βιβλία
Ζ ΕΛΜΕ Αθήνας

Το ΔΣ της Ζ΄ ΕΛΜΕ, συμμεριζόμενο την αγωνία  φιλολόγων και  μαθητών του προσανατολισμού Ανθρωπιστικών σπουδών, σας προωθεί το παρακάτω κείμενο που συνέταξε ομάδα καθηγητριών και καθηγητών των σχολείων της περιοχής μας, εκφράζοντας τη διαμαρτυρία μας για τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίστηκε το μάθημα της Ιστορίας Προσανατολισμού.

"Σχετικά με τις οδηγίες για τη διαχείριση διδακτέας – εξεταστέας ύλης για το μάθημα της Ιστορίας Γ΄ τάξης Ημερησίου Γενικού Λυκείου και Γ΄ και Δ΄ τάξεων Εσπερινού Γενικού Λυκείου για το σχολικό έτος 2019-20, που εστάλησαν στα γενικά λύκεια από το Υ.ΠΑΙ.Θ. με αρ. πρωτ. 144089/Δ2 / 17-9-2019, επισημαίνουμε τα παρακάτω προβλήματα:

1) Για την αξιοποίηση των ιστορικών πηγών προτείνεται ένας διαφορετικός τρόπος αξιοποίησης από αυτόν στον οποίο έχουν ασκηθεί οι μαθητές κατά τις προηγούμενες σχολικές τάξεις. Αυτός ο τρόπος θα μπορούσε ενδεχομένως να ισχύσει, εάν είχε εφαρμοστεί από την Α΄ Γυμνασίου το Πρόγραμμα Σπουδών για την Ιστορία για το Γυμνάσιο και Α΄ Λυκείου, το οποίο προτάθηκε από το ΙΕΠ τον Οκτώβριο του 2018 και το οποίο ποτέ δεν εφαρμόστηκε. Υποθέτουμε ότι το πρόγραμμα σπουδών για την Ιστορία της Β΄ Λυκείου, το οποίο, αν υπήρξε, δεν δημοσιοποιήθηκε, πιθανόν να περιλάμβανε όλο αυτό το θεωρητικό πλαίσιο, το οποίο ζητείται για τη διδασκαλία και την εξέταση του μαθήματος κατά τη φετινή Γ΄ Λυκείου.

2) Παραμένει το ίδιο σχολικό εγχειρίδιο με διεύρυνση της ύλης. Δεν έχουν εκπονηθεί και σταλεί στα σχολεία φάκελοι για το μάθημα της Ιστορίας, όπως συνέβη με τη Γλώσσα- Λογοτεχνία της Γ΄ και τα Αρχαία της Γ΄, οι οποίοι ενδεχομένως να παρείχαν υλικό προκειμένου να αξιοποιηθούν οι πηγές με τον νέο τρόπο.

3) Οι δύο από τις τρεις δικτυακές διευθύνσεις που προτείνονται στις οδηγίες δεν παρέχουν υλικό αξιοποιήσιμο – δεν υφίσταται καν η μία από αυτές.

4) Η ένταξη των δευτερογενών ιστορικών πηγών σε ιστορικές σχολές, όπως και ο έλεγχος της αξιοπιστίας των πηγών κ. ά., θεωρούμε ότι υπερβαίνουν κατά πολύ το επίπεδο των μαθητών της Γ΄ Λυκείου.

Προτείνουμε:

Για αυτήν τη σχολική χρονιά να παραμείνει ο τρόπος διδασκαλίας και εξέτασης της Ιστορίας που ίσχυε τα προηγούμενα χρόνια.

Εάν το Υ.ΠΑΙ.Θ. επιμείνει στις οδηγίες, θα πρέπει το συντομότερο δυνατόν (εντός των προσεχών ημερών, επειδή αγωνιούν διδάσκοντες και διδασκόμενοι) να αποστείλει στα σχολεία όλο εκείνο το θεωρητικό υλικό που χρειάζονται οι συνάδελφοι προκειμένου να διδάξουν επαρκώς το μάθημα. Για να μην παίζουν κάποιοι παιχνίδια στην πλάτη των μαθητών, ζητάμε σαφείς απαντήσεις από την ηγεσία του ΙΕΠ και του Υπουργείου: Να σταλεί φάκελος μαθήματος και αν δεν είναι έτοιμος, να αποσυρθούν οι οδηγίες."

 

Για το Διοικητικό Συμβούλιο

Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ                Η Γ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

Μαρρέ Γιώτα                     Κυριακού Κλαίρη   

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Σχολεία: Αλλάζουν οι ώρες αποχώρησης των μαθητών

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 24 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 24/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

αφρικανικη
Η αφρικανική σκόνη ήρθε για να… μείνει: Οι λόγοι που εμφανίζεται συχνότερα – Τι εξηγεί καθηγητής του ΑΠΘ
Το φαινόμενο δεν είναι καινούργιο στη χώρα μας, όμως τα στοιχεία δείχνουν πως η παρουσία της αφρικανικής σκόνης τα τελευταία χρόνια είναι πιο έντονη
Η αφρικανική σκόνη ήρθε για να… μείνει: Οι λόγοι που εμφανίζεται συχνότερα – Τι εξηγεί καθηγητής του ΑΠΘ