Thumbnail
Υπ. Παιδείας

Τα δημοσιεύματα που αφορούν το «ομόφωνο» ψήφισμα της Συνόδου των Πρυτάνεων της 3.11.2016 για το σ/ν «Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών και Διδακτορικές Σπουδές» δημιουργούν εύλογες απορίες.

Πρώτον, το «ομόφωνο» ψήφισμα δεν είναι και τόσο ομόφωνο. Αρκετοί πρυτάνεις δεν συμφώνησαν με το περιεχόμενο του κειμένου.

Δεύτερον, εμφανίζεται η σύνοδος να εκφράζει τη δυσφορία της για τη δήθεν διακοπή του διαλόγου με το ΥΠΠΕΘ. Δεν λαμβάνει υπόψη ότι ο διάλογος ξεκίνησε τον περασμένο Απρίλιο σε έκτακτη σύνοδο των πρυτάνεων που προκάλεσε η ίδια η Αναπληρώτρια Υπουργός. Η σύνοδος των πρυτάνεων αποσιωπά το ότι η δημόσια διαβούλευση παρατάθηκε ακριβώς, προκειμένου να δοθεί περαιτέρω χρόνος στους πρυτάνεις για την υποβάλουν τις παρατηρήσεις τους. Επιχειρεί με το ανακριβές περιεχόμενο του ψηφίσματος να διαγράψει την απαξιωτική της συμπεριφορά προς την Πολιτική Ηγεσία με το ψήφισμα της 1.10.2016, μεσούσης της δημόσιας διαβούλευσης που παρατάθηκε κατόπιν αιτήματος της ιδίας. Αφήνει τέλος να διαφανεί μια το λιγότερο αδόκιμη άποψη περί διαλόγου, σαν να είναι ο διάλογος μια ατέρμονη συζήτηση χωρίς κατάληξη, που θα διαιωνίζει το υφιστάμενο άναρχο τοπίο.

Τρίτον, το ΥΠΠΕΘ πρέπει να επαναλάβει, ακόμη μια φορά, ότι με το υπό κατάθεση σ/ν λαμβάνεται πρόνοια για την αποκατάσταση της συνταγματικής νομιμότητας.

Της διασφάλισης του δημόσιου αγαθού της παιδείας και της εξασφάλισης συνθηκών ακώλυτης άσκησης του κοινωνικού δικαιώματος πρόσβασης στην εκπαίδευση.

Το ΥΠΠΕΘ επισημαίνει ότι με το άρθρο 16, παρ. 4 του Συντάγματος, παρέχεται το δικαίωμα της δωρεάν παιδείας σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Το δικαίωμα της δωρεάν παιδείας αφορά και τον δεύτερο και τον τρίτο κύκλο σπουδών.

Το ΥΠΠΕΘ υπερασπίζεται τη συνταγματική νομιμότητα, στην εξαιρετικά ήπια προσέγγιση της διασφάλισης του δικαιώματος της δωρεάν πρόσβασης στον δεύτερο κύκλο σπουδών της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, που εκφράζεται από τη πλειοψηφία του ΣτΕ στην υπ’ αριθμ. 2411/2012 απόφαση της Ολομελείας του: Σύμφωνα με αυτή, εναπόκειται στον κοινό νομοθέτη η επιβολή διδάκτρων στους μεταπτυχιακούς φοιτητές για την κάλυψη του κόστους των Προγραμμάτων Μεταπτυχιακών Σπουδών, το ύψος των οποίων δεν θα πρέπει να είναι τέτοιο «ώστε να καθίσταται αδύνατη ή δυσχερής η συμμετοχή σε Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών φοιτητών περιορισμένης εισοδηματικής ικανότητας, διότι ένα τέτοιο μέτρο θα παρεβίαζε την γενική ελευθερία προσβάσεως στην παιδεία».

Ας αφήσουμε λοιπόν, κατά μέρος, δήθεν νομικά προσκόμματα στα οποία σκοντάφτει η πρόβλεψη πλαφόν και ας προσφέρουμε στη νέα γενιά αυτό που της οφείλεται.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

«Κανόνι» σε μεγάλη ασφαλιστική στην Ελλάδα - Χιλιάδες οδηγοί χωρίς κάλυψη από 1η Ιουλίου!

Εθνικό Απολυτήριο: Τέλος στις Πανελλαδικές όπως τις ξέραμε – Τι προβλέπει το σχέδιο για την εκπαίδευση το 2025

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 16/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ελμε κερκυρας
Ασύλληπτο! Καταδικαστική απόφαση για καθηγητές, μέλη του ΔΣ ΕΛΜΕ – Θα ασκήσουν έφεση (ΒΙΝΤΕΟ)
«Το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΛΜΕ Κέρκυρας έπραξε το αυτονόητο, παρεμβαίνοντας μετά από αλλεπάλληλα καλέσματα εκπαιδευτικών, για να αντιμετωπίσει...
Ασύλληπτο! Καταδικαστική απόφαση για καθηγητές, μέλη του ΔΣ ΕΛΜΕ – Θα ασκήσουν έφεση (ΒΙΝΤΕΟ)
skianis
Κωνσταντίνος Σκιάνης: Ο καθηγητής που φέρνει την AI στην τάξη και εντοπίζει όσους κάνουν εργασίες με ChatGPT
Το ChatGPT ως διπλό εργαλείο: Βοήθεια και κίνδυνος για την κριτική σκέψη - «Τα παιδιά πάνε εύκολα στο ChatGPT, πιστεύοντας οτιδήποτε τους πει και το...
Κωνσταντίνος Σκιάνης: Ο καθηγητής που φέρνει την AI στην τάξη και εντοπίζει όσους κάνουν εργασίες με ChatGPT
mixanografiko14_638631239.jpg
Μηχανογραφικό 2025: Σπουδές με χαμηλή βάση και υψηλές προοπτικές — Οι κρυφές ευκαιρίες στα ΑΕΙ
Τάσεις αγοράς: Ποια επαγγέλματα υγείας "εκτοξεύονται" - Γιατί δεν είναι μόνο οι υψηλές βάσεις το κλειδί για επαγγελματική επιτυχία
Μηχανογραφικό 2025: Σπουδές με χαμηλή βάση και υψηλές προοπτικές — Οι κρυφές ευκαιρίες στα ΑΕΙ