βιβλία
Ζ ΕΛΜΕ Αθήνας

Το ΔΣ της Ζ΄ ΕΛΜΕ, συμμεριζόμενο την αγωνία  φιλολόγων και  μαθητών του προσανατολισμού Ανθρωπιστικών σπουδών, σας προωθεί το παρακάτω κείμενο που συνέταξε ομάδα καθηγητριών και καθηγητών των σχολείων της περιοχής μας, εκφράζοντας τη διαμαρτυρία μας για τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίστηκε το μάθημα της Ιστορίας Προσανατολισμού.

"Σχετικά με τις οδηγίες για τη διαχείριση διδακτέας – εξεταστέας ύλης για το μάθημα της Ιστορίας Γ΄ τάξης Ημερησίου Γενικού Λυκείου και Γ΄ και Δ΄ τάξεων Εσπερινού Γενικού Λυκείου για το σχολικό έτος 2019-20, που εστάλησαν στα γενικά λύκεια από το Υ.ΠΑΙ.Θ. με αρ. πρωτ. 144089/Δ2 / 17-9-2019, επισημαίνουμε τα παρακάτω προβλήματα:

1) Για την αξιοποίηση των ιστορικών πηγών προτείνεται ένας διαφορετικός τρόπος αξιοποίησης από αυτόν στον οποίο έχουν ασκηθεί οι μαθητές κατά τις προηγούμενες σχολικές τάξεις. Αυτός ο τρόπος θα μπορούσε ενδεχομένως να ισχύσει, εάν είχε εφαρμοστεί από την Α΄ Γυμνασίου το Πρόγραμμα Σπουδών για την Ιστορία για το Γυμνάσιο και Α΄ Λυκείου, το οποίο προτάθηκε από το ΙΕΠ τον Οκτώβριο του 2018 και το οποίο ποτέ δεν εφαρμόστηκε. Υποθέτουμε ότι το πρόγραμμα σπουδών για την Ιστορία της Β΄ Λυκείου, το οποίο, αν υπήρξε, δεν δημοσιοποιήθηκε, πιθανόν να περιλάμβανε όλο αυτό το θεωρητικό πλαίσιο, το οποίο ζητείται για τη διδασκαλία και την εξέταση του μαθήματος κατά τη φετινή Γ΄ Λυκείου.

2) Παραμένει το ίδιο σχολικό εγχειρίδιο με διεύρυνση της ύλης. Δεν έχουν εκπονηθεί και σταλεί στα σχολεία φάκελοι για το μάθημα της Ιστορίας, όπως συνέβη με τη Γλώσσα- Λογοτεχνία της Γ΄ και τα Αρχαία της Γ΄, οι οποίοι ενδεχομένως να παρείχαν υλικό προκειμένου να αξιοποιηθούν οι πηγές με τον νέο τρόπο.

3) Οι δύο από τις τρεις δικτυακές διευθύνσεις που προτείνονται στις οδηγίες δεν παρέχουν υλικό αξιοποιήσιμο – δεν υφίσταται καν η μία από αυτές.

4) Η ένταξη των δευτερογενών ιστορικών πηγών σε ιστορικές σχολές, όπως και ο έλεγχος της αξιοπιστίας των πηγών κ. ά., θεωρούμε ότι υπερβαίνουν κατά πολύ το επίπεδο των μαθητών της Γ΄ Λυκείου.

Προτείνουμε:

Για αυτήν τη σχολική χρονιά να παραμείνει ο τρόπος διδασκαλίας και εξέτασης της Ιστορίας που ίσχυε τα προηγούμενα χρόνια.

Εάν το Υ.ΠΑΙ.Θ. επιμείνει στις οδηγίες, θα πρέπει το συντομότερο δυνατόν (εντός των προσεχών ημερών, επειδή αγωνιούν διδάσκοντες και διδασκόμενοι) να αποστείλει στα σχολεία όλο εκείνο το θεωρητικό υλικό που χρειάζονται οι συνάδελφοι προκειμένου να διδάξουν επαρκώς το μάθημα. Για να μην παίζουν κάποιοι παιχνίδια στην πλάτη των μαθητών, ζητάμε σαφείς απαντήσεις από την ηγεσία του ΙΕΠ και του Υπουργείου: Να σταλεί φάκελος μαθήματος και αν δεν είναι έτοιμος, να αποσυρθούν οι οδηγίες."

 

Για το Διοικητικό Συμβούλιο

Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ                Η Γ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

Μαρρέ Γιώτα                     Κυριακού Κλαίρη   

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Νέο Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ - Πιστοποιηθείτε άμεσα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 27/8

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

οκτα
Η Ελλάδα βυθίζεται σε ένα εργασιακό καθεστώς εξουθένωσης - Η 13ωρη εργασία γίνεται «κανονικότητα»
Πλέον, η ίδια η πολιτεία ανοίγει τον δρόμο ώστε ένας εργοδότης να έχει εργαζόμενους εγκλωβισμένους για 13 ώρες συνεχόμενα
Η Ελλάδα βυθίζεται σε ένα εργασιακό καθεστώς εξουθένωσης - Η 13ωρη εργασία γίνεται «κανονικότητα»
Σοφία Ζαχαράκη
Προβληματισμοί του Υπουργείου Παιδείας «για την υπερβαθμολόγηση μαθητών Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου»
Το Υπουργείο Παιδείας αναθέτει στην ΑΔΙΠΠΔΕ μελέτη για την υπερβαθμολόγηση και την αναβάθμιση των κριτηρίων προαγωγής και αποφοίτησης μαθητών...
Προβληματισμοί του Υπουργείου Παιδείας «για την υπερβαθμολόγηση μαθητών Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου»
ΑΔΕΔΥ: Απεργία στο Δημόσιο
Νέο Πειθαρχικό: Σήμερα η μεγάλη απεργία - Ποιοι συμμετέχουν στην κινητοποίηση
Σε απεργιακό κλοιό το Δημόσιο – Πανελλαδική κινητοποίηση αύριο με φόντο το νέο Πειθαρχικό Δίκαιο
Νέο Πειθαρχικό: Σήμερα η μεγάλη απεργία - Ποιοι συμμετέχουν στην κινητοποίηση
εκπαιδευτικός
Ο αφόρητος οικονομικός γολγοθάς των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών: Μισθός για ένα 15νθήμερο, φτώχεια... και δανεικά!
Αν δεν φροντίσουμε εκείνους που κρατούν το σχολείο όρθιο, πώς θα φροντίσουν εκείνοι το μέλλον των παιδιών μας;
Ο αφόρητος οικονομικός γολγοθάς των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών: Μισθός για ένα 15νθήμερο, φτώχεια... και δανεικά!