Β. Διγαλάκης: Οι άμεσες ενέργειες του Υπουργείου Παιδείας
Η γενική κατεύθυνση της νέας πολιτικής του υπουργείου Παιδείας είναι να δοθεί μεγαλύτερη ελευθερία και αυτονομία στα σχολεία και στα Πανεπιστήμια.

Η νέα ηγεσία του υπουργείου Παιδείας έχει ως μεσο-μακροπρόθεσμους στόχους την κατάργηση του ασύλου, τη παράταση στην υποβολή των μηχανογραφικών, προκειμένου να διαπιστωθεί αν όλα τα νέα τμήματα θα είναι σε θέση να λειτουργήσουν απρόσκοπτα το Σεπτέμβριο και την ανάκληση της απόφασης για σύσταση της Επιτροπής που θα μελετούσε τα προγράμματα σπουδών της νέας Νομικής Πάτρας.

Η γενική κατεύθυνση της νέας πολιτικής του Υπουργείου Παιδείας είναι να δοθεί μεγαλύτερη ελευθερία και αυτονομία στα σχολεία και στα Πανεπιστήμια.

Αυτά ήταν, κυρίως, τα θέματα που συζήτησε η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας με τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη κατά τη διάρκεια της επίσκεψής του στο υπουργείο.
Αναλυτικά:

Ώς άμεση δράση θεωρείτε το άνοιγμα των σχολείων με κατάλληλη στελέχωση και διδακτικό υλικό, η διενέργεια των 4.500 προσλήψεων στην ειδική αγωγή, η επίλυση προβλημάτων όσον αφορά την πρακτική εφαρμογή της δίχρονης προσχολικής αγωγής.

Ως προς το εξεταστικό σύστημα, αυτό δεν θα αλλάξει, όπως ισχύει σήμερα, στους βασικούς του άξονες, αλλά το Υπουργείο θα προχωρήσει άμεσα σε βελτιωτικές κινήσεις που στόχο θα έχουν να διορθώσουν στρεβλώσεις του, όπως η εξεταστέα ύλη.

Η δήλωση της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκης Κεραμέως:

“Είναι πολύ μεγάλη η τιμή που ο Πρωθυπουργός είναι σήμερα μαζί μας στο Υπουργείο Παιδείας & Θρησκευμάτων και είναι ακόμα μεγαλύτερη τιμή γιατί, Κύριε Πρωθυπουργέ, αν δεν κάνω λάθος, είναι η πρώτη επίσκεψη που κάνετε σε Υπουργείο, και θέλω να πιστεύω ότι αυτό συμβολίζει και τη μεγάλη σημασία και βαρύτητα, που δίνει, πλέον, η Κυβέρνηση στα θέματα Παιδείας.
Είχαμε μία διεξοδική συζήτηση για τα θέματα που αφορούν στην εκπαίδευση εν ευρεία έννοια, και αποφασίστηκαν μερικές άμεσες ενέργειες, θα σας αναφέρω κάποιες απ’ αυτές. Πρώτα απ΄ όλα σχετικά με την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση συζητήσαμε το ζήτημα του ανοίγματος των σχολείων. Δρομολογούνται ήδη όλες οι ενέργειες προκειμένου να ανοίξουν τα σχολεία κανονικά στην ώρα τους, και ό,τι αυτό σημαίνει σε βιβλία, και ό,τι αυτό σημαίνει σε ανθρώπινο δυναμικό. Συνεπώς όλα ήδη δρομολογούνται.
Δεύτερον, προχωράνε κανονικά οι προσλήψεις των 4.500 εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής και έχουμε ήδη κάνει επαφές και με το ΑΣΕΠ προκειμένου η διαδικασία να προχωρήσει όσο πιο γρήγορα γίνεται.
Τρίτον, συζητήσαμε το ζήτημα της δίχρονης Προσχολικής Αγωγής. Όπως είναι γνωστό είμαστε υπέρ της δίχρονης Προσχολικής Αγωγής, πλην όμως πρέπει να βεβαιωθούμε ότι υπάρχουν και οι απαραίτητες δομές και το απαραίτητο ανθρώπινο δυναμικό για να προωθηθεί αυτή η αλλαγή. Θα προβούμε σε όποιες ενέργειες είναι απαραίτητες με γνώμονα το να μην μείνει κανένα παιδί εκτός οποιασδήποτε δομής.
Εξεταστικό σύστημα: όπως έχουμε ήδη ανακοινώσει, δεν θέλουμε να αιφνιδιάσουμε κανέναν. Η αλήθεια είναι πως οι μαθητές δεν χρωστούν κάτι, επειδή αλλάζουν οι Κυβερνήσεις. Συνεπώς, δεν θα αλλάξει το εξεταστικό σύστημα, όπως ισχύει σήμερα, στους βασικούς του άξονες, συνεπώς τα παιδιά τα οποία εισάγονται τώρα στη Γ’ Λυκείου, θα εξεταστούν στο σύστημα το οποίο ψηφίστηκε από την προηγούμενη Κυβέρνηση, πλην όμως θα προβούμε άμεσα σε βελτιωτικές κινήσεις που στόχο θα έχουν να διορθώσουν στρεβλώσεις του εξεταστικού συστήματος και ειδικά θα προβούμε σε ένα εξορθολογισμό της ύλης, η κάλυψη της οποίας δεν είναι εφικτή αυτή τη στιγμή.
Όσον αφορά στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, στο πρώτο Νομοσχέδιο που θα έρθει προς ψήφιση στη Βουλή θα υπάρχει ρύθμιση για την κατάργηση του ασύλου. Έχουμε ήδη ξεκινήσει διαβουλεύσεις, με εμπλεκόμενους φορείς. Χτες συναντήθηκε η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας με το Προεδρείο της Συνόδου των Πρυτάνεων και με την ΠΟΣΔΕΠ, προκειμένου να συζητήσουμε τις παραμέτρους της νέας ρύθμισης. Η νέα αυτή ρύθμιση θα περιλαμβάνεται στο πρώτο Νομοσχέδιο που θα έρθει προς ψήφιση στη Βουλή στις 23 Ιουλίου μετά την παροχή ψήφου εμπιστοσύνης στη νέα Κυβέρνηση.

Όσον αφορά στα Μηχανογραφικά των οποίων η προθεσμία λήγει προσεχώς θα δοθεί μικρή παράταση στην υποβολή τους, προκειμένου ακριβώς να διαπιστώσουμε όσον αφορά στα νέα Τμήματα, αν υπάρχουν οποιεσδήποτε αδυναμίες σχετικά με τη λειτουργία των νέων Τμημάτων, είτε σε ανθρώπινο δυναμικό είτε σε υποδομές. Θα δοθεί λοιπόν, μία παράταση.
Επίσης, μετά από αναλυτική συζήτηση με τον Πρωθυπουργό, όπως ξέρετε, ήταν και προεκλογική δέσμευση, να μην προχωρήσει η ίδρυση τέταρτης Νομικής στην Πάτρα. Συνεπώς, σήμερα, θα ανακληθεί η απόφαση της προηγούμενης Κυβέρνησης για σύσταση της Επιτροπής που θα μελετούσε τα προγράμματα σπουδών της νέας Νομικής Πάτρας, θα εκδοθεί λοιπόν, υπουργική απόφαση βάσει της οποίας θα ανακληθεί η επιτροπή αυτή. Διευκρινίζουμε ότι δεν είναι θέμα Πάτρας. Θα μπορούσε η νέα Νομική να έχει εγκριθεί οπουδήποτε. Είναι θέμα τέταρτης Νομικής. Η χώρα μας έχει χιλιάδες ανέργους δικηγόρους και ένα βασικό μέλημα της Κυβέρνησής μας είναι να γεφυρώσει το χάσμα που υπάρχει σήμερα μεταξύ, αφενός εκπαίδευσης και αφετέρου πραγματικών αναγκών της αγοράς εργασίας. Ξεκάθαρα, λοιπόν, σας λέω ότι δεν είναι θέμα Πάτρας, θα μπορούσε να ήταν στην Κρήτη, στη Ρόδο, δεν έχει σημασία, είναι ζήτημα ότι δεν χρειάζεται η χώρα μας τέταρτη Νομική.
Επίσης συζητήσαμε κάποιους άλλους στόχους πιο μακροπρόθεσμους όσον αφορά την πολιτική του Υπουργείου Παιδείας. Μέσα στο επόμενο διάστημα θα ψηφιστεί νέο θεσμικό πλαίσιο για την Τριτοβάθμια εκπαίδευση, όπως επίσης και νέο θεσμικό πλαίσιο για την Πρωτοβάθμια και τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Αν μπορούσα να πω κύριε Πρόεδρε, μία γενική κατεύθυνση για τα νέα θεσμικά πλαίσια ότι ο στόχος μας είναι να δώσουμε μεγαλύτερη ελευθερία, μεγαλύτερη αυτονομία και στα σχολεία και στα Πανεπιστήμια. Αν κάτι, νομίζω πως χαρακτηρίζει τις πρώτες κινήσεις της Κυβέρνησης όσον αφορά στα θέματα της Παιδείας, είναι ότι θέλουμε να απεμπολήσουμε αρμοδιότητες από πάνω μας και εξουσίες και να τις δώσουμε εκεί που ανήκουν, στο φυσικό τους χώρο.
Ευχαριστούμε πάρα πολύ κύριε Πρόεδρε για την τιμή να είστε σήμερα μαζί μας, καθώς και για τον συμβολισμό, η πρώτη επίσκεψή σας να είναι στο Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων.”

best of network

σχετικά άρθρα