Περί κολεγίων και άλλων δαιμονίων
Του αιρετού Θάνου Βάλλα στο ΠΥΣΔΕ Δράμας

Συναδέλφισσες και συνάδελφοι καλή χρονιά!

Το σωτήριον έτος 2020 έφτασε και μαζί του έφερε πολύ ανησυχητικά μηνύματα για το χώρο της δημόσιας εκπαίδευσης, η οποία αντιμετωπίζεται ξεκάθαρα πλέον από την κυβέρνηση ως φτωχός συγγενής.

Δεν εξηγούνται αλλιώς τα 2 εκατομμύρια ευρώ που θα δίνουμε  και με αναδρομική ισχύ για το 2019 στη Θεολογική Σχολή Βοστώνης, την ώρα που τα εντός χώρας ΑΕΙ υποχρηματοδοτούνται ,την ώρα  που λείπουν καθηγητές από τα σχολεία και επιστρατεύονται φαντάροι για να διδάξουν σε ακριτικά νησιά, την ώρα που λόγω έλλειψης πιστώσεων δεν υπάρχουν σχολικοί νοσηλευτές, την ώρα που για να αλλάξουμε το διαλυμένο φωτοτυπικό μας πρέπει να παρακαλάμε για τις ευγενικές  χορηγίες ιδιωτών!!

Προφανώς η κυβέρνηση θεωρεί ότι τα σχολεία και τα πανεπιστήμια εντός των συνόρων λειτουργούν υποδειγματικά και ότι έχουν καλυμμένες ανάγκες και  όσον αφορά το διδακτικό προσωπικό και όσον αφορά τις υποδομές και στρέφει το ενδιαφέρον της στα ιδρύματα της ομογένειας, προσπαθώντας να κερδίσει κάποιες ψήφους τώρα που οι ομογενείς θα ψηφίζουν.

Παράλληλα, με τις διατάξεις που πρόσθεσε αιφνιδιαστικά την Παρασκευή το βράδυ στο υπό ψήφιση νομοσχέδιο για την τριτοβάθμια, η Υπουργός Παιδείας προωθεί  τη δυνατότητα χιλιάδων αποφοίτων ιδιωτικών κολεγίων να εισαχθούν άμεσα στην προκήρυξη της γενικής αγωγής.

Εξισώνει έτσι  de facto τα ιδιωτικά κολέγια με τα δημόσια πανεπιστήμια, οδηγεί στην ανεργία χιλιάδες αναπληρωτές συναδέλφους, στην πλήρη εμπορευματοποίηση της τριτοβάθμιας και στην υποβάθμιση των πανεπιστημιακών πτυχίων. Εκτός αυτού απαξιώνει και την προσπάθεια όλων εκείνων των μαθητών που θα περάσουν τις Συμπληγάδες των Πανελληνίων.

Τι σημαίνουν τα παραπάνω;

  • Τη στιγμή που υπάρχουν εκατοντάδες χιλιάδες αδιόριστοι εκπαιδευτικοί, απόφοιτοι Πανεπιστημίων, η κυβέρνηση με διάταξη που κατατέθηκε προς ψήφιση στη Βουλή κάνει δεκτά τα πτυχία κολεγίων για τον διορισμό εκπαιδευτικών στο δημόσιο. Δηλαδή, καταργεί από το παράθυρο το άρθρο 16 του Συντάγματος βάζοντας από την πόρτα τα επί πληρωμή πτυχία από κάθε φύσης ιδιωτικά κολέγια. Με βάση το άρθρο 50, ο ΑΣΕΠ θα κάνει δεκτούς τους τίτλους σπουδών της αλλοδαπής (άρα και των ιδιωτικών κολεγίων που λειτουργούν ως παράρτημά τους) για τον μόνιμο διορισμό εκπαιδευτικών σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση στα δημόσια σχολεία, ακόμη και αν οι υποψήφιοι δεν έχουν εξασφαλίσει την ακαδημαϊκή αναγνώριση των πτυχίων τους μέσω ΔΟΑΤΑΠ. «Τα πτυχία θα γίνονται δεκτά εφόσον αναγνωριστούν από τον ΔΟΑΤΑΠ ή σύμφωνα με το Π.Δ 38/2010 ή απόφαση αναγνώρισης επαγγελματικής ισοδυναμίας τίτλου σπουδών τριτοβάθμιας εκπαίδευσης με συναφή τίτλο σπουδών για κλάδο εκπαιδευτικού».
  • Η κυβέρνηση από τη μια δρομολογεί μείωση του αριθμού των εισακτέων και βάση του 10 για την πρόσβαση στην τριτοβάθμια  επικαλούμενη την ανάγκη να ανέβει το μορφωτικό επίπεδο μαθητών και φοιτητών, και από την άλλη  δίνει το δικαίωμα στους αποφοίτους των κολεγίων να διοριστούν/προσληφθούν στο δημόσιο. Οι μαθητές και οι μαθήτριες που θα γράψουν κάτω από 10  θεωρούνται ανεπαρκείς για το δημόσιο πανεπιστήμιο, αλλά οι ίδιοι μαθητές όταν εγγραφούν στα ιδιωτικά κολέγια χωρίς καν εξετάσεις, κατά ένα μαγικό τρόπο  θα θεωρούνται όχι απλά επαρκείς, αλλά και ικανοί για διορισμό. 

Ας μην υποτιμά λοιπόν τη νοημοσύνη μας η ηγεσία του Υπουργείου. Δεν μπορεί να κάνεις σημαία σου τη Βάση του 10 και να κόπτεσαι για το χαμηλό επίπεδο και μετά να επιτρέπεις το διορισμό σε αποφοίτους κολεγίων θεωρώντας το επίπεδό τους υψηλότερο. Είναι η μέγιστη υποκρισία!!

Δεν μπορεί να προφασίζεσαι έλλειψη πιστώσεων για την αδυναμία κάλυψης των κενών στα σχολεία της χώρας και να χαρίζεις 2 εκατομμύρια ευρώ το χρόνο σε εκπαιδευτικά ιδρύματα του εξωτερικού. Είναι ο μέγιστος χλευασμός!!

Αλλά πως να αφουγκραστείς  τα προβλήματα των ελληνικών πανεπιστημίων και των σχολείων και να αντιληφθείς ότι η απαξίωσή τους δεν είναι λύση, όταν είσαι σπουδαγμένος σε Harvard και Sorbonne;

Απέναντι στην υποκρισία, το χλευασμό και την απαξίωση του δημόσιου σχολείου, δεν πρέπει να σταθούμε απαθείς, δεν πρέπει να σταθούμε φρόνιμοι!

Γιατί όπως είπε κι ο αγαπημένος Μενέλαος Λουντέμης: « Αν είναι να χαθεί κάποτε ο κόσμος, θα χαθεί από τους φρόνιμους, γιατί αυτοί κάνουν τους ισχυρούς ισχυρότερους…»

Καλή δύναμη στο δύσκολο έργο μας!

 

ΘΑΝΟΣ ΒΑΛΛΑΣ

ΑΙΡΕΤΟΣ ΠΥΣΔΕ ΔΡΑΜΑΣ

ΜΕ ΤΗΝ ΑΥΤΟΝΟΜΗ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Σχολεία: Αλλάζουν οι ώρες αποχώρησης των μαθητών

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 24 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 24/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

epidoma_mitrotitas
Εκπαιδευτικοί: «Φτάνει πια με την άνιση αντιμετώπιση των αναπληρωτών»
9μηνη άδεια μητρότητας στις αναπληρώτριες εκπαιδευτικούς και πλήρης εξίσωση των δικαιωμάτων με εκείνα των μονίμων
Εκπαιδευτικοί: «Φτάνει πια με την άνιση αντιμετώπιση των αναπληρωτών»
panelladikes 2023
ΟΛΤΕΕ για εξετάσεις Πιστοποίησης Μεταλυκειακού Ετους-Τάξης Μαθητείας ΕΠΑΛ: Να σταματήσει η εισπρακτική πολιτική
«Όλα αυτά αποτελούν πολλαπλά χτυπήματα και αναδεικνύουν τις αδυναμίες, στο σημαντικό για τους μαθητές των ΕΠΑΛ, θεσμό της Μαθητείας κλονίζοντας την...
ΟΛΤΕΕ για εξετάσεις Πιστοποίησης Μεταλυκειακού Ετους-Τάξης Μαθητείας ΕΠΑΛ: Να σταματήσει η εισπρακτική πολιτική
ΑΠΘ
ΑΠΘ: Συμμετοχή στη Διεθνή Έκθεση ψηφιακού μετασχηματισμού, τεχνολογίας και καινοτομίας BEYOND 2024
Η Διεθνής Έκθεση ανοίγει τις πύλες της σήμερα (25/04) στους χώρους της ΔΕΘ μέχρι και το Σάββατο (27/04) 
ΑΠΘ: Συμμετοχή στη Διεθνή Έκθεση ψηφιακού μετασχηματισμού, τεχνολογίας και καινοτομίας BEYOND 2024