Κεραμέως προς ΣΥΡΙΖΑ: Τοποθετήσατε πρόεδρο της ΑΔΙΠ τον προσωπικό σύμβουλο του Κ. Γαβρόγλου
Στις αιτιάσεις της αντιπολίτευσης απάντησε η Ν. Κεραμέως κατά τη δευτερολογία της στην επιτροπή μορφωτικών υποθέσεων

Στη δευτερολογία της, απαντώντας στις αιτιάσεις της αντιπολίτευσης, η κα Κεραμέως, αναφέρθηκε στο ποσοστό 20% της τακτικής χρηματοδότησης που θα συνδέεται με την αξιολόγηση και το οποίο η Αξιωματική Αντιπολίτευση θεωρεί ότι τα ΑΕΙ θα χάσουν:

«Διαφωνούμε κάθετα! Πιστεύω στα ελληνικά Πανεπιστήμια, πιστεύω στο ανθρώπινο δυναμικό των ελληνικών Πανεπιστημίων, ενώ εσείς προεξοφλείτε ότι δεν θα πιάσουν τα κριτήρια!»

Στη συνέχεια, στηλίτευσε τον παρεμβατισμό της προηγούμενης κυβέρνησης:

«Ψηφίσατε διατάξεις εισάγοντας ένα υπερρυθμιστικό πλαίσιο για τα μεταπτυχιακά, πχ πόσο θα αμείβεται κάθε καθηγητής! Καταργήσαμε αυτές τις διατάξεις, για να επιστρέψουμε τις αρμοδιότητες στα Πανεπιστήμια. Και επειδή λέτε για αυτοδιοίκητο, να θυμίσω πόσες αναπομπές εκλεγμένων καθηγητών πανεπιστημίων που δεν ήταν φιλικά προσκείμενοι στην Κυβέρνηση κάνατε; Ξέρετε πόσους τέτοιους φακέλους βρήκα στο Υπουργείο; Δεν πιστεύουμε στην παρεμβατικότητα του ΥΠΑΙΘ στα Πανεπιστήμια και αυτή είναι άλλη μία ιδεολογική διαφορά μας».

Ανέδειξε τις ανακολουθίες της αξιωματικής αντιπολίτευσης:

«Είπατε ότι προβλέπεται μικρότερη ανεξαρτησία της Αρχής (ΕΘΑΑΕ). Ο κ. Φίλης σήμερα είπε ότι ο Πρόεδρος της Αρχής είναι υπερυπουργός. Τελικά τι πρεσβεύετε;»

Ενώ δεν παρέλειψε να υπενθυμίσει τις πρακτικές της προηγούμενης πολιτικής ηγεσίας:

«Λέτε για την ανεξαρτησία των Αρχών. Στην Αρχή για την οποία ομιλούμε (ΑΔΙΠ) τοποθετήσατε Πρόεδρο τον μέχρι ακριβώς πριν προσωπικό σύμβουλο του Υπουργού Παιδείας, ο οποίος μάλιστα γνωμοδοτούσε επί θεμάτων αναδιάταξης του ακαδημαϊκού χάρτη! Για ποιο βαθμό ανεξαρτησίας μιλάτε;»

Όσο για τις συνεργασίες με ξένα πανεπιστήμια, η Υπουργός, είπε χαρακτηριστικά για την στάση του ΣΥΡΙΖΑ:

«Πάλι πλημμελής παρακολούθηση επικαιρότητας… Να σας θυμίσω ότι έχουμε συναντήσει πρέσβεις από Γαλλία, Ισπανία, Γερμανία, Ισραήλ, προκειμένου να καταστήσουμε την Ελλάδα διεθνές κέντρο εκπαίδευσης, πόλο έλξης φοιτητών, με εξαιρετικά σημαντικά οφέλη για την ακαδημαϊκή μας κοινότητα. Εμείς θέλουμε, εσείς; Και στην πρωτοβουλία για τα Ευρωπαϊκά Πανεπιστήμια ήμασταν εκεί την ημέρα που ξεκίνησε ο θεσμός, θα τα στηρίξουμε. Γιατί όμως να μείνουμε μόνο στην Ευρώπη και να μην κοιτάξουμε επιπλέον και στην Κίνα, ΗΠΑ, Ισραήλ και αλλού; Συνόδευσα τον Πρωθυπουργό στις ΗΠΑ διότι υπάρχει ένα πάρα πολύ πρόσφορο έδαφος για περαιτέρω συνεργασίες μεταξύ ελληνικών και αμερικανικών πανεπιστημίων. Δική μας δουλειά είναι να ανοίξουμε διαύλους επικοινωνίας, επαφίεται στα πανεπιστήμια να τους αξιοποιήσουν. Συναντήθηκα με κορυφαία αμερικανικά πανεπιστήμια όπως το Georgetown και το Harvard, για να τους πείσω πόσο σημαντικό είναι να στέλνουν φοιτητές στη χώρα μας. Διαφωνείτε;»

Απαντώντας στους ισχυρισμούς περί «αποκλεισμού εκπαιδευτικών», η κα Κεραμέως υπογράμμισε:

«Επιφέρατε δυο καταστροφικά πλήγματα στη στελέχωση. Πρώτον: Καταργήσατε την επιπλέον μοριοδότηση όσων υπηρετούν σε δυσπρόσιτα σχολεία. Δεύτερον: Καταργήσατε την ποινική ρήτρα για όσους δεν αποδέχονται την τοποθέτηση. Για εμάς είναι προτεραιότητα η εύρυθμη λειτουργία των σχολείων, είτε είναι σε απομακρυσμένο χωριό της Ελλάδας είτε στο κέντρο της Αθήνας ή της Θεσσαλονίκης. Γι’ αυτό και θα θεσμοθετήσουμε και άλλες ρυθμίσεις οι οποίες στόχο θα έχουν την εύρυθμη λειτουργία του σχολείου και τη δίκαιη μεταχείριση των εκπαιδευτικών. Και για αυτό τροποποιούμε τις ρυθμίσεις αυτές.»

Τέλος, για το ζήτημα των αποφοίτων της αλλοδαπής και την δυνατότητα διορισμού τους στη δημόσια εκπαίδευση, η κα Κεραμέως ανέφερε:

«Προειδοποιητική επιστολή της Ευρωπαϊκής Επιτροπής 2019/4061 απειλεί τη χώρα μας με εν δυνάμει παραπομπή στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, επειδή εσείς δεν προβλέψατε ισότιμη μεταχείριση αυτών των αποφοίτων που έχουν περάσει από διαδικασίες αναγνώρισης μέσω του ΣΑΕΠ πλέον ΑΤΕΕΝ. Αλλά στην προηγούμενή σας προκήρυξη για κατάρτιση πινάκων εκπαιδευτικών, προκήρυξη επί ΣΥΡΙΖΑ, στο ΦΕΚ 1283/2018, συμπεριλαμβάνατε ακριβώς αυτό που θεσμοθετούμε σήμερα. Τι κάνατε λοιπόν; Εφαρμόσατε κανονικότατα όλες τις ρυθμίσεις για τα Κολλέγια κατά τα 4 πρώτα χρόνια της διακυβέρνησής σας. Και μετά το 2019, τάχα σας έπιασε το μένος για τα Κολλέγια. Γιατί τότε; Μα γιατί θέλατε να γίνετε αρεστοί σε ένα συγκεκριμένο ακροατήριο προ των πυλών των εκλογών».

Η Υπουργός συνέχισε την παρέμβασή της λέγοντας: «Θέλουμε την ενδυνάμωση του δημόσιου εκπαιδευτικού συστήματος. Γι’ αυτόν ακριβώς το λόγο ενισχύσαμε με 113 εκ. ευρώ τον προϋπολογισμό του 2020, γι’ αυτό για πρώτη φορά στην ιστορία του ελληνικού κράτους γίνονται μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών στην ειδική αγωγή, γι’ αυτό και προχωράμε σε μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών στη γενική εκπαίδευση. Το πιο λυπηρό είναι ότι όλα αυτά ο ΣΥΡΙΖΑ τα καταψήφισε».

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Σχολεία: Αλλάζουν οι ώρες αποχώρησης των μαθητών

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 26 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 26/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

panellinies panelladikes
Πανελλήνιες 2024: Τι ρόλο παίζει ο βαθμός του Λυκείου για την εισαγωγή στο Πανεπιστήμιο;
Πανελλήνιες - Πανελλαδικές 2024: Πόσο μετράει ο βαθμός του Λυκείου για την εισαγωγή στο Πανεπιστήμιο; Μάϊου 
Πανελλήνιες 2024: Τι ρόλο παίζει ο βαθμός του Λυκείου για την εισαγωγή στο Πανεπιστήμιο;
foto_education_pencils_molivia.jpg
Η διδασκαλία της Έκθεσης στο νέο Λύκειο: Από την έκθεση ιδεών στις ήπιες γλωσσικές δεξιότητες της αγοραίας κουλτούρας του ΟΟΣΑ
Το παρακάτω είναι εισήγηση στην εκδήλωση της Ένωσης Φιλολόγων Ν. Ηρακλείου με θέμα «Η διδασκαλία των γλωσσικών μαθημάτων στο Λύκειο»
Η διδασκαλία της Έκθεσης στο νέο Λύκειο: Από την έκθεση ιδεών στις ήπιες γλωσσικές δεξιότητες της αγοραίας κουλτούρας του ΟΟΣΑ