Thumbnail
Διευκρινήσεις σε σχέση με το νομοσχέδιο 

Στις δηλώσεις που έγιναν από την Αναπληρώτρια Υπουργό κ. Σία Αναγνωστοπούλου στη διάρκεια της συνέντευξης τύπου της ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων την Πέμπτη 27 Νοεμβρίου, αναφέρθηκε το ζήτημα της κατάργησης της διαδικασίας της κλήρωσης των υποψηφίων φοιτητών του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου. Εξαιτίας της παρερμηνείας που χαρακτηρίζει ορισμένα δημοσιεύματα του Τύπου, οφείλουμε να αποσαφηνίσουμε τα παρακάτω:

Στο κυοφορούμενο νομοσχέδιο και συγκεκριμένα στις διατάξεις που αφορούν στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο, ύστερα από πρότασή μας η οποία και έγινε αποδεκτή, εμπεριέχεται ρύθμιση με την οποία δίνεται η δυνατότητα στη Διοίκηση του Ιδρύματος να καταργήσει την κλήρωση. Είναι προφανές ότι η Διοίκηση δεν πρόκειται να προβεί σε καμία ενέργεια, εάν προηγουμένως δεν διασφαλίσει την επάρκεια σε διοικητικό και ακαδημαϊκό προσωπικό, αλλά και τα συναφή τεχνικά ζητήματα που ανακύπτουν σε τέτοια περίπτωση.

Επισημαίνουμε ότι «Ανοικτό» Πανεπιστήμιο σημαίνει πρωτίστως την ανοικτή, συνεπώς και απρόσκοπτη, πρόσβαση εκείνων που επιθυμούν να σπουδάσουν στα Προγράμματα Σπουδών του ΕΑΠ. Η διαδικασία της κλήρωσης των φοιτητών αποτελεί ελληνική εφεύρεση και συνεπώς ιδιοτυπία σε σχέση με τα διεθνή δεδομένα στον ακαδημαϊκό χώρο της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Καταλήγει επιπλέον στο να μπορούν να σπουδάζουν ... οι τυχεροί, γεγονός πρωτόγνωρο! 

Περιττό να υπογραμμιστεί ότι η σχετική πρόθεση της κατάργησης της κλήρωσης περιλαμβάνει αποκλειστικά σε αυτή τη φάση τα Προπτυχιακά Προγράμματα Σπουδών, και τούτο διότι στα Προπτυχιακά δεν υπάρχουν προαπαιτούμενα, παρά μόνο η κατοχή απολυτηρίου Μέσης Εκπαίδευσης. Άρα όλη η αμφισβήτηση που εγείρεται εναντίον αυτής της πρωτοβουλίας περί κινδύνου υποβάθμισης του επιπέδου των σπουδών, αποτελεί το λιγότερο παρανόηση και άγνοια των κανόνων που ορίζονται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο εισαγωγής φοιτητών στο Ίδρυμα.

Τέλος είναι ευνόητο, ότι η Διοίκηση ευχαριστεί την ηγεσία του Υπουργείου που εκχώρησε τη δυνατότητα κατάργησης της κλήρωσης, αυτού του προδήλως άδικου συστήματος επιλογής των εισακτέων φοιτητών μας, στο Ίδρυμα. Από την πλευρά της η Διοίκηση δεσμεύεται να μελετήσει εξαντλητικά, να συνομιλήσει με τις θεσμικές ακαδημαϊκές μονάδες του Ιδρύματος, να σχεδιάσει με σαφήνεια, και τότε μόνο θα προχωρήσει στη νέα εποχή της Ανοικτής Πρόσβασης. Που συνεπάγεται ευλόγως, ότι οποιαδήποτε σχετική απόφαση δεν προβλέπεται να εφαρμοστεί πριν από την ακαδημαϊκή περίοδο 2017-2018.   

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 29/10

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

agrotes mploka
Μεγάλο συλλαλητήριο αγροτών στην Αθήνα στις 11 Νοεμβρίου – Κλείνει το κέντρο της πρωτεύουσας
Αγρότες και κτηνοτρόφοι απ’ όλη τη χώρα διαμαρτύρονται για τις καθυστερήσεις στις πληρωμές του ΟΠΕΚΕΠΕ και τα συνεχιζόμενα προβλήματα του πρωτογενούς...
Μεγάλο συλλαλητήριο αγροτών στην Αθήνα στις 11 Νοεμβρίου – Κλείνει το κέντρο της πρωτεύουσας
Δώρο Χριστουγέννων
Νέο έκτακτο «Χριστουγεννιάτικο επίδομα»: Το σενάριο για ενίσχυση 400-500 ευρώ σε χαμηλά εισοδήματα
Αν και δεν έχει «κλειδώσει» επισήμως, εξετάζεται ενδεχόμενο οικονομικής στήριξης επιπλέον του ετήσιου βοηθήματος των 250 ευρώ – Τι δηλώνουν...
Νέο έκτακτο «Χριστουγεννιάτικο επίδομα»: Το σενάριο για ενίσχυση 400-500 ευρώ σε χαμηλά εισοδήματα
vivlia
Ποιοι κερδίζουν από το “πολλαπλό βιβλίο”; Εκπαιδευτικοί μιλούν για "δώρα" σε εκδότες
Η εκπαιδευτική κοινότητα προειδοποιεί ότι το νέο σύστημα βιβλίων του Υπουργείου Παιδείας ανοίγει τον δρόμο για την ενίσχυση της παραπαιδείας
Ποιοι κερδίζουν από το “πολλαπλό βιβλίο”; Εκπαιδευτικοί μιλούν για "δώρα" σε εκδότες