Ευθύμης Λέκκας: Να χαράξουμε νέα πορεία στο ΕΚΠΑ
Η ανατροπή της «αδιέξοδης και καταστροφικής εκπαιδευτικής πολιτικής» που επιχείρησε να εφαρμόσει η απερχόμενη πρυτανική αρχή είναι για τον Ευθύμιο Λέκκα, υποψήφιο πρύτανη, καθηγητή και πρόεδρο Τμήματος Γεωλογίας και Γεωπεριβάλλοντος, το διακύβευμα των πρυτανικών εκλογών στο ΕΚΠΑ.

Θέτει ως στόχο τη  μετατροπή του Πανεπιστημίου Αθηνών σε ένα διεθνές ίδρυμα σπουδών υψηλού επιπέδου και πόλο προσέλκυσης φοιτητών από όλο τον κόσμο, το οποίο να ανταποκρίνεται στις ανάγκες τις σύγχρονης εποχής και της αγοράς εργασίας. Υποστηρίζει επίσης ότι το εγχείρημα των ενοποιήσεων δημιουργεί ένα πεδίο ασαφούς λογικής και σύγχυσης, εκτιμώντας ότι η αναμόχλευση των τριτοβάθμιων Ιδρυμάτων έχει χαοτικές συνέπειες στο χώρο της Ανώτατης Εκπαίδευσης.

Συνέντευξη στη Χρύσα Βαϊνανίδη για το alfavita.gr

1. Ποιο είναι το διακύβευμα των φετινών πρυτανικών εκλογών στο ΕΚΠΑ σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια;
 
Η απερχόμενη Πρυτανική Αρχή εκποίησε το Πανεπιστήμιο Αθηνών έναντι μια νέας πρυτανικής θητείας, κατά την οποία φιλοδοξεί μάταια να εφαρμόσει μιαν αδιέξοδη, καταστροφική εκπαιδευτική πολιτική βασιζόμενη στην ιδεοληψία και στην οπισθοδρόμηση.  Η κατάλυση της αυτοδιοίκησης του πανεπιστημίου με την πλήρη αποδοχή των επιταγών του Υπουργείου  με αντάλλαγμα την παράταση της θητείας και τη δυνατότητα μιας νέας, η υποβάθμιση της λειτουργίας της Συγκλήτου και μείζονα θέματα, όπως η ενσωμάτωση των ΤΕΙ και κατανομή νέων θέσεων ΔΕΠ, δεν συζητήθηκαν ποτέ. Επιπλέον, η κατάρρευση του ΕΛΚΕ με την πλήρη αποδοχή του τραγικού Θεσμικού Πλαισίου και τις δυσλειτουργίες που αυτό επέφερε, η πλήρης αποδοχή ενός δύσκαμπτου, χρονοβόρου και ακατανόητου ‘’επανασχεδιασμού’’ Μεταπτυχιακών Σπουδών που επέφερε ασφυξία στην εκπαιδευτική διαδικασία και την οικονομική διαχείριση, η αποτυχία σε θέματα ασφαλείας, προάσπισης του Ασύλου και παράλληλα ανοχή σε «συλλογικότητες» και τέλος η εμπλοκή εξωθεσμικών παραγόντων σε όλο το φάσμα της διοίκησης, της εκπαίδευσης και της έρευνας είναι μερικά από τα γεγονότα που καθιστούν τις φετινές πρυτανικές εκλογές ως κομβικές για το μέλλον του ΕΚΠΑ. Το διακύβευμα των εκλογών αυτών είναι η ανατροπή όλων των παραπάνω, ώστε να οδηγηθεί το Πανεπιστήμιο μπροστά.

2. Ποια πιστεύετε ότι είναι η μεγαλύτερη πρόκληση που αντιμετωπίζει σήμερα το ΕΚΠΑ;  

Ως νέα πρυτανική αρχή, χαράζουμε νέα πορεία. Δημιουργούμε σύγχρονα, ανταγωνιστικά προγράμματα σπουδών με χρήση τεχνολογιών αιχμής, ανταποκρινόμενα στις κοινωνικές, οικονομικές ανάγκες και στην αγορά εργασίας. Ενισχύουμε υφιστάμενα Διεθνή Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών και ιδρύουμε νέα σε κρίσιμους τομείς και με καινοτόμες εκπαιδευτικές διαδικασίες, ιδιαίτερα στους τομείς όπου η Ελλάδα, ο Ελληνικός Πολιτισμός, το γεωδυναμικό και το φυσικό περιβάλλον χαρακτηρίζονται από μοναδικότητα. Ιδρύουμε παραρτήματα σε κομβικές περιοχές του Ελληνικού χώρου, σε συνεργασία με τους τοπικούς φορείς και ενισχύουμε εναλλακτικές μορφές εκπαίδευσης απευθυνόμενοι όχι μόνο στον Ελληνικό χώρο, αλλά και στον Διεθνή. Στόχος μας είναι να μετατρέψουμε το Πανεπιστήμιο Αθηνών σε ένα διεθνές ίδρυμα σπουδών υψηλού επιπέδου, Προπτυχιακού και Μεταπτυχιακού, και σε πόλο προσέλκυσης φοιτητών από όλο τον κόσμο. Θέλουμε ένα Πανεπιστήμιο με Διεθνή ρόλο, όπως υπαγορεύει η πολιτιστική μας κληρονομιά.

3. Ποια η γνώμη σας για το νέο ακαδημαϊκό χάρτη που διαμορφώνεται στην Ανώτατη Εκπαίδευση;

Ο εγκλωβισμός χιλιάδων μαθητών σε ένα ανεπανάληπτο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ, η κατάργηση της Τεχνικής Εκπαίδευσης, η δημιουργία νέων Πανεπιστημιακών Τμημάτων σε υπερκορεσμένους επαγγελματικούς χώρους (π.χ. Νομική Πάτρας, Γεωλογία Καβάλας) και νέων τμημάτων που προέρχονται από την συγχώνευση ΑΕΙ και ΤΕΙ χωρίς καμία αντιστοίχιση με την αγορά εργασίας, η δημιουργία δεκάδων Ινστιτούτων Εκπαιδευτικής Έρευνας και Ανάπτυξης και η ίδρυση νέων Πανεπιστημίων συνθέτουν ένα πρωτόγνωρο πεδίο ασαφούς λογικής και γενικής σύγχυσης στο χώρο της Παιδείας.  Η αναμόχλευση των τριτοβάθμιων Ιδρυμάτων έχει χαοτικές συνέπειες, με πλέον αντιπροσωπευτικό παράδειγμα την ιλαροτραγική περίπτωση της Κοζάνης, η οποία φιλοξενεί 3 διαφορετικά Ανώτατα Ιδρύματα. Το ειδικό βάρος της πολιτιστικής μας κληρονομιάς καθιστά την Παιδεία για την Ελλάδα εθνικό κεφάλαιο και ως τέτοιο θα πρέπει να προστατεύεται, να συντηρείται και να προβάλλεται διεθνώς

Διαβάστε Επίσης:
 

ΑΣΕΠ: Tο ΚΟΡΥΦΑΙΟ Σεμινάριο στην ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ με ανοικτές αιτήσεις

 

Παν.Αιγαίου: Έκπτωση σε σεμινάρια Σχολική Ψυχολογίας ή Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης

 

ΒΡΕΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΓΙΑ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΜΕΣΑ ΣΕ ΛΙΓΕΣ ΗΜΕΡΕΣ

 

 

 

σχετικά άρθρα

Επαναληπτικές πανελλαδικές 2020: Σήμερα ανακοινώνονται οι βαθμολογίες των υποψηφίων
Επαναληπτικές πανελλαδικές 2020: Σήμερα ανακοινώνονται οι βαθμολογίες των υποψηφίων
Όλοι οι υποψήφιοι των Επαναληπτικών Πανελλαδικών Εξετάσεων των ΓΕΛ θα μπορούν να βρίσκουν τη βαθμολογία τους στην ιστοσελίδα του υπουργείου Παιδείας
Επαναληπτικές πανελλαδικές 2020: Σήμερα ανακοινώνονται οι βαθμολογίες των υποψηφίων
Διευθυντές Εκπαίδευσης Τρικάλων: «Οι μαθητές/τριες πιο ασφαλείς στα σχολεία παρά εκτός αυτών»
Διευθυντές Εκπαίδευσης Τρικάλων: «Οι μαθητές/τριες πιο ασφαλείς στα σχολεία παρά εκτός αυτών»
Σαφές μήνυμα για την ασφάλεια των μαθητών και μαθητριών των Τρικάλων εντός των διδακτηρίων, ήταν το αποτέλεσμα της ευρείας συνάντησης στο Δημαρχείο...
Διευθυντές Εκπαίδευσης Τρικάλων: «Οι μαθητές/τριες πιο ασφαλείς στα σχολεία παρά εκτός αυτών»
Καλαμάτα: Κλοπές και καταστροφές σε συγκρότημα των ΕΠΑΛ (Φωτογραφίες)
Καλαμάτα: Κλοπές και καταστροφές σε συγκρότημα των ΕΠΑΛ (Φωτογραφίες)
Το κύμα καταλήψεων φαίνεται να εκμεταλλεύτηκαν κάποιοι εξωσχολικοί και έτσι στο σχολικό συγκρότημα της οδού Κρήτης σημειώθηκαν καταστροφές και κλοπές...
Καλαμάτα: Κλοπές και καταστροφές σε συγκρότημα των ΕΠΑΛ (Φωτογραφίες)