Thumbnail
Παρεμβάσεις Κινήσεις Συσπειρώσεις ΠΕ

Με αφορμή τον πανελλαδικά αυξανόμενο αριθμό ιδιωτών ειδικών βοηθών στα δημόσια σχολεία,

ως ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ θεωρούμε ανεπίτρεπτη την ύπαρξη στα σχολεία μας ιδιωτικών ειδικών βοηθών, θεωρώντας υποχρέωση της πολιτείας την εξασφάλιση όλων των απαιτούμενων δημόσιων και δωρεάν υποστηρίξεων (παράλληλη στήριξη, σχολικοί νοσηλευτές και ειδικό βοηθητικό προσωπικό) για τους μαθητές με αναπηρία/ ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Όλοι γνωρίζουμε ότι η θεσμοθέτηση ιδιωτικών ειδικών βοηθών για όποιο είδος υποστήριξης συνιστά ιδιωτικοποίηση πλευρών της λειτουργίας της δημόσιας εκπαίδευσης. Ταυτόχρονα για τους εργαζόμενους αυτούς, όπως βεβαιώνεται από τους καθ’ ύλην αρμόδιους (υπηρεσιακοί παράγοντες, ασφαλιστικοί φορείς)  δεν υπάρχει καμία απολύτως νομική πρόβλεψη για την ασφάλιση τους, και πως σε περίπτωση καταγγελίας η διαπίστωση ανασφάλιστης εργασίας επισύρει  βαρύτατο οικονομικό πρόστιμο στους εμπλεκόμενους!

Η ΔΟΕ πρέπει να απαντήσει στα ερωτήματα:

Τελικά θα υπάρχει ανασφάλιστη εργασία μέσα στο σχολείο ;

Τελικά οι γονείς θα πληρώνουν ;

Τελικά οι συνθήκες εργασίας  θα εξαθλιώνονται (στην προκειμένη περίπτωση δίπλα μας );

Τελικά επιτρέπουμε να εργάζεται ιδιώτης και μάλιστα με απαράδεκτες συνθήκες, καλύπτοντας το κενό της κρατικής στήριξης για τους μαθητές μας ;

 

Προτείνουμε να υπάρχει απόφαση της ομοσπονδίας για να αρνηθούν οι ΣΔ να συναινέσουν στην ιδιωτικοποίηση πλευρών της εκπαίδευσης με σχέδιο πρακτικού. .

 

Συνάδελφοι,

Με βάση το νόμο 3699/2008, άνοιξε  η πόρτα δια την ιδιωτικοποίηση  πλευρών της δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης ΕΝΤΟΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ, με τη σύμφωνη γνώμη του συλλόγου διδασκόντων. Ο Ν. 3699/2008 επιτρέπει την πρόσληψη ιδιωτών  εντός του σχολείου για την υποστήριξη των μαθητών με αναπηρία/ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες από πλευράς των οικογενειών.

 

Η κατάσταση με μεταγενέστερους νόμους εκτραχύνθηκε ακόμα περισσότερο, αφού η πολιτεία επέτρεψε στους γονείς που επιθυμούν, να μπορούν να προσλαμβάνουν ιδιώτες ειδικούς βοηθούς για την υποστήριξη των μαθητών/παιδιών τους, ανεξάρτητα από το αν διαθέτουν ή όχι σχετική γνωμάτευση από τα ΚΕΔΔΥ (τωρινά ΚΕΣΥ) ή τα Ιατροπαιδαγωγικά διαγνωστικά κέντρα των Δημόσιων Νοσοκομείων.

 

Με αυτόν τον τρόπο ο ιδιώτης ειδικός βοηθός  μπορεί να έρθει για τον οποιοδήποτε μαθητή στο σχολείο, αρκεί ο γονέας να υποβάλλει το σχετικό αίτημα και ο υποψήφιος εργαζόμενος να προσκομίσει τα ανάλογα έγγραφα. Το κράτος μεταφέρει την απόφαση (άρα και την ευθύνη) για την είσοδό τους στους συλλόγους διδασκόντων, χρεώνοντας στο σύλλογο διδασκόντων τις συνέπειες αυτής της επιλογής.

 

Από τότε μέχρι σήμερα με σταθερά αυξανόμενους ρυθμούς οι ιδιώτες ειδικοί βοηθοί για κάθε είδους υποστήριξη (παράλληλη στήριξη, ειδικό βοηθητικό προσωπικό, σχολικοί νοσηλευτές) αυξάνονται με γεωμετρική πρόοδο. Χαρακτηριστικά τα νούμερα της σχολικής χρονιάς 2017-2018: πρόσληψη 5556 εκπαιδευτικών για δημόσια παράλληλη στήριξη πανελλαδικά και 1396 ιδιωτών ειδικών βοηθών!!!

Οι αναντίστοιχες με τις ανάγκες προσλήψεις του υπ. παιδείας για παράλληλη στήριξη, σχολικούς νοσηλευτές και ειδικό βοηθητικό προσωπικό, η χορήγηση μειωμένων ωρών (ένας εκπαιδευτικός παράλληλης στήριξης για δύο ή τρία παιδιά που έχουν ανάγκη από πλήρη παράλληλη στήριξη και παρανόμως το ΥΠΠΕΘ τους στερεί το δικαίωμά τους αυτό), οι αδικαιολόγητες καθυστερήσεις στις προσλήψεις αναπληρωτών, ΑΛΛΑ ΚΥΡΙΩΣ Η ΑΝΥΠΑΡΞΙΑ ΜΟΝΙΜΩΝ ΔΙΟΡΙΣΜΩΝ απογείωσαν την ιδιωτικοποίηση των δομών Ειδικής Αγωγής και  οδήγησαν τους γονείς στη λύση της πρόσληψης ιδιωτών. 

Προϋπόθεση για την είσοδο στο Δημόσιο Σχολείο των ιδιωτών ειδικών βοηθών είναι η συναίνεση του συλλόγου διδασκόντων του κάθε σχολείου. Προαπαιτούμενα είναι απλά η αίτηση του γονέα προς το σχολείο, το αντίγραφο ποινικού μητρώου του υποψήφιου εργαζόμενου και το βιογραφικό του, τη στιγμή που για την πρόσληψη αναπληρωτών το υπ. Παιδείας ζητάει τον «ουρανό με τα άστρα» και διπλοτσεκάρει τα όσα οι εκπαιδευτικοί δηλώνουν ότι κατέχουν ως προσόντα, ενώ θεσπίζει προσοντολόγιο για μια θέση εργασίας αναπληρωτή.

Οι ιδιώτες ειδικοί βοηθοί μπορούν να «αυτοσχεδιάζουν» με βάση όσα οι ίδιοι (και οι οικογένειες των μαθητών) θεωρούν ότι πρέπει να προσφέρουν στο μαθητή, σε αντίθεση με τους εκπαιδευτικούς της παράλληλης στήριξης, τους σχολικούς νοσηλευτές και το ειδικό βοηθητικό προσωπικό που έχουν θεσμοθετημένο και ακριβή ρόλο εντός του σχολικού πλαισίου, είναι μέλη του συλλόγου διδασκόντων και  προσφέρουν πολυεπίπεδα στην ενίσχυση των μορφωτικών και κοινωνικών δικαιωμάτων των μαθητών, συνδιαμορφώνοντας με τους υπόλοιπους δημόσιους λειτουργούς, το εξατομικευμένο πρόγραμμα υποστήριξης των μαθητών.

Ιδιαιτέρως σοβαρό είναι επίσης το ότι οι ιδιώτες ειδικοί βοηθοί εργάζονται ανασφάλιστοι μέσα στο Δημόσιο Σχολείο. Το γεγονός αυτό εκθέτει σε σοβαρούς κινδύνους τόσο τους ίδιους τους εργαζόμενους, όσο και τη συνολική λειτουργία του δημόσιου σχολείου για ό, τι ήθελε προκύψει στο χώρο του (από ατύχημα του εργαζόμενου, μέχρι έλεγχο αρμόδιων φορέων για την ύπαρξη ανασφάλιστων εντός του σχολείου και πρόστιμα που αναφέρει η κείμενη νομοθεσία).

Η κατάσταση της εργασιακής ανομίας και της μαύρης εργασίας αναφορικά με το εργασιακό καθεστώς των συγκεκριμένων εργαζόμενων, βαίνει συνεχώς επιδεινούμενη, διότι σε πολλές περιπτώσεις αναγκάζονται να υποκύπτουν σε παράλογες απαιτήσεις των γονέων/εργοδοτών τους, ενώ με την παραμικρή διαφωνία που θα εκφράσουν στον εργοδότη γονέα ή την παραμικρή δυσκολία που θα αντιμετωπίσει ο εργοδότης (γονέας) για να τους πληρώσει, βρίσκονται χωρίς δουλειά και αποζημίωση. 

Καλούμε τους συλλόγους διδασκόντων να διεκδικήσουν εμπράκτως τη δημόσια και δωρεάν υποστήριξη (παράλληλη στήριξη, σχολικό νοσηλευτή και ειδικό βοηθητικό προσωπικό) που έχουν ανάγκη οι μαθητές μας. Να ενημερώνουν τα ΔΣ των συλλόγων τους για κάθε προσπάθεια ιδιωτικοποίησης πλευρών της δημόσιας εκπαίδευσης (συμπεριλαμβανομένων και των αιτημάτων των ιδιωτικών ειδικών βοηθών) και να ΑΝΤΙΣΤΑΘΟΥΝ σε κάθε απόπειρα να χρεωθούν οι ΣΔ αντίστοιχες στάσεις και συμπεριφορές.

 ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ χορήγηση εκπαιδευτικών παράλληλης στήριξης από το ΥΠΑΙΘ για όλες τις εγκεκριμένες από τις αρμόδιες υπηρεσίες αιτήσεις των μαθητών με πλήρες ωράριο (χωρίς να μοιράζονται σε δύο ή τρεις μαθητές), καθώς και μόνιμο ειδικό βοηθητικό προσωπικό με οργανικές θέσεις σε όλα τα σχολεία σύμφωνα με τις ανάγκες τους.

Καλούμε τους γονείς να συστρατευθούν μαζί μας στον αγώνα για τη στήριξη του Δημόσιου Σχολείου και της Ειδικής Αγωγής και εκπαίδευσης,  με γνώμονα το συμφέρον των μαθητών/ παιδιών τους. 

Καλούμε τους συλλόγους διδασκόντων  των Δημοτικών Σχολείων και Νηπιαγωγείων να μην αποδέχονται την ανασφάλιστη εργασία στο χώρο του Δημόσιου Δημοτικού Σχολείου και Νηπιαγωγείου, αναγράφοντας στο σχετικό πρακτικό τη διαφωνία τους.  

Καλούμε τη Δ. Ο. Ε. και τους Συλλόγους Εκπ/κών Π. Ε. της χώρας να επιληφθούν και να αναδείξουν το θέμα της ανασφάλιστης/ μαύρης ιδιωτικής εργασίας μέσα στο Δημόσιο Σχολείο και Νηπιαγωγείο. 

ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΑΝΑΣΦΑΛΙΣΤΗ/ΜΑΥΡΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΙ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ.

ΜΑΖΙΚΟΙ ΜΟΝΙΜΟΙ ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ και όλων των απαραιτήτων ειδικοτήτων στο χώρο του σχολείου.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Πανελλαδικές 2024: Τι σημαίνει η ήπια αύξηση του αριθμού εισακτέων που ανακοίνωσε ο Κυριάκος Πιερρακάκης

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 22 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 22/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

smartphone_apps.jpg
5 εφαρμογές επεξεργασίας φωτογραφιών για να κατεβάσεις στο smartphone σου
Δεν έχει σημασία πόσο φανατικός φωτογράφος είσαι με το κινητό σου, κάθε σου λήψη μπορεί να γίνει ακόμα καλύτερη με λίγη επεξεργασία
5 εφαρμογές επεξεργασίας φωτογραφιών για να κατεβάσεις στο smartphone σου
σχολεία
Η παιδεία στον «γύψο» της χούντας
«Στα τριάντα εννιά χρόνια από τη δικτατορία της 21ης Aπριλίου ουδείς νοήμων και λογικός άνθρωπος έχει βρεθεί να πει έναν καλό λόγο για την...
Η παιδεία στον «γύψο» της χούντας