Ανάπτυξη θέματος...το οποίο δεν έχει σημασία ποιο είναι
Αγαπητοί γονείς, καθηγήτριες και καθηγητές, εκπρόσωποι των αρχών,
άλλη μια φορά καλείστε να είστε το υποτιθέμενο ακροατήριο ενός εφήβου που γράφει για να περάσει στο πανεπιστήμιο, αλλά πρέπει να προσποιηθεί πως γράφει για να τον ακούσετε εσείς. Εσείς που εξάλλου, εκτός από την συμπάθειά σας, σπάνια μας δίνετε την προσοχή σας για να αφουγκραστείτε τα ουσιαστικά προβλήματα και τις πραγματικές ανάγκες μας.
Και τώρα ζητάτε από μας να σας περιγράψουμε το πρόβλημα για το οποίο γνωρίζετε πολύ καλύτερα τις πτυχές και τις αιτίες του, για τη λύση του οποίου δεν σας πολυνοιάζει κιόλας περισσότερο απ' όσο για να διασκεδάσετε την πλήξη σας και τις τύψεις σας... “Δε βαριέσαι”, ας πω και 'γω για να συνεχίσω και μη βγω “εκτός”. Και για να είμαι “εντός” θα αρχίσω να γράφω με τέτοιον τρόπο ώστε να μην λέω τίποτα για να εννοώ τα πάντα, δηλαδή ό,τι έχει ο καθένας στο κεφάλι του.
Το ζήτημα, λοιπόν, είναι φλέγον, επίκαιρο και διαχρονικό μαζί, σε τέτοιον βαθμό που πρέπει να προβληματίσει και καμιά εκατοστή χιλιάδες νέους για ένα τρίωρο. Τώρα πρέπει να πω ότι οι αιτίες του προβλήματος εντοπίζονται στην κοινωνία και τον τρόπο που είναι δομημένη με τους θεσμούς και τους νόμους της, με την στρεβλή λειτουργία και την πλημμελή τήρηση. Είναι που είναι φτιαγμένα με τρόπο που δεν εξυπηρετεί το κοινό καλό και τον ανώνυμο μέσο άνθρωπο, έρχονται και τα συμφέροντα και το ζήτημα διογκώνεται. Αν ψάξουμε σ' αυτά, θα βρούμε την παθογένεια σε κάθε πτυχή της καθημερινότητας μας.
Βέβαια, οι απαισιόδοξοι θα έλεγαν ότι είναι στη φύση του ανθρώπου να είναι φθονερός και να γίνεται λύκος για τον άνθρωπο, να ζητά όλο και περισσότερα τη στιγμή που ο γείτονας έχει όλο και λιγότερα, να οχυρώνει την ασφάλειά του, επειδή θεωρεί τον ξένο εχθρό και το άγνωστο κίνδυνο. Από την άλλη, φοβάται ότι θα χάσει ακόμα και αυτά που δεν έχει. Όσο περισσότερα του αφαιρούν από τα αναγκαία για να ζήσει, τόσο περισσότερο φοβάται μήπως χάσει τα λίγα για να επιβιώσει. Οπότε, είτε κάποιος έχει περισσότερα απ' όσα μπορεί να χαρεί, είτε λιγότερα απ' όσα χρειάζεται, έρχονται η υστεροβουλία, η ιδιοτέλεια, η σκοπιμότητα, η φιλοδοξία, η κουτοπονηριά και το πράγμα φτάνει στα άκρα.
Ε, αν είναι έτσι τα πράγματα, δεν είναι αναμενόμενο να έχουμε πρόβλημα; Τώρα θα σας το λύσω. Θα παραδειγματιστώ από την ιστορία και τον “γόρδιο δεσμό” και θα προτείνω ριζικές αλλαγές στις οποίες θα πρέπει να προχωρήσει η πολιτεία και των οποίων την προώθηση θα φροντίσει με δρακόντεια μέτρα (με δυο αναφορές στην ελληνική αρχαιότητας κερδίζω πόντους, έτσι;)
Δεν πρέπει να παραλείψω το βασικό συστατικό για μια πετυχημένη συνταγή λύσης, δηλαδή την ανθρωπιστική παιδεία και όσα σχετικά σας αρέσει να διδάσκετε, θα προσθέσω επαρκή δόση κριτικής ικανότητας και είναι σχεδόν έτοιμη για σερβίρισμα (αλλά, αφού είστε τόσο σίγουροι γι' αυτό και κατά τεκμήριο παιδευμένοι, για ποιον λόγο έχουμε προβλήματα;).
Συγχωρέστε την αλλαγή ύφους, αλλά σας βλέπω να χασμουριέστε και προσπαθώ να κρατήσω το -έστω προσποιητό- ενδιαφέρον σας. Να σώσουμε τα προσχήματα. Ξέρετε, εκείνο το υποκριτικό παιχνιδάκι στο οποίο γινόμαστε εξπέρ όλοι μας... Μάταιος κόπος! Καθώς εγώ έφτασα στις πεντακόσιες λέξεις, εσείς είστε ήδη αλλού. Σταματώ αφήνοντας ανεκμετάλλευτες τις υπόλοιπες ως τις εξακόσιες που ορίζει το πλαίσιο.
Αγαπητοί γονείς, καθηγήτριες και καθηγητές, - οι εκπρόσωποι των αρχών, ως συνήθως, έφυγαν νωρίς-νωρίς επικαλούμενοι φόρτο υποχρεώσεων,
πρέπει να σας ευχαριστήσω και να σας αφήσω, έστω και ως υποτιθέμενο ακροατήριο που ποτέ δεν θα μ' ακούσει.
(γράφτηκε εφτά ώρες πριν δοθούν τα θέματα έκθεσης της 16/5)
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη