Τι είναι η σχολική διαμεσολάβηση και σε τι συμβάλλει 
Αποτελεί μέτρο για την πρόληψη και την επίλυση συγκρούσεων στα σχολεία

Η σχολική διαμεσολάβηση, που περιλαμβάνει τη διαμεσολάβηση ομοτίμων ή τη διαμεσολάβηση συνομηλίκων (peer mediation), είναι μια κατηγορία εντελώς διαφορετική από την διαμεσολάβηση σε αστικές και εμπορικές υποθέσεις.

Μαθητές, εκπαιδευτικοί και γονείς θεωρούνται ως μέλη ενός κλειστού συστήματος (σχολική κοινότητα), που αλληλεπιδρούν.

Η φιλοσοφία της σχολικής διαμεσολάβησης ενισχύει τον σεβασμό, την ενσυναίσθηση, την αποδοχή της διαφορετικότητας, την ενεργό συμμετοχή και συνεργασία ανάμεσα στα μέλη της σχολικής κοινότητας.

Σύμφωνα με το υπουργείο Δικαιοσύνης, η σχολική διαμεσολάβηση ορίζεται «ως αυστηρή και δομημένη διαδικασία με στόχο την αποκατάσταση των σχέσεων μεταξύ των διαφωνούντων μερών, εντάσσεται στο πλαίσιο της αποκαταστατικής ή επανορθωτικής δικαιοσύνης. Η σχολική διαμεσολάβηση αυξάνει το αίσθημα ασφάλειας στο σχολείο, προσφέρει αίσθηση ηρεμίας στο σχολικό χώρο και βελτιώνει το σχολικό κλίμα και τις αναπαραστάσεις του σχολικού πληθυσμού γι’ αυτό».

Η επανορθωτική δικαιοσύνη, που ξεκίνησε από την Αμερική και τον Καναδά, αντιμετωπίζει διαφορετικά τον δράστη. Ουσιαστικά, εστιάζει στο τι συνέβη, ποιος επηρεάστηκε και πώς είναι εφικτό να επανορθωθούν οι βλάβες.

Η διαμεσολάβηση μπορεί να εφαρμοστεί μεταξύ εκπαιδευτικών, μεταξύ εκπαιδευτικού και γονέα ή μεταξύ εκπαιδευτικού και μαθητή. 

Η διαμεσολάβηση ομοτίμων / συνομηλίκων χαρακτηρίζεται από τη σχετική αυτονομία των μαθητριών και μαθητών στην επίλυση των συγκρούσεών τους, την εθελοντική συμμετοχή τόσο των διαμεσολαβητών όσο και των διαμεσολαβούμενων, την εχεμύθεια, την ουδετερότητα και την αμεροληψία, την ενεργητική ακρόαση, την ισότητα ,την εξισορρόπηση δυνάμεων μεταξύ διαφωνούντων και τον σεβασμό – δηλαδή, αρχές και αξίες που είναι εξ ορισμού χαρακτηριστικά του θεσμού της διαμεσολάβησης.

Πώς μπορεί να ξεκινήσει ένα σχολείο να εφαρμόζει την διαμεσολάβηση;

Προκειμένου να εφαρμοστεί ένα πρόγραμμα διαμεσολάβησης σε ένα σχολείο, θα πρέπει αρχικά να συζητηθεί το θέμα στον σύλλογο διδασκόντων και να γίνει αποδεκτή η βασική αρχή της διαμεσολάβησης.

Έπειτα, θα πρέπει να ορισθούν κάποιοι εκπαιδευτικοί ως υπεύθυνοι που θα αναλάβουν, αφού εκπαιδευθούν οι ίδιοι, να εισηγηθούν τον τρόπο υλοποίησης της διαδικασίας. Επίσης, ο σύλλογος γονέων και των μαθητικών συμβουλίων πρέπει να ενημερωθεί για τη συγκεκριμένη απόφαση, αφού η αλλαγή της νοοτροπίας της διαχείρισης των συγκρούσεων είναι μια απόφαση που πρόκειται να επηρεάσει όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Κατάρτιση 500.000 ενηλίκων: 10.000 προσλήψεις εκπαιδευτών ενηλικών με έως 22 ευρώ την ώρα

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - Ξεκινάει 28 Μαρτίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 28/3

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Εφετείο
Κυψέλη: Στον ανακριτή ο 18χρονος που μπήκε σε σχολείο και τραυμάτισε με μαχαίρι μαθητή και διευθυντή
Βαριές κατηγορίες σε βαθμό κακουργήματος για απόπειρα ανθρωποκτονίας κατά συρροή, διατάραξη οικιακής ειρήνης, αλλά και παράβαση του νόμου περί όπλων...
Κυψέλη: Στον ανακριτή ο 18χρονος που μπήκε σε σχολείο και τραυμάτισε με μαχαίρι μαθητή και διευθυντή
βιβλίο με δεσιμο απο ανθρωπινο δέρμα
Χάρβαρντ: Είχε στη βιβλιοθήκη του βιβλίο με δέσιμο από ...ανθρώπινο δέρμα - Το αφαιρεί και ζητά συγγνώμη
Ο πρώτος ιδιοκτήτης του βιβλίου, ο Γάλλος γιατρός Ludovic Bouland, έδεσε το βιβλίο με ανθρώπινο δέρμα. Το Χάρβαρντ είπε ότι ο Μπούλαντ πήρε το δέρμα...
Χάρβαρντ: Είχε στη βιβλιοθήκη του βιβλίο με δέσιμο από ...ανθρώπινο δέρμα - Το αφαιρεί και ζητά συγγνώμη