Τα προβλήματα δεν έχουν τελειωμό για τα σχολεία των Μεσοβουνίων της Κεφαλονιάς
Τα σχολεία της περιοχής της Ερίσσου έπαψαν να χαρακτηρίζονται δυσπρόσιτα και αυτό δημιουργεί προβλήματα.

Τα σχολεία στην περιοχή της Ερίσσου στην Κεφαλονιά φαίνεται πως γιγαντώθηκαν από τη στιγμή που καταργήθηκαν από το χαρακτηρισμό τους ως δυσπρόσιτα.

Τα σχολεία στα Μεσοβούνια της Ερίσσου, σύμφωνα με το alfavita.gr, ενώ εμφανίζουν αύξηση του μαθητικού πληθυσμού οι εγκαταστάσεις τους είναι εδώ και χρόνια ακατάλληλες, ανεπαρκείς και ανασφαλείς.

Αυτό καταγγέλλουν οι εκπαιδευτικοί της ΕΛΜΕ Κεφαλονιάς Ιθάκης και απαιτούν να βρεθούν λύσεις.

Διαβάστε την ανακοίνωση της ΕΛΜΕ ΚΙ που έφτασε στο alfavita.gr και ζητούν να μην εγκαταλείψουν τους μαθητές οι υπεύθυνοι.

Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕΚΙ συμπαραστέκεται και χαιρετίζει την κινητοποίηση μαθητών, εκπαιδευτικών και γονέων για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα σχολεία της περιοχής της Ερίσσου και στις δύο βαθμίδες της εκπαίδευσης.

Απαιτεί εδώ και τώρα:

  • Να επαναχαρακτηριστούν τα σχολεία της περιοχής ως δυσπρόσιτα
  • Να κατασκευαστεί νέο σχολικό συγκρότημα για το Γυμνάσιο- Λύκειο Μεσοβουνίων και για το λόγο αυτό να εξευρεθεί οικόπεδο, καθώς και να καλυφθούν όλες οι  ανάγκες που υπάρχουν σε εγκαταστάσεις στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση .
  • Να καλυφθούν αμέσως τώρα όλα τα κενά που υπάρχουν ακόμη και τρεις μήνες μετά την έναρξη των μαθημάτων και στις δύο βαθμίδες στα σχολεία της περιοχής. 
  • Να επιλυθούν τώρα όλα τα προβλήματα για την ασφαλή απρόσκοπτη και δωρεάν μεταφορά όλων των μαθητών, από και προς τα σχολεία της περιοχής.

Από την πλευρά του Δ.Σ. της ΕΛΜΕ-ΚΙ έκανε όλο το προηγούμενο διάστημα μεγάλη προσπάθεια να αναδείξει, με πολύμορφες κινητοποιήσεις, τα προβλήματα αυτά και να προβάλλει τα συγκεκριμένα  αιτήματα, με πρώτο και καλύτερο αυτό της κατάργησης του δυσπρόσιτου χαρακτήρα τους που ίσχυε μέχρι πρόσφατα. Όλη την προηγούμενη χρονιά συνάντησε την προκλητική αρνητική στάση του Υπουργείου Παιδείας, της Περιφερειακής και της Δημοτικής Αρχής. Με όρους κινήματος οργάνωσε πλήθος κινητοποιήσεων και πρωτοβουλιών με αποκορύφωμα την επίσκεψη του στο Υπουργείο Παιδείας τον περασμένο Ιούλιο μαζί με άλλα θιακοκεφαλονίτικα σωματεία και απαίτησε να εξαιρεθούν συνολικότερα τα 16 σχολεία στο νομό μας, από την κατάργηση των δυσπρόσιτων που επιχειρούσε η κυβέρνηση σε όλη την χώρα. Προσπάθησε, χωρίς να γίνει κατορθωτό, (πλην της Ιθάκης όπου πραγματοποιήθηκε δυναμική συγκέντρωση το περασμένο καλοκαίρι) να διαμορφώσει κινηματικές διαδικασίες με τους κατοίκους, τους γονείς, τους μαθητές και τους τοπικούς φορείς των περιοχών των υπό κατάργηση σχολείων. Κάτω από αυτόν τον αγώνα κατακτήθηκε η εξαίρεση των σχολείων της Ιθάκης από την δρομολογούμενη κατάργησή τους ως δυσπρόσιτα, ενώ αυτό δεν έγινε για τα σχολεία των Μεσοβουνίων. Παράλληλα το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ-ΚΙ ζήτησε και απαιτεί και τώρα, τα σχολεία  της Πάστρας να χαρακτηριστούν και αυτά δυσπρόσιτα, εφόσον αντιμετωπίζουν τα ίδια προβλήματα και πιέζονται να κλείσουν ή να συγχωνευθούν κάτω από τις προβλέψεις του αντιεκπαιδευτικού πλαισίου,.

Το γεγονός ότι η Περιφερειακή Αρχή και ο κ. Περιφερειάρχης προσωπικά, έστρεψε δύο φορές την πλάτη στο αίτημα της ΕΛΜΕ-ΚΙ για μη αποχαρακτηρισμό των δυσπρόσιτων σχολείων με την αρνητική απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου για το θέμα αυτό, δεν  σταμάτησε την προσπάθειά μας. Όταν για τρίτη φορά η  Λαϊκή Συσπείρωση έβαλε το θέμα προς συζήτηση στο Π. Συμβούλιο, τον περασμένο Σεπτέμβρη, η ΕΛΜΕ-ΚΙ κατέθεσε ολοκληρωμένο υπόμνημα για τα προβλήματα της εκπαίδευσης στο νομό. Σε αυτό το υπόμνημα, μεταξύ άλλων, ζητούσε και την επαναδιατύπωση του αιτήματος προς το Υπουργείο Παιδείας να επαναχαρακτηριστούν τα σχολεία των Μεσοβουνίων ως δυσπρόσιτα. Την πρόταση αυτή αναγκάστηκε τελικά να ψηφίσει η Περιφερειακή Αρχή στα πλαίσια του υπομνήματος και αποτελεί δέσμευση που πρέπει πάραυτα να υλοποιήσει.

Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ-ΚΙ κατήγγειλε, και με την ευκαιρία καταγγέλλει ξανά, ότι για τα σχολεία της περιοχής της Ερίσσου και στις δύο βαθμίδες της εκπαίδευσης, καμιά πρόβλεψη δεν υπάρχει για νέα σχολική στέγη, παρότι είναι τα μοναδικά που παρουσιάζουν αύξηση μαθητικού πληθυσμού και επιπλέον, οι εγκαταστάσεις που ήδη χρησιμοποιούν είναι εδώ και χρόνια ακατάλληλες, ανεπαρκείς και ανασφαλείς. Το γεγονός ότι το αίτημα της ΕΛΜΕ-ΚΙ για πέντε νέα σχολεία στο νομό, στην δευτ/θμια εκπαίδευση, (μέσα σε αυτά συμπεριλαμβάνεται και νέο σχολικό συγκρότημα στα Μεσοβούνια και διεκδικείται με σκληρούς αγώνες εδώ και πολλά χρόνια),  τελευταία  υιοθετήθηκε από κάποιους υπηρεσιακούς παράγοντες και φορείς της τοπικής διοίκησης, είναι μια σημαντική νίκη και δεν μπορεί πλέον να συνεχίσει να παραπέμπεται στις ελληνικές καλένδες.

Το γεγονός ακόμη της κατάργησης τμημάτων και της, μέχρι και σήμερα, έλλειψης εκπαιδευτικών σε γραπτώς εξεταζόμενα  μαθήματα στην δευτεροβάθμια αλλά και σε δασκάλους στην πρωτοβάθμια, δείχνει την εγκατάλειψη των μαθητών των σχολείων στα Μεσοβούνια από την πλευρά ΟΛΩΝ των υπευθύνων. Τα προβλήματα δεν έχουν τελειωμό.

Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕΚΙ και με αφορμή αυτήν την κινητοποίηση των μαθητών γονέων και εκπαιδευτικών της Ερίσσου, απαιτεί άμεση λύση όλων των προβλημάτων προκειμένου να εξασφαλιστεί τα επόμενα χρόνια η απρόσκοπτη λειτουργία αυτών των σχολείων. Καλούμε σε συστράτευση μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς προκειμένου να επιβάλλουμε λύσεις. Ο αγώνας αυτός απαιτεί ενότητα, επιμονή και κυρίως σύγκρουση με την πολιτική που θυσιάζει τις λαϊκές ανάγκες και ιδιαίτερα της εκπαίδευσης και της παιδείας στο βωμό της ανταγωνιστικότητας του κεφαλαίου

Ο αγώνας αυτός θα αποκαλύψει ως υποκριτική για άλλη μια φορά την πρόσκαιρη και περιστασιακή  πλειοδοσία των υπευθύνων στα παραπάνω αιτήματα και θα επιβάλλει λύσεις στις σύγχρονες ανάγκες μας.

Αργοστόλι 13/11/2018

                                                             ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ. ΤΗΣ ΕΛΜΕ ΚΙ

                                    Ο Πρόεδρος

 

                                Μαντζουράτος Δημήτρης

 

          Η Γενική Γραμματέας 

  

             Ποταμιάνου Σοφία

best of network

σχετικά άρθρα

Να πάρουν και οι γονείς των μαθητών θέση για ένα σχολείο με δασκάλους στη θέση τους
Να πάρουν και οι γονείς των μαθητών θέση για ένα σχολείο με δασκάλους στη θέση τους
Γονείς, έχετε το χρόνο να το σκεφτείτε πως είναι κοινό το ενδιαφέρον μας, γονέων και εκπαιδευτικών,  για ένα πραγματικό σχολείο με δάσκαλους και...
Να πάρουν και οι γονείς των μαθητών θέση για ένα σχολείο με δασκάλους στη θέση τους