«Η ένταση δεν δικαιολογείται, γιατί το νομοσχέδιο ήταν και στη διαβούλευση και οι συζητήσεις επί της ουσίας αυτών των ρυθμίσεων γίνονται τα τελευταία δύο χρόνια», δήλωσε ο υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Κώστας Γαβρόγλου στον ραδιοφωνικό σταθμό του Αθηναϊκού Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων «Πρακτορείο 104,9 FM» για το κλίμα αντιπαράθεσης που επικράτησε χθες κατά την πρώτη συνεδρίαση της Διαρκούς Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής για το πολυνομοσχέδιο «Συνέργειες Πανεπιστημίων και ΤΕΙ, πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, πειραματικά σχολεία, Γενικά Αρχεία του Κράτους και λοιπές διατάξεις».
Ο κ. Γαβρόγλου διερωτήθηκε αν το αίτημα της ΝΔ για απόσυρση του νομοσχεδίου κρύβει έλλειψη θέσεων και τόνισε πως «η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση δεν είναι ένα μοντέλο, το οποίο γενικά το περιφέρει κανείς, αλλά εντοπίζει διάφορα προβλήματα που πάει να τα λύσει».
Ο υπουργός χαρακτήρισε ακατανόητη τη σύγκληση έκτακτης συνόδου των πρυτάνεων για το νομοσχέδιο, ενώ σε ό,τι αφορά τις ενστάσεις που διατυπώνονται από τα Ιδρύματα για την αύξηση μέσα από τις συνέργιες ΑΕΙ-ΤΕΙ των Τμημάτων Μηχανικών, που θεραπεύουν επιστημονικές περιοχές ήδη κορεσμένες, γνωστοποίησε ότι «θα κάνουμε μία πρόταση να παγώσουμε τον αριθμό των εισακτέων στα σημερινά επίπεδα και να μην υπάρχει αύξηση, όπως υπάρχει τα τελευταία τριάντα χρόνια».
Σχετικά με την ώρα έναρξης των μαθημάτων στα σχολεία από τη νέα σχολική χρονιά διευκρίνισε ότι «ακόμη δε μας έχει παραδοθεί το πόρισμα» και «μόλις μας παραδοθεί θα αρχίσουμε να το μελετάμε, για να πάρουμε τις αντίστοιχες αποφάσεις».
Προανήγγειλε, τέλος, ότι τις επόμενες μέρες «μέσα στο πλαίσιο του τριετούς προγραμματισμού, που νομικά τώρα προβλέπεται» θα κατοχυρωθεί η προκήρυξη και των 10.500 μόνιμων διορισμών εκπαιδευτικών, που έχουν εξαγγελθεί για το 2020 και το 2021.
«Κάνουμε δημόσιο διάλογο επί δύο χρόνια»
Κληθείς να σχολιάσει τις ενστάσεις της αντιπολίτευσης επί της διαδικασίας συζήτησης του νομοσχεδίου, ο κ. Γαβρόγλου απάντησε: «Επί δύο χρόνια τα συζητάμε. Μας κατηγορούν λέγοντας ότι αυτό που φέραμε έχει αλλαγές σε σχέση με αυτό που είχαμε προτείνει πριν από δύο χρόνια. Αλίμονο αν δεν είχε. Κάνουμε έναν διάλογο δημόσιο επί δύο χρόνια -εμείς κάνουμε διάλογο για να ακούμε, δεν κάνουμε διάλογο για να λέμε μόνο- ενσωματώσαμε αρκετές αλλαγές που βγήκαν μέσα από το διάλογο και θεωρούμε ότι είναι πάρα πολύ ώριμη πρόταση, να τοποθετηθεί κανείς τώρα».
«Χθες παρακαλούσα τους συναδέλφους να μου πουν ποια κατά τη γνώμη τους είναι τα σοβαρά προβλήματα για το Λύκειο. Τους προκαλούσα να μου πουν, αν είμαστε μία χώρα που έχει Γ' Λυκείου ή υπάρχει μία γενική "υποκρισία" από όλους μας, ότι έχουμε Γ' Λυκείου "στα χαρτιά", πηγαίνουν τα παιδιά, ακυρώνονται οι εκπαιδευτικοί -διότι με αυτήν την πίεση που έχουν τα παιδιά δεν έχουν μυαλό ούτε να ακούσουν τα μαθήματα, ούτε να μπορούν να συζητήσουν επί της ουσίας- επιστρέφουν σπίτι και θεωρούμε αυτό ότι είναι μία μορφωτική διαδικασία. Είναι δυνατόν να ανεχτούμε ως κοινωνία αυτή την κατάσταση; Γιατί λοιπόν δεν τοποθετούνται όσοι βγάζουν αυτούς τους πύρινους λόγους επί της ουσίας; Ας βγάζουν και πύρινους λόγους, αλλά δεν θα έπρεπε και να τοποθετούνται επί της ουσίας;», ανέφερε.
Για τις δομικές αλλαγές στην εκπαίδευση που προτείνει το νομοσχέδιο ο κ. Γαβρόγλου διευκρίνισε: «Αυτό που έχουμε εντοπίσει εμείς είναι τρία προβλήματα: Το πρώτο αφορά την ανυπαρξία της Γ' λυκείου -νομίζω με τόσο δραματικό τρόπο δεν το είχαμε ποτέ άλλοτε στη χώρα μας- και αυτό σαν καρκίνωμα τώρα "τρώει" και τη Β' Λυκείου. Το δεύτερο είναι ένα σύστημα εισαγωγής στα πανεπιστήμια, το οποίο δεν εξαντλεί μόνο τον κόσμο, αλλά τον οδηγεί να μαθαίνει τεχνικές εισαγωγής στα πανεπιστήμια χωρίς να τον μορφώνει. Και το τρίτο ότι τα δύο ισότιμα σκέλη της ανώτατης εκπαίδευσης -διότι και τα ΤΕΙ είναι ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα- πρέπει να τα δει κανείς ενιαία σε ένα πλαίσιο νέας αρχιτεκτονικής της ανώτατης εκπαίδευσης».
«Τέλος σε μία εμφύλια διαμάχη 36 ετών»
Σε ό,τι αφορά τις αντιδράσεις των πολυτεχνικών σχολών για τα νέα τμήματα Μηχανικών που δημιουργούνται και την έκτακτη Σύνοδο των Πρυτάνεων με αφορμή τη συζήτηση του νομοσχεδίου, ο υπουργός σχολίασε ότι «ο πρόεδρος -ακατανόητα για εμένα- συγκαλεί έκτακτη σύνοδο» καθώς «από τον Σεπτέμβριο του 2017 [...] ήταν να γίνει μία επιτροπή για να συζητάμε από κοινού το θέμα του μέλλοντος των Πανεπιστημίων, η Σύνοδος δεν συγκρότησε καμία επιτροπή».
«Για τα Πολυτεχνεία, επί 36 συναπτά έτη υπάρχει ένας "κρυφός εμφύλιος" στη χώρα μας. Αυτός είναι ανάμεσα στους αποφοίτους των πενταετών τμημάτων των πολυτεχνείων και των τετραετών τμημάτων των ΤΕΙ --είναι αμφότεροι μηχανικοί. Οι απόφοιτοι των τετραετών τμημάτων δεν έχουν κανένα επαγγελματικό δικαίωμα. Υπάρχει μία παθογένεια, ότι σε Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα και τώρα στα Πανεπιστήμιά μας υπάρχουν και πενταετή τμήματα και τετραετή, που και τα δύο βγάζουν μηχανικούς», είπε και εξήγησε πως μέσα από τις διατάξεις του νομοσχεδίου προβλέπεται «μία διαδικασία ακαδημαϊκή, με την οποία τα τετραετή μπορούν να γίνουν πενταετή και έχουμε και μία διαδικασία, στην οποία εμπλέκονται και τα Πολυτεχνεία και τα Τεχνικά Επιμελητήρια, ώστε το πενταετές να μπορεί να αποκτήσει επαγγελματικά δικαιώματα».
«Μπορεί να παγώσει ο αριθμός των εισακτέων στα Τμήματα Μηχανικών»
Σχετικά με τις προοπτικές απασχόλησης των μελλοντικών αποφοίτων των Τμημάτων Μηχανικών παρατήρησε: «Μα μέχρι τώρα έβγαιναν μηχανικοί. Αυτούς τους μηχανικούς τους κοροϊδεύαμε, τους λέγαμε "μπες εσύ σε ένα τμήμα τετραετές και στο τέλος δεν θα σου δώσω επαγγελματικά δικαιώματα". Με όλα τα κόμματα μέχρι τώρα να τους κοροϊδεύουν και να τους λένε, "μην ανησυχείς, εμείς θα λύσουμε το επαγγελματικό σου πρόβλημα"... Και δεν το κάνανε... Εμείς για πρώτη φορά το κάνουμε. Ας βγουν, λοιπόν, οι συνάδελφοι οι οποίοι αντιδρούν σε αυτό και να πουν, "κλείσε αυτά τα Τμήματα, γιατί έχουμε πολλούς μηχανικούς"».
«Επειδή προτείνουμε αυτή τη διαδικασία, που κανένας δεν αμφισβητεί -η αντίδραση είναι ότι θα υπάρχουν πολλοί μηχανικοί, που και τώρα υπάρχουν- λέμε, αφού όλοι συμφωνούμε στη διαδικασία και του ακαδημαϊκού και του επαγγελματικού, να καθήσουμε σε ένα τραπέζι και εμείς εγγυόμαστε ότι θα κάνουμε μία πρόταση να παγώσουμε τον αριθμό των εισακτέων στα σημερινά επίπεδα και να μην υπάρχει αύξηση, όπως υπάρχει τα τελευταία τριάντα χρόνια», διευκρίνισε.
«Δίνουμε οργανικές θέσεις στα πειραματικά»
Αναφορικά με τις διατάξεις του νομοσχεδίου για τα πειραματικά σχολεία ο κ. Γαβρόγλου απέρριψε τις αιτιάσεις της αντιπολίτευσης ότι επιχειρείται υποβάθμισή τους, εξηγώντας: «Με νόμους των προηγούμενων κυβερνήσεων, εάν πήγαινε εκπαιδευτικός σε πειραματικό, που είναι μετά από μία διαδικασία κρίσης-αξιολόγησης, και ήθελε, όταν ολοκληρωθεί η θητεία του, να γυρίσει πίσω, δεν είχε πού να γυρίσει [...] Ποιος θα έλθει στα πειραματικά, όταν το εργασιακό καθεστώς είναι αυτό; Αυτό είναι κάμωμα της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ. Εμείς δίνουμε οργανικές θέσεις στα ίδια τα πειραματικά».
«Μετά το πόρισμα της Επιτροπής οι αποφάσεις για το πρώτο κουδούνι»
Ερωτηθείς για την ώρα έναρξης των μαθημάτων στα σχολεία από τη νέα σχολική χρονιά ο υπουργός απάντησε: «Χθες η Επιτροπή -μια επιστημονική επιτροπή από καθηγητές και ανθρώπους που έχουν μελετήσει πολύ βαθιά το θέμα- κάλεσε το προεδρείο της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας και το προεδρείο του συνδικαλιστικού οργάνου των καθηγητών Μέσης Εκπαίδευσης. Τους κάλεσε, για να πάρει τη γνώμη τους, για να τους ενημερώσει, ώστε να συμπεριλάβει στα πορίσματα και τον δικό τους προβληματισμό. Ακόμη δεν μας έχει παραδοθεί το πόρισμα. Μόλις μας παραδοθεί, θα αρχίσουμε να το μελετάμε, για να πάρουμε τις αντίστοιχες αποφάσεις. Ας αφήσουμε λοιπόν μια επιστημονική συλλογικότητα να κάνει τη δουλειά της και με βάση τα πορίσματα να δούμε τι θα κάνουμε».
«Θα προκηρυχθούν οι 10.500 προσλήψεις εκπαιδευτικών για το 2020-21»
Σε ό,τι αφορά τις εξαγγελθείσες προσλήψεις μόνιμων εκπαιδευτικών ο κ. Γαβρόγλου γνωστοποίησε: «Αυτές τις ημέρες -πραγματικά σε λίγες μέρες- προκηρύσσεται κανονικά από το ΑΣΕΠ, η πρόσληψη των 4.500 ειδικής αγωγής -των προϋπολογισμένων για το 2019. Είχαμε διάφορα προβλήματα γραφειοκρατικά, τα ξεπεράσαμε και προκηρύσσονται. Αμέσως μετά θα προκηρυχθούν οι 10.500 (σ.σ. εξαγγελθείσες προσλήψεις για το 2020 και 2021), μέσα στο πλαίσιο του τριετούς προγραμματισμού, που νομικά τώρα προβλέπεται. Άρα, θα προκηρύξουμε και αυτές τις θέσεις και όλες αυτές οι “Κασσάνδρες”, που λέγανε ότι όλα αυτά τα κάνουμε για να κοροϊδεύουμε τον κόσμο, θα βγουν τραγικά διαψευσμένες».
ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΕΠΙΣΗΣ ΣΤΟ ALFAVITA.GR
Μόρια αναπληρωτών: Μοριοδοτούμενο Εξ αποστάσεως ECDL - Πιστοποίηση γνώσεων χειρισμού Η/Υ
Νέα τμήματα στο 400 ωρών εξ αποστάσεως σεμινάριο "Οργάνωση και Διοίκηση της Εκπαίδευσης"
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη