«Αν γύριζες σήμερα 100 σχολεία θα είχες 100 διαφορετικές ιστορίες με κρούσματα βίας και απειθαρχίας με πρωταγωνιστές σε αυτά συχνά και τους γονείς των μαθητών» λέει στα «ΝΕΑ» ο διευθυντής κεντρικού λυκείου της Αθήνας, ενώ συνάδελφός του συνδικαλιστής που παρακολουθεί την κουβέντα μας συμπληρώνει: «Πρόσφατα, διευθυντής σχολείου στη Δάφνη μου έλεγε για την επίθεση που δέχτηκε στο σχολείο του, για την οποία έχει στείλει αναφορά από τον Νοέμβριο στο υπουργείο Παιδείας. Τίποτα όμως δεν γίνεται κεντρικά για το θέμα και η βία στα σχολεία αντιμετωπίζεται με περιστασιακές πολιτικές δηλώσεις».
Στη συγκεκριμένη περίπτωση, ο διευθυντής μπήκε στο γραφείο του και όταν άνοιξε το φως μαθητές πέταξαν από το ανοικτό παράθυρο δυναμίτες που έσκασαν με θόρυβο, γέμισαν τον χώρο καπνό και έστειλαν τον ίδιο τον εκπαιδευτικό στον γιατρό με προβλήματα στα αφτιά του. Θα μπορούσε κάποιος να θεωρήσει το περιστατικό αυτό αστείο σε σχέση με τα μαχαιρώματα και τα ακραία περιστατικά μπούλινγκ που καταγράφονται στις σχολικές αίθουσες τους τελευταίους μήνες, ωστόσο ίσως εκεί ακριβώς βρίσκεται και η καρδιά του προβλήματος. Στην ανοχή, την αδιαφορία και την έλλειψη κανόνων σε ένα περιβάλλον που θα έπρεπε να είναι ακριβώς εκείνο που διδάσκει τους κανόνες στα νέα μέλη μιας κοινωνίας.
Επιθέσεις από γονείς
Ο έμπειρος διευθυντής Επαγγελματικού Λυκείου στην περιοχή της Καβάλας Σωτήρης Τότης δηλώνει στα «ΝΕΑ» ότι οι καθηγητές δεν βρίσκονται στα σχολεία για να παλεύουν ή να αντιμετωπίζουν ακραίες συμπεριφορές. Θυμάται την περίπτωση περιστατικού βίας στο σχολείο του για το οποίο κλήθηκε η Αστυνομία, με αποτέλεσμα ο αστυνομικός που ήρθε στο σχολείο του να του αναφέρει ότι πρέπει να πληρώσει άμεσα 100 ευρώ παράβολο, ώστε να κάνει μήνυση για να παρέμβουν οι Αρχές... «Αυτή τη στιγμή, όπως είναι τα σχολεία, ο σύλλογος των καθηγητών αδυνατεί να παρέμβει στην επίλυση κρουσμάτων βίας καθώς έχει δεμένα τα χέρια του» λέει ο κ. Τότης. «Η ουσία είναι ότι θέλουμε τη δημοκρατία, αλλά δεν ξέρουμε πώς να τη διαχειριστούμε» αναφέρει και αναφέρεται και στα παραδείγματα των γονέων μαθητών που επίσης επιτίθενται συχνά εναντίον των εκπαιδευτικών. «Οι μαθητές μας είναι η αγάπη μας, γι' αυτούς ζούμε, αλλά θα πρέπει να έχουμε δικαίωμα και να τους νουθετούμε» αναφέρει προσθέτοντας ότι με το νομικό πλαίσιο που υπάρχει σήμερα πιο εύκολα τιμωρείται ένας εκπαιδευτικός, σε περίπτωση ακατάλληλης συμπεριφοράς, από έναν μαθητή. Και οι δύο περιπτώσεις βέβαια δεν έχουν θέση σε ένα σύγχρονο σχολείο, το οποίο όμως χρειάζεται κανόνες, ισότητα στην αντιμετώπιση όλων των μελών του και κυρίως, σταθερότητα στις πολιτικές αποφάσεις.
Στη Φινλανδία, όπου το εκπαιδευτικό της σύστημα διακρίθηκε διεθνώς και εκτιμάται ακόμη για την ισότητα και την ώριμη λειτουργία των σχολείων της, η παρουσία υποστηρικτικών ομάδων (ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών κ.λπ.) είναι απαραίτητη σε όλες τις δομές της εκπαίδευσης. Ακριβό; Ο πρώην διευθυντής του υπουργείου Παιδείας της χώρας Αλβο Γέπινεν είχε απαντήσει σε ερώτηση δημοσιογράφου για το θέμα με τις φράσεις: «Δεν κοστίζει τόσο όσο το να αποκλειστεί στο μέλλον ο κάθε μαθητής από την ενεργό ζωή. Σε μια τέτοια περίπτωση, το κόστος για το κράτος θα είναι αργότερα πολύ μεγαλύτερο. Για παράδειγμα, έχουμε υπολογίσει ότι αν ένα αγόρι εγκαταλείψει το σχολείο και βρεθεί αποκλεισμένο από την ενεργή κοινωνία, μπορεί να κοστίσει συνολικά τουλάχιστον 1.000.000 ευρώ στο κράτος».
Πηγή: Τα Νέα
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη