Thumbnail
του Ιωάννη Ησαϊα

17/07/2015

Σκέψεις ενός γεωλόγου αναπληρωτή

Στην ταινία «Η Νύχτα των στρατηγών», ο- πρόσφατα αποθανών- Ομάρ Σαρίφ υποδυόταν έναν Γερμανό αξιωματικό, άνθρωπο με ιδανικά και πίστη στο καθήκον, ο οποίος εν μέσω Δευτέρου Παγκοσμίου πολέμου, προσπαθούσε να διαλευκάνει τον φόνο μιας πόρνης. Κάποια στιγμή, όταν οι ανώτεροί του εξέφρασαν την απορία τους με την επιμονή του στην υπόθεση, αμφισβητώντας την αξία της τη στιγμή που ο πόλεμος μαινόταν και οι εξελίξεις σε παγκόσμιο επίπεδο έτρεχαν με καταιγιστικούς ρυθμούς, πήραν την αφοπλιστική απάντηση πως για τον ίδιο, «η υπόθεση έχει μεγαλύτερη σημασία, ειδικά τώρα που καταρρέουν τα πάντα»!

Κάπως έτσι πιθανόν να αισθάνεται και ο γεωλόγος αναπληρωτής,  ο οποίος εν μέσω των δραματικών καταστάσεων για τη χώρα, μάχεται και αγωνιά για το δικαίωμα να εκπροσωπεί την επιστήμη του στην εκπαίδευση, παλεύει για τα δίκαια και τα αυτονόητα, με την πολιτεία αντίπαλο αντί για συνοδοιπόρο.

Τα τελευταία χρόνια βλέπει, σε μια χώρα με έντονο γεωλογικό ενδιαφέρον- με ηφαίστεια, με ορυκτό πλούτο κ.α.  που σχετίζονται άμεσα με την επιστήμη της Γεωλογίας- να συρρικνώνεται και να υποβαθμίζεται συστηματικά η παρεχόμενη παιδεία της Γεωλογίας.

Ειδικά, όσον αφορά τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, το άμεσο αντικείμενο του γεωλόγου έχει περιοριστεί σε ορισμένα κεφάλαια του μαθήματος του Γυμνασίου «Γεωλογία-Γεωγραφία», κουτσουρεμένα κι αυτά με την φτηνή δικαιολογία ότι περιέχουν «δυσνόητες» έννοιες για τους μαθητές. Λες και οι υπόλοιπες φυσικές επιστήμες είναι ad hoc προσιτές και εκλαϊκευμένες!

Όχι ότι το μάθημα έπρεπε να γίνει λίγο πιο… φιλικό και εύπεπτο για όλες τις άλλες ειδικότητες που το διδάσκουν επίσημα (οικιακής οικονομίας, μαθηματικοί, φυσικοί, χημικοί, βιολόγοι, με β ανάθεση) και ανεπίσημα (γυμναστές, θεολόγοι, θεατρολόγοι, γαλλικών και όποιος άλλος δεν συμπληρώνει ωράριο) ανεξαρτήτως αν έχουν τα εχέγγυα για να το διδάξουν.

Υπάρχουν βέβαια και τα μαθήματα επιλογής Λυκείων και ΕΠΑΛ «Γεωλογία και Διαχείριση Φυσικών Πόρων» και «Διαχείριση Φυσικών Πόρων» αντίστοιχα. Γεωλόγοι δεν υπάρχουν να τα διδάξουν! Έτσι, μοιραία, δεν δημιουργούνται τμήματα και οι μαθητές μένουν στο σκοτάδι.

Συγκεκριμένα, μέλη του ΚΥΣΔΕ έχουν δημοσιεύσει πρόσφατα τους αριθμούς των μονίμων εκπαιδευτικών ανά ειδικότητα. Οι γεωλόγοι ανέρχονται σε 760 ενώ το σύνολο των ωρών α ανάθεσης τους πανελλαδικά, είναι 20242 ώρες. Με βάση τον μ.ο. εβδομαδιαίου ωραρίου 20.5, αυτές αντιστοιχούν σε 987 καθηγητές.

Πως καλύπτεται άραγε αυτό το έλλειμμα; Μήπως με αναπληρωτές γεωλόγους; 

Την σχολική χρονιά 2013-2014 οι γεωλόγοι αναπληρωτές που κλήθηκαν ήταν…06 ενώ το 2014-2015…19!! Ενδεικτικά, σε ειδικότητες που διδάσκουν το μάθημα «Γεωλογία-Γεωγραφία» με β ανάθεση, για το 2013-2014 κλήθηκαν 115 αναπληρωτές οικιακής οικονομίας ενώ το 2014-2015  οι αναπληρωτές φυσικοί ήταν 344 και οι χημικοί 175!!

Στην ίδια λογική, όσα ΠΥΣΔΕ τόλμησαν να ανακοινώσουν πριν ένα μήνα περίπου, δημόσια τους πίνακες κενών-πλεονασμάτων, στις εκτιμήσεις τους κάλυψαν τα κενά των βιολόγων και γεωλόγων με πλεονάζοντες φυσικούς και χημικούς, στερώντας τους οργανικά κενά και μεταθέσεις!

 Ταυτόχρονα, ο γεωλόγος αναπληρωτής βιώνει την απαξίωση και την περιφρόνηση και σαν πολίτης καθώς εδώ και ένα χρόνο ζητά με όλα τα νόμιμα μέσα από το Υπουργείο Παιδείας και το ΙΕΠ-επιστολές, υπόμνημα, πειθαρχική και μηνυτήρια αναφορά, εισαγγελική παραγγελία- στοιχεία που αποδεικνύουν τα παραπάνω και εισπράττει την αδιαφορία, τον εμπαιγμό και την κοροϊδία! 

Τα  αιτήματά αυτά παρά τις επανειλημμένες οχλήσεις,  έχουν μείνει αναπάντητα! Οι εκκλήσεις ώστε να επικρατήσουν πανανθρώπινες αξίες και ιδανικά όπως αξιοκρατία, ισονομία, δικαιοσύνη και διαφάνεια έχουν πέσει στο κενό. Στοιχεία που προσπαθούμε να εμφυσήσουμε στους μαθητές έχουν παραμεριστεί με την δικαιολογία  της ορθής διαχείρισης προσωπικού και του δημοσιονομικού εξορθολογισμού. 

Μικρό το κακό, μπορεί να πει κανείς..σε μια χώρα που παλεύει να επιβιώσει, τι σημασία έχει ο γεωλόγος αναπληρωτής; Τι σημασία έχει ο πολίτης; και τελικά ποιος νοιάζεται για τα παιδιά μας;

Ιωάννης Ησαΐας ΠΕ04.05

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

security
ΕΟΠΠΕΠ: Βγήκαν τα αποτελέσματα των εξετάσεων πιστοποίησης "Προσωπικού Ιδιωτικής Ασφάλειας" 4ης Περιόδου 2024 - Πόσοι τις πέρασαν
Σε αυτή την εξεταστική περίοδο δήλωσαν συμμετοχή 967 υποψήφιοι και ολοκλήρωσαν επιτυχώς τις Εξετάσεις Πιστοποίησης 910.
ΕΟΠΠΕΠ: Βγήκαν τα αποτελέσματα των εξετάσεων πιστοποίησης "Προσωπικού Ιδιωτικής Ασφάλειας" 4ης Περιόδου 2024 - Πόσοι τις πέρασαν
panelladikes (3).jpg
Πανελλαδικές Εξετάσεις 2025: Οι αλλαγές για τους φετινούς υποψήφιους και 4 σημεία SOS που πρέπει να προσέξουν
Το χρονοδιάγραμμα για τις αιτήσεις-δηλώσεις συμμετοχής στις Πανελλαδικές Εξετάσεις 2025 και οι αλλαγές που πρέπει να προσέξουν οι υποψήφιοι
Πανελλαδικές Εξετάσεις 2025: Οι αλλαγές για τους φετινούς υποψήφιους και 4 σημεία SOS που πρέπει να προσέξουν
ALEKOS MOSXOS
Δεν τους βγαίνει, δεν τους βγαίνει... (5+1 αλήθειες για την ΕΔΕ σε βάρος εκπαιδευτικών Λυκείου της Βέροιας)
Εδώ μπαίνουν διάφορα ερωτήματα: α) η ΕΔΕ γίνεται για το αν τηρήθηκαν οι προβλεπόμενες διαδικασίες; Πως έγινε γνωστό πως αυτό είναι το αντικείμενο της...
Δεν τους βγαίνει, δεν τους βγαίνει... (5+1 αλήθειες για την ΕΔΕ σε βάρος εκπαιδευτικών Λυκείου της Βέροιας)
bullying
Ανησυχία στην εκπαιδευτική κοινοτητα με τα περιστατικά ξυλοδαρμών μαθητών και τα επικίνδυνα challenges
Ξυλοδαρμοί μαθητών σε...live μετάδοση και επικίνδυνα challenges
Ανησυχία στην εκπαιδευτική κοινοτητα με τα περιστατικά ξυλοδαρμών μαθητών και τα επικίνδυνα challenges