σφραγίδα
Επιστολή του 15μελούς Μαθητικού Συμβουλίου του 1ου Πειραματικού ΓΕΛ Αθηνών σχετικά με τις ελλείψεις στο εκπαιδευτικό προσωπικό και τα προβλήματα που δημιουργούνται στη λειτουργία του σχολείου τους.

Γράφουμε αυτή την επιστολή ως το μαθητικό συμβούλιο του 1ου Πειραματικού ΓΕΛ Αθηνών με σκοπό να γνωστοποιήσουμε την κατάσταση στην οποία βρίσκεται το σχολείο μας και πολλά άλλα ανά την Ελλάδα, από την αρχή του σχολικού έτους εώς και σήμερα. Η επιστολή αυτή είναι
το τελευταίο μέσο που επιστρατεύουμε ώστε να εισακουστούν τα αιτήματά μας.
Συγκεκριμένα, συναντώνται σημαντικές ελλείψεις στο εκπαιδευτικό προσωπικό με αποτέλεσμα να δημιουργούνται προβλήματα τόσο στη λειτουργία του σχολείου, όσο και στην κάλυψη της καθορισμένης διδακτέας και εξεταστέας ύλης.
Εφόσον, λοιπόν, έχουν ήδη χαθεί δύο μήνες μαθημάτων (συμπεριλαμβανομένων αυτών των πανελλαδικώς εξεταζόμενων), απαιτούμε μία απάντηση στο ερώτημα, πώς θα καλυφθούν εγκαίρως οι χαμένες ώρες χωρίς να καταδικαστούμε εμείς και τ@ συμμαθητ@ μας που αντιμετωπίζουμε αντίστοιχες καταστάσεις.
Ως ενεργή μαθητική κοινότητα έχουμε πραγματοποιήσει τις εξής δράσεις:
1. Στάλθηκε επιστολή προς την υπουργό παιδείας εκ μέρους του 15 μελούς , με συνυπογραφή του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων και Συλλόγου Διδασκόντων, την οποία μπορείτε να διαβάσετε παρακάτω:
«Αξιότιμη Κυρία Υπουργέ, κ. Νίκη Κεραμέως
Σας απευθύνουμε αυτή την επιστολή ως το Δεκαπενταμελές Μαθητικό Συμβούλιο του 1ου Πειραματικού Λυκείου Αθηνών – «Γεννάδειο», την οποία συνυπογράφουν ο Σύλλογος Διδασκόντων και ο Σύλλογος Γονέων, προκειμένου να σας επισημάνουμε τις σοβαρές ελλείψεις σε καθηγητές που υπάρχουν στο σχολείο μας, ενάμιση μήνα μετά την έναρξη του σχολικού έτους 2019-2020. 
Ελλείψεις καθηγητών σε μαθήματα γενικής παιδείας αλλά και προσανατολισμού παραμένουν, παρά τις αντίθετες εξαγγελίες και βεβαιώσεις του Υπουργείου για πλήρωση των κενών. Σε πλήθος σχολείων στο σύνολο της χώρας αλλά και ειδικότερα σε ολόκληρη την Αθήνα (σοβαρές ελλείψεις υπάρχουν στην Α΄ Αθηνών και στην Δυτική Αθήνα με κενά που ανέρχονται στις 1.700 διδακτικές ώρες), η απαράδεκτη κατάσταση της απουσίας καθηγητών έρχεται να προστεθεί στην αύξηση της πανελλαδικά εξεταστέας ύλης, η οποία και παραμένει ακάλυπτη υπό τις παρούσες συνθήκες, και στη διαρκώς αυξανόμενη αγανάκτηση των μαθητών που βλέπουν το δικαίωμά τους στην εκπαίδευση να υποβαθμίζεται.
Ειδικότερα, τα κενά που εντοπίζονται στο 1ο Πειραματικό Λύκειο Αθηνών – «Γεννάδειο» είναι τα εξής: 9 ώρες Πολιτική Παιδεία (στην Α΄ Λυκείου), 8 ώρες Πολίτης και Δημοκρατία (στη Β΄ Λυκείου), 4 ώρες Βασικές Αρχές Κοινωνικών Επιστημών (μάθημα προσανατολισμού, Β΄ Λυκείου), 7 ώρες Κοινωνιολογία προσανατολισμού (Γ΄ Λυκείου), 7 ώρες Αρχές Οικονομικής Θεωρίας προσανατολισμού (Γ΄ Λυκείου), 6 ώρες φιλολογικά μαθήματα, 2 ώρες Γαλλικά, 2 ώρες καλλιτεχνικά, 12 ώρες Χημεία και 6 ώρες Βιολογία. 
Οι παραπάνω ελλείψεις κρίνονται απαράδεκτες στο σύνολο των μαθημάτων. 

Ειδικότερα, όμως, όσον αφορά τις 14 ώρες προσανατολισμού στη Γ΄ Λυκείου είναι σαφές πως ή στρέφετε τους μαθητές στην παραπαιδεία ή τους αναγκάζετε σε αποτυχία στις Πανελλήνιες Εξετάσεις, αφού δεν υπάρχει αρμόδιος να διδάξει τα δύο μαθήματα.
Η Διεύθυνση του σχολείου έχει ήδη προβεί στις απαραίτητες ενέργειες, δηλαδή έχει απευθυνθεί στους αρμόδιους φορείς, χωρίς να υπάρξει αλλαγή στην κατάσταση.
Σας καλούμε να αναλάβετε τις ευθύνες σας, ως αρμόδιο Υπουργείο, και να επιλύσετε το συντομότερο δυνατό τα προαναφερθέντα προβλήματα, καθώς η κατάσταση αυτή υποβαθμίζει την ποιότητα της εκπαίδευσης και δημιουργεί πλήθος προβλημάτων στους καθηγητές, μαθητές και τις οικογένειές τους. 
Με εκτίμηση, το Δεκαπενταμελές Μαθητικό Συμβούλιο του 1ου Πειραματικού Λυκείου Αθηνών – «Γεννάδειο» Συνυπογράφουν Σύλλογος Γονέων και Σύλλογος Διδασκόντων»
2. Ακολούθησαν επαναλαμβανόμενες επισκέψεις στο υπουργείο παιδείας, με σκοπό την άμεση επικοινωνία με την υπουργό, οι οποίες περιγράφονται παρακάτω:
<<Στις 30/10/2019 5μελής επιτροπή επισκέφτηκε το Υπ. Παιδείας μετά από επίσκεψη των ιδίων στις 29/10/2019. Στις 29 τ@ μαθητ@ πήγαν στο υπουργείο με σκοπό την επικοινωνία με την Κυρία Υπουργό, Νίκη Κεραμέως , λόγω των ελλείψεων σε καθηγητές που παρουσίαζε το σχολείο. Την προηγούμενη εβδομάδα είχε αποσταλλεί στο υπουργείο επιστολή για το θέμα, η οποία έμεινε αναπάντητη, ακόμη και όταν αναδημοσιεύτηκε από γνωστή εφημερίδα. Η 5μελής επιτροπή έφτασε στο υπουργείο την ώρα του επισκεπτηρίου (12:00-14:00) όπου έγινε δεκτή από την Γενική Γραμματέα Κυρία Γκίκα. η οποία με άστοχες υποδείξεις και προσπάθειες επίπληξης των μαθητών (λόγω του ότι ήρθαν με απουσίες!) έκανε το παν για να μην απαντήσει στα λογικά και δίκαια αιτήματα των μαθητών (θέλουμε καθηγητές, θέλουμε δημόσια και δωρεάν παιδεία) και να φύγει. Χωρίς καμία απάντηση μετά από συνομιλία με τους μαθητές η οποία κράτησε 5 λεπτά, αποχώρησε απροειδοποίητα από την αίθουσα. τ@ μαθητ@ έκλεισαν ραντεβού μέσω της γραμματείας με την κυρία Γκίκα για την επόμενη μέρα στις 15:00. Την επόμενη μέρα
μέσω τηλεφωνικής επικοινωνίας τ@ μαθητ@ ενημερώθηκαν στις 14:00 η ώρα (ενώ είχαν φτάσει στη Νερατζιώτισσα) πως η κ. Γκίκα δεν θα μπορέσει να παραβρεθεί στη συνάντηση λόγω της παρουσίας της στη Βουλή. τ@ μαθητ@ πήγαν στο υπουργείο με σκοπό να μιλήσουν τουλάχιστον με κάποιο εκπρόσωπο.
Στις 15:10 έγιναν δεκτοί από εκπρόσωπο του υπουργείο, τον κ. Παπακωνσταντίνου, ο οποίος θα αντικαθιστούσε την κ. Γκίκα. Ο εκπρόσωπος ανέφερε πως η κατάσταση στην οποία παρέλαβαν το υπουργείο είναι «κατάσταση διάλυσης», μίλησε για σχολεία με λιγότεορους καθηγητές από πέρσυ. Ο  εκπρόσωπος απολογήθηκε εκ μέρους του υπουργείου για την έλλειψη σε καθηγητές. Ανέφερε ότι στις επόμενες μέρες θα γίνουν μαζικές προσλήψεις, μάλιστα ορκίστηκε «στο λόγο της αντρικής του τιμής»,στ@ δύσπιστ@ μαθητ@ πως τα κενά θα καλυφθούν άμεσα. Στην ερώτηση «Τι θα γίνει με τα παιδιά της Γ’ λυκείου τα οποία έχουν χάσει το δικαίωμα της ίσης ευκαιρίας στις πανελλήνιες εξετάσεις λόγω του ότι δεν γίνονται μαθήματα προσανατολισμού εδώ και έναν μήνα» η απάντηση ήταν πως η λύση θα αποφασιστεί απο τον Σύλλογο Διδασκόντων σε συνεργασία με το 15μελές για το κάθε σχολείο ξεχωριστά ανάλογα με τις ανάγκες των μαθητών, και όταν ρωτήθηκε «τι γίνεται σε περίπτωση αδυναμίας των οργάνων να αποφανθούν μια λύση κατάλληλη για όλη την μαθητική κοινότητα» δεν δώθηκε απάντηση. Στην ερώτηση «Θεωρείτε πώς η ύλη από τις σχολικές ώρες που έχουν χαθεί μπορεί να καλυφθεί χωρίς αλλαγή του προγράμματος των μαθητών με περαιτέρω σχολικές ώρες» η απάντηση ήταν ναι. Όταν ρωτήθηκε για τα έξοδα μεταφοράς των μαθητών που χρησιμοποιούνε Μ.Μ.Μ. απάντησε πως δεν είναι ευθύνη του υπουργείου και προτάθηκε να βρεθεί λύση από τον Σύλλογο Γονέων. Τέλος όταν ζητήθηκε τοποθέτηση πάνω στο θέμα της ιδιωτικής παιδείας και της παραπαιδείας, αναφέρθηκε πως το ίδιο καλοί είναι οι καθηγητές στα ιδιωτικά και στα δημόσια, πως φροντιστήρια υπάρχουν και υπήρχαν παντού και πάντα, πως το υπουργείο τάσσεται υπέρ της δημόσιας και δωρεάν παιδείας, όταν στο θέμα ρωτήθηκε «πώς τάσσεστε υπέρ της δωρεάν παιδείας ενώ εξισώνετε το πτυχίο δημόσιου πανεπιστημίου με ιδωτικού κολεγίου» η απάντηση ήταν πως «όλος ο κόσμος έτσι λειτουργεί» και πως  «όποιος μαθητής μπορεί με όποιο τρόπο να βοηθηθεί καλά θα κάνει και θα βοηθηθεί.». Ύστερα τ@ μαθητ@ αποχώρησαν, αξίζει να σημειωθεί πως η κ. Γκίκα εμφανίστηκε για 2 λεπτά χωρίς να προβεί σε ουσιαστική επικοινωνία, και ύστερα αποχώρησε>>.
3. Ύστερα από συνελεύσεις με τους καθηγητές και τους γονείς , στάλθηκε δεύτερη επιστολή προς το υπουργείο εκ μέρους του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, την οποία σας παραθέτουμε παρακάτω:
«Κυρία Υπουργέ, κυρία Υφυπουργέ, κυρία Γενική Γραμματέα, 
Με την επιστολή αυτή δεν σκοπεύουμε να απαριθμήσουμε για μια ακόμα φορά τα κενά που παρουσιάζονται στο 1ο Πειραματικό Λύκειο Αθηνών, ή στο σύνολο των λυκείων και γυμνασίων, πειραματικών, προτύπων, γενικών, ή επαγγελματικών. Τα γνωρίζετε πολύ καλά, καθώς η πλήρωση των θέσεων των εκπαιδευτικών είναι από τις βασικές σας, εκ του νόμου, υποχρεώσεις. Άλλωστε είστε ήδη ενήμεροι/ες από πλήθος άρθρων, δημοσιεύσεων και σχετικών επιστολών από διευθύνσεις σχολείων,
συλλόγους/ενώσεις γονέων ή συμβούλια μαθητών. Με την επιστολή αυτή δηλώνουμε την αγανάκτηση και την απογοήτευσή μας για την κατάσταση που έχουν δημιουργήσει οι ελλείψεις σε καθηγητές και καθηγήτριες, αναιρώντας στην πράξη τις δηλώσεις
σας για την υπεράσπιση της δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης και της ισότητας των ευκαιριών όλων των μαθητών/τριών πολύ δε περισσότερο, τις δηλώσεις σας σχετικά με την ενίσχυση και στήριξη των πειραματικών και προτύπων σχολείων.
Με την επιστολή αυτή επίσης, δηλώνουμε την ανησυχία μας για το πώς σκοπεύετε να αναπληρώσετε τις χαμένες ώρες διδασκαλίας, αφότου θα έχει τοποθετηθεί το σύνολο των καθηγητών/τριών που λείπουν, καθώς η εξασφάλιση ισότιμης για όλους/ες και επαρκούς σε χρόνο και ποιότητα διδασκαλίας της ύλης (ιδιαίτερα δε της ύλης που εξετάζεται στις Πανελλήνιες εξετάσεις) είναι δική σας ευθύνη. 

Με την επιστολή αυτή τέλος, δηλώνουμε την πλήρη και ανεπιφύλακτη υποστήριξή μας στις ενέργειες των μαθητών και τις μαθητριών του σχολείου μας, οι οποίοι/ες διεκδικούν το αυτονόητο. Δηλώνουμε ότι θα είμαστε δίπλα τους και δίπλα σε όλον τον μαθητικό κόσμο, στους φορείς γονέων και καθηγητών/τριών και όσους/ες αγωνίζονται διεκδικώντας όλα όσα συνεπάγεται το δωρεάν δημόσιο σχολείο, ξεκινώντας από την πρόσληψη όλων των προβλεπόμενων καθηγητών και καθηγητριών.
Αναμένουμε τις ενέργειές σας, έστω και τόσο καθυστερημένα εφόσον οι μαθητές/τριες βρίσκονται πλέον σε μειονεκτική θέση έναντι άλλων και προφανώς έναντι των μαθητών/τριών ιδιωτικών σχολείων, ώστε την επόμενη Παρασκευή 08.11.2019 (όπως ρητά δηλώθηκε κατά την επίσκεψη αντιπροσωπείας του 15μελούς Μαθητικού Συμβουλίου του σχολείου μας στο Υπουργείο σας στις 30.10.2019), να έχουν δηλωθεί με βεβαιότητα στο σχολείο οι διορισμοί των εκπαιδευτικών που λείπουν, καθώς και τις μετέπειτα ενέργειές σας για την κάλυψη των χαμένων ωρών.
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ 1ου Πειραματικού Γενικού Λυκείου Αθηνών»


4. Μέρος του σχολείου συμμετείχε στην μαθητική κινητοποίηση στις 4/11, με αιτήματα το αυτονόητο:
- Την πρόσληψη εκπαιδευτικών στα σχολεία μας, είτε είναι πειραματικά, μουσικά, καλλιτεχνικά… σε όσα σχολεία είναι δημόσια, απαιτούμε δηλαδή το συνταγματικό μας δικαίωμα στη δημόσια και δωρεάν παιδεία.
- Τις προσλήψεις μόνιμων καθηγητών και όχι αναπληρωτών για να μην επαναλήφθούν «τα φετινά».
- Ένα καθολικό, βιώσιμο και εφαρμόσιμο σχέδιο του υπ. παιδείας για την κάλυψη της χαμένης ύλης.
5. Τέλος, σήμερα, 11/11 μετά από ακριβώς 2 μήνες ελλείψεων, ανεχτήκαμε αρκετά. Μετἀ απὀ γενική συνέλευση, μαθητ@ του σχολεἰου μας, παραβρέθηκαν ἐξω απὀ το υπουργεἰο διαδηλὠνοντας σιωπηλά , ενώ είχε προηγηθεί ψήφισμα με το οποίο αποφασίστηκε ομὀφωνα η κατάληψη του σχολικού χώρου.
Παρακἀτω μπορεἰτε να ενημερωθείτε πιο συγκεκριμένα από το απολογιστικό κείμενο που γράφηκε :
 

Στις 11 Νοεμβρίου του 2019, 100 περίπου μαθητ@ του σχολείου επισκέφτηκαν το Υπουργείο Παιδείας ως προσπάθεια συνενόησης με τα αρμόδια στελέχη και ως ένδειξη διαμαρτυρίας. Από το μαθητικό σώμα έγινε δεκτή μια τριμελής αντιπροσωπεία, από τρείς εκπροσώπους του Υπουργείου. Ακολούθησε συζήτηση στην οποία τέθηκαν τα εξής ζητήματα: η έλλειψη καθηγητών κατά τον τρίτο μήνα της σχολικής χρονιάς και η αναπλήρωση των χαμένων ωρών. Στο πρώτο ζήτημα μας πληροφόρησαν πως προσλήψεις έχουν, πλέον, γίνει και πως αναμένεται η παρουσίαση των καθηγητών στα σχολεία εντός ολίγων ημερών. Αναφορικά με την κάλυψη της ύλης ζητήθηκε από την αντιπροσωπεία των μαθητών να προτείνουν λύσεις. Σε αυτό οι μαθητές πρότειναν την μείωση της ύλης καθώς επίσης και την
αναπλήρωση των χαμένων ωρών. Αξίζει να σημειωθεί ότι σε αυτή την ύλη οι μαθητές καλούνται να εξεταστούν, τόσο στις προαγωγικές όσο και στις πανελλαδικές εξετάσεις. 
Η απάντηση των εκπροσώπων υπήρξε η διαβεβαίωση της μεταβίβασης του πρώτου ζητήματος σε ανώτερα στελέχη όπως και ο καθορισμός του συλλόγου διδασκόντων σε συνεργασία με το δεκαπενταμελές συμβούλιο ως υπεύθυνοι για την έυρεση τρόπου αντιμετώπισης του δεύτερου
ζητήματος. Η συνάντηση ολοκληρώθηκε με την εγγύηση τους ότι η κατάληξη θα είναι θετική. Καθ’όλη τη διάρκεια αυτού, οι υπόλοιποι παρευρησκόμενοι μαθητές πραγματοποιούσαν καθιστική διαμαρτυρία. 
Όπως είναι προφανές έχουμε εξαντλήσει όλα τα δυνατά μέσα, με σκοπό να διεκδικήσουμε τα αυτονόητα! Παρά όλες τις προσπάθειές μας , το υπ. παιδείας αναλώνεται διαρκώς στις ίδιες τετριμένες απαντήσεις χωρίς δείγμα της αρμόζουσας
σοβαρότητας. Ζητάμε λοιπόν, την υποστήριξη όλων απέναντι στην καταπάτηση των μαθητικών μας δικαιωμάτων! Είναι πια προφανές, τα αιτήματα μας δεν θα ακουστούν, περνάμε πια και με το τελευταίο και πιο ακραίο μας μέσο στην αντεπίθεση, αυτό το
κείμενο είναι μια έκκληση βοηθείας προς όλα τα ανοιχτά στόματα να ενωθούν με το δικό μας ώστε να επανακατακτήσουμε ότι μας έχει στερηθεί. Σας θέλουμε όλους εκεί αύριο 12/11 στις 11:00 στην διεύθυνση δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης α’ Αθήνας σε μια ακόμη, και ευελπιστούμε τελευταία κινητοποίηση. 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

THEODOROPOYLOS
Γιατί τον πνευματώδη κ. Τάκη Θεοδωρόπουλο τον εξοργίζουν οι δάσκαλοι που κάλεσαν την κόρη του Τσε Γκεβάρα
Η αλήθεια όμως είναι ότι η Αλέιδα Γκεβάρα μίλησε για τα παιδικά της χρόνια, αλλά και τα νεανικά του πατέρα της, περιέγραψε με συγκίνηση στους μαθητές...
Γιατί τον πνευματώδη κ. Τάκη Θεοδωρόπουλο τον εξοργίζουν οι δάσκαλοι που κάλεσαν την κόρη του Τσε Γκεβάρα