Οι αρχαίοι Αθηναίοι, αυτοί που ανακάλυψαν την Δημοκρατία και έδωσαν το δικαίωμα του εκλέγειν και εκλέγεσθαι και στον απλό άνθρωπο, εργάτη, αγρότη, τεχνίτη κλπ, παρόλο που στήριζαν την οικονομία τους στην δωρεάν εργασία των δούλων και τις γυναίκες τις είχαν κλεισμένες στο σπίτι –λειψή, ανάπηρη, δημοκρατία-αυτοί παρόλα ταύτα έλεγαν μια σοφή λέξη με ένα άψογο νόημα που αν το γνωρίζαμε, το συνειδητοποιούσαμε και το εφαρμόζαμε σήμερα στις σύγχρονες δημοκρατίες μας, πολλά προβλήματα δυσλειτουργίας του πολιτεύματος θα είχαμε λύσει κι αλλιώς θα ήταν ο κόσμος μας: Την λέξη «ιδιώτης»!!!
Όχι καμία εκτίμηση δεν είχαν γι΄αυτή την έννοια, καμία εκτίμηση για τον άνθρωπο που ιδιώτευε ακριβώς όπως δεν έχει κανείς εκτίμηση σήμερα για την αγγλική λέξη και έννοια idiot που είναι ακριβώς δάνειο από την αρχαία αυτή ελληνική λέξη και όπως όλοι γνωρίζουμε σημαίνει τον ηλίθιο, τον βλάκα τον γελοίο. Μόνο που η ελληνική λέξη είχε και συγκεκριμένο συμπλήρωμα της έννοιας: ανόητος, βλάκας γιατί δεν ασχολείται με τα κοινά, δεν παίρνει μέρος στις συνελεύσεις του δήμου δεν συμμετέχει στο πολιτικό γίγνεσθαι, δεν θέλει άρα δεν έχει την ικανότητα να το κάνει κι όχι γενικά κι αόριστα τέτοιος. Και κάποιος που δεν έχει την ικανότητα αυτή που θεωρούνταν θεμελιώδες γνώρισμα του απλού λογικού ανθρώπου, καμιά ικανότητα του δεν μπορούσε να τον εξυψώσει στα μάτια των συνανθρώπων του και να του δώσει κάποια αξία: παρέμενε για τους άλλους, κι όσο δεν άλλαζε, πάντα ιδιώτης, idiot!!
Ως κακόγουστο αστείο των καιρών, ως τραγική ειρωνεία και διαστροφή της πραγματικότητας ζούμε πλέον σε καιρούς που η λέξη και η πράξη της ιδιώτευσης και του ιδιώτη, το ιδιωτικό, η ιδιωτική πρωτοβουλία, η ιδιωτικοποίηση, το ιδιωτικό συμφέρον, προτάσσονται από παντού γίνονται «σημαίες» κομμάτων, προπαγανδίζονται ασύστολα από επιτηδείους εξυπηρετητές ιδιωτικών συμφερόντων, γίνονται αρχές διαπαιδαγώγησης,, γίνονται στόχοι αλλά και εργαλεία υποτιθέμενης ευημερίας της κοινωνίας, προωθούνται ως πρότυπα μίμησης, εξωραΐζονται ως το ιδανικό των σύγχρονων πολιτευμάτων!!! Ως συνέπεια κάθε τι δημόσιο και συλλογικό τείνει να εξοβελίζεται και να συκοφαντείται τείνει να αφανίζεται ή τα ισχυρά συμφέροντα των ιδιωτών θέλουν και πασχίζουν να συμβεί αυτό: παρουσιάζουν π.χ ως κακή και μη συμφέρουσα (για ποιόν;) την Δημόσια Παιδεία, την Δημόσια Υγεία, την Δημόσια Ασφάλιση, την δημόσια περιουσία, την δημόσια παροχή υπηρεσιών κλπ,
Σε προσωπικό επίπεδο επίσης, αντίθετα με την πραγματική εξήγηση της λέξης ο καθένας μας με καμάρι είναι ιδιώτης, όχι «πολίτης» όπως θα έπρεπε να είναι και να λέγεται. Η δε ιδιώτευση έχει φτάσει στο απόγειο της επικράτησης της, έχει εισχωρήσει στην καθημερινότητά μας, διαφεντεύει τις μεταξύ μας σχέσεις, έχει εξαπλωθεί σχεδόν παντού ως κοινωνικό φαινόμενο και πρακτική συγκρότησης των κοινωνιών ενώ είναι εκ διαμέτρου και σημασιολογικά αντίθετη από την εσώτερη κοινωνιολογική ορμή του ανθρώπου.
https://itzikas.wordpress.com
Ναι όλοι το ξέρουμε ότι ο Αριστοτέλης είπε ότι ο άνθρωπος είναι «κοινωνικό όν» δεν ξέρουμε όμως αν απλά εννοούσε αυτό που σήμερα μας συμβαίνει με τον όρο: Λέγοντας κοινωνικότητα, κοινωνικός, κοινωνικοποίηση κλπ, εννοούμε σε πόσους γάμους πήγαμε, σε πόσα βαφτίσια, σε ποιες γιορτές κληθήκαμε ή καλέσαμε, πόσο επιδείξαμε τον πλούτο ή το έχειν μας στους άλλους, σε πόσες συγκεντρώσεις ως αμίλητοι οπαδοί ή παρευρισκόμενες μονάδες φάγαμε αρκετό κουτόχορτο χωρίς να βγάλουμε λέξη, σε πόσες, εκδηλώσεις, ημερίδες, events στριμωχτήκαμε και ψευτοχαμογελάσαμε με ένα κομματάκι πράσινο μαρούλι από τους μπαγιάτικους μπουφέδες κολλημένο στο δόντι, σε πόσες περιπτώσεις ανεχτήκαμε ψέματα, χυδαίες συμπεριφορές, καταπάτηση νόμων και δικαιωμάτων στην εργασία μας, στις υπηρεσίες, στην κοινωνική μας ζωή κλπ, πόση καταστροφή από επιτήδειους ιδιώτες, του περιβάλλοντος στο όποιο ζούμε κι αναπνέουμε και μεγαλώνουμε τα παιδιά μας αποσιωπήσαμε, για να μην μας παρεξηγήσει κι ο γείτονας ο σιωπηλός που πλήττεται όμως το ίδιο κι αυτός, πόσα και πόσα ανεχτήκαμε αμίλητοι βουβοί ιδιώτες προς χάριν του διαστροφικού κατασκευάσματος που μας έμαθαν ότι είναι η κοινωνική συνύπαρξη και που το τελικό του αποτέλεσμα, ο ιδιώτης που είμαστε, δεν έχει βέβαια καμία σχέση με το «κοινωνικό όν» του Αριστοτέλη αλλά και με τον άνθρωπο της "συλλογικής διάνοιας" του Μαρξ.
Ως φυσική συνέπεια της διαστροφής αυτής της ιδιωτείας μας, έρχεται η εσωστρέφεια, ο φόβος, ο κακός εννοούμενος εγωισμός, η αδιαφορία, η σιωπή, η κατάθλιψη, η μοναξιά, η δήθεν διασκέδαση, η ανοχή αλλά και μην ξεχνιόμαστε: η δήθεν αγανάκτηση για τα ακριβώς αντίθετα από όσα θα έπρεπε να αγανακτούν. Και τι ποιο άηθες κυρίως και για όσους ασχολούνται ή κηρύσσουν την ηθική από το να σιωπούν για τα πραγματικά και σοβαρά προβλήματα και να αγανακτούν με όσα θέτουν αυτοί στο κάδρο για σοβαρά. Είναι αυτό που σοφά έχει ειπωθεί: «καταπίνουν την κάμηλο και διυλίζουν τον κώνωπα», ή απλώς διαστρέφουν την πραγματικότητα.Είναι οι "αγανακτισμένοι" έμποροι όταν γίνονται διαδηλώσεις και χάνουν πελατεία, οι "αγανακτισμένοι"πολίτες όταν κάνουν απεργία οι συγκοινωνίες,οι 'αγανακτισμένοι" γονείς που σπάνε τα λουκέτα στις καταλήψεις όταν τα παιδιά τους έστω και με αυτό τον τρόπο διεκδικούν ένα μέλλον σε ένα κόσμο που τους κλείνει όλες τις πόρτες της ζωής με την ανεργία, και όχι μόνον.
http://www.zarpanews.gr
Πρόσφατο είναι το γεγονός που οι θιασώτες του ιδιωτισμού έκαναν «αγανακτισμένες» συγκεντρώσεις εντός κι εκτός τοίχων (κι όχι τειχών) λέγοντας το γελοιωδέστατο «όχι Μπαλτά στην παιδεία». Όλοι αυτοί οι ένθερμοι θιασώτες του ιδιωτισμού και του ιδιωτικού -ένας προς έναν-,δεν αγανάκτησαν τόσο καιρό που τα σχολεία έκλειναν το ένα πίσω από το άλλο, δεν αγανάκτησαν για την σχολική διαρροή που στα χρόνια αυτά της κρίσης αυξήθηκε τραγικά στα χαμηλού εισοδήματος κοινωνικά στρώματα, δεν αγανάκτησαν για τα παιδάκια που λιποθυμούσαν από πείνα στα σχολεία, δεν αγανάκτησαν για τα χιλιάδες ευρώ http://www.a-athinon.gr/?p=5176 που δόθηκαν στα δωσίλογα στελέχη της εκπαίδευσης προκειμένου να εφαρμόσουν την επαίσχυντη αξιολόγηση που ξεκάθαρα είχε σκοπό την απόλυση χιλιάδων εκπαιδευτικών, την συρρίκνωση έως εξάλειψη της δημόσιας παιδείας και την αντικατάστασή της με την αγαπημένη τους ιδιωτική παιδεία για ολίγους κι εκλεκτούς
Αγανάκτησαν λέει γιατί ο Υπουργός παιδείας θέλει να στηρίξει την Δημόσια παιδεία, να διευρύνει την πρόσβαση στους πολλούς, να μπορεί και το παιδί του φτωχού να κληρωθεί στα πειραματικά σχολεία, -μην μολυνθούν με τον συγχρωτισμό των πληβείων. Κι όπως ο ανεκδιήγητος άλλος θιασώτης και μαέστρος του ιδιωτισμού, κατέβηκε με τους «αγανακτισμένους» εργάτες των μεταλλείων-βόμβας κατά του φυσικού περιβάλλοντος, σε καλοβαλμένη διαδήλωση με κίτρινα κράνη, έτσι κι αυτοί διαδήλωσαν, μάλιστα, για όλες αυτές τις αλλαγές του υπουργού Μπαλτά! Αιδώς Αργείοι!!
( Ο δε ανεκδιήγητος δεν αγανάκτησε που στα πέντε χρόνια της κρίσης στήριξε και δημιούργησε κι ο ο ίδιος ανθρωποφάγες πολιτικές, που με απόλυτη ψυχραιμία και με σταθερό χαμόγελο έβλεπε τους ανθρώπους να πέφτουν από μπαλκόνια και ταράτσες από απελπισία, αυτός που ήθελε να μας βαλει 25 ευρώ για να πατήσουμε στο πρώτο σκαλί του νοσοκομείου, δεν λέμε για πάρα μέσα... Αυτός αγανάκτησε μήπως η Καναδική εταιρεία που πήρε την Χαλκιδική με 30 ευρώ το στρέμμα και επιφέρει καθημερινά τον περιβαλλοντικό θάνατο στην περιοχή -και μαζί μ΄αυτή και οι ντόπιοι μέτοχοι- λιγοστέψουν τα κέρδη τους, βάζοντας βέβαια μπροστά τους εργαζόμενους των ορυχείων ως υποχείριο των σχεδίων τους και των ιδιωτικών τους συμφερόντων!!)
Μέσα στα ευρύτερα κοινωνικά αποτελέσματα του σ' εαυτόν εγκλεισμού μας επίσης είναι να παίρνονται αποφάσεις για εμάς χωρίς εμάς να μας μεταχειρίζονται ως υποζύγια που κουβαλάμε εμείς τα βάρη της ζωής και οι λίγοι καλοπερνάνε, να αυξάνεται ο ιδιωτικός πλούτος ταυτόχρονα με τα κοινωνικά χρέη και την πείνα στον κόσμο, να δημιουργούνται συνεχώς εστίες πολέμου για να αυξάνεται πάλι ο ιδιωτικός πλούτος (να σκοτώνονται οι λαοί για του αφέντη το φαί λέει ο ποιητής). http://www.stixoi.info/stixoi.php?info=Lyrics&act=details&song_id=4433
http://www.athensmagazine.gr/portal/bestofathens/articles/78369
Να μας κάθονται στο σβέρκο για χρόνια άνθρωποι από το πουθενά τυχοδιώκτες καιροσκόποι, μπροστάρηδες ιδιωτικών συμφερόντων, που απολύτως τίποτα δεν έχουν να προσφέρουν κοινωνικά μόνο παίρνουν και παίρνουν για το ιδιωτικό τους πορτοφόλι, να καταστρέφουν καθημερινά τον κοινωνικό ιστό, το συλλογικό πνεύμα με την ανασφάλεια που δημιουργούν οι πολιτικές τους, την υγεία μας και τον πλανήτη μας με τις καταστροφικές πολιτικές τους για την αύξηση του ιδιωτικού πλούτου, μια αύξηση που δεν τελειώνει ποτέ γιατί η όρεξη του ιδιώτη είναι απύθμενη και η απληστία και η βουλιμία του απερίγραπτη.
Ας βγούμε λοιπόν συν-άνθρωποι, συν -πολίτες από την αδιέξοδη ιδιώτευση, από την εσωστρέφεια και τον ομφαλοσκοπισμό. Η ανθρώπινη φύση από το «άνω θρώσκω» κοιτάζω ψηλά, κοιτάζω πάνω, είναι σίγουρα κάτι περισσότερο από μιζέρια, ατολμία, φιλοτομαρισμό, προσωρινό βόλεμα και αδιαφορία. Όχι μόνο δεν πρέπει να είναι αντικείμενο κουτσομπολιού ή αντίθετα υπεράνω νόμου αυτός που ασχολείται με τα κοινά αλλά η ενασχόληση αυτή πρέπει να είναι ίδιον χάρισμα και υποχρέωση του κάθε πολίτη.
Ενεργά πρέπει να λαμβάνει μέρος σε οτιδήποτε πολιτικό-συλλογικό, να ενημερώνεται πολύπλευρα, να κρίνει, να τοποθετείται, να έχει βαρύτητα ο λόγος του, να αποτιμά, να αποφασίζει με τη προσωπική του κρίση και την συλλογική συνείδηση με γνώμονα το συλλογικό που έτσι γίνεται και ατομικό καλό. Οτιδήποτε άλλο είναι εκ του πονηρού, βραχυπρόθεσμο , αντικοινωνικό, και ως εκ τούτου επιβλαβές για τον άνθρωπο και το περιβάλλον από κάθε άποψη.
Είναι πραγματικά ξεχωριστή και βαθιά ανθρώπινη η χαρά της συλλογικότητας, της συνεργασίας, της εφαρμογής στην καθημερινότητα των ανθρώπινων αξιών, η διεκδίκηση της δικαιοσύνης, της ισοτιμίας και της αξιοπρεπούς ζωής για όλους, η χαρά της επικοινωνίας ευτυχισμένων ανθρώπινων κοινωνικών όντων κι όχι καταθλιπτικών, αυτάρεσκων ναρκισσιστών και επικινδύνων για το δημόσιο καλό «ιδιωτών».
Ας ξεκαθαρίσουμε στην καθημερινότητα μας την έννοια του ιδιώτη κι ας μην την ζηλεύουμε , ας μην την συμπαθούμε, ας μην την επιθυμούμε. Κι ας μην ιδιωτεύσουμε άλλο πια ούτε στην καθημερινότητα μας, ούτε στη ΔΕΗ με τους απατεώνες της energa, ούτε στα σχολεία μας με τους σπόνσορες και τους δικτάτορες αξιολογητές, ούτε στα νοσοκομεία με τους απατεώνες της υγείας για τους ολίγους έχοντες, ούτε στην συμμετοχή στα κοινά κάθε τέσσερα χρόνια με άστοχες επιλογές τυχαίες, ευκαιριακές, κοντόφθαλμα συμφεροντολογικές, ή απλώς τιμωρίας των προηγούμενων, ούτε σε τίποτε που εξυπηρετεί ιδιωτικά συμφέροντα ενάντια στα κοινωνικά.
"Για το συμφέρον όλων σας και το κοινό καλό"{ https://www.youtube.com/watch?v=L_CxVnkuEkc}
http://www.stixoi.info/stixoi.php?info=Lyrics&act=details&song_id=7253
έλεγε το τραγούδι κι είμαστε εμείς που με την ενεργό συμμετοχή μας στα κοινά ως υπεύθυνοι πολίτες κι όχι ιδιώτες, ελέγχοντας πάντα και υποχρεωτικά την όποια εξουσία, θα κάνουμε το "σας" "μας", θα το επιτύχουμε αυτό.
Γιατί πάντοτε το συλλογικό συμφέρον, η δημιουργικότητα της συλλογικότητας και η πλατύτερη θεώρηση των πραγμάτων είναι ανώτερη από κάθε μικροσυμφέρον και από ανόητους και καταστροφικούς ανταγωνισμούς. Για μια ζωή αληθινά κοινωνική, ευχάριστη και ουσιαστική, για μια ανθρωπότητα με δικαιοσύνη και πραγματική πρόοδο.
Από την εθελοντική κίνηση εκπαιδευτικών "αξιοπρεπής ζωή για όλους"
Γράψου στο Newsletter του Carrefour και κέρδισε δωροεπιταγές αξίας 2.000€
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη