Σ. Ζαχαράκη: 'Ερχεται τρίτη φάση προσλήψεων αναπληρωτών, στις καλένδες οι 10.500 μόνιμοι διορισμοί
Επανέρχεται ο θεσμός των Προτύπων - Πειραματικών στο προηγούμενο καθεστώς | Η σημαία στους άριστους | Ψυχολόγοι στα σχολεία για το bullying

Του Νίκου Μάστορα

Ερχεται σύντομα η Γ' φάση προσλήψεων αναπληρωτών, είπε πριν από λίγο η υφυπουργός Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη σε συνέντευξή της στην τηλεόραση της ΕΡΤ1.

Ωστόσο η υφυπουργός Παιδείας ερωτηθείσα αν η κυβέρνηση σκοπεύει να προχωρήσει ή να παγώσει τις 10.500 μόνιμες προσλήψεις στη γενική εκπαίδευση που είχε εξαγγείλει η προηγούμενη κυβέρνηση, παράπεμψε ουσιαστικά στις καλένδες. Είπε ότι η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ είχε εξαγγείλει τις προσλήψεις αυτές, έχοντας όμως προϋπολογίσει 0 ευρώ για την πραγματοποίηση τους.

Κατά την κ. Ζαχαράκη, προκειμένου να γίνουν μόνιμες προσλήψεις εκπαιδευτικών θα χρειαστεί προηγουμένως να γίνει προγραμματισμός με τρεις άξονες: νέα αποτύπωση των αναγκών στα σχολεία, καταγραφή των δημογραφικών τάσεων στο εγγύς μέλλον και βέβαια, δημοσιονομικό περιθώριο. Αφού καθοριστούν οι ανάγκες, τότε θα αποφασιστεί ο αριθμός και ο τρόπος (μοριοδότηση, ΑΣΕΠ, κλπ) των μονίμων προσλήψεων.

'Οπως είναι προφανές όλα αυτά θα χρειαστούν αρκετό χρόνο, συνεπώς δεν προβλέπονται μόνιμες προσλήψεις σύντομα, παρότι η κ.Ζαχαράκη αποδέχθηκε ότι Παιδεία και Υγεία χρειάζονται προσωπικό.

Σχετικά με τα κενά στα σχολεία και τις προσλήψεις αναπληρωτών, υποστήριξε ότι η κυβέρνηση της ΝΔ κινήθηκε ταχύτατα, έβαλε απο τις 7 Ιουλίου σφιχτό χρονοδιάγραμμα στην ολοκλήρωση των υπηρεσιακών μεταβολών των εκπαιδευτικών και στις 5 Σεπτεμβρίου έγινε η μεγάλη -μεγαλύτερη απο κάθε άλλη φορά τη χαρακτήρισε- Α' φάση προσλήψεων, η Β φάση έγινε την περασμένη Παρασκευή και τώρα γίνεται εκ νέου αποτύπωση των αναγκών προκειμένου να ακολουθήσει σύντομα (χωρίς να προσδιορίσει το πότε ακριβώς) η Γ φάση.

Σχετικά με άλλα επίκαιρα εκπαιδευτικά θέματα, η υφυπουργός Παιδείας ξεκαθάρισε:

- Τέλος στην κλήρωση - η σημαία στα δημοτικά σχολεία θα επανέλθει στους «άριστους» μαθητές. Η επιστροφή της επιλογής σημαιοφόρου μέσω αριστείας, είπε, λειτουργεί και ως ηθική επιβράβευση.

-Ο θεσμός των Προτύπων και Πειραματικών σχολείων, που επίσης συνδέεται με την αριστεία και, όπως είπε, απαξιώθηκε από την προηγούμενη κυβέρνηση, επανέρχεται στο προηγούμενο καθεστώς «ώστε να συνεχίσουν την καλή δουλειά». Στόχος είναι ένα Πρότυπο-Πειραματικό στην έδρα κάθε περιφερειακής ενότητας. 

-Για τα προσφυγόπουλα στα σχολεία η κ. Ζαχαράκη είπε ότι υπήρξε μεν σημαντικό ποσοστό διαρροής επειδή σε αρκετές περιπτώσεις δεν είχαν προβλεφθεί οι μετακινήσεις από τα διάφορα camps και hot spots στα σχολεία, όμως αυτό διορθώνεται και ο συντονισμός των υπουργείων είναι καλός.

-Για το σχολικό εκφοβισμό (bullying), ανέφερε ότι συνεχίζεται η συνεργασία του υπουργείου Παιδείας με το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη και το Τμήμα Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, ενώ ενεργοποιείται το παρατηρητήριο κατά της βίας. Επίσης υποσχέθηκε να μπουν ψυχολόγοι στα σχολεία, χωρίς όμως να αναφέρει κάτι συγκεκριμένο.

 

σχετικά άρθρα

Ομοσπονδία Πανεπιστημιακών για πολυνομοσχέδιο: Δεν υπήρξε πραγματική διάθεση για διαβούλευση
Ομοσπονδία Πανεπιστημιακών για πολυνομοσχέδιο: Δεν υπήρξε πραγματική διάθεση για διαβούλευση
Η Ε.Γ. της ΠΟΣΔΕΠ, μετά την κατάθεση του νομοσχεδίου στη Βουλή, διαπιστώνει ότι δεν υπήρξε πραγματική διάθεση για διαβούλευση από την πλευρά της...
Ομοσπονδία Πανεπιστημιακών για πολυνομοσχέδιο: Δεν υπήρξε πραγματική διάθεση για διαβούλευση
Μητέρα της 14χρονης μαθήτριας που πέθανε μετά από πάρτι στη Σαντορίνη: Δεν είπαν ούτε μία συγγνώμη
Μητέρα της 14χρονης μαθήτριας που πέθανε μετά από πάρτι στη Σαντορίνη: Δεν είπαν ούτε μία συγγνώμη
Προκαλεί σοκ η υπόθεση της 14χρονης Κατερίνας από τη Σαντορίνη που τον Μάιο του 2019 πέθανε σε πάρτι συμμαθήτριάς της από υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ
Μητέρα της 14χρονης μαθήτριας που πέθανε μετά από πάρτι στη Σαντορίνη: Δεν είπαν ούτε μία συγγνώμη
Άρθρο διεθνούς συνεργασίας για τον αθλητισμό στην εποχή του κορονοϊού: Ο ρόλος των αθλητικών ψυχολόγων
Άρθρο διεθνούς συνεργασίας για τον αθλητισμό στην εποχή του κορονοϊού: Ο ρόλος των αθλητικών ψυχολόγων
Πέντε διεθνούς φήμης καθηγητές Αθλητισμού από την Ελλάδα, τον Καναδά, την Ταιβάν, τη Ν.Κορέα και το Ηνωμένο Βασίλειο αρθρογραφούν από κοινού στο...
Άρθρο διεθνούς συνεργασίας για τον αθλητισμό στην εποχή του κορονοϊού: Ο ρόλος των αθλητικών ψυχολόγων