συναντήσεις με ΚτΥπ, πρόκληση δημοτικών Συμβουλίων , καμπάνιες ενημέρωσης γονέων κ.λ.π.)
- Άμεση ενημέρωση των Πανεπιστημιακών τμημάτων Νηπιαγωγών για την κατεύθυνση αλλαγής του αναλυτικού προγράμματος και της ανάγκης έκδοσης ψηφισμάτων. Άμεση ενημέρωση των φοιτητικών Συλλόγων των τμημάτων Νηπιαγωγών των Πανεπιστημίων. Ενημέρωση -γράμμα προς γονείς .
- Διοργάνωση πανελλαδικής συνάντησης νηπιαγωγών σε μεταγενέστερο χρόνο.
Καλούμε τη ΔΟΕ και τους Συλλόγους Π.Ε.
- να κινηθούν άμεσα, να οργανώσουν τον αγώνα και να υπερασπιστούν αποφασιστικά την απόφαση του κλάδου για την Προσχολική Αγωγή και Εκπαίδευση (85η και 86η Γ. Σ
-να οργανώσουν τον αγώνα ενάντια στους σχεδιασμούς του Υπουργείου Παιδείας για την επιχειρούμενη αλλαγή της κατεύθυνσης και φιλοσοφίας του Νηπιαγωγείου και την εισαγωγή διδακτικών αντικειμένων/ειδικοτήτων στο Νηπιαγωγείο με συναντήσεις με όλα τα πανεπιστημιακά τμήματα και τους φοιτητικούς συλλόγους .
Διαβάστε επίσης:
ΔΟΕ: Η Ν. Κεραμέως εισάγει τον κατακερματισμό της γνώσης στα νηπιαγωγεία
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη