Bullying και θύτης: «Δεν είμαι κακό παιδί μαμά»
Πολλά και ποικίλα είναι τα περιστατικά σχολικού εκφοβισμού που λαμβάνουν χώρα στο σχολείο, το φροντιστήριο αλλά και τους αθλητικούς χώρους

Όσο πιο πολλά παιδιά, τόσο μεγαλύτερη η πιθανότητα εκδήλωσης του φαινομένου.

Τις περισσότερες βέβαια φορές, αν όχι όλες, προβαίνουμε στην άμεση τιμωρία του παιδιού που εκφόβισε (για λόγους συντομίας θύτης). Η άμεση τιμωρία του όμως που συχνά μπορεί να είναι και άδικη, δεν συνετεί το παιδί θύτη πού σίγουρα δεν είναι ένα "κακό" παιδί. Γιατί κανένα παιδί δεν είναι κακό. Κανένα παιδί δε γεννιέται κακό. Ας αποφεύγουμε να το γεμίζουμε τύψεις και ενοχές και να πλήττουμε την αυτοπεποίθησή του μειώνοντάς το με λέξεις που θα αποτυπωθούν στο μυαλό του , θα πληγώνουν την καρδιά του και σε πολλές περιπτώσεις θα επηρεάζουν την ενήλικη ζωή του.

«Μα και βέβαια δεν είσαι κακό παιδί, αλλά αυτό που έγινε δεν ήταν σωστό γιατί στενοχωρήθηκε ο φίλος σου»

«Πώς πιστεύεις ότι μπορεί να ένιωσε; Πώς θα ένιωθες εσύ αν σου έκαναν το ίδιο;»

Έχουμε ποτέ σκεφτεί τι μπορεί να προκαλεί την επιθετικότητα ενός παιδιού;

Κάθε συμπεριφορά του παιδιού αποτελεί μια μορφή επικοινωνίας του, μέσω της οποίας επιδιώκει να μας στείλει κάποιο μήνυμα. Στην ουσία η επιθετικότητα αυτή είναι ένας τρόπος(αν και λανθασμένος) να φωνάξει: «βοήθεια!»

Μας φωνάζει με τον δικό του τρόπο να στρέψουμε και να επικεντρώσουμε την προσοχή μας στις ανάγκες του που πιθανώς δεν καλύπτονται, στα θέλω του που ίσως δεν ακούγονται.

Την επόμενη φορά που θα βιαστούμε να τιμωρήσουμε και να πούμε ότι ήταν κακό παιδί, ας ψάξουμε πού ίσως να ευθυνόμαστε εμείς.

Η σχέση με το παιδί χτίζεται και δοκιμάζεται καθημερινά. Γί αυτό ας φροντίζουμε καθημερινά με υπομονή και σταθερότητα.

  • να χτίσουμε μια σχέση εμπιστοσύνης και σεβασμού,
  • να μην το συγκρίνουμε με άλλα παιδιά αλλά *να επιβραβεύουμε ο,τι καλό κάνει.
  • να μην είμαστε τιμωρητικοί αλλά
  • να επιλέγουμε τον διάλογο και να ακούμε την δική τους αλήθεια. Τέλος, 
  • να θέτουμε όρια και κανόνες που ακόμα και αν αντιδρούν σε αυτά στην αρχή, έπειτα θα αναγκαστούν να τα ακολουθήσουν και θα νιώθουν την απαιτούμενη ασφάλεια.

Μη ξεχνάμε πώς εμείς πρώτα από όλους πρέπει να αποτελούμε καλό πρότυπο για τα παιδιά μας που με τις πράξεις και τη συμπεριφορά μας θα δώσουμε το καλό παράδειγμα το οποίο θα μιμηθούν υποσυνείδητα και τα ίδια.

Πηγή: mothersblog.gr/Τάνια Χριστοδουλίδου, Εκπαιδευτικός

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Νέο Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ - Πιστοποιηθείτε άμεσα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 8/10

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

olme-768x512.jpg
ΟΛΜΕ: Εκπαιδευτικό συνέδριο στην Καλαμάτα - Η τεχνητή νοημοσύνη στην εκπαίδευση
Το συνέδριο στοχεύει στην ενημέρωση και επιμόρφωση των εκπαιδευτικών για τις προκλήσεις και τις δυνατότητες που δημιουργεί η τεχνητή νοημοσύνη (AI)...
ΟΛΜΕ: Εκπαιδευτικό συνέδριο στην Καλαμάτα - Η τεχνητή νοημοσύνη στην εκπαίδευση
Σύλλογος
Ελλείψεις στα σχολεία: Συνάντηση του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. Πάτρας με τον Περιφερειακό Διευθυντή
Ανάδειξη των κενών σε παράλληλη στήριξη και ειδικότητες, διαμαρτυρία για τη λειτουργική υποβάθμιση σχολείων
Ελλείψεις στα σχολεία: Συνάντηση του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. Πάτρας με τον Περιφερειακό Διευθυντή
λάπτοπ
Υπουργείο Εργασίας: Πάνω από 317.300 νέες θέσεις εργασίας από τον Ιανουάριο έως τον Αύγουστο
Με βάση τα στοιχεία των ροών μισθωτής απασχόλησης του Αυγούστου 2025, οι αναγγελίες πρόσληψης ανήλθαν σε 213.332, ενώ οι αποχωρήσεις σε 215.874
Υπουργείο Εργασίας: Πάνω από 317.300 νέες θέσεις εργασίας από τον Ιανουάριο έως τον Αύγουστο
classroom-iek_epas_epal.jpg
ΕΠΑΣ Μαθητείας: Δήλωση προτίμησης Σχολικών Μονάδων για Προσωρινούς Αναπληρωτές
Αίτηση–Δήλωση Προτίμησης Σχολικών Μονάδων για Προσωρινούς Αναπληρωτές στις ΕΠΑΣ Μαθητείας της ΔΥΠΑ – Δ’ φάση (2025–2026)
ΕΠΑΣ Μαθητείας: Δήλωση προτίμησης Σχολικών Μονάδων για Προσωρινούς Αναπληρωτές