Ν. Κεραμέως: Στηρίζουμε τον Ιωάννη Αντωνίου - Είναι ταυτισμένος με την εκπαίδευση
Κρίσιμος για το υπουργείο Παιδείας το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής - Θα ζητήσουμε την αρωγή του ΙΕΠ για τις επικείμενες μεταρρυθμίσεις

«Ο κ. Ιωάννης Αντωνίου, γνωρίζει τα προβλήματα και τις σύγχρονες προκλήσεις για την εκπαίδευση. Έχει αποδείξει ότι μπορεί να δίνει λύσεις και να δημιουργεί προοπτικές, είναι άνθρωπος των έργων, το έχει αποδείξει σε καίριες πτυχές της εκπαιδευτικής πολιτικής. Σε αυτά τα χαρακτηριστικά του κ. Ιωάννη Αντωνίου, προσβλέπουμε, ώστε με τη συνεργασία και τις προτάσεις του Ι.Ε.Π., να υλοποιήσουμε τόσο τις κεντρικές κατευθύνσεις της εκπαιδευτικής πολιτικής, για τις οποίες μας ψήφισε ο ελληνικός λαός, όσο και όλες τις απαραίτητες προσαρμογές στα τρέχοντα εκπαιδευτικά δεδομένα» τόνισε μιλώντας στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων η υπουργός Παιδείας.

Ειδικότερα, η Νίκη Κεραμέως σημείωσε τα εξής:

- Για την Κυβέρνησή μας, το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, είναι ένας πάρα πολύ κρίσιμος φορέας, ένας εξαιρετικά σημαντικός φορέας για το σχεδιασμό της εκπαιδευτικής πολιτικής. Θέλουμε το Ι.Ε.Π., να συμβάλλει με καίριο τρόπο, ώστε να πετύχουμε ένα σύνολο μεταρρυθμίσεων που καλύπτουν από την προσχολική εκπαίδευση μέχρι και το λύκειο και την πρόσβαση στα πανεπιστήμια.

- Όπως ξέρετε, έχουμε μιλήσει για μία σειρά από μεταρρυθμίσεις, στις οποίες θα ζητήσουμε την αρωγή του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, την γνώμη του και την τεκμηρίωσή του. Όπως, την ενίσχυση της προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης, την ενίσχυση των πρότυπων και πειραματικών σχολείων, σχετικά με μία μεγαλύτερη ελευθερία και αυτονομία για τα σχολεία, για μία μεγαλύτερη εμπιστοσύνη που θέλουμε να δείξουμε στους εκπαιδευτικούς για έναν αυξημένο ρόλο του διευθυντή. Ακόμα, για την ενίσχυση των λεγόμενων ήπιων και ψηφιακών δεξιοτήτων των μαθητών μας, για την εισαγωγή νέων θεματικών στο σχολείο, προκειμένου το σχολείο πέρα από τη βασική του αποστολή, που είναι να μάθει γράμματα στα παιδιά μας, επιπλέον να συμβάλλει στο να βγάζει στην κοινωνία νέους πιο σφαιρικά διαμορφωμένους.

- Ακόμα, κάτι το οποίο θα συζητήσουμε εκτενώς, με το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, θα είναι εισαγωγή νέων θεματικών, οι οποίες θα στοχεύουν ακριβώς σε αυτό, σε μία πιο σφαιρική διαμόρφωση της προσωπικότητας των νέων μας. Θεματικές όπως: Ο σεβασμός στον άλλο, η πρόληψη και προφύλαξη από φυσικές καταστροφές, ο εθελοντισμός, η επιχειρηματικότητα, η σεξουαλική αγωγή. Θέματα πολύ σημαντικά, τα οποία θεωρούμε ότι είναι απαραίτητα στο πλαίσιο μιας πιο σφαιρικής διαμόρφωσης της προσωπικότητας των μαθητών και βεβαίως, επιμόρφωση εκπαιδευτικών. Ένα πάρα πολύ σημαντικό κεφάλαιο, στο οποίο, η πολιτεία δεν έχει σταθεί όπως θα έπρεπε απέναντι στους εκπαιδευτικούς. Επιμόρφωση εκπαιδευτικών και αξιολόγηση εκπαιδευτικών με διττή στόχευση, επιβράβευση των αρίστων και κίνητρα για βελτίωση μέσω επιμόρφωσης σε όσους δεν αποδίδουν ακόμα επαρκώς.

- Σας είπα μερικούς άξονες μόνο του προγράμματος της Ν.Δ., το οποίο, σκοπεύουμε να συζητήσουμε αναλυτικά με το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής. Πιστεύω ότι μέσα από τη συνέργεια όλων των πολιτικών δυνάμεων, ανεξάρτητα από ιδεολογικές διαφορές, μπορούμε να πάμε την παιδεία μπροστά και σε αυτή την προσπάθεια είμαστε και θα είμαστε ανοιχτοί σε κάθε πρόταση, σε κάθε διάλογο, σε κάθε ιδέα και ήδη έχουμε ενεργοποιήσει τις δυνάμεις μας ακριβώς σε αυτή την κατεύθυνση.

***

- Θέλω να ξεκινήσω, απαντώντας σε κάποια σημεία που τέθηκαν εν συντομία. Είπε ο κ. Φίλης πώς είναι δυνατόν ο κ. Αντωνίου να κάνει προγραμματικές δηλώσεις. Κύριε Φίλη – φαντάζομαι ότι θα το ακούσετε αυτό εν συνεχεία, παρότι επιλέξατε να αποχωρήσετε από το διάλογο – η Κυβέρνηση έχει μιλήσει και προ των εκλογών ως Ν.Δ., ως Αξιωματική Αντιπολίτευση, όταν δημοσιοποίησε το πρόγραμμά της ήδη από το Νοέμβριο του 2018, το οποίο πρόγραμμα τηρείται. Η αρμόδια Υφυπουργός έχει μιλήσει εκτενώς στη Βουλή στις προγραμματικές δηλώσεις. Εγώ προσωπικά έχω επίσης μιλήσει εκτενώς και οι προγραμματικές δηλώσεις της Κυβέρνησης είναι ξεκάθαρες.

- Έρχομαι σε ένα σημείο και λυπάμαι πραγματικά που ο κ. Φίλης επέλεξε συνειδητά να μην ακούσει τον αντίλογο. Έκλεισε έτσι τον την πόρτα του διαλόγου. Έρχομαι σε κάτι που είπε και βλέπω ότι είναι μια συνειδητή προσπάθεια του ΣΥΡΙΖΑ να καλλιεργεί αυτά τα fake news. Μίλησε για τιμωρητική αξιολόγηση. Καμία τιμωρητική αξιολόγηση. Το έχουμε διαμηνύσει σε όλους τους τόνους και προεκλογικά και μετεκλογικά και όλη η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και ο ίδιος ο Πρωθυπουργός. Η αξιολόγηση για εμάς έχει διπλή στόχευση, πρώτον, να επιβραβεύσει τους άριστους και, δεύτερον, να δώσει κίνητρα μέσω επιμόρφωσης σε όσους δεν αποδίδουν ακόμη επαρκώς.

- Τρίτον, επιλέγει να λέει ότι θα βάλουμε εξετάσεις στα πειραματικά σχολεία. Καμία σχέση. Έχουμε μιλήσει για διακριτούς ρόλους των προτύπων σχολείων και των πειραματικών σχολείων. Στα πρότυπα σχολεία η είσοδος είναι με εξετάσεις. Στα πειραματικά σχολεία, επειδή ακριβώς δοκιμάζονται εκεί πειραματικές μέθοδοι, θεωρούμε πολύ σημαντικό το δείγμα των μαθητών να είναι ένα τυχαίο δείγμα του πληθυσμού. Για αυτόν ακριβώς το λόγο θα εισηγηθούμε στη Βουλή στα πειραματικά σχολεία οι μαθητές να επιλέγονται βάσει κλήρωσης.

- Τέλος, το θέμα της ΟΛΜΕ, καταρχήν, μου κάνει πάρα πολύ εντύπωση, διότι για άλλη μια φορά βλέπω ότι η Αξιωματική Αντιπολίτευση κάνει μια α λα καρτ επίκληση, ακόμη και συνδικαλιστικών οργανώσεων. Το λέω αυτό διότι ξαφνικά ο κ. Φίλης σήμερα μας μίλησε επισταμένως για την απόφαση και μια άποψη της ΟΛΜΕ, που είναι καθ' όλα σεβαστή, αλλά να θυμίσουμε ότι ως Υπουργός, για παράδειγμα, είχε εισηγηθεί να μην κληθούν στη Βουλή οι εκπρόσωποι της ΟΛΜΕ. Να θυμίσουμε ότι ο κ. Γαβρόγλου είχε πει ότι η ΟΛΜΕ θέλει να προετοιμάζονται οι μαθητές στο φροντιστήριο και όχι στο σχολείο. Να θυμίσουμε ότι η ΟΛΜΕ είχε προκηρύξει κινητοποιήσεις κατά των νόμων του ΣΥΡΙΖΑ. Τότε δεν τους άκουγε η Κυβέρνηση. Τώρα ξαφνικά που έβγαλε μια επιστολή, ξαφνικά κάνουν επίκληση.

- Το λέω αυτό διότι η εργαλειοποίηση των θεσμών δεν βοηθάει. Έχω εμπιστοσύνη ότι ο προτεινόμενος, ο κ. Αντωνίου, θα επιτελέσει στο ακέραιο τα καθήκοντά του προς όφελος και των μαθητών και των εκπαιδευτικών, όπως άλλωστε υπηρέτησε με συνέπεια και επαγγελματισμό τα 40 χρόνια, όπως μας είπε, της εκπαιδευτικής του καριέρας. Καταρχήν, να πω ότι πραγματικά θεωρώ λυπηρή τη στάση της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης, η οποία φαίνεται να φοβάται το διάλογο. Δεν έμεινε να ακούσει καν τις θέσεις της Κυβέρνησης. Είναι πραγματικά λυπηρό και ελπίζω να αναθεωρήσει.

- Τέλος, ο Γιάννης Αντωνίου είναι ένας άνθρωπος ο οποίος είναι αφιερωμένος στη δημόσια εκπαίδευση. Το είπε πολύ γλαφυρά ο ίδιος. Είναι ταυτισμένος με την εκπαίδευση. Είναι ένας άνθρωπος της τάξης. Έχει υπηρετήσει μέσα στην τάξη ως εκπαιδευτικός. Έχει υπηρετήσει ως διευθυντής. Έχει υπηρετήσει σε θέσεις χάραξης εκπαιδευτικής πολιτικής και γνωμοδότησης, όπως είναι το ΙΕΠ, όπως είναι η Διοικούσα Επιτροπή των Προτύπων Σχολείων και αυτό φαίνεται να γνωρίζει και ότι είναι ένας τεχνοκράτης της εκπαίδευσης.

 

 

σχετικά άρθρα

«Γιάννης Ρίτσος 1909-1990»: Βραδιά ποίησης στο Γυμνάσιο Αμυνταίου
«Γιάννης Ρίτσος 1909-1990»: Βραδιά ποίησης στο Γυμνάσιο Αμυνταίου
Το Γυμνάσιο Αμυνταίου και το Ωδείο Φλώρινας-Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας-Παράρτημα Αμυνταίου τιμούν τα 110 χρόνια από τη γέννηση του μεγάλου ποιητή
«Γιάννης Ρίτσος 1909-1990»: Βραδιά ποίησης στο Γυμνάσιο Αμυνταίου
Ξυλοδαρμός μαθητή από ακροδεξιό γονέα: Η ΕΛΑΣ αναζητά μάρτυρες
Ξυλοδαρμός μαθητή από ακροδεξιό γονέα: Η ΕΛΑΣ αναζητά μάρτυρες
«Όταν είδαμε το παιδί ήταν πεσμένο κάτω και έτρεμε. Έκλαιγε. Ήταν φοβισμένο» - Ο 11χρονος μαθητής ζει μαζί με τη μητέρα του, η οποία το μεγαλώνει...
Ξυλοδαρμός μαθητή από ακροδεξιό γονέα: Η ΕΛΑΣ αναζητά μάρτυρες
ΠΥΣΠΕ Λασιθίου: Προσδιορισμός οργανικών θέσεων ΤΕ και ενημερωτικό συνεδρίασης
ΠΥΣΠΕ Λασιθίου: Προσδιορισμός οργανικών θέσεων ΤΕ και ενημερωτικό συνεδρίασης
Ενημερωτικό για τη συνεδρίαση του ΠΥΣΠΕ Λασιθίου, των αιρετών Αλεξάκη Αλέξανδρου και Πασπαράκη Γιάννη
ΠΥΣΠΕ Λασιθίου: Προσδιορισμός οργανικών θέσεων ΤΕ και ενημερωτικό συνεδρίασης