Thumbnail
Αγωνιστική Ενότητα για Παρέμβαση στο ΠΥΣΔΕ Αχαΐας

Αγωνιστική Ενότητα για Παρέμβαση

στο ΠΥΣΔΕ Αχαΐας (που στηρίζεται από Εκπ. Παρέμβαση Α΄Αχαΐας & Αγ. Παρέμβαση Β΄Αχ.)

Για την ανάμικτη επιλογή των διευθυντών στα σχολεία & τα Συμβούλια Επιλογής

Στην προκήρυξη του αντίστοιχου σχήματός  μας για τα Υ.Σ. της Δυτ. Ελλάδας [22-03-2015], πριν το ΥΠΟΠΑΙΘ ανοίξει πλήρως τα χαρτιά του και χωρίς να τρέφουμε αυταπάτες για τη ροζ γραμμή της συγκυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, προτάξαμε το όραμα για ένα δημοκρατικό σχολείο με επίκεντρο το σύλλογο διδασκόντων και ένα ενιαίο σχολείο για όλα τα παιδιά με βάση τις ανάγκες της νέας γενιάς.

Δυστυχώς και σ’ αυτό το θέμα (που δεν άπτεται άμεσα της δημοσιονομικής πολιτικής της άκρας λιτότητας και φτωχοποίησης) η πολιτική ηγεσία του ΥΠΟΠΑΙΘ ουσιαστικά πήγε στο παλιό σύστημα της  λογικής των στελεχών καριέρας, αφού ζύγισε τι συμφέρει ή είναι αποδεκτό από το συνδικαλιστικό σύστημα των ΜΕΤ.Α./ΣΥΝΕΚ, έφερε ένα επικοινωνιακά ελκυστικό (με κάποια δηλ. θετικά μεταρρυθμιστικά στοιχεία) για τους συλλόγους διδασκόντων προσωρινό σύστημα επιλογής, το οποίο όμως στα ενδότερα κρύβει, αυταπάτες, παγίδες και μεγάλους κινδύνους, που οφείλουμε να επισημάνουμε.

Ι. Αυταπάτες, παγίδες και κίνδυνοι

α) Ο Σύλλογος δεν εκλέγει, αλλά προσθέτει μόρια στους υποψηφίους Δ/ντές των σχολείων, στη θέση του Συμβουλίου Επιλογής (Σ.Ε.) με έναν αλγόριθμο, όπου μετατρέπεται η ψήφος σε μόρια (μέχρι 12/35), διαφορετικά από σχολείο σε σχολείο. Το πρότυπο αυτό ομοιάζει με την εκλογή των υποδιευθυντών διότι τα μέλη ψηφίζουν και δεν αξιολογούν, αλλά διαφέρει ριζικά ως προς το αποτέλεσμα.

β) Ο Διευθυντής, ναι μεν επιλέγεται για 2 έτη και όχι 4, δεν μπορεί όμως να ανακληθεί από το Σύλλογο, αφού τον κύριο λόγο συνεχίζει να έχει το Σ.Ε., o Δημ/λικός Κώδικας (Δ.Κ.), κλπ.

γ) Ο Σύλλογος, πολύ περισσότερο, δεν έχει επί πλέον αρμοδιότητες αφού κανένα σημείο της νομοθεσίας (Ν.1566/1985, Ν. 3848/2010, καθηκοντόλγιο 2002 κλπ) δεν άλλαξε  επί του περιεχομένου και έτσι καμμιά επί πλέον αρμοδιότητα των Διευθυντών δεν περνά στον σύλλογο (π.χ. το δικαίωμα να καλεί σε συνεδρίαση για οποιοδήποτε εκπαιδευτικό ζήτημα, χωρίς να το θέλει ο Δ/ντής!). Εν όψει του νέου σχεδιασμού αξιολόγησης/αποτίμησης που προετοιμάζει το Υπουργείο (κατάργησε μεν το Π.Δ.152, αλλά ο Ν. 4142/2013 -  Α.ΔΙ.Π.Π.Δ.Ε. της αξιολόγησης παραμένει σχεδόν αυτούσιος), ενώ πιέζουν όλοι «οι θεσμοί» του κεφαλαίου (Ε.Ε., ΟΟΣΑ, κλπ) για τα σχολεία και τους εκπαιδευτικούς, κι έτσι δεν γνωρίζουμε το ρόλο των Δ/ντών σ’ αυτήν. Δεν γνωρίζουμε ακόμα ούτε τη δυναμική του αναγκαίου εκπ. κινήματος που εμείς θα παλέψουμε να αναπτυχθεί μέσα στα σχολεία, τις Γ. Σ., σε ΟΛΜΕ και ΕΛΜΕ, έχοντας ήδη και 3η συνδ. παράταξη φιλοκυβερνητική, που άρχισε να «ρο(δ)ζίζει».

δ) Έχουν αποκλειστεί στην ΤΕ.Ε. ως υποψήφιοι Δ/ντές οι συνάδελφοι Τ.Ε. στα σχ. Εργαστηριακά Κέντρα (Ε.Κ.), ενώ δεν είναι βέβαιο αν προλαβαίνουν οι της διαθεσιμότητας. Παράλληλα φαίνεται να αποκλείονται ως ψηφοφόροι στα ΕΠΑΛ οι ΠΕ12, ΠΕ14, ΠΕ17, ΠΕ18, ΠΕ19-20 που είναι αποσπασμένοι στα Ε.Κ. με τις περισσότερες διδ. ώρες... Ομοίως αποκλείονται οι ειδικότητες που δεν μπορούν να συμπληρώσουν πλήρως το διδ. ωράριο των Δ/ντών σε 800 μικρά σχολεία (π.χ. μονόωρων μαθημάτων) ή όσων δεν έχουν οργανική και δεν μένουν οι αναγκαίες ώρες για διδασκαλία.

Επειδή το ΥΠΟΠΑΙΘ όχι μόνο δεν μειώνει το διδ. ωράριο κανενός (άρα και Δ/ντών), αλλά θέτει επί της ουσίας και άλλα ερωτήματα σχετικά με αποκλεισμό υποψ. Δ/ντών: Ακολουθεί διαδικασία αποκλεισμού χιλιάδων υποψηφίων στη λογική μη διορισμών για εξοικονόμηση ώρών διδασκαλίας; Τα Συμβ. Επιλογής θα κάνουν δεκτές υποψηφιότητες τωρινών Δ/ντών που δεν συμπληρώνουν καθόλου ή στο ακέραιο το διδ. ωράριο λόγω ειδικότητας ή λόγω μη οργανικής πριν τη δημιουργία τμημάτων τον Σεπτέμβρη; Τι θα γίνει με τον σχετικό βομβαρδισμό ενστάσεων;

ε) Η φιλοκυβερνητική παράταξη (ΜΕΤ.Α./ΣΥΝΕΚ), όπως και το τοπικό «Μέτ,ωπο Α,ντίστασης», διαρυγνύουν τα ιμάτιά τους για τις σοβαρές επιφυλάξεις από το χώρο των Παρεμβάσεων. Δεν περιμέναμε να φτάσουν στον «ροζ» και «γκρίζο» κυβερνητισμό τόσο γρήγορα...  Γιατί δεν θέτουν τουλάχιστον το ζήτημα της μη αλλαγής αρμοδιοτήτων υπέρ των συλλόγων και την βούλιση της κυβέρνησης για νέο σχέδιο αξιολόγησης/αποτίμησης, έστω και με επιφυλάξεις; Αντίθετα Δ.Α.Κ.Ε. και ΠΕ.Κ. απλά μειδιούν...

ΙΙ. Οι προτροπές μας...

Μέχρι τέλος Ιουνίου φαίνεται να έχουμε οι εκπαιδευτικοί το «πάνω χέρι» στα σχολεία. Οι παρ’ ολίγον αξιολογητές μας είναι τώρα «κρινόμενοι». Δεν ψηφίζουμε επομένως:

α) Αυτούς, που εκβίασαν τους συλλόγους με την αυτοαξιολόγηση, και «κουνούσαν το δάκτυλο» και πίεσαν συναδέλφους με την απειλή της ατομικής αξιολόγησης ή παραβίασαν πρακτικά συλλόγων...  

β) Αυτούς που λειτουργούσαν στην καθημερινότητα πάνω και, συχνά, ενάντια στο σύλλογο διδασκόντων μέσω της «ιεραρχίας» και του «καθηκοντολόγιου». 

γ) Ομοίως δεν μπορούμε να τιμήσουμε συναδέλφους, με ελάχιστα μεν χρόνια πραγματικής διδακτικής εμπειρίας (οι σχ. σύμβουλοι θεωρούνται πάλι ότι δίδασκαν...) αλλά με «χαρτιά» και για ίδιο συμφέρον κυρίως είναι υπέρμαχοι είτε του αυταρχισμού, είτε της αριθμητικής αξιολόγησης/αποτίμησης, αν τολμήσουν να αποσπάσουν ψήφους/μόρια και από τους καθηγητές της τάξης...

δ) Δεν μπορούμε να στηριχτούμε σε «συνδικαλιστές» που προσπαθούν να εξαργυρώσουν μέρος ή όλο τον κόπο που έκαναν τα προηγούμενα χρόνια, κινούμενοι με προτροπή όχι του συλλόγου τους, αλλά της πατάταξής τους...

Και επειδή δεν είναι όλα και πάντα «μαύρα» στη ζωή, αλλά οφείλουμε να ανοίγουμε κάθε χαραμάδα σε ρωγμή και κάθε ρωγμή σε παράθυρο και πόρτα:

α) Να αποδεχτούμε υποψηφιότητες που έχουν αναφορά στην ψυχή του συλλόγου, λειτουργούν με λογική εναλλακτικότητας, παραιτήσεων, οριζόντιας ανατροφοδότησης, δημοκρατικό πνεύμα στην καθημερινότητα και ηρωϊκό στους μικρούς ή μεγάλους αγώνες του σωματείου, διακινδυνεύοντας μια θετική ψήφο/μόριο με αστερίσκους. Αυτοί πιθανόν να μη μας προδώσουν στα δύσκολα, αν και η εμπειρία μας το 2014 λέει ότι είναι λίγοι ακόμα...

β) Να ψηφίσουμε λευκό (που είναι έγκυρο), πολύ περισσότερο σε μοναδικές υποψηφιότητες, εξηγώντας και σημειώνοντας τις παγίδες και κινδύνους του νέου τρόπου επιλογής. Ταυτόχρονα να μη μπορούν οι επιλεγμένοι Δ/ντές να χρησιμοποιήσουν ως μπούμεραγκ την ψήφο μας, είτε με νέο συντεχνιασμό μέσα στους συλλόγους, είτε με αυταρχισμό, είτε σε πιθανή αξιολόγηση/αποτίμηση αύριο, λέγοντας «με ψηφίσατε καθολικά».

γ) Η αποχή από τις διαδικασίες είναι και αυτή μια «καθαρή» στάση και εμφανής, αλλά αποτελεί μια «αμυντική» διέξοδο (δεν αφαιρεί όμως μόρια όπως τα λευκά).  Ταυτόχρονα δεν υπάρχει ισχυρό κίνημα ώστε να αποτελέσει μέσο πίεσης ενάντια στην αξιολόγηση/αποτίμηση. Όταν η εκπαιδευτική πολιτική, που θα επανέλθει χωρίς ρήξη με την πολιτική της Ε.Ε., ΟΟΣΑ, κλπ, γίνει πλήρως εμφανής, τότε θα αποτελεί και την κύρια επιλογή τακτικής στο μέλλον.

ΙΙΙ. Άρνηση συμμετοχής μας στο Συμβούλιο Επιλογής

Οφείλουμε και δημόσια να ενημερώσουμε τους συναδέλφους ότι ο 1ος σε σταυρούς του σχήματός μας δέχτηκε μια κατ’ αρχήν τιμητική (προφορική και ξαφνική) πρόταση από τον κ. Περιφερειακό Δ/ντή Εκ/σης Δ. Ελλάδας για να προταθεί στο ΥΠΟΠΑΙΘ ως διορισμένο 6ο μέλος του Σ.Ε. (7μελές) ή έστω κάποιο άλλο μέλος του ψηφοδελτίου μας, αφού είναι το επιλαχών ψηφοδέλτιο στις εκλογές για το ΠΥΣΔΕ Αχ. (3ο), στη λογική του 3ου αιρετού που διεκδικούμε.

Δεν αποδεχθήκαμε  την πρόταση, παρά το γεγονός ότι το νέο Σ.Ε. δεν κάνει κρίση, αλλά μόνο διεκπεραιώνει τα διαδικαστικά ζητήματα και νομιμοποιεί τη διαδικασία. Έτσι, για την άρνησή της, ενημερώθηκε προφορικά ο Περιφερειακός για τους παρακάτω λόγους: α) Δεν είναι θεσμοθετημένη με ΦΕΚ, ώστε να αφορά όλα τα Σ.Ε. Α/βάθμιας και Β/βάθμιας Εκπ/σης στην επιλογή Δ/ντών. β) Είναι μερική, διότι αφορά μόνο το Σ.Ε. και δεν αφορά και το 5μελές ΠΥΣΔΕ, ούτε το νέο Πειθαρχικό Συμβούλιο όπου συμμετέχουν οι 2 αιρετοί με το «νόμο Κατρούγκαλου». γ) Απέκλειε τα μισά μέλη του ψηφοδελτίου μας (και μάλιστα τα 2ο, 3ο & 4ο κατά σειρά εκλογής), μιας και η σχετική εγκύκλιος για τον διορισμό του 6ου μέλους του Σ.Ε. έχει ως προϋπόθεση την πλήρη 15ετή εκπαιδευτική προϋπηρεσία στην «οικία βαθμίδα». Να σημειώσουμε ότι στις εκλογές των Υ.Σ. έχουν δικαίωμα και μπορούν να εκλεγούν ως αιρετοί όλοι οι μόνιμοι (και δόκιμοι) υποψήφιοι.

Δεν μένουμε στα ελάχιστα, τα θέλουμε όλα - Καλούς αγώνες συνάδελφοι!

Πάτρα, 23 Μαΐου 2015

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Τρόφιμα
Taste Atlas 2024-2025: Η ελληνική κουζίνα η καλύτερη στον κόσμο - Η λίστα με τα φαγητά
Η ελληνική κουζίνα στην κορυφή του κόσμου, στα βραβεία του Taste Atlas - Τα δέκα φαγητά που μας έδωσαν την πρωτιά
Taste Atlas 2024-2025: Η ελληνική κουζίνα η καλύτερη στον κόσμο - Η λίστα με τα φαγητά
kena.jpg
Παύλα (-) στα μαθήματα Αγγλικά, Πληροφορική, Φυσική Αγωγή και Θρησκευτικά λόγω έλλειψης εκπαιδευτικών
Κοντεύουν Χριστούγεννα, η Γ’ φάση προσλήψεων αναπληρωτών εκπαιδευτικών έχει ολοκληρωθεί και στο σχολείο υπάρχουν ακόμα εκπαιδευτικά κενά σε Αγγλικά,...
Παύλα (-) στα μαθήματα Αγγλικά, Πληροφορική, Φυσική Αγωγή και Θρησκευτικά λόγω έλλειψης εκπαιδευτικών