Thumbnail
Διασπορά αντιδράσεων με διαβούλευση εις τριπλούν

Ολα έτοιμα στο υπουργείο Παιδείας, για να ξεκινήσει ο λεγόμενος εθνικός διάλογος για την Παιδεία.

Σύμφωνα με δημοσίευμα της Άννας Ανδριτσάκη στην Εφημερίδα των Συντακτών, ύστερα από πυρετώδη προετοιμασία, αλλά και μελέτη όλων των (αποτυχημένων) προηγούμενων διαλόγων για το πολυβασανισμένο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας κατέληξε σ’ ένα τριμερές σχήμα που περιλαμβάνει μια επιτροπή προσωπικοτήτων, την Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων στη Βουλή και το Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας.

Στόχος, να διασφαλιστεί μια αποτελεσματική και γρήγορη διαδικασία διαβούλευσης.

Την ίδια στιγμή, οι προσωπικότητες που τίθενται στις κεφαλές αυτών των οργάνων δείχνουν ξεκάθαρα προθέσεις και στόχους σε όλα τα μέτωπα: πολιτικό, ιδεολογικό, εσωκομματικό.

Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, ο εθνικός διάλογος, που αναμένεται να κηρυχθεί επισήμως την ερχόμενη εβδομάδα, θα διεξαχθεί υπό την αιγίδα τριών οργάνων. Αυτά είναι:

● Η Επιτροπή Διαλόγου, την οποία θα συγκροτήσουν προσωπικότητες από τον ακαδημαϊκό, αλλά και τον ευρύτερο εκπαιδευτικό χώρο. Επικεφαλής της επιτροπής ο καθηγητής, ιστορικός, Αντώνης Λιάκος.

● Η Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, στο πλαίσιο της οποίας θα διεξαχθεί ο διάλογος ανάμεσα στα κόμματα. Πρόεδρός της πρόσφατα διορίστηκε ο καθηγητής Κώστας Γαβρόγλου.

● Το Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας (ΕΣΥΠ) που θα ανασυσταθεί, για να αναλάβει τον διάλογο ανάμεσα στους φορείς (ομοσπονδίες, σωματεία κ.ά.). Πρόεδρος αναμένεται να προταθεί ο καθηγητής Νίκος Θεοτοκάς.

Δείγμα προθέσεων

Είναι αρκετά σαφείς οι βλέψεις του υπουργείου Παιδείας, όπως τουλάχιστον προκύπτει από τον τεχνικό σχεδιασμό, αλλά ακόμη περισσότερο από τα επιτελικά πρόσωπα που επιλέχθηκαν, για να αναλάβουν το εγχείρημα.

Η διαβούλευση χωρίζεται σε τρεις τομείς, ώστε να μην μπει στη χοάνη ενός και μόνο υπερ-οργάνου με δεκάδες υποεπιτροπές, όπου θα ξεκινήσει μια ατέρμονη διαδικασία εκφώνησης και κατάθεσης εισηγήσεων.

Παράλληλα, δίνεται η δυνατότητα αντιμετώπισης των όποιων εμποδίων με άμεσο τρόπο.

Την ίδια στιγμή, η επιλογή των προσώπων δείχνει τις προθέσεις και ως προς την ουσία της διαβούλευσης, ενώ φαίνεται να είναι και μια προσπάθεια ισορροπίας δυνάμεων εντός ΣΥΡΙΖΑ.

Τώρα, αν μετατραπεί σε ισορροπία τρόμου θα φανεί γρήγορα. Σαφώς πάντως ο στόχος είναι διττός: Αφενός να καταδειχτεί ευθύς εξαρχής το πολιτικό «άνοιγμα» κι έτσι να αποφευχθούν σοβαρές εξωτερικές-αντιπολιτευτικές αντιδράσεις.

Αφετέρου να αντιμετωπιστούν όσο γίνεται πιο ομαλά οι εσωτερικές αντιδράσεις, κυρίως από το πιο ριζοσπαστικό κομμάτι της κυβερνητικής παράταξης.

Οι επιτροπές

Σύμφωνα με το δημοσίευμα της Άννας Ανδριτσάκη:

■ Η Επιτροπή Διαλόγου, που ως μια άλλη επιτροπή σοφών φαίνεται να αναλαμβάνει τον στρατηγικό ρόλο, έχει επικεφαλής τον καθηγητή Αντώνη Λιάκο.

Γνωστός και γνήσιος εκπρόσωπος των λεγόμενων «εκσυγχρονιστών», υπήρξε εις εκ των γνωστών ως «1.000» καθηγητών που προσυπέγραψαν τον νόμο Γιαννάκου και την παράλληλη απόπειρα αναθεώρησης του άρθρου 16, ώστε να ανοίξει ο δρόμος στην ιδιωτική ανώτατη εκπαίδευση.

Ηταν σφοδρές τότε οι συγκρούσεις της πανεπιστημιακής κοινότητας με την κυβέρνηση και οι 1.000 τάχθηκαν στο πλευρό τής τότε υπουργού που προκάλεσε τις τελευταίες μεγάλες κινητοποιήσεις της πανεπιστημιακής και φοιτητικής κοινότητας.

Ηταν πολύ ισχυρή τότε η ΠΟΣΔΕΠ (ανώτατο συνδικαλιστικό όργανο των πανεπιστημιακών) και ακόμα ισχυρότερο το φοιτητικό κίνημα.

Ο κ. Λιάκος τάσσεται και ως ιστορικός στην κατηγορία των εκσυγχρονιστών, υπό την έννοια της κατάρριψης των εθνικών μύθων και στερεοτύπων.

■ Η Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων αναλαμβάνει το αμιγώς πολιτικό κομμάτι.

Η παρουσία του καθηγητή Κώστα Γαβρόγλου, ήδη, εκεί αποτελεί εγγύηση για τη σοβαρότητα και το κύρος του διαλόγου. Είναι εκπρόσωπος του πιο ριζοσπαστικού τμήματος του ΣΥΡΙΖΑ, σεβαστός θεωρητικός, εκ των αρχιτεκτόνων του νόμου-πλαίσιο του 1982 (συμμετείχε με την ιδιότητα του ακαδημαϊκού) και άφθαρτος.

■ Το ΕΣΥΠ είναι το γνωστό... κακής φήμης όργανο, που όσες φορές συνεκλήθη, άλλες τόσες απέτυχε στον στόχο του, αφού άρχιζε και τελείωνε ως όργανο επικοινωνιακού «ταρατατζούμ» της εκάστοτε κυβέρνησης.

Η παρουσία του καθηγητή Νίκου Θεοτοκά, παλιού στελέχους του ΣΥΡΙΖΑ, αλλά όχι από τα πιο ριζοσπαστικά, μάλλον σηματοδοτεί την εξισορροπιστική διάθεση για τον διάλογο ανάμεσα στους φορείς. Είναι χαρακτηριστικό ότι είναι μέλος του Συμβουλίου του Παντείου.

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

κλαμπ
Βουλιαγμένης: Ανοίγει ξανά το κλαμπ που σέρβιρε αλκοόλ σε ανηλίκους -Οργή από τον δήμαρχο Αθηναίων
«Μας επιδόθηκε η αδιανόητη δικαστική απόφαση», ανακοίνωσε ο Χ. Δούκας
Βουλιαγμένης: Ανοίγει ξανά το κλαμπ που σέρβιρε αλκοόλ σε ανηλίκους -Οργή από τον δήμαρχο Αθηναίων
ΕΚΑΒ
Μηχανή παρέσυρε μητέρα με δύο παιδιά στη Νέα Ερυθραία– Μόλις 30 ημερών το ένα
«Είμαι ακόμα σε κατάσταση σοκ, δεν θυμάμαι, δεν ξέρω τι έγινε. Το ένα μου παιδί είναι στο Παίδων γιατί έχει χτυπήσει το κεφαλάκι του. Είναι μόλις 30...
Μηχανή παρέσυρε μητέρα με δύο παιδιά στη Νέα Ερυθραία– Μόλις 30 ημερών το ένα
sxoleio
Λάρισα: Σε βίντεο η επίθεση ανηλίκων σε μαθητή που λέγεται πως παρενόχλησε σεξουαλικά συμμαθήτρια του
Η στιγμή που επικράτησε αναταραχή σε σχολείο της Λάρισας με επίθεση σε μαθητή για πληροφορία ότι παρενόχλησε σεξουαλικά συμμαθήτρια του
Λάρισα: Σε βίντεο η επίθεση ανηλίκων σε μαθητή που λέγεται πως παρενόχλησε σεξουαλικά συμμαθήτρια του
mitsotakis-mathites
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης αποκαλύπτει σε μαθητές πώς επιλέγει και αξιολογεί τους υπουργούς
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης απαντά στην ερώτηση μαθητών για τα κριτήρια βάσει των οποίων επιλέγονται τα μέλη της κυβέρνησης.
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης αποκαλύπτει σε μαθητές πώς επιλέγει και αξιολογεί τους υπουργούς