Thumbnail
Γράφει ο Νεκτάριος Κορδής

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι

   Η νέα κυβέρνηση της Ν.Δ., που προέκυψε από τις εκλογές της 7ης Ιουλίου, απέδειξε τους δύο μήνες της διακυβέρνησής της, πως αποτελεί ένα συνονθύλευμα νεοφιλελεύθερων, τεχνοκρατικών  και ακροδεξιών στελεχών που έχουν σκοπό να πλήξουν βάναυσα τα εργασιακά, ατομικά και ανθρώπινα δικαιώματα και παράλληλα να συρρικνώσουν τα δημόσια κοινωνικά αγαθά (Παιδεία, Υγεία, Κοινωνική Ασφάλιση κ.ά.). Σ’ αυτό το πρώτο διάστημα η κυβέρνηση κατήργησε το «βάσιμο» λόγο για την αιτιολόγηση απολύσεων εργαζομένων από την εργοδοσία, θέλει να φιμώσει το συνδικαλιστικό κίνημα μέσα από σχετικό νόμο που ετοιμάζεται, επιβάλει την αύξηση των τιμολογίων της ΔΕΗ, οδηγεί στον αποκλεισμό της πρόσβασης στη δημόσια υγεία σε ανασφάλιστους πολίτες και πρόσφυγες, δείχνοντας την «ετοιμότητά» της για τις επιθέσεις που ετοιμάζει απέναντι στους εργαζόμενους και την ελληνική κοινωνία.

   Παράλληλα, η καταστρατήγηση του ΑΣΕΠ με απευθείας διορισμό, την οποία κατήγγειλε η ΑΔΕΔΥ, η τοποθέτηση επικεφαλής στην ΕΥΠ που δεν διαθέτει καν τα τυπικά προσόντα για διορισμό στο δημόσιο ως Π.Ε., η επιλογή της Διοίκησης της ΕΡΤ και στη συνέχεια η προκήρυξη των αντίστοιχων θέσεων, η εξαγγελία για μείωση του έκτακτου προσωπικού του Δημοσίου κατά 9000, η υπερσυγκέντρωση εξουσιών στο Μ. Μαξίμου με διπλασιασμό σε αριθμό και αμοιβή μετακλητών υπαλλήλων, αποτυπώνουν ξεκάθαρα πως το «επιτελικό» κράτος της κυβέρνησης της Ν.Δ. μεταφράζεται σ’ ένα αυταρχικό κομματικό κράτος παλιάς κοπής. 

   Στο πεδίο της Εκπαίδευσης η πολιτική της κυβέρνησης δείχνει ξεκάθαρα πως θα επιδιώξει ν’ αποδομήσει τον δημόσιο χαρακτήρα της, στοχεύοντας στη συρρίκνωση του Δημόσιου Σχολείου, στη μείωση του εκπαιδευτικού προσωπικού και στην επαναφορά της αξιολόγησης-χειραγώγησης μέσα από την επαναφορά πρόθυμων στελεχών για να την εφαρμόσουν. Από τις πρώτες κιόλας μέρες η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας:

  • Ξεκαθάρισε πως δεν θα γίνουν στο άμεσο μέλλον οι 10.500 μόνιμοι διορισμοί στη Γενική Αγωγή, παρά τις τεράστιες εκπαιδευτικές ανάγκες. Επίσης κωλυσιεργεί επικίνδυνα αναφορικά με τους 4.500 διορισμούς ειδικής αγωγής (μη κατανομή θέσεων ανά κλάδο και ειδικότητα, μη σύσταση οργανικών στα τμήματα ένταξης)
  • Ανέστειλε την εφαρμογή της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης σε δεκατρείς δήμους.
  • Δήλωσε πως θα ετοιμαστεί νέος νόμος για την αξιολόγηση των σχολείων και των εκπαιδευτικών προφανώς στη λογική του νεοφιλελεύθερου δόγματος με την κατηγοριοποίηση των σχολικών μονάδων, με αυτόνομο διοικητικά και οικονομικά σχολείο, με διευθυντή «μάνατζερ» και όχι παιδαγωγικό καθοδηγητή και την αυθαίρετη ποσοτική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών με όρους ανταγωνισμού, ασφυκτικού ελέγχου και τιμωρητικής προοπτικής. Μέσα στα πλαίσια αυτά η σταδιακή διάλυση των δομών στήριξης του εκπαιδευτικού έργου, σημαίνει ουσιαστικά την επαναφορά της λογικής  του «παντογνώστη» σχολικού συμβούλου και συνεπώς την σκληρή ατομική αξιολόγηση που γνωρίσαμε με το  ΠΔ 152/13
  • Παράλληλα έχουμε επαναφορά ενός σκληρού εξετασιοκεντρικού  συστήματος με Τράπεζα Θεμάτων καθώς και επαναθεσμοθέτηση του Εθνικού Απολυτήριου για πρόσβαση στην τριτοβάθμια, με συνυπολογισμό της βαθμολογίας και των τριών τάξεων του Λυκείου, καθορισμό ελάχιστης βάσης εισαγωγής στην τριτοβάθμια το 10 και μείωση του αριθμού των εισακτέων.
  • Κατήργησε το πανεπιστημιακό άσυλο μεθοδεύοντας την πλήρη απαξίωση του δημόσιου πανεπιστήμιου, την αλλοίωση του ρόλου τους ως Πανεπιστήμια, με απώτερο σκοπό την μετατροπή τους σε Ιδρύματα επαγγελματικών σχολών που θα λειτουργούν υπό ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια, όπως η αγορά επιτάσσει.
  • Όσον αφορά στην Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση, ακολουθείται σχεδιασμός υποβάθμισής της, καθώς κατά τις πρώτες κιόλας ημέρες της διακυβέρνησης της ΝΔ, το Τμήμα Μαθητείας των ΕΠΑΛ μεταφέρθηκε από τη Γενική Διεύθυνση Α/θμιας και Β/θμιας εκπαίδευσης στη Νέα Γενική Γραμματεία Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Δια Βίου Μάθησης (ΠΔ 84/19), σηματοδοτώντας την απομάκρυνση της μαθητείας των αποφοίτων ΕΠΑΛ από τα ίδια τα ΕΠΑΛ και παραδίδοντας τον θεσμό της μαθητείας στο κεφάλαιο και τους εργοδότες. Τον ίδιο προσανατολισμό έχει και η ίδρυση πρότυπων ΕΠΑΛ με «ενεργό τον ρόλο των κοινωνικών εταίρων». Επίσης προέβη σε κατάργηση των ΚΕΕ, αιφνιδιάζοντας 1.500 απόφοιτους των ΕΠΑΛ
  • Απαξίωσε την εκπαίδευση των προσφύγων αφού εξήγγειλε ότι  δικαίωμα στην εκπαίδευση στο δημόσιο σχολείο θα έχουν μόνο οι πρόσφυγες που έχουν πάρει άσυλο οι οποίοι είναι ένα πολύ μικρό ποσοστό σε σχέση με το σύνολο των προσφύγων που υπάρχουν στη χώρα, κάτι που αναμένεται να οδηγήσει σε μείωση του αριθμού των προσφυγοπαίδων στο σχολείο και αναπληρωτών εκπαιδευτικών που εργάζονται στο θεσμό. Παράλληλα σε μια προσπάθεια περαιτέρω υποβάθμισης της εκπαίδευσης προσφύγων στη χώρα προχώρησε σε μείωση του αριθμού των ΣΕΠ με το πρόσχημα της μείωσης του αριθμού των αποσπάσεων την ίδια στιγμή που ο αριθμός αποσπασμένων εκπαιδευτικών είναι μεγαλύτερος αθροιστικά σε σχέση με άλλες χρονιές. Τέλος στην διαδικασία των αποσπάσεων των ΣΕΠ αγνόησε πλήρως την κείμενη νομοθεσία (ν.4547), τα κριτήρια της προκήρυξης των αποσπάσεων και τις προτάσεις των Περιφερειακών Υπηρεσιακών Συμβουλίων. Έτσι προχώρησε σε απόσπαση συναδέλφων χωρίς τα  προσόντα που  προβλέπονται και επιλέγοντας να μην στελεχώσει καθόλου με ΣΕΠ Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης τη ΔΔΕ Δυτικής Θεσσαλονίκης -με 700 μαθητές την προηγούμενη χρονιά- και δομές της Κεντρικής Μακεδονίας και της Θεσσαλίας που δέχονται και φιλοξενούν μεγάλο μέρος των προσφύγων. Παράλληλα υπάρχει έλλειψη σχεδιασμού για τη λειτουργία και τη στελέχωση των σχολικών μονάδων των σωφρονιστικών καταστημάτων.
  • Απομάκρυνε την Έρευνα & Τεχνολογία από την Ανώτατη Εκπαίδευση, μεταφέροντας όλες τις αρμοδιότητες στο Υπ. Ανάπτυξης και Επενδύσεων, αποσυνδέοντας τον ακαδημαϊκό και δημόσιο χαρακτήρα της έρευνας.

   Όλα τα παραπάνω φανερώνουν πως η κυβέρνηση της ΝΔ υλοποιεί σε όλα τα επίπεδα μια βαθιά συντηρητική και νεοφιλελεύθερη πολιτική. Είναι προφανές ότι εισερχόμαστε σε μια νέα φάση όπου η πολιτική κατεύθυνση στα εργασιακά δικαιώματα και στους νευραλγικούς πυλώνες του κοινωνικού κράτους, όπως της Παιδείας, θα είναι επιθετική και αντιδραστική από την πλευρά της κυβέρνησης. Συνεπώς η δική μας ευθύνη είναι η άμεση κινητοποίηση του κλάδου και η συνεχής του εγρήγορση ώστε να αντιπαλέψουμε σε όλα τα μέτωπα τις πολιτικές λιτότητας, τις πολιτικές που θα επιδιώξουν τη συρρίκνωση και ιδιωτικοποίηση του Δημόσιου Σχολείου και τις προσπάθειες συντηρητικοποίησης της κοινωνίας. Σε κάθε περίπτωση υπερασπιζόμαστε τις κατακτήσεις και τα δικαιώματά μας μέσα σε ένα 14χρονο δημόσιο ποιοτικό δωρεάν σχολείο για όλα τα παιδιά με όλους τους εκπαιδευτικούς!

5/9/2019

Νεκτάριος Κορδής/ [email protected]

Αιρετό μέλος του ΚΥΣΔΕ με τις ΣΥΝΕΚ/

ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

zaxaraki.jpg
Ζαχαράκη: Το νέο σχέδιο της Κυβέρνησης απαγορεύει τα social media σε παιδιά κάτω των 15 ετών
«Η Ελλάδα δεν θα πάει σε ένα μοντέλο ολικής απαγόρευσης αλλά θα εστιάσει στο μοντέλο του αυστηρού γονεϊκού ελέγχου»
Ζαχαράκη: Το νέο σχέδιο της Κυβέρνησης απαγορεύει τα social media σε παιδιά κάτω των 15 ετών
πιερρακακης στον αντεννα
Πιερρακάκης: Ερχεται μάθημα στο σχολείο για το πως να διαχειρίζονται τα παιδιά τον εαυτό τους στο διαδίκτυο
Ερωτηθείς αν υπάρχουν σκέψεις για απαγόρευση των social media σε παιδιά ηλικίας μέχρι 15-16 ετών, είπε ότι το θέμα της σχέσης των παιδιών με το...
Πιερρακάκης: Ερχεται μάθημα στο σχολείο για το πως να διαχειρίζονται τα παιδιά τον εαυτό τους στο διαδίκτυο