Λ. Γρηγοράκος: Να καταργηθεί ο νόμος Γαβρόγλου για τις προσλήψεις, να προκηρυχθεί νέος διαγωνισμός του ΑΣΕΠ
Οι θέσεις του Κινήματος Αλλαγής για την Παιδεία, όπως τις παρουσιάζει στο alfavita.gr o Λεωνίδας Γρηγοράκος, βουλευτής Λακωνίας και Υπεύθυνος Κοινοβουλευτικού Τομέα Παιδείας ΔΗΣΥ

Υπέρ της κατάργησης του ν. Γαβρόγλου για τις προσλήψεις εκπαιδευτικών και υπέρ της προκήρυξης νέου διαγωνισμού ΑΣΕΠ τάσσεται μιλώντας στο alfavita.gr ο βουλευτής Λακωνίας και Υπεύθυνος Κοινοβουλευτικού Τομέα Παιδείας ΔΗΣΥ, Λεωνίδας Γρηγοράκος, προτείνοντας ένα νέο σύστημα  διορισμών και προσλήψεων από ενιαίους πίνακες βάση αντικειμενικών κριτηρίων. 

Μεταξύ των βασικών προτάσεων του ΚΙΝΑΛ περιλαμβάνεται η ενίσχυση του ολοήμερου σχολείου, η θεσμοθέτηση Εθνικού Απολυτήριου με τη χρήση Τράπεζας Θεμάτων και η αναδιοργάνωση της μαθητείας στα ΕΠΑΛ και ανάπτυξη ειδικοτήτων με προτεραιότητα στις ειδικότητες της ναυτιλίας και του τουρισμού. Για την Ανώτατη Εκπαίδευση μιλά για την ανάγκη επαναφοράς του διακριτού ρόλου της τεχνολογικής εκπαίδευσης, τον επανασχεδιασμό συνολικά του κατακερματισμένου ακαδημαϊκού χάρτη και τη οικονομική στήριξη των οικογενειών με παιδιά φοιτητές.

Ακολουθεί το άρθρο του Λεωνίδα Γρηγοράκου:

Μέσα από δύο κεντρικούς άξονες δράσης, το Κίνημα Αλλαγής καταθέτει το στρατηγικό σχέδιό του για την αντιμετώπιση των χρόνιων παθογενειών στον ευαίσθητο χώρο της Παιδείας. Το κίνημα διαθέτει σημαντικά αποθέματα εμπειρίας και γνώσης, τα οποία προκύπτουν από το σχεδιασμό και τις μεταρρυθμίσεις που έχει εφαρμόσει στην Παιδεία. 

Οι βασικές προτάσεις του Κινήματος Αλλαγής αναλυτικά:

1. Στήριξη της Δημόσια Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

Ενίσχυση του Ολοήμερου Σχολείου. Πλήρη εφαρμογή της ολοήμερης λειτουργίας και ενίσχυση των δομών και του προσωπικού στην Προσχολική Εκπαίδευση. Πολυδύναμα νηπιαγωγεία. Σταδιακή υλοποίηση της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής. Επαναφορά του Ολοήμερου Σχολείου με Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα στο Δημοτικό Σχολείο. Λειτουργία του πρωινού προγράμματος  έως τις 2.00 μμ. Επαναφορά του  θεσμού του Δασκάλου -  Υπεύθυνου ολοημέρου.  Καθιέρωση διευρυμένου ωραρίου και  στα Γυμνάσια με τη δημιουργία και λειτουργία ομίλων εκπαίδευσης. Πιστοποίηση της Αγγλικής Γλώσσας και Πληροφορικής  με το Απολυτήριο της Γ΄ Γυμνασίου.

Θεσμοθέτηση του Εθνικού απολυτηρίου. Τριετές Λύκειο (Γενικό και Τεχνικό) το οποίο παρέχει Εθνικό Απολυτήριο, με χρήση της Τράπεζας Θεμάτων και το οποίο αποτελεί προϋπόθεση εισαγωγής για τα Ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα.

Προτεραιότητα στην Δευτεροβάθμια Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση, η οποία διαδραματίζει κρίσιμο ρόλο για την  ανάπτυξη σε όλες  τις  Ευρωπαϊκές χώρες.  Αναδιοργάνωση του 4ου έτους – Μαθητεία (επίπεδο 5). Τάξη μαθητείας για όλους τους τομείς και ειδικότητες των ΕΠΑΛ. Ανάπτυξη ειδικοτήτων σε συνεργασία με την τοπική οικονομία. Προτεραιότητα δίνεται στις ειδικότητες της ναυτιλίας και του τουρισμού. Συνεργασία με τον Δημόσιο και ιδιωτικό τομέα. Αύξηση της αμοιβής των μαθητευόμενων  στο ύψος των αποδοχών του κατώτατου μισθού. Καθιέρωση συγκεκριμένου ποσοστού (10%) για τους μαθητές των ΕΠΑ.Λ., για την εισαγωγή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και χωρίς να εξαιρούνται του ποσοστού αυτού  οι σχολές Ενόπλων Δυνάμεων και Σωμάτων Ασφαλείας. Προγράμματα σπουδών συμβατά με τα εθνικά πρότυπα «επαγγελματικών περιγραμμάτων» και προσαρμογή των προγραμμάτων σπουδών στο ευρωπαϊκό σύστημα μεταφοράς πιστωτικών μονάδων.

Ενίσχυση των υποστηρικτικών δομών και προγραμμάτων, όπως ενισχυτική διδασκαλία, πρόσθετη διδακτική στήριξη, ΖΕΠ (Ζώνες Εκπαιδευτικών Προτεραιοτήτων). Στήριξη όλων των μαθητών και μαθητριών που υστερούν ή προέρχονται από ευάλωτες κοινωνικά και οικονομικά ομάδες. Τα άτομα με αναπηρίες δεν αποκλείονται από το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας. Έμφαση και ιδιαίτερη προσοχή στην πρώιμη ανίχνευση δυσκολιών σε παιδιά προσχολικής ηλικίας. Ενίσχυση των δομών Ειδικής Αγωγής με  τη δημιουργία Τμημάτων Ένταξης σε όλα τα Νηπιαγωγεία, Δημοτικά και Γυμνάσια.

Κατάργηση του ν. Γαβρόγλου για τις προσλήψεις των εκπαιδευτικών. Λέμε ΟΧΙ στο κλειστό επάγγελμα του εκπαιδευτικού που καταδικάζει τους νέους πτυχιούχους. Διορισμοί και προσλήψεις από ενιαίους πίνακες με βάση αντικειμενικά κριτήρια (βαθμολογία από διαγωνισμό ΑΣΕΠ, προσμέτρηση όλης της διδακτικής προϋπηρεσίας, ακαδημαϊκοί τίτλοι και κοινωνικά κριτήρια). Οι Ακαδημαϊκοί τίτλοι και τα κοινωνικά κριτήρια δεν πρέπει να ακυρώνουν τα υπόλοιπα κριτήρια. Άμεση προκήρυξη νέου διαγωνισμού του ΑΣΕΠ.

2. Ανασυγκρότηση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης

Ενιαίος χώρος Ανώτατης Εκπαίδευσης και Έρευνας με ισχυρούς εκπαιδευτικούς πόλους ανά περιφέρεια και επαναφορά του διακριτού ρόλου της τεχνολογικής εκπαίδευσης. Χάραξη Εθνικής Πολιτικής για την Εκπαίδευση και την Έρευνα μέσω της εκπόνησης ενός Εθνικού Οδικού Χάρτη. Επανασχεδιασμός και αναδιάρθρωση συνολικά του κατακερματισμένου (γεωγραφικά και ακαδημαϊκά) χάρτη της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Χωροταξική αναδιάρθρωση της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης με τη δημιουργία ισχυρών εκπαιδευτικών πόλων ανά περιφέρεια (και όχι ένα Τμήμα σε κάθε πόλη).  Επαναφορά και ενδυνάμωση του διακριτού ρόλου της τεχνολογικής εκπαίδευσης. Συγκέντρωση όλων των Ερευνητικών Κέντρων κάτω από την εποπτεία της Γενικής Γραμματείας Έρευνας και Τεχνολογίας (ΓΓΕΤ). Δημιουργία συνθηκών για την προσέλκυση και την επιστροφή των νέων ερευνητών.

Θεσμοθέτηση μέτρων οικονομικής ενίσχυσης οικογενειών με παιδιά φοιτητές. Να σταματήσει και το φαινόμενο των μεταγραφών. Υποτροφίες, επιδότηση ενοικίου, έκπτωση φορολογίας, αύξηση του αφορολόγητου για γονείς φοιτητών, εκσυγχρονισμός των υπαρχόντων  και κατασκευή νέων  εστιών, χρήση πιστωτικών καρτών εκπαίδευσης ή εκπαιδευτικών κουπονιών ώστε να βοηθηθούν οι οικογένειες με παιδιά φοιτητές. 

Διαβάστε Επίσης:

Εκτοξεύεται η ζήτηση για το ετήσιο σεμινάριο του Παν.Αιγαίου στη Σχολική Ψυχολογία

googlenews4
Ακολουθήστε το alfavita.gr στο GOOGLE NEWS 
viber67
Ακολουθήστε το alfavita.gr στο VIBER

 

σχετικά άρθρα

Συνεχίζεται ο εμπαιγμός του υπ. Εργασίας απέναντι στους οδηγούς των σχολικών λεωφορείων
Συνεχίζεται ο εμπαιγμός του υπ. Εργασίας απέναντι στους οδηγούς των σχολικών λεωφορείων
Ανακοίνωση του Συλλόγου Εργαζομένων στην Ιδιωτική Εκπαίδευση ν. Αττικής «Ο Βύρων»
Συνεχίζεται ο εμπαιγμός του υπ. Εργασίας απέναντι στους οδηγούς των σχολικών λεωφορείων
Η. Μόσιαλος: Δεν αντέχουμε νέο lockdown - Θα πρέπει να μάθουμε να ζούμε με τον κορονοϊό
Η. Μόσιαλος: Δεν αντέχουμε νέο lockdown - Θα πρέπει να μάθουμε να ζούμε με τον κορονοϊό
«Τώρα δεν χρειάζεται πανικός αλλά σχέδιο για να μην έχουμε δεύτερο κύμα, προσεκτική ανάλυση των δεδομένων και διεπιστημονική προσέγγιση της...
Η. Μόσιαλος: Δεν αντέχουμε νέο lockdown - Θα πρέπει να μάθουμε να ζούμε με τον κορονοϊό